רוצה פרטים על הסבה לראיית חשבון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הסבה לראיית חשבון - חשבונאות לבעלי תואר אקדמי

רוצה לדעת על הסבה לראיית חשבון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הסבה לראיית חשבון - חשבונאות לבעלי תואר אקדמי

 

ראיית חשבון הינו מקצוע מרתק, מאתגר ומבוקש, מרתק ומבוקש. ניתן ללמוד ראיית חשבון במסגרת לימודי תואר ראשון באוניברסיטאות או במכללות ברחבי הארץ, אך כמו כן, גם בעלי תואר ראשון בתחום אחר, יכולים לעשות הסבה מקצועית לראיית חשבון ולרכוש את רזי המקצוע בזמן יחסית קצר. תוכנית הלימודים להסבת אקדמיים מעניקה את כל הכלים המקצועיים הנחוצים על מנת להשתלב בעבודה במקצוע.

 

 

קצת על ראיית החשבון...

 

לימודי חשבונאות משלבים לימודי מנהל עסקים עם לימודי כלכלה, הנלמדים במסגרת הפקולטות מדעי החברה וניהול. בפועל, העוסקים בראיית חשבון עורכים ניתוח ורישום של אירועים פיננסיים מגוונים המתרחשים בחברה, ארגון, עסק או מערכת כלכלית כלשהי. לימודי ראיית החשבון אפשריים במספר שילובים, כגון: משפטים וראיית חשבון, כלכלה וראיית חשבון, מנהל עסקים וראיית חשבון ועוד.

 

חשוב לציין כי לימודי תואר ראשון בראיית החשבון אמנם מקנים לבוגריהם תואר "בוגר בראיית חשבון", אך אינם מקנים את תעודת ההכשרה המעשית המאפשרת לבוגריהם לעסוק כרואי חשבון מוסמכים. על פי החוק בישראל, על העוסקים בתחום ראיית החשבון להיות בני 23 ומעלה, ולעבור את המבחנים של מועצת רואי חשבון. בנוסף, יש לבצע התמחות מעשית (סטאג') במשך שנתיים.

 

קהל יעד

 

לימודי ההסבה לראיית חשבון מיועדים בעיקרם לבוגרי תואר ראשון אשר מעוניינים ללמוד מקצוע נוסף ומבוקש, לעשות הסבה מקצועית בכדי להשתלב במקצוע ראיית חשבון. לימודי תואר ראשון בראיית חשבון נפרש על פני כ-5 שנות לימוד, לעיתים מדובר בתקופת לימודים קשה וארוכה מדי עבור חלק מן הסטודנטים, הכוללת לאחריה גם תקופת התמחות ארוכה. סטודנטים רבים המוותרים על לימודי ראיית חשבון עקב סיבה זו. אולם, אם סיימתם ללמוד לתואר בוגר בתחום משיק ואתם עדיין מעוניינים לעסוק בתחום, תוכנית הלימודים להסבה אקדמית בראיית חשבון הינה פתרון מצויין עבורכם.

 

 

משך תוכנית הלימודים ותכניה

 

משך תוכנית הלימודים להסבה לראיית חשבון משתנה בהתאם למוסד הלימוד המציע אותה, למרות זאת, במרבית המקרים מדובר בתוכנית הנפרשת על גבי 4-6 סמסטרים, כשנתיים של לימודים אקדמיים. החלק הראשון של הלימודים כולל קורסים בתחום המתמטיקה אשר מעניקים את הבסיס החשבונאי הנחוץ לעסוק במקצוע. במהך הלימודים הסטודנטים לומדים קורסים בתחומים מעמיקים יותר כגון חשבונאות ומיסים.

 

היכן לומדים חשבונאות בתוכנית בעלי תואר אקדמי:

 

  • האוניברסיטה הפתוחה: באוניברסיטה הפתוחה יכולים בעלי תואר ראשון להגיש מועמדות למסלול הסבת אקדמאים לראיית חשבון, שבו לומדים חשבונאות עם חטיבה מורחבת בכלכלה. הלימודים מתקיימים במסלול גמיש המשלב למידה מקוונת.

 

  • אוניברסיטת חיפה: באוניברסיטת חיפה מתקיים מסלול השלמה לחשבונאות, שמיועד לבוגרי לימודי כלכלה ולסטודנטים לכלכלה שעומדים לסיים את לימודיהם (עליהם לסיים את התואר עד הסמסטר השני של תכנית ההשלמה). בכפוף להשלמת קורסים שונית בתכנית יכולים המשתתפים לקבל פטור מבחינות ביניים שמקנות זכות להתחיל את ההתמחות. מי שמסיימים את מסלול ההשלמה בהצלחה משתלבים בתכנית שנה ד' בחשבונאות, בסיומה מקבלים פטור מבחינות סופיות א' שעורכת מועצת רואי החשבון.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטה מתקיימת תכנית לימודי חשבונאות לבעלי תואר אקדמי, אורכה שנתיים וחצי בלבד והשיעורים מרוכזים ב - 7 סמסטרים רצופים. הסטודנטים יכולים להתחיל את ההתמחות לאחר שנה ותשעה חודשים בתכנית. בסיומה מקבלים פטור ממרבית מבחני מועצת רואי החשבון.

 

  •  אוניברסיטת תל-אביב: באוניברסיטת תל אביב ניתן ללמוד במסלול לימודי חשבונאות לבעלי תואר, שנפרש על פני ארבעה סמסטרים. באוניברסיטה ניתן להמשיך גם לשנת ההשלמה בחשבונאות.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה משתנים בהתאם למוסד הלימוד. למרות זאת, תוכנית ההסבה לראיית חשבון מתאימה לבעלי תואר ראשון המאושר על ידי המל"ג. ברוב המקרים על הבוגרים להציג אישורים כי סיימו את לימודיהם בממוצע של 80 ומעלה.

 

 

מבחני ההסמכה של מועצת רואי החשבון

 

מבחני ההסמכה של מועצת רואי החשבון מתקיימים במתכונת דו-שנתית וידועים כמבחנים קשים, אותם זוכים לעבור רק אחוז קטן של בוגרים. תוכנית הלימודים להסבת אקדמיים לראיית חשבון, מעניקה את כל הידע התיאורטי הנדרש על מנת לעבור את המבחנים בהצלחה. מרבית תוכניות ההסבה מקיימות תוכנית לימודים ייחודית המאפשרות לסטודנטים ללמוד לבחינה באופן מרוכז, תוכנית זו אשר לרוב נפרסת על גבי שנה, כוללת הרצאות פרונטאליות ותרגולים של מבחני הלשכה משנים קודמות. הלימודים האינטנסביים מאפשרים לבוגרי התוכנית לעבור את הבחינות בקלות ובהצלחה מרובה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

הבוגרים שסיימו את ההסבה לראיית החשבון יוכלו להשתלב כרואי חשבון במגוון תפקידי מפתח, כגון: יועצי השקעות, מנהלי כספים, יועצי מס, חשבים, מבקרים, יועצים כלכליים ובעוד מגוון של מקומות תעסוקה במשק הציבורי והפרטי כגון: ארגונים, חברות, עסקים פרטיים, גופים מסחריים, משרדים של רואי חשבון, משרדים של עורכי- דין, משרדי ממשלה, עצמאיים ועוד.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הסבה לראיית חשבון?

רוצה לדעת יותר על הסבה לראיית חשבון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הסבה לראיית חשבון
שאלות הגולשים בנושא
הסבה להוראת מתמטיקה לבוגרי חשבונאות
הסבה מחשבונאות לתואר נדרש בשוק
הסבת אקדמאים מחשבונאות להוראה