רוצה פרטים על כלכלה וחשבונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי כלכלה וחשבונאות

רוצה לדעת על כלכלה וחשבונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי כלכלה וחשבונאות - תואר ראשון

לימודים לקראת תואר ראשון בכלכלה עם התמחות בחשבונאות (או לימודים במסגרת דו חוגית כלכלה-חשבונאות) הם בין הלימודים המבוקשים ביותר כיום. הלימודים יכולים לסייע לפתוח דלתות לקריירה במגוון אפיקים במשק כגוןבמשרדי רואי חשבון, במשרדי ממשלה, בלשכות משפטיות, במשרדי מס ההכנסה, בחברות מסחריות, בבנקים ועוד.

סטודנטים רבים בוחרים לשלב את לימודי כלכלה עם לימודים לתואר נוסף - חשבונאות, מנהל עסקים או משפטים. הידע המשולב הנרכש בתואר יכול לסייע לחברות וארגונים לנהל באופן יעיל ואיכותי יותר את המשאבים והאסטרטגיה שלהם.

 

מה לומדים?

 

סטודנטים בתכנית המשולבת רוכשים ידע מקיף בשני התחומים גם יחד כמו גם כלים מעשיים לניהול פיננסי של פירמות. במהלך הלימודים הם עורכים הכרות עם נושאים העוסקים בשוק ניירות הערך בישראל ועם נושאים הנוגעים לניתוח ולאבחון כלכלי.

  

נושאי לימוד

 

 בין הנושאים הנלמדים ניתן למצוא:

  • שוק ההון
  • סטטיסטיקה
  • תורת המימון
  • ניתוח מאזנים
  • מיסוי תאגידים
  • תמחור ותקציב
  • דו"ח רווח והפסד
  • התנהגות ארגונית
  • ניתוח דוחות כספיים
  • ועוד
     

כמה זמן לומדים? 

 

הלימודים מתפרסים על פני שלוש שנים וחצי. יש לציין כי אלו המעוניינים לקבל רישיון לעסוק בראיית חשבון חייבים להשלים תקופת התמחות ולעבור את הבחינות החיצוניות של לשכת רואי החשבון.

 

בהתאם לתכנית החדשה של המועצה להשכלה גבוהה ומועצת רואי החשבון, החל משנת תשפ"ב מבוטלת שנת ההשלמה, ההכנה למבחני המועצה מרוכזת בסמסטרים האחרונים של הלימודים. מטרת השינוי היא הפחתת עלויות ההכשרה וקיצור משך הלימודים להשתלבות במקצוע.

 

 

היכן לומדים?

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים): משך הלימודים 3 שנים וחצי. בוגרי הלימודים פטורים ממרבית מבחני מועצת רואי החשבון. הלימודים מקנים סל כלים נרחב בשני התחומים, ומהווים את בסיס הידע הנחוץ למנהלים ולאנשי עסקים כיום.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום): במכללה האקדמית ספיר ישנה תכנית ללימודי כלכלה וחשבונאות, הסטודנטים מקבלים סיוע במציאת התמחות במשרדי רואי חשבון. ניתן ללמוד גם במסלול לתואר ראשון בלימודי כלכלה יישומית וניהול.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע): זהו אחד מן השילובים האפשריים במחלקה לכלכלה של אוניברסיטת בן-גוריון. בלימודים משולבות הרצאות עם מנהלים ובכירים וכן מועדון משקיעים.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון באילת: בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון מתקיימת תכנית זו כהתמחות שבה יכולים לבחור הסטודנטים לתואר ראשון. התואר המוענק הוא מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): באוניברסיטה הפתוחה מאפשרים ללמוד חשבונאות כחטיבה או חטיבה מורחבת במסגרת התואר הראשון. הלימודים מתקיימים במתכונת גמישה ומתאימים גם לאנשים עובדים.
     
  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה): באוניברסיטת רייכמן מציעים תכנית לימודי כלכלה בהתמחות חשבונאות, זהו מסלול לימודים שמיועד לסטודנטים מצטיינים.

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: לימודי כלכלה וחשבונאות של אוניברסיטת אריאל מכשירים את הסטודנטים להשתלבות כרואי חשבון וככלכלנים במשק. ניתן ללמוד גם בחוג לכלכלה וניהול ובעוד שלל חוגים ומסלולי לימוד.

 

  • המכללה האקדמית אשקלון: שם נלמדת תכנית לימודי כלכלה וחשבונאות שמעניקה פטור מבחינות רבות למועצת רואי החשבון וכן כוללת הכנה לתארים מתקדמים ולהשתלבות בקריירה.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר - השרון): במוסד זה נלמדים לימודי כלכלה וחשבונאות, שאורכם שלוש שנים והם כוללים גם שנת השלמה בה יכולים הבוגרים ללמוד.

  

  • אוניברסיטת חיפה: האוניברסיטה מציעה תכנית לימודי כלכלה וחשבונאו, שמתקיימת כהתמחות במסגרת לימודי הכלכלה לתואר הראשון הדו חוגי.

 

  • האקדמית גליל מערבי (עכו): באקדמית גליל מערבי מתקיימת תכנית לימודי חשבונאות בתכנית דו חוגית עם כלכלה. היקפו של המסלול הדו חוגי הוא שלוש שנים והוא כולל תשעה סמסטרים, במהלכם לומדים בהרחבה על סוגיות כלכליות וחשבונאיות.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן ניתן ללמוד בתכנית חכ"ם, תכנית משולבת ללימודי חשבונאות, כלכלה ומנהל עסקים. מסלול זה שואף להקנות מגוון כלים לקבלת החלטות עסקיות ולפתרון בעיות ניהוליות. ישנה אפשרות ללמוד גם במסלול מורחב ללימודי כלכלה וחשבונאות, שהיקפו שלוש שנים.

 

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה מתבססים על שקלול הציונים בבגרויות ובפסיכומטרי. בדרך כלל נדרש ציון שנע בין 570 - 600 בפסיכומטרי וציון התאמה משוקלל שבין 550 - 650 (הציון משתנה ממוסד למוסד ומעת לעת).


כמו כן, המועמדים נדרשים לציון גבוה בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות לימוד, ובבגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות. לעיתים מתקיימים גם ראיונות בפני ועדה.


ללא פסיכומטרי

 

מועמדים בעלי ממוצע בגרויות גבוה במיוחד יכולים לנסות להתקבל ללימודים ללא פסיכומטרי. ממוצע הבגרות הנדרש נע בין 97 - 102, אולם עשוי להיות גבוה או נמוך מטווח זה. כמו כן, מועמדים המתקבלים בלי פסיכומטרי נדרשים להציג ציון סיווג באנגלית באמצעות בחינת אמי"ר או אמיר"ם.

 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי המסלול יוכלו להשתלב במשרות מפתח במגזר הפרטי והציבורי כרואי חשבון, חשבים, סמנכ"לי כספים, יועצי השקעות, מנהלי כספים, מבקרים פנימיים או חיצוניים, יועצים כלכליים, יועצי מס ועוד. בחלק ניכר מן המקצועות הללו, יכולת ההשתכרות היא גבוהה ואפשרויות הקידום הן מגוונות. בוגרים הבוחרים לפנות למגזר הציבורי, יכולים להשתלב במשרדי הממשלה השונים – משרד האוצר, משרד התמ"ת ועוד.

 

בוגרים המצליחים להתברג במשרד האוצר למשל, יכולים למצוא את עצמם תוך שנים ספורות בתפקידי מפתח מובילים במשק הישראלי.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על כלכלה וחשבונאות?

רוצה לדעת יותר על כלכלה וחשבונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד כלכלה וחשבונאות
שאלות הגולשים בנושא
חשבונאות או כלכלה ומנהל?
מה ההבדל בין מנהל עסקים, חשבונאות וכלכלה? מבולבלת מאוד
שוני בין תואר בחשבונאות לכלכלה
התלבטות - כלכלה וחשבונאות או ייעוץ מס?
כלכלה וניהול/ חשבונאות- אפיק מעבר
חשבונאות או כלכלה ומה שבינהם
להתחיל ללמוד כלכלה או לשפר ציונים לחשבונאות?