רוצה פרטים על שופטי כדורסל - קורס מקצועי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס שופטים בכדורסל - קלענו לחלום שלכם?

רוצה לדעת על שופטי כדורסל - קורס מקצועי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס שופטי כדורסל
 
מלך הסלים
 
תפקידו של שופט הכדורסל הוא לפקח על התנהלות המשחק בהתאם לחוקים הקבועים ולתקנות השונות. באחריותו לפסוק במקרה של עבירות שמבצעים השחקנים, ואף לדאוג כי האביזרים העומדים לשימוש בעת משחק הכדורסל עומדים בתקנים הקבועים בחוק. מדובר במקצוע של ממש, שניתן לעסוק בו בתחרויות משחקי הליגה השונות.
 
בקורס ההכשרה המקצועי לומדים המשתתפים כיצד לערוך שיפוט הוגן, בהתאם לכל החוקים וההוראות.
 
למי זה מתאים?

הלימודים בקורס מתאימים במיוחד למי שאוהב את הענף ומבקש לעסוק בו באופן מקצועי. המסלול מתאים הן לגבים והן לנשים בעלי רקע ספורטיבי וניסיון בתחום הכדורסל, שברצונם לקדם את הקריירה ולהשתלב בתפקידי שופטים בענף.
 
מה לומדים?
 
הסטודנטים נחשפים לחוקת הכדורסל ולתקנות הנלוות לה. הם מכירים את תפקידו של כל שחקן ואת האיסורים החלים עליו, וכן מכירים את תורת השיפוט. בנוסף, הסטודנטים פוגשים במקרי מבחן רבים, לומדים כיצד מכריעים בסוגיות שונות הקשורות למשחק, ומבחינים בין מקרים דומים לצורך קבלת ההחלטה המתאימה. היבט נוסף שעליו מושם דגש בקורס ספורט זה הוא פיתוח יכולת המנהיגות של הסטודנטים ופיתוח היכולת לקבל החלטות נבונות בתנאי לחץ.

יתר על כן, המשתתפים משפרים את הכושר הגופני שלהם, כדי שיוכלו לשפוט במהלך המשחקים, וכן לומדים פרקים בתזונה. בנוסף, הסטודנטים לומדים על אודות סמכויותיהם השונות כשופטים, ודנים בשאלות חשובות, כגון: כיצד מכריעים בין שחקנים? מתי מרחיקים שחקן מן המגרש? איך קובעים ששחקן ביצע עבירה? כיצד אוכפים את העמידה בזמני המשחק?; וכן הלאה. כמו כן, משתתפי הקורס לומדים לערוך בדיקות תקניות של ציוד המשחק ותנאיו, ובכלל זה בדיקה של המגרש עצמו, הכדור, הסלים וגובהם, וכדומה.
 
כמה זמן לומדים?
 
הלימודים בקורס נערכים במתכונת של שבעה ימים מלאים, בתנאי פנימייה. קורס ההכשרה בישראל מועבר על ידי "איגוד שופטי הכדורסל בישראל" בלבד ומתכונתו מותאמת לנהלי האיגוד ולדרישותיו. במהלך המסלול לומדים הסטודנטים את החומר התיאורטי ומשתתפים באימונים רבים – הן באימוני כושר והן באימוני שיפוט, לצורך תרגול המקצוע הלכה למעשה.
 

היכן לומדים?

 

 

  • איגוד שופטי הכדורסל: האיגוד העצמאי מהווה חלק מאיגוד הכדורסל הישראלי, זהו גוף המאגד את פעילות הענף בהתאם לחוק הספורט. איגוד השופטים אחראי על הסמכתם של השופטים בישראל ועורך מעת לעת הכשרות מקצועיות במיקומים שונים ומשתנים בארץ. כמו כן, נערכות הכשרות לתפקידים נוספים כגון שופטי מזכירות, בעלי תפקיד בצוות השיפוט בליגות. יש לציין כי  מעת לעת מתקיימים קורסי האיגוד בשיתוף עם מועצות ורשויות מקומיות בפרישה ארצית.

 

נושאי הלימוד


הנה כמה מן הנושאים הנלמדים במהלך התכנית:

 

  • תורת השיפוט
  • חוקת הכדורסל
  • שיפור כושר גופני
  • תזונה נכונה לספורטאים
  • קבלת החלטות בתנאי לחץ
  • פיתוח יכולות מצוינות ומנהיגות
  • ועוד
     
 
מהם תנאי הקבלה?
 
הקורס מיועד לנשים ולגברים בני 16 עד 26, בעלי כושר גופני ספורטיבי. בנוסף, הם נדרשים להיות בעלי 12 שנות לימוד לפחות. תלמידים מתחת לגיל 18 יידרשו להמציא אישור מבית הספר המעיד על לימודים. כמו כן, על המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי הנערך על ידי ועדה. לריאיון זה עליהם להביא עמם קורות חיים כתובים, צילום של תעודת הזהות ושל תעודות השכלה נוספות (אם יש). נוסף על כך, הם נדרשים להמציא תעודת יושר ממשטרת ישראל, אישור על בריאות תקינה ואישור לעסוק בספורט מרופא משפחה.
 
קורסים לנוער

כאמור, הקורסים מתאימים לבני ובנות 16 ומעלה, וכך יכולים להתאים גם לנערים ונערות העומדים בדרישות הסף שמגדירים באיגוד השופטים. יש לציין כי בני נוער נדרשים להציג אישורים מתאימים מבית הספר שבו הם לומדים, לצד המסמכים הנוספים שאותם יש להגיש כחלק מתהליך הקבלה.
 
מחיר - כמה זה עולה?

גובה שכר הלימוד בקורס נע בין 1,700 -  2,100 שקלים ועשוי להיות גבוה או נמוך מטווח זה לפי החלטת איגוד השופטים. יש לציין כי מחירי הקורסים משתנים מעת לעת ויש לברר את העלויות מול האיגוד.
 

איזו תעודה מקבלים?

 

עם סיום הלימודים במסלול זה יזכו בוגריו בתעודת שופט כדורסל מוסמך מטעם איגוד שופטי הכדורסל, ויוכלו להשתלב בפועל בשיפוט משחקי כדורסל בכל סוגי הדרגות.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי הקורס משתלבים בשיפוט בליגות השונות בארץ. בין היתר באפשרותם לפעול בליגות נוער, שכונות, סטודנטים, מקומות תעסוקה, בתי ספר, בתי כנסת ומסגרות נוספות. עם הניסיון והוותק הם יוכלו להתקדם בדרגות השיפוט, ויוכלו לשפוט במשחקים בליגות מתקדמות יותר.
 

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על שופטי כדורסל - קורס מקצועי?

רוצה לדעת יותר על שופטי כדורסל - קורס מקצועי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד שופטי כדורסל - קורס מקצועי
שאלות הגולשים בנושא
קורס שופטי כדורסל - מועדים קרובים
קורס שופטי כדורסל - כמה עולה?
קורס שופטי כדורסל - כמה זמן הלימודים?
קורס שופטי כדורסל באזור חיפה