לימודי סיעוד לתואר ראשון, מה לומדים ואיפה? איך מתקבלים?

מחפש/ת מידע על לימודים? לימודי סיעוד? כאן כל התשובות!


מידע על כל המסלולים, חוות דעת של סטודנטים שכבר לומדים, מלגות, ימים פתוחים ועוד בתחום. לא מצאת? לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
לימודי סיעוד?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי סיעוד לתואר ראשון – מקצוע דרוש מתמיד

 

תחום הסיעוד הוא תחום ההולך ומתפתח בשנים האחרונות – באופן טבעי – ככל שתוחלת החיים עולה. התחום עוסק בטיפול באנשים במצבים שונים – פיזיים, אך כאלה הכוללים בתוכם לעתים קרובות גם את מצבו הנפשי של האדם, מתוקף הסיטואציה הפיזית שבה הוא נמצא.


לימודים במסלול לתואר ראשון הם לימודים המשלבים תיאוריה וחומר עיוני, בשילוב עם פרקטיקה רבה; מסלולי הלימוד משלבים הכשרה מעשית, החל משנת הלימודים השנייה ועד סופם, כאשר בחלק מן המסלולים הכשרה זו מתחילה אף קודם לכן, עם תחילת הלימודים. תכניות הלימודים מכשירות את הסטודנטים בכל הידע האקדמי והמעשי הקיימים כיום בתחום והן כוללות, בהתאם, נושאים רבים ומגוונים מאוד.

 

במרבית המקומות הלימודים נמשכים ארבע שנים. יש אפשרות בחלק מן המוסדות ללמוד שנתיים, למי שהם כבר אח או אחות מוסמכת בעלי ניסיון מעשי בתחום  להשלמה לתואר בסיעוד. מדובר בלימודים הכוללים הכשרה מעשית ענפה הנערכת בבתי החולים השונים ברחבי הארץ, בהתאם להסכמים של כל מוסד לימוד עמם. לימודי התואר הראשון בתחום זה כוללים אף הסמכה ניהולית וארגונית הקשורה במוסדות בתחום הרפואי.

 

נושאי הלימוד במסלולים השונים

 

מיומנויות בין אישיות מבוא לסיעוד
כימיה מומים מולדים ומניעתם
עזרה ראשונה מעבדה
פסיכולוגיה התפתחותית מיקרוביולוגיה
גנטיקה מחלות במגזרים שונים
נוירו פיזיולוגיה ביופיזיקה
פרקטיקה בצוותי בריאות המפגש הטיפולי
פרמקולוגיה סטטיסטיקה ושיטות מחקר
כלכלת בריאות סיעוד קליני
מיומנויות ניהול בסיעוד בריאות וקהילה
סיעוד בקהילה לימודי מנהל במערכת הבריאות
אנטומיה נרחבת חשיבה קלינית
תהליכים והדרכה בצוותי עבודה מבוא לפסיכולוגיה
שימושי מחשב קורסים שונים נוספים בתחום הניהול
תקשורת בין אישית  ועוד...

 

 

איפה אפשר וכדאי ללמוד? 


מוסדות לימודים רבים מאוד בארץ מציעים מסלולים לתואר ראשון, כשחלקם מציעים אף מסלולים ללימודי תעודה בלבד. כולם מקיימים קשרי עבודה עם בתי החולים. תנאי הקבלה והדרישות, מיקומו של מוסד הלימוד ושל בית החולים שבו נערכים חלק מן הלימודים, כל אלה ביחדיהיו השיקולים בבחירת מוסד הלימודים.

 

  • אוניברסיטת חיפה – באוניברסיטת חיפה ניתן ללמוד תואר ראשון במסלול ייחודי בשיתוף עם הפקולטה לרפואה של הטכניון.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע – המסלול לתואר ראשון באוניברסיטת בן-גוריון נלמד בקמפוסים בבאר שבע ובאילת, והוא כולל גם הסמכה לתואר R.N.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים – מציעה מסלול ללימודי תואר ראשון B.S.N; המסלול מתקיים בשלושה מקומות מטעם האוניברסיטה העברית – בבית החולים הדסה בירושלים, בצריפין – בשלוחה של ביה"ח "אסף הרופא" וכן ברחובות, בבית החולים "קפלן".

 

  • אוניברסיטת תל אביב – מקיימת מסלול בן ארבע שנים ללימודי תואר ראשון, וכן מסלול מקוצר לתואר – לבעלי הסמכה קודמת כאח או אחות מעשיים.
     
  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - מציעה מסלול לתואר ראשון האורך ארבע שנים, וכולל מחקר רב תחומי והתנסות קלינית בקופות החולים ובמחלקות בתי החולים הממשלתיים.

 

  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון) - הלימודים משלבים קורסים עיוניים ומעשיים, הסטודנטים מתרגלים את המיומנויות הנלמדות במרכז הסימולציות החל משנה א', והחל משנה ב' לוקחים חלק בהתנסות קלינית.

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוס קריית אונו) - לימודי סיעוד B.S.N מכשירים את הסטודנטים לרכישת מיומנויות טיפול הממוקדות במטופל, כמו כן הסטודנטים מפתחים מיומנויות תקשורת בין אישית ויצירת קשר טיפולי יעיל, ומתרגלים מיומנויות אלה באמצעות חדשניים.

 

  • האקדמית תל אביב יפו - מציעה תכנית לימוד שאורכה ארבע שנים לתואר B.S.N, התכנית כוללת חטיבה ניהולית בה מתרגלים תהליכי ניהול צוותים וקבלת החלטות בתחום הבריאות והסיעוד.

 

  • המכללה האקדמית אשקלון - לימודי תואר B.S.N. במכללה האקדמית אשקלון מכינים את הסטודנטים לתפקידים בכירים בבתי חולים ובמערכת הבריאות. הם לומדים על סוגיות חשובות בתחום, הרפואה והחברה ומפתחים כישורי חשיבה ביקורתית ותקשורת שחיוניים לעבודה מול חולים.
  •  

  • המכללה האקדמית צפת – האקדמית מציעה תכנית לימודים לתואר ראשון B.S.N, אשר משלבת לימודים קליניים, הכשרה מעשית בבתי חולים ומוסדות בריאות ומגוון קורסים עיוניים ומעשיים.

 

  • בית הספר לסיעוד – בית החולים נצרת – בית החולים בנצרת מציע מסלול ללימודי תואר ראשון האורך שלוש שנים, ללימודי תעודה בלבד – ובתוספת שנה וחצי נוספות של לימודים, מציע גם אפשרות להשלמה לתואר ראשון בתחום בחסות מכללת עמק יזרעאל.

 

  • האקדמית רמת גן – מציעה מסלול לתואר B.S.N – במסלול המשלב שלושה ימי לימודים ושלושה ימי עבודה מעשית בשכר במקצוע עצמו. 

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל – מקיימת מסלול ללימודי תואר ראשון B.A.

 

  • בית הספר האקדמי לסיעוד שיבא – תל השומר – בית ספר ותיק זה מקיים מגוון מסלולי הכשרה בתחום, וביניהם מסלול ארבע שנתי לתואר ראשון B.A, מסלול דו-שנתי להסבת אקדמאים לסיעוד, ומסלולים נוספים.

 

  • בית הספר האקדמי דינה לסיעוד (פתח תקווה): בית הספר ממוקם בבית החולים בילינסון ופועל יחד עם החוג של אוניברסיטת תל-אביב. הלימודים מתקיימים ברובם בבית החולים ובחלקם בקמפוס ברמת אביב. הבוגרים מקבלים תואר BA של אוניברסיטת תל-אביב ותעודת גמר של בית הספר דינה. לאחר מעבר בחינות מקבלים גם את תעודת האחות המוסמכת.

 

  • בית הספר לסיעוד במרכז הרפואי הלל יפה (חדרה): בבית הספר של המרכז הרפואי הלל יפה מתקיימים לימודים בשיתוף אוניברסיטת תל-אביב. הלימודים כוללים התנסות קלינית נרחבת בדרך להכין את הסטודנטים להשתלבות במערכת הבריאות.

 

  • בית הספר האקדמי לאחיות שיינברון (תל אביב): הלימודים בבית הספר האקדמי לאחיות שיינברון מתקיימים בשיתוף אוניברסיטת תל-אביב. הלימודים נמשכים ארבע שנים וכוללים התנסות קלינית ותרגולים מעשיים.

  

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לסיעוד משתנים בין המוסדות ובין המסלולים השונים ומומלץ לבדוק ולוודא אותם בטרם ההרשמה, במוסד המבוקש. עם זאת, ברובם נדרשת בגרות מלאה ואף פסיכומטרי בציון התאמה מסוים הנקבע לקראת אותה שנה אקדמית. שימו לב כי ברובם ככולם של מוסדות הלימוד, המועמדים ללימודים נדרשים לתנאי קבלה נוספים כהוכחת היעדר רישום פלילי, קבלת חיסונים מסוימים, הצהרת בריאות וויתור על סודיות רפואית, וכן ריאיון אישי. לסטודנטים בתחומים אחרים המעוניינים בתחום זה מומלץ לברר על אפיק מעבר ללימודי סיעוד
 

יתרונות המקצוע

 

כאמור, ככל שעולה ההתפתחות בתחומי הרפואה השונים – כתחום התרופות, תחום ההנדסה הרפואית, תחום המכשור הרפואי ועוד – עולה גם תוחלת החיים הממוצעת של האדם, ואיתה – גם הצורך באנשי סיעוד מיומנים ומוכשרים. מרכזים טיפוליים נוספים מסוגים שונים ומגוונים נפתחים חדשות לבקרים, והם דורשים אנשים מיומנים הבקיאים הן בצד הטיפולי של המקצוע והן בצדדים הניהוליים והארגוניים שלו. אמנם, מדובר במקצוע מאתגר מבחינה נפשית ואף מבחינה פיזית, אך אם אתם בעלי נפש טיפולית – זה בהחלט התחום בעבורכם, מה גם שהוא כוללת אפשרויות תעסוקה וקידום נרחבות, בארץ ובעולם.

 

 

אפשרויות התעסוקה

 

בתום הלימודים, בוגרי המסלולים השונים משתלבים בקלות בתפקידים שונים – טיפוליים ואחרים – במוסדות בריאות שונים כבתי חולים, כקליניקות מסוגים שונים ועוד. מכונים רפואיים, בתי אבות וכדומה,  גם הם אפשרויות להשתלבות בתעסוקה, וכמובן בוגרי המסלולים האקדמיים יוכלו להשתלב גם במשרות ניהוליות ואף להמשיך להמשך לימודים אקדמיים ולהשתלב במחקר בתחום בארץ ובעולם או להמשיך ללימודים בתחומים משיקים או קרובים, דוגמת פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וענפים רבים נוספים בתחומי הטיפול השונים.

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי סיעוד?

רוצה לדעת יותר על לימודי סיעוד?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד לימודי סיעוד
טיפים ממומחים בנושא סיעוד
אורנה צבי
"כדי להצליח היום בתחום הסיעוד יש צורך בהשכלה טובה וגם בערכים אישיים. במקצוע חשובים ערכים של כבוד, סובלנות, יכולות קשב ואמפתיה לאנשים. שילוב הערכים האלה יחד עם מוטיבציה ויוזמה אישית הוא שילוב מנצח."
"מלבד הקשר לחדשנות ושליטה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, יש חשיבות עדיין להיות שם עם שירות, חמלה והבנה שכולנו בני אדם, שאנשים צריכים אותנו במצבים קשים. כאן הערכים שלנו באים לידי ביטוי. מנהלי סיעוד שנותנים דוגמה אישית יכולים להשפיע על מערכת הבריאות כולה."
אורנה צבי
מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי וולפסון
ד"ר תמי אמיר
מקצוע הסיעוד מבוקש מאד אך מדובר בתחום מאד תובעני הדורש מהעוסק בו להיות כולו בתוכו.
אנשים המתאימים לתחום הסיעוד מעוניינים לא אחת בעבודה "לא שגרתית", עבודה הכרוכה בעבודה במשמרות. עם זאת, מדובר באחד המקצועות הכי מספקים שיש למי שאוהב לעזור ולהיות משמעותי לאחר, ברגעים החשובים של החיים.
בלימודי הסיעוד, תחומים רבים ומגוונים החל מתחומי המדע, הרפואה וגוף האדם, המשך בתיאוריות פסיכולוגיות, קורסים העוסקים במעגלי חיים שונים וכמו כן קורסים מתחום העבודה הסוציאלית. הכישורים הנדרשים מסטודנטים לסיעוד הם כישור קרא עוד...
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
סיעוד
(472) 4.2
שדאא

שדאא

17/11/2023
5/ 5

האוניברסיטה העברית בירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

חלוקת החוג ל3, מעדיפה להישאר בחוג הדסה, למרות שאני יכולה להתקבל להדסה אבל שמו אותי בחלוקה אחרת!

על הקמפוס

קמפוס מסודר נקי, אווירת לימודים כיפית, הכל טוב ואני מרוצה מאוד מזה

טיפים

לא לדחות משהו לאחר כך, ממליצה בשיטה זו מאוד

שיר

שיר

01/07/2023
5/ 5

אוניברסיטת בן-גוריון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

לימודי הסיעוד מקצועיים ביותר, למרצים מאוד חשוב שאופי הלימודים יהיה רציני ומקצועי, סטודנטים חברותיים  קרא עוד...

על הקמפוס

הלימודים משלבים לימודים תאורתיים ומעשיים של מקצוע הסיעוד, מגוון רחב של קורסים, והתנסויות במחלקות השו קרא עוד...

טיפים

להשקיע ולהתעניין בלימודים, לשלב עבודה ותחביבים במידת האפשר

יעל

יעל

21/07/2021
5/ 5

בית ספר לסיעוד שערי צדק

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את המשפחתיות

שאלות הגולשים בנושא
לימודי סיעוד ללא בגרות או פסיכומטרי
איזה מוסד הכי נחשב ללימודי סיעוד?
לימודי סיעוד מעל גיל 40 - כמה מרוויחה אחות מתחילה?
לימודי סיעוד- ראיון קבלה ואפשרויות קידום
לימודי סיעוד סמסטר ב
לימודי סיעוד ברמב"ם - תנאי קבלה והרשמה
ראיון באוניברסיטת בן גוריון - לימודי סיעוד
התאמה לתפקיד אח/ות
מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, יש לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)