רוצה פרטים על טאי צ`י וצי` קונג?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס טאי צ'י וצ'י קונג

רוצה לדעת על טאי צ'י וצי' קונג? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


טאי-צ’י וצ’י-קונג

 

צ’י-קונג היא אומנות תנועה סינית עתיקה שיסודותיה הונחו עוד במאה השנייה לספירה על ידי רופאו של קיסר סין, ומאז ועד ימינו התפתחה והפכה לפופולרית, ולמבוססת. "צ'י" משמעותו בסינית – "אנרגיית החיים", והטכניקות שהיא מלמדת הן הוליסטיות, ובבסיסן עומדת האחדה בין הגוף לנפש. מטרתה של אומנות תנועה זו היא הנעת אנרגיית החיים בהגמשה הרמונית של הגוף, על פי הרפואה הסינית המסורתית. היא נחשבת לאומנות תנועה רכה ומדיטטיבית אשר לא נועדה לאמן את הגוף באימון פיזי מפרך, אלא באמצעות חזרתיות קשובה על תנועות מתמשכות ואיטיות המפתחות את הגוף ואת ההתבוננות הפנימית של המתאמן בתנועת גופו ונפשו.

 

טאי-צ'י היא אומנות לחימה סינית שהתפתחה מתוך השפעת הצ'י-קונג, ולכן גם בה הדגש הוא על הרמוניה בין הסתכלות פנימית וכוונה לבין התנועות החיצוניות שאותן מתרגלים. בטאי-צ'י, הדגש הוא על הסתכלות פנימית של המתאמן על "הלוחם הפנימי" שבתוכו ועל הקשר שבין אימון רוחו לשכלול יכולתיו הפיזיות. בעבר הרחוק, אומנות לחימה זו היתה אחת מני רבות במזרח, אך ברבות השנים ועם העמקת השפעת הצ'י-קונג עליה, התבדלה הטאי-צ'י כרוחנית יותר מכל השאר – כזו שאיננה רק מונחית להשגת ניצחון בעימות, אלא עיקר מיקודה בהעשרת פנימיות המתאמן. משום כך, לא מפליאה התפשטות הצ'י-קונג והטאי-צ'י במזרח ובמערב – עם התפשטות הרפואה המשלימה.

 

אופן התרגול ויתרונותיו

 

מטרת התרגול הינה איזון הגוף והנפש, ואף טיפול בבעיות בריאותיות. התרגול מפעיל את הגוף באופן רגוע, ללא שימוש בכוח מיותר, וזוהי עוצמתו. באמצעות ההתבוננות והרוגע בתרגול אמנות זו, לומד המתאמן על השפעת הקשב הפנימי על תנועותיו, על חשיבות הדיוק, ועל חסכנות האנרגיה לביצוע נכון וחף מתאונות. נוסף על כך, האימון מתבצע מתוך דגש על השגת שלמות בכל תנועה וזרימה הרמונית ביניהן. אימונים אלו תורמים לפיתוח היציבה, הקואורדינציה, שווי המשקל, החוסן הפנימי, והריכוז.
 

למי מתאימים הלימודים?


ניתן למצוא קורסים להיכרות עם השיטות, המתאימות גם לחסרי ניסיון קודם, לצד קורסים מקיפים ומתקדמים, המיועדים לבעלי ניסיון בתרגול השיטה, וכן רקע טיפולי. הקורסים יכולים להתאים לקהלי היעד הבאים:

  • מתרגלי צ'י קונג וותיקים, המעוניינים ללמוד כיצד להדריך אחרים, או כיצד לטפל בעקרונות השיטה.
  • מטפלים במקצועות הרפואה המשלימה, כגון רפואה סינית, שיאצו, ועוד, שברצונם להרחיב את סל הכלים המקצועי.
  • מטפלים בתנועה, שברצונם להכיר כלים אלטרנטיביים לשילוב בעבודתם בקליניקה.
     

מה לומדים? 

 

ניתן ללמוד טאי-צ’י וצ’י-קונג לצורך תרגול אישי, או במסגרת הסמכת מדריכים לתרגל וללמד אחרים. ניתן ללמוד אותן במכללות, במוסדות לרפואה משלימה ובקבוצות קטנות המועברות על ידי מורים שהוכשרו לכך. במסגרת הקורסים הללו נלמדות השיטות עצמן: הרקע הרוחני והפילוסופי שלהן, טכניקות מדיטציה, עקרונות מן הפילוסופיה הסינית והרפואה הסינית המסורתית, ועוד.

 

הכשרת מדריכים ומטפלים

 

מטרת הקורסים להסמיך מדריכים להנחיית טכניקות אלה, במכוון סגנונות ולקהלי יעד מגוונים (כגון נשים, בני נוער, אנשים בגיל השלישי, ועוד). כמו כן, ישנם קורסים המתמקדים בצ'י קונג ככלי לריפוי ולטיפול, ומאפשרים למטפלים מנוסים ללמוד כיצד להשתמש בנשימה, בתנועה, ובמדיטציה להתמודדות עם מצבים בריאותיים ורגשיים שונים. הקורסים כוללים התנסות מעשית שבה מתרגלים עבודה עם מטופלים, באופן פרטני או קבוצתי.

 

נושאי לימוד

  • רפואה סינית.
  • הנחיית קבוצות.
  • הפילוסופיה הסינית.
  • פיתוח חוסן וגמישות.
  • זרימת אנרגיית החיים.
  • מדיטציה בתנועה ובנשימה.
  • תולדות אמנויות הלחימה הסיניות.
  • ועוד.
     

מה משך הקורס?

 

משך הקורסים משתנה, קורסים קצרים להיכרות עם הטכניקה נפרסים על פני כחודש עד שלושה חודשים. לימודי תעודה להכשרת מטפלים ומדריכים נערכים במסלולים דו שנתיים.
 

היכן לומדים? 

  • המרכז הישראלי לטאי-צ’י (תל אביב): בית ספר זה מציע שיעורי תרגול במגוון רמות וזרמים של הטאי-צ'י והצ'י-קונג, כמו גם אמנויות לחימה ותנועה נוספות מן המזרח הרחוק. מדי פעם בימי שישי מקיים תרגול המוני, כמיטב המסורת הסינית.

  

  • קמפוס ברושים (תל אביב): מקיים קורס להכשרת מדריכים בצ'י קונג טיפולי. תנאי הקבלה למסלול זה הם תעודת בגרות, מעבר ריאיון אישי בהצלחה והצלחה במבחן קבלה. תכנית הלימודים נפרסת על פני שנתיים ובסיומה בוגר הקורס יזכה בתעודת מדריך ומטפל.

 

  • המכללה האקדמית בוינגייט (קמפוס נתניה): המכללה האקדמית בוינגייט מקיימת תכנית דו כשנתית להכשרת מורים ומטפלים בשיטת חילופי העונות, לפיה כל טכניקה נלמדת בעונת השנה המתאימה לה. הקבלה לתכנית מבוססת על ראיון אישי ומפגש עם ראש המגמה. 

 

  • מכון קונפוציוס (תל אביב): מכון קונפוציוס פועל באוניברסיטת תל-אביב, להוראת השפה והתרבות הסינית. במכון ניתן למצוא קורס טאי צ'י, הכולל 12 מפגשים, ומתאים גם לחסרי ניסיון קודם. במהלך הקורס נלמדים הן היבטים תיאורטיים והן היבטים מעשיים.
     

מהם תנאי הקבלה?

 

כדי להתקבל לקורסים, יש לעמוד בתנאים הבאים:

  • ניסיון בתרגול צ'י קונג או טאי צ'י.
  • ישנם קורסים המיועדים למטפלים מנוסים בלבד, מזרמים שונים ברפואה המשלימה.
  • תעודת בגרות מלאה (בחלק מן הקורסים).
  • מעבר מבחן התאמה לבדיקת ההתאמה לתכנית.
  • ראיון אישי שבו בוחנים את הרקע המקצועי הקודם.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

באפשרות בוגרי הקורסים להדרכה ולטיפול לשמש מטפלים או מדריכים במסגרות שונות, כגון בקופות החולים, במרכזים קהילתיים, במרכזים לגיל השלישי, בקליניקות לטיפול משלים, ועוד. כמו כן, באפשרותם להקים קליניקה עצמאית ולעסוק בהדרכה ובטיפול. מטפלים מנוסים בגישות אחרות ברפואה האלטרנטיבית יכולים לשלב את העקרונות הנלמדים בעבודתם השוטפת, כדי להעניק מעטפת מלאה ומקיפה יותר למטופליהם.

 

מה עלות הלימודים?


עלות הקורסים נעה בין 6,500 - 12,000 שקלים, אולם עשויה להיות גבוהה מטווח זה ומשתנה ממוסד למוסד. בין הקריטריונים המשפיעים על גובה שכר הלימוד נכללים משך הקורס ומתכונתו (קורס רב שנתי או קורסים קצרים); קהל היעד (קורסים למטפלים או לקהל הרחב); היקף ההתנסות המעשית בקורסים הרב שנתיים; ציוד לצורכי התרגול; ועוד. בחלק מן המוסדות, ניתן להיעזר במלגות שונות.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על טאי צ`י וצי` קונג?

רוצה לדעת יותר על טאי צ`י וצי` קונג?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד טאי צ`י וצי` קונג
שאלות הגולשים בנושא
האם לימודי צ'י קונג רפואי מוכר לשנת שבתון לעובדי הוראה?
עלות קורס מדריכי צי קונג
קורס מדריכי צ'י קונג
לימודי מדריך צ'י קונג
שעות הלימודים בקורס צ'י קונג
הכשרת מדריכי צ'י קונג
לימודי צ'י קונג לבת 68