רוצה פרטים על לימודי פסיכותרפיה פסיכואנליטית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית

רוצה לדעת על לימודי פסיכותרפיה פסיכואנליטית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פסיכותרפיה פסיכואנליטית

 

לאחות את הנפש

 

מתי האדם הוא שלם, ומה טבעו של לב שבור? את האפשרות המפותחת שלנו לדבר על עצמנו אנו חייבים לפרויד, מייסד הפסיכואנליזה. ממשיכי דרכו העשירו את הבנתנו בגורמים המכריעים שעיצבו את אישיותנו, ובדרכים בהן ניתן לשקם את הנפש ולעודד את המשך צמיחתה במהלך תקין. היכולת של מטופלים לאסוף את השברים ולזכות באיכות חיים מסתייעת באינטראקציה הייחודית המתרחשת בחדר הפסיכולוג.

 

 

למי הקורס מתאים?

 

קורס פסיכותרפיה פסיכואנליטית מתאים לפסיכיאטרים ולפסיכולוגים קליניים או שיקומיים (גם מתמחים), וכן לעובדים סוציאליים קליניים, שיש להם ניסיון משמעותי במתן טיפולים אישיים בתחום בריאות הנפש.

 

תכנית הלימודים

 

הסטודנטים ללימודי פסיכותרפיה עוקבים אחר המהפכה התפישתית שהובילה לשכלול ולהעשרה של הפסיכואנליזה הקלאסית. הם קוראים בכתבי התיאורטיקנים, ומבינים את תהליך פיתוח המחשבה והיישומים הקליניים שלה, מפרויד לקליין, מקליין לוויניקוט, מוויניקוט לאוגדן, וכן הלאה. הגישה ההתייחסותית ופסיכולוגיית העצמי מהווים מוקד מושגי לדיון במשמעות של חוויות הילדות המוקדמות והתפתחות הנפש, פתולוגיות, מצבי רגרסיה, סוגי האינטראקציה בין האני לזולת והקשר שבין מטפל ומטופל. חלק מן התכניות מתייחסות במיוחד לטיפול בילדים ובבני נוער.

 

מתכונת הלימוד

 

הקורס אורך שלוש שנים, כאשר המפגשים העיוניים מתקיימים בדרך כלל אחת לשבוע, בשעות הבוקר, הצהריים או הערב (בהתאם למוסד האקדמי). הלמידה מתבצעת בקבוצה איכותית של בעלי מקצוע מנוסים. מתקיימים סמינרים קליניים בהם מובאים מקרים ספציפיים לכתה. כל המשתתפים עוברים הדרכה אישית משני מדריכים שונים. הדרישה מטעם האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית היא ל – 40 שעות הדרכה בכל שנה (ובסך הכל – 120 שעות), ולכן יש לוודא שהתכנית מספקת מסגרת כזו.

 

על הסטודנטים להיות פתוחים לגישות פסיכולוגיות שונות, שלאו דווקא מתיישבות עם התפישה המסוימת שהם משתמשים בה בעבודתם. כמו כן, מומלץ כי יעברו בעצמם טיפול פסיכואנליטי בהיקף של שעתיים בשבוע. בתכניות מסוימות הסטודנטים מתנסים בהענקת טיפול בגישה הנלמדת. הדרישה באגודה הישראלית היא להובלת שני טיפולים במשך שלוש שנות ההכשרה, וכן להגשת שתי עבודות כתובות.

 

 

נושאי לימוד

 

  • האישיות הסכיזואידית
  • סוגי העברה
  • אגרסיה, משחק ויצירתיות
  • הבניית האגו
  • אהבה ראשונית ונרקיסיזם
  • השלישי האנליטי
  • שבר נפשי, הגנה, פצע ואיחוי
  • מוות, חיים וחיות
  • תלות, אילוזיה ואומניפוטנציה
  • אידיאליות ומוסר
  • בניית משמעות באמצעות דיאלוג
  • אהבה לאובייקט
  • הנוכחות הלא פרשנית של הפסיכולוג
  • ניתוח חלומות לפי גישת יחסי האובייקט      
  • ועוד


תנאי קבלה

 

המועמדים נדרשים לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית או במקצועות טיפוליים נוספים עם ניסיון של שנה עד שנתיים בהתמחות קלינית. התמחות קבילה היא כזו המתבצעת במסגרות בריאות הנפש - מרפאות בהן ניתנים טיפולים דינמיים על בסיס שבועי קבוע, ישנו ייעוץ וליווי פסיכיאטרי ונערכים סמינרים למטפלים. במעמד ההרשמה אמורים המועמדים להיות במצב שבו הם מעניקים טיפול אישי ארוך טווח לארבעה פציינטים לפחות בגישה הפסיכודינמית, ובהיקף מינימלי של פגישה אחת לשבוע.

 

לעתים, קיימת העדפה לקבלת אנשים שעוברים בעצמם בשנים האחרונות טיפול אישי (רצוי טיפול דינמי) בתדירות של פעמיים בשבוע. במקרים מסוימים על המועמדים לשלוח מכתבי המלצה ולעבור יותר מראיון אישי אחד.

 

שכר לימוד

 

עלות ההכשרה נעה בין 8,300 ₪ ל - 10,450 שקלים לשנה אחת. על שעות ההדרכה משלמים הסטודנטים בנפרד, כשהמחיר לשעה אחת נע בין 270 ל - 300 ₪.

 

מוסדות לימוד

 

  • אוניברסיטת חיפה – בקמפוס הנמל מתקיימים שני מסלולים בפסיכותרפיה פסיכואנליטית: האחד כללי, והשני ממוקד לטיפול בילדים ובמתבגרים. התכניות כוללות שעתיים הדרכה בקבוצה ושעת הדרכה אישית, מעבר לסמינרים העיוניים. הקורסים פתוחים גם בפני מטפלים באמנות בעלי תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה ובפני פסיכולוגים רפואיים, חינוכיים והתפתחותיים.

 

  • ה.ל.פ.ב.א. בע"מ (תל אביב) – זהו מרכז שהוקם על ידי מרצים ומדריכים מבר אילן, ומציע התמקצעות בקבוצות אינטימיות. מעבר לסמינרים המרכזיים, נערכות סדנאות המתמקדות בסוגיות הקשורות להתפתחות המטפל, וכן ישנו סמינר שבו המשתתפים מתנסים בתצפיות בתינוקות. כמו כן, קיים מסלול ממוקד לטיפול בילדים ונוער.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (גבעת שמואל) – ביחידה ללימודי המשך של ביה"ס לעבודה סוציאלית מוצעת תכנית המוכרת מטעם האגודה הישראלית, וכוללת 650 שעות בשנה, כאשר מתקיימות גם הרצאות אורח.

 

  • מרכז ויניקוט בישראל (תל אביב) – מעבר להרכב המקובל, התכנית מאפשרת למשתתפיה להעניק טיפול אישי ללקוחות בקהילה שיוצע להם סיוע בעלות סמלית, ובהתאם לכך גם שעות ההדרכה הן במחיר מוזל. בכל חודש וחצי מקיים המרכז מפגש קבוצת הדרכה, והמשתתפים זוכים להיחשף לניסיון של מטפלים פוסט ויניקוטיאניים שיבואו מחו"ל להרצות במקום.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי פסיכותרפיה פסיכואנליטית?

רוצה לדעת יותר על לימודי פסיכותרפיה פסיכואנליטית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תזונה טבעית לעומת תואר במדעי התזונה
נטורופתיה ותזונה לתואר ראשון
התלבטות מה ללמוד - תזונה קלינית או נטורופתיה?
לימודי המשך למדעי החיים
לימודי תזונה לתעודה במכללה
מהם תנאי לקבלה ללימודי תזונה
מהו שכר נטורופת