תואר שני בטיפול באמנויות במכללת מבח"ר לנשים חרדיות

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מבח"ר - תואר שני בטיפול באמנות לחרדים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בטיפול באמצעות אמנות לנשים חרדיות במכללת מבח"ר


צוהר יצירתי לנפש


יכולתה של האמנות לעזור לריפוי רגשי ונפשי מוכרת כבר שנים רבות. מטפלים באמנויות משלבים שיטות יצירתיות שונות, כגון ציור, משחק, מחול או נגינה, במערך התרפיה. כך הם מסייעים למטופלים לעסוק בנושאים טעונים או לחשוף קשיים שאחרת עלולים להיות קשים לביטוי. גם בציבור החרדי עולה בשנים האחרונות צורך במטפלים באמנויות, שיוכלו לתת מענה למטופלים ממגוון גילאים במגזר, מילדים ועד קשישים.


התכנית לתואר שני בטיפול באמנויות במכללת מבח"ר באה להכשיר מטפלים מיומנים שיוכלו להעניק שירותי תמיכה וסיוע במוסדות רווחה, בריאות, חינוך ושיקום ברחבי הארץ. תכנית זו ללימודים לחרדים נערכת בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה והיא מיועדת לנשים חרדיות בלבד.


תכנית הלימודים


הסטודנטיות יכולות לבחור בין שתי התמחויות: תואר שני בטיפול באמנות חזותית, או תואר שני בטיפול בפסיכודרמה. במסגרת התכנית, הן רוכשות שלל כלים טיפוליים לסיוע לאוכלוסיות מגוונות דרך אמנות. כך הן לומדות כיצד להשתמש ביצירה או בדרמה כדי להביא לידי ביטוי מצוקות וקשיים עמם מתמודדים המטופלים שלהן. במקביל, הן משכללות את כישורי המחקר האקדמי שלהן, במטרה לקדם את המחקר בענף הטיפול באמנות בישראל.

 


מתכונת הלימוד


תכנית זו מתפרשת על פני כשנתיים, כשבסיומה נדרשת שנה נוספת של סטאז' קליני. השיעורים מרוכזים ביום שבועי מלא אחד, משעות הבוקר ועד הערב. יום נוסף במהלך השבוע מוקדש להתנסות מעשית בטיפול במוסדות או בשירותים שונים, שמתקיימת בקבוצות קטנות ובהדרכת הצוות.


כמו כן, מוצע מסלול למטפלות מנוסות, בעלות תעודת מטפלת מוסמכת, שאורכה כשנה אחת בלבד. . זהו מסלול ללא תזה שגם אינו כולל את ההכשרה המעשית. בתכנית זו לא מתקיימת חלוקה למגמות התמחות ומטפלות מכל התחומים יכולות ללמוד בה יחד.


סגל הוראה


ראש התכנית היא חוקרת בעלת תואר דוקטור שמחקריה מתמקדים בתרפיה באמצעות מוזיקה והשפעותיה הטיפוליות של המוזיקה על נכויות ומחלות שונות, כמו למשל מחלת הפרקינסון. כמו כן, כולל צוות המרצים: דוקטור לפסיכולוגיה המתמחה גם בטיפול בגישת הפסיכודרמה; מדריכה פדגוגית ויועצת חינוכית בעלת תואר דוקטור, שעוסקת במחקריה בטיפול באמצעות אמנות חזותית בילדים בחינוך המיוחד; ועוד.

 


על מוסד הלימוד


מכללת מבח"ר הוקמה לפני כ - 15 שנים בעיר בני ברק במטרה לסייע לגברים ונשים חרדים להשתלב בשוק העבודה. במכללה אפשר ללמוד בתכניות לתואר ראשון ולתואר שני, במסלולים כתואר שני בעבודה סוציאלית לחרדים ותואר שני בייעוץ חינוכי לחרדים. מסלולי הלימוד נערכים בשיתוף מוסדות אקדמיים מוכרים ומעניקים תעודה מטעמם.


תנאי קבלה


למסלול זה מתקבלות מועמדות שברשותן תואר ראשון במקצועות טיפוליים ממוסד מוכר, בממוצע ציונים של 85 ומעלה. כמו כן, עליהן לעבור מבחני מיון בשפה האנגלית בציון של 80 לפחות ולעבור ראיון אישי בו הן נדרשות להציג גם המלצות מצד גורמים מקצועיים ואקדמיים.


מועמדות שאינן בוגרות מקצוע טיפולי או חינוכי, כגון לימודי פסיכולוגיה, לימודי עבודה סוציאלית או לימודי חינוך צריכות להשתתף בקורסי השלמה כתנאי לקבלתן. כמו כן, חסרות רקע אקדמי קודם באמנות צריכות לצבור סך של כ - 500 שעות בתחום האמנות המבוקש.


תעודה


סטודנטיות המסיימות בהצלחה את התכנית ועומדות בכל תנאי הלימוד מקבלות תואר שני בטיפול באמנויות מטעם אוניברסיטת חיפה ומכללת מבח"ר, בציון מגמת ההתמחות. לאחר השלמת ההכשרה המעשית, מקבלות הבוגרות גם תעודה המעידה על ביצוע הכשרה זו.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מבח"ר - מכללת בני ברק האקדמית | לימודים לחרדים

עוד מסלולי לימוד - מבח"ר - מכללת בני ברק

כלים שיעזרו לך לבחור