רוצה פרטים על הסבה להוראת פיזיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הסבת אקדמאים להוראת פיזיקה

רוצה לדעת על הסבה להוראת פיזיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הכשרת אקדמאים להוראת פיזיקה


מביאים את התעשייה לכיתה


התעשייה של היום משוועת למוחות רעננים ומבריקים שיכולים להביא לפריצות הדרך של מחר. במערכת החינוך פועלים היום להעלות את מספר הלומדים למקצועות הריאליים, בהם גם תחום הפיזיקה. המורים בפיזיקה יכולים לחשוף בפני התלמידים הצעירים את העולם המרתק והעשיר של המדע ולעודד אותם לפנות בהמשך הדרך לאפיקים טכנולוגיים.


אנשי טכנולוגיה, הייטק והנדסה שמחפשים לעשות שינוי בקריירה ומעוניינים לפנות לאפיק שיש בו תחושת שליחות יכולים ללמוד בתכניות להסבת אקדמאים להוראת פיזיקה. בתכניות אלה להסבת אקדמאים מקבלים כלים מתחום ההוראה שדרכם ניתן לעודד צעירים רבים לבחור ללמוד פיזיקה ולהעלות את קרנו של התחום. בשוק של היום ישנו חוסר במורים לפיזיקה וכך שואפים להרחיב את מעגל המורים ומעודדים אקדמאים שיש ברשותם ניסיון ענף בתעשייה לעבור להוראה ולהעביר מניסיונם גם לדור הצעיר.


למי מיועדים הלימודים


תכנית זו מתאימה למדענים, למהנדסים, לעובדי הייטק ולעובדים בתחומים טכנולוגיים נוספים, בעלי הכשרה אקדמית שמעוניינים להשתלב בתחום החינוך ולהעביר מהידע שלהם בתעשייה לצעירים דרך הוראת פיזיקה.


תכנית הלימודים


הסטודנטים רוכשים מגוון של כלים מעולם החינוך ובמקביל מתוודעים לחידושים ומגמות עדכניות בעולם הפיזיקה ולהתפתחויות טכנולוגיות שיכולות לקדם את תהליך ההוראה. הם דנים לעומק בתהליכים פיזיקליים ובנושאים מתקדמים וגם בונים מיומנויות מחקר אותם הם יכולים להעביר לתלמידים שלהם בעתיד. כמו כן, הם בוחנים נקודות קושי שייחודיות למקצוע הפיזיקה ולומדים על אסטרטגיות להתמודדות עם בעיות ולהטמעת סקרנות, עניין והתלהבות בקרב תלמידים.


מתכונת הלימוד


מתכונתה של תכנית ההסבה להוראה משתנה בין המוסדות ונקבעת בדרך כלל באופן אישי לכל אחד מן המשתתפים בהתאם לרקע הקודם ולצורכים האישיים. שיעורים מרוכזים ביום או יומיים בשבוע כדי לאפשר שילוב של עבודה. כאשר יש צורך בהשלמות הן מתקיימות לרוב ביום שבועי נוסף. הסטודנטים לוקחים חלק בשיעורים תיאורטיים לצד התנסות מעשית בהוראה בבתי ספר, שבה מתרגלים באופן פרקטי את כישורי ההוראה שנלמדים.


נושאי הלימוד

 

  • עקרונות בהסתברות
  • תורת היחסות
  • פילוסופיה של המדע
  • מגנטיות וחשמל
  • פיתוח חשיבה מדעית
  • תולדות הטכנולוגיה
  • טכנולוגיה בהיבט חינוכי
  • ניטור ואבחון למידה    
  • פיזיקה גרעינית ואטומית
  • ועוד
  • התפתחות מושגים מדעיים    
 


תנאי קבלה


במסגרת תנאי הקבלה, יכולים להתקבל בוגרי לימודי פיזיקה שממוצע הציונים שלהם נע בין 70 - 75 בדרך כלל. כמו כן, גם בוגרי מקצועות עתידי פיזיקה אחרים יכולים להתקבל לתכנית, כגון לימודי הנדסה, לימודי כימיה, לימודי גיאופיזיקה ולימודי מדעים פלנטריים. בוגרי מקצועות אלה נדרשים לרוב בהשלמות לפי הרקע הקודם. חלק מהמוסדות מעניקים עדיפות לבוגרי תואר שני בפיזיקה או במקצועות המדעים.

 


תעודה


הבוגרים מקבלים תעודת הוראת פיזיקה מטעם המוסד המלמד (לבית הספר העל יסודי בדרך כלל). כמו כן, את רישיון ההוראה מקבלים לאחר השלמת שנת הסטאז' ועמידה בכל החובות שמתווה משרד החינוך.


מוסדות

 

 

  • המכללה האקדמית בית ברל: בבית ברל פועלת תכנית ההסבה "פיזיקה מעל ומעבר", אשר מכשירה אקדמאים להוראת פיזיקה לבגרות ברמת 5 יחידות לימוד. במכללה יש שלל תכניות להסבת אקדמאים, בהן גם תכנית "מתמטיקה מעל ומעבר" להסבת אקדמאים מצטיינים למתמטיקה ומסלול הסבה למצטיינים במדעי הרוח.

 

  • המכללה האקדמית אורנים: באורנים המסלול להסבה בפיזיקה הוא בין התחומים בהם ניתן להתמחות במסגרת הסבת אקדמאים לעל יסודי. התמחויות נוספות כוללות הסבה להוראת מתמטיקה, הסבה להוראת פסיכולוגיה, הסבה להוראת ביולוגיה והסבה להוראת מדעי המחשב.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים: במכללה פועלת תכנית למצטיינים, להסבת אקדמאים להוראת מתמטיקה ופיזיקה שנערך בשיתוף עם קרן טראמפ. מסלול זה מתמקד בפיתוח מקצועות הפיזיקה והמתמטיקה בחינוך העל יסודי במטרה לפתח את הוראת מקצועות אלה בארץ.

 

  • מכללת דוד ילין: במכללה פועל מסלול להכשרת אקדמאים להוראת פיזיקה, פרי שיתוף פעולה עם קרן טראמפ. תכנית זו מאפשרת לרכש את ההכשרה לשנה אחת בלבד. כמו כן, ניתן ללמוד בעוד שלל מסלולי הסבה, לרבות הסבת אקדמאים להוראת אנגלית, הסבת אקדמאים להוראת מתמטיקה והסבת אקדמאים להוראה בחינוך הפתוח והניסויי.

 

  • הטכניון (חיפה): בטכניון מתקיימת תכנית "מבטים" להכשרת אקדמאים לתעודת הוראה לעל יסודי. בין המקצועות הנלמדים נכלל גם תחום הפיזיקה. מקצועות נוספים כוללים: מתמטיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב, חשמל ואלקטרוניקה, מכונות / טכנולוגיה, מדעים כללי בתכנית מוט"ל. התכנית היא של שנה אחת, שני ימי לימוד בשבוע. 

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: האוניברסיטה עורכת שלל תכניות להכשרת אקדמאי להוראה. בין המסלולים במקצועות המדעים מלבד הוראת פיזיקה נכללים הסבה להוראת טכנולודיה, הסבה להוראת מדעי החיים והסבה להוראת מדעי המחשב. ניתן ללמוד גם להסבה למקצועות הומניים מגוונים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הסבה להוראת פיזיקה?

רוצה לדעת יותר על הסבה להוראת פיזיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הסבה להוראת פיזיקה