רוצה פרטים על רפלקסולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס רפלקסולוגיה - מה המחיר? כמה זמן? ומה אח"כ?

רוצה לדעת על רפלקסולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רפלקסולוגיה

 

מפה שלמה בכף הרגל הקטנה

 

הרפואה האלטרנטיבית או בשמה הנוסף, הרפואה המשלימה, הפכה מוכרת ונפוצה בשימוש יותר ויותר בשנים האחרונות; מוסדות רפואיים שונים עובדים בשיתוף פעולה עם מטפלים אלטרנטיביים מתוך הכרה בחשיבות המקצוע וביעילותם של תחומי הטיפול השונים שבו. אחד מתחומי הרפואה האלטרנטיבית הוותיקים והמוכרים, הוא הרפלקסולוגיה. רפלקסולוגיה – פירושה "השתקפות" (reflection) – והיא שיטת טיפול וריפוי של בעיות פיזיות ונפשיות המשתמשת בעיקר בלחיצות בכף הרגל. ההנחה העומדת בבסיס השיטה היא כי הגוף השלם כולו, על כל מערכותיו השונות, וכן על המערכות הנפשיות הקשורות בו – כל אלה משתקפים בכף הרגל הקטנה. כך, הלחיצות המשמשות בטיפול משפיעות אנרגטית על החלקים השונים ועל המערכות בגוף – כשכאמור, כל חלק ברגל מייצג חלק אחר בגוף.

 

כדי להכיר לעומק את המפות השונות של כף הרגל ולהיות מסוגל לאבחן בצורה נכונה ולטפל באמצעות השיטה – יש צורך בידע נרחב, מעמיק ומקיף על גוף האדם ועל נפשו – וכן בשעות תרגול מעשיות רבות. זוהי אחת הסיבות לגיוון הרב הקיים בנושאי הלימוד במסגרת לימודי תעודה בתחום הרפלקסולוגיה. האווירה הרגועה, הסיפוק שבריפוי החולה והגיוון במתן הפתרונות – יוצרים מסגרת מקצועית מעניינת, מאתגרת ומיוחדת.

 

מסלולי הלימוד

 

בחלק מן המוסדות ניתן לבחור במסלול רב-תחומי המשלב בין קורסי רפואה משלימה אחרים כמו שיאצו, הילינג ועיסויים שונים – באופן שהמטפל יוצא ובאמתחתו ארגז כלים מלא בטכניקות טיפול המשלימות זו את זו. אפשרות נוספת היא לבחור בלימודי רפלקסולוגיה בלבד. ניתן ללמוד במשך שנה, שנתיים או שלוש שנים, כאשר לרוב – בתום השנה הראשונה מוענקת תעודת רפלקסולוג מוסמך, בסיום השנה השנייה מוענקת תעודת רפלקסולוג בכיר ועם סיום השנה השלישית מתקבלת תעודת רפלקסולוג מומחה. חלק מן המוסדות מאפשרים צבירת נקודות לקראת תואר ראשון.

 

ברחבי הארץ קיימים מוסדות מיוחדים להכשרת מטפלים ברפלקסולוגיה. לרוב, אלו מוסדות המתמחים בהוראה של כל מקצועות הרפואה המשלימה. כמו כן, כיום ישנן מחלקות לרפואה משלימה אף במוסדות אקדמאיים כלליים.

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • מכללת מדיסין (שלוחות נתניה, חיפה) - במכללה זו ניתן ללמוד בתכנית בתחום הרפלקסולוגיה להסמכת "רפלקסולוגיה בכיר מתקדם". מסלול זה מתאים לרפלקסולוגים מנוסים ואורכו שנה אקדמית אחת. במסולל משולבת התנסות מעשית וסטאז'.

 

  • בית הספר מירב - האוניברסיטה הפתוחה (שלוחות בתל אביב, באר שבע) – בו תוכלו ללמוד בשיתוף פעולה עם קופת החולים "מכבי". הלימודים נמשכים שלוש שנים והם כוללים לימוד של טכניקות טיפול למיניהן, גישות רפלקסולוגיות מגוונות, מפה רפלקסולוגית, שיטות אבחון פיזיות, טיפול באוכלוסיות שונות והקניית ידע המאפשר התאמת טיפול נכון ומקצועי מתוך השקפת עולם הוליסטית וגישה אינדיווידואלית.

 

  • מכללת תילתן (תל אביב) -  היקף הלימודים הינו שנה עד שלוש שנים. תכנית הלימודים מוכרת גם היא על ידי איגוד הרפלקסולוגים. במסלול התלת-שנתי מוענקת תעודה עם סיומה של כל שנה.

 

  • מכללת רידמן (שלוחות תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע)) – מכללה לרפואה משלימה, אחת המכללות הראשונות והוותיקות בתחומי הרפואה המשלימה. מגמת הרפלקסולוגיה במכללה שמה במרכז את הגישה הרפואית-טיפולית של האדם כמכלול ואת הקשר בין גוף לנפש. חלק מן התארים המקצועיים במכללה מוענקים בשיתוף עם מכללות ואוניברסיטאות יוקרתיות ברחבי העולם.

  

  • קמפוס ברושים (תל אביב) - בית הספר לרפואה משלימה של אוניברסיטת תל אביב – במסגרת הלימודים בברושים תוכלו לבחור בין מסלולי לימוד של שנה ועד מסלולים מקיפים ומעמיקים הנמשכים שלוש שנים.

    

  • מכללת מדי-טבע (פתח תקווה) – ניתן ללמוד רפלקסולוגיה במוסד זה בתכנית דו-שנתית לתואר בכיר או תלת-שנתית לתואר מומחה. מלבד הנושאים "הרפלקסולוגיים" הרגילים תוכלו ללמוד גם בניית תכניות טיפול למחלות שונות, לימודי העשרה של תזונה טבעית, נשימה ויציבה וכן נושאים כמו אתיקה מקצועית, ניהול קליניקה והשתתפות בטיפולים מנחים.

 

  • האקדמית גליל מערבי (עכו) – שוכנת בעיר בעכו ובה מתקיימים לימודי תעודה במגמת רפלקסולוג בכיר, שאורכם שנתיים.

 

 

  •  מכללת מהות בחסות מרכז ההשתלמויות בר אילן (רמת גן) – ניתן ללמוד בה לימודים רב-תחומיים ברפואה משלימה וביניהם רפלקסולוגיה, או לבחור במגמה זו ולהתמקצע רק בה.

 

  • הקולג' לרפואה משלימה (רמת אפעל, חיפה) – תכנית הלימודים היא דינמית ומשלבת בין לימודים לעבודה. התכנית מאושרת ע"י האגודות המקצועיות בישראל ומנוהלת על פי הסטנדרטים הבינלאומיים.

 

מחירים ועלויות לקורסים השונים

 

שכר הלימוד משתנה ממוסד אחד למשנהו והוא מושפע, בין השאר, מהיקף הלימודים. כדי לתת סדר גודל לגובה שכר הלימוד – המכללה האקדמית בוינגייט, לדוגמה, גובה שכר לימוד של כ-8000 ₪ עבור 300 שעות לימוד.

 

מאחר ומרבית המוסדות אינם מעניקים תואר אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, האפשרויות לקבלת מלגות מצטמצמות. עם זאת, בחלק מן המקומות מחלקים מלגות או הנחות לנרשמים מוקדם במיוחד.

 

ניתן לומר בהכללה כי בניגוד לתנאי הקבלה לתואר ראשון הדורשים ציון פסיכומטרי וציוני בגרות גבוהים, תנאי הקבלה ללימודי רפלקסולוגיה אינם כה נוקשים. ישנם מוסדות ללימוד רפלקסולוגיה המבקשים הצגת תעודת בגרות וקבלת ציון עובר במבחן התאמה פנימי, מוסדות אחרים ידרשו רק סיום 12 שנות לימוד ויקיימו ראיון אישי עם המועמדים. יש לברר עם מוסד הלימודים הספציפי את תנאי הקבלה.

 

 

לסיכום

 

הרפלקסולוגיה היא תחום טיפולי מעניין ונפוץ מאוד, בעל אפשרויות תעסוקה רבות; עם סיום ההסמכה ניתן להשתלב במגזר הציבורי או בקליניקות הפרטיות. בוגרי לימודי רפלקסולוגיה מתברגים בתפקידים שונים בבתי החולים, בקופות החולים או בבתי מלון ומרכזי ספא. עם צבירת הניסיון המקצועי, נפתחות בפניהם אף דלתות ההדרכה וההוראה בתחום. בפני המבקשים להתעמק בנושא עומדות גם אפשרויות המחקר האקדמי של הדיסציפלינה. כך שאם התחום מעניין אתכם, הדרכים להכשרה בו הן רבות ומגוונות – הירשמו עוד היום והיכנסו לתחום הרפלקסולוגיה המרתק.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על רפלקסולוגיה?

רוצה לדעת יותר על רפלקסולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
רפלקסולוגיה- תעסוקה
לימודי רפלקסולוגיה מוכרים ע"י משרד התמ"ת
עיסוי אינטגרטיבי או רפלקסולוגיה
מחיר לימודי רפלקסולוגיה
עלות לימודי רפלקסולוגיה במרכז
מי מתאים ללימוד ועיסוק ברפלקסולוגיה ?
לימודי רפלקסולוגיה בארץ באנגלית