לימודי מתמטיקה ומדעי המחשב בטכניון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מדעי המחשב? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על טכניון - מתמטיקה ומדעי המחשב.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מתמטיקה ומדעי המחשב בטכניון - מכון טכנולוגי לישראל


חישובים ומחשבים


המתמטיקה משמשת בסיס לשלל תחומי המדע בעולמנו ומהווה מרכיב חיוני וחשוב גם בעולם מדעי המחשב. רבים בעולם המחשבים מבקשים להעמיק גם בתיאוריות מתמטיות וחישוביות. בתעשייה של היום אפשר לראות עליה בביקוש לידע מתמטי אצל מפתחים ואנשי תוכנה.


מי ששואפים להבין במתמטיקה ובמחשבים גם יחד יכולים ללמוד בתכנית ללימודי מתמטיקה ומדעי המחשב בטכניון. מסלול זה משלב לימודי מתמטיקה עם מקצועות בסיסיים במדעי המחשב ומעניק היכרות עם נושאים עדכניים חשובים בשני התחומים. הבוגרים מחזיקים בידע מתמטי וטכנולוגי שיכול לסייע להם להשתלב בשלל תפקידים בתחומי ההייטק והמחשוב, כמו כן הם יכולים להמשיך לתארים מתקדמים.


תכנית הלימודים


הסטודנטים מקבלים ידע מעמיק הן בלימודי מתמטיקה והן בעולם מדעי המחשב. במסגרת לימודי המתמטיקה הם דנים בהרחבה בענפי מתמטיקה שונים כגון אלגברה, קומבינטוריקה, הסתברות ותורת הפונקציות. במקביל הם מפתחים את המיומנויות בתכנות ולומדים על סוגי מערכות הפעלה, מסדי נתונים ושיטות להעברה ולעיבוד מידע ממוחשב. דרך הידע המשולב שנרכש הם מבינים את הבסיס התיאורטי שעליו מבוססות מערכות ממוחשבות וטכנולוגיות בתעשייה.


מתכונת הלימוד


הסטודנטים יכולים לבחור בין שתי מתכונות לימוד, תכנית תלת שנתית או תכנית בת ארבע שנים. בתכנית בת שלוש השנים היחס בין קורסי המתמטיקה לקורסי המחשבים הוא 1:2. בתכנית הארבע שנתית מקבלים בסיס רחב יותר בתחום מדעי המחשב.


כמו כן, בטכניון מתקיימת תכנית לתואר כפול במתמטיקה ומדעי המחשב. זהו מסלול לימודים למצטיינים שמתקיים בשיתוף הפקולטה למדעי המחשב ונפרש על פני שלוש שנים וחצי. הוא מקנה לבוגריו שני תארים ומאפשר להעמיק במידה שווה בשני תחומי הידע.


נושאי הלימוד


הנושאים הנלמדים בתכנית כוללים:

 

  • תורת ההסתברות
  • תכן לוגי
  • מערכות ספרתיות
  • מבני נתונים
  • ארגון ותכנון מחשב
  • אנליזה נומרית
  • תכנות מערכות
  • אלגוריתמים קומבינטוריים
  • מערכות הפעלה    
  • משוואות דיפרנציאליות רגילות    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


בפקולטה למתמטיקה של הטכניון ישנם מסלולים נוספים בהם אפשר לשלב את תחום המתמטיקה עם ענפים מדעיים נוספים. בין התכניות נמצא את לימודי מתמטיקה ופיזיקה, לימודי מתמטיקה וכלכלה ולימודי מתמטיקה וסטטיסטיקה וחקר הביצועים. דרך השילובים הללו ניתן להכיר את העושר והעומק של המתמטיקה ובמקביל לקבל כלים לפיתוח קריירה מבוקשת בהייטק. כמו כן, במוסד הלימוד נלמדות תכניות רבות ללימודי הנדסה ולמקצועות המדעים כגון לימודי ביולוגיה ולימודי כימיה.


תנאי קבלה


הקבלה למסלול זה דורשת ציון סכם של 90 ומעלה, ציון זה מורכב משקלול לפי נוסחת הטכניון של ציוני הבגרויות וההישגים בפסיכומטרי. מוסד הלימוד שם דגש על הציון בבגרות במתמטיקה ובבגרות בפיזיקה ועל הציון בחלק הכמותי בפסיכומטרי.


תעודה


לסטודנטים שמשלימים בהצלחה את כל חובות התכנית מוענק תואר ראשון B.Sc. בוגר למדעים במתמטיקה עם מדעי המחשב שניתן על ידי הטכניון. בוגרים של התכנית הכפולה מקבלים שני תארים ראשונים - תואר ראשון במתמטיקה ותואר ראשון במדעי המחשב.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

עוד מסלולי לימוד - הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

כלים שיעזרו לך לבחור