רוצה פרטים על הנהלת חשבונות ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הנהלת חשבונות - איפה כדאי לך ללמוד?

רוצה לדעת על הנהלת חשבונות ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנהלת חשבונות - למי מתאים הקורס? כמה זה עולה? איך מתחילים?

בכל ארגון ומשרד זקוקים לעבודתם של מנהלי חשבונות. תפקידם של אנשי מקצוע אלה הוא לערוך רישום ומעקב של פעולות פיננסיות שונות, לוודא שהארגון ממלא את חובותיו הכלכליות כלפי העובדים וכלפי הממשלה, ולפקח על תזרים המזומנים, מאזן ההוצאות וההכנסות.

 

כל בעל עסק או מנהל חברה מעוניין במידע שוטף על מצבו הכלכלי של הארגון, ומכאן הדרישה לאנשי הנהלת חשבונות. מנהלי חשבונות אחראיים, בין השאר, על התיעוד והארגון של מסמכים פיננסיים, כגון: חשבוניות מס זיכוי, חשבוניות מס חיוב, קבלות, מסמכי הפקדות בבנקים, המחאות, תלושי שכר, מודעות מכרז, הצעות מחיר של ספקים ונותני שירותים, דפי תקציב, לוחות מאזן הכנסות והוצאות, ועוד.

 


מנהלי חשבונות אף מחליטים על אופן חלוקת ההוצאות בחברה או בארגון, כך שלא ייפגע תזרים המזומנים של החברה ושהעמידה בתקנות ובמאזנים תישמר. בהמשך, איש המקצוע אף מייצג את הארגון מול רשויות המס במדינה. כיום, נכנסו לתחום תוכנות חדשות ומערכות מידע עדכניות, שיש להכירן ולדעת כיצד לעבוד איתן, לדוגמא - חשבשבת ופריוריטי.

 

למי מתאים הקורס?

 

הלימודים מיועדים לאלו מכם המחפשים מקצוע נדרש, בעלי עניין בחשבונאות וכספים, ומעוניינים להשתלב בארגונים בתפקיד של מנהלי חשבונות.


הנהלת חשבונות היא הבסיס לכל עבודה חשבונאית. הקורסים מכשירים את התלמידים לעבוד עם הכלים המקצועיים בתחום ומספקים היכרות עם מגוון נושאים כגון תורת המסחר, דוחות שנתיים, תיעוד, רישום כפול, מאזני בוחן, תלושי שכר, רישום בספרי חשבונות, דוח רווח והפסד, עבודה מול תוכנות מסוג חשבשבת ועוד.

 

סוגי הסמכות

 

הנהלת החשבונות מחולקת למספר דרגות:

 

כמו כן קיימים תחומים כמו קורס חשבי שכר, קורס מנהלי כספים, חשבים בכירים ועוד.

 

תעודה ואפשרויות תעסוקה


בסיום הקורס לאחר קבלת תעודת המקצוע מטעם בית הספר או המכללה, ומטעם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, ניתן למצוא עבודה בחברות מגוונות המשתייכות לענפי משק שונים. ניתן לאחר מכן להוסיף וללמוד ייעוץ מס, מנהל עסקים או ראיית חשבון. צבירת הניסיון בעבודת הנהלת החשבונות מעניקה יתרון רב לממשיכים בלימודים רלוונטיים נוספים. לפיכך, הקורס מאפשר לכם לקבל כלים לעבודה שבתורה תתן לכם ניסיון מקצועי, שיעמוד לרשותכם אם תחליטו להתקדם ללימודים גבוהים ולעמדות בכירות יותר.

 

קורס בשילוב חשב שכר


בחלק ממוסדות הלימוד מתקיים קורס זה במסלול משולב עם הכשרת חשבי שכר. קורס הנהלת חשבונות וחשבי שכר מקנה למשתתפים ידע נרחב ומבוקש בשוק העבודה, תוך הכנת המשתתפים למבחנים ממשלתיים הנדרשים לקבלת תעודות בשני התחומים. המשתתפים רוכשים ידע אודות הפעילות הפיננסית של עסקים וחברות ובמקביל נחשפים להיבטים ממוקדים בהפקה ופיקוח על תלושי שכר העובדים. רבים מקורסים אלה מתקיימים בשעות הערב כדי להתאים לאנשים עובדים.

 

קורס מזורז


בחלק ממוסדות הלימוד, מציעים קורס מזורז שאותו ניתן להשלים תוך פרק זמן קצר מן הרגיל. בדרך כלל היקפו המואץ של הקורס אפשרי בעקבות מספר רב יותר של מפגשים במהלך השבוע. מסלולים אלה מתאימים למעוניינים בהכשרה מהירה בתחום.

 

תנאי קבלה


תנאי הקבלה לקורסים בתחום זה מותאמים לדרישות משרד העבודה, המפקח על ההכשרות. הדרישות משתנות בהתאם לרמת ההכשרה ולסוג הקורס. לקורסים מסוג 1 + 2 מתקבלים בדרך כלל בוגרי 12 שנות לימוד, או בוגרי 11 שנות לימוד שעומדים בבחינות כניסה ברמה מתאימה במתמטיקה. כמו כן, נערכת וועדת קבלה.


לקורס סוג 3 מתקבלים בוגרי הקורס ברמה 1 + 2, וכן מי שברשותם תעודת מקצוע מסוג 2. בדומה לקורס ברמה הבסיסית, גם במקרה זה מתקיימת ועדת קבלה.
 

מהו משך והיקף הלימודים?


הקורס מקיף כ - 300 עד 350 שעות, ואורכו - בין חמישה לעשרה חודשים. ישנם קורסים בהם לומדים בבוקר או בערב, בהיקף שני מפגשים בשבוע או מפגש אחד, תלוי במוסד הלימודים ובמסלול שתבחר.

 

למי שמתלבטים בין חשבונאות או הנהלת חשבונות חשוב להביא בחשבון את מכלול הקריטריונים בהחלטה כגון תנאי הקבלה למסלולים, תואר מול תעודה, הקריירה האפשרית אחאי כל מסלול ורמות השכר.

 
מחיר - כמה זה עולה?


מחיר הקורס נע בדרך כלל בין 6,000 ל - 7,000 ₪. יש לציין כי מחירי הקורסים עשויים להשתנות מעת לעת וכן ממוסד למוסד, הם עשויים להיות גבוהים מן הטווח המצויין. 

היכן לומדים?

 

  • עתיד (שלוחות מעלות, חיפה, לוד): ברשת המכללות עתיד ניתן ללמוד תחום זה במסלול סוג 1 + 2. במוסד הלימוד מתקיימים לימודי תעודה במגוון ענפים נוספים.

 

  • דיפלומה - האוניברסיטה הפתוחה (רעננה, ראשון לציון, פתח תקווה, חיפה, ירושלים, באר שבע): מעניק תעודה מקצועית מוכרת למסיימים העומדים בדרישות הקורס. ניתן ללמוד מסלול סוג 1 + 2 ומסלול סוג 3.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב): במרכז ללימודי חוץ של המכללה האקדמית ספיר מתקיים קורס הנהלת חשבונות סוג 1 + 2, שנערך במתכונת בוקר וערב.

 

  • המכללה למינהל (שלוחות חיפה, אילת, באר שבע, אשדוד, ראשון לציון, ירושלים, תל אביב, נתניה, פתח תקווה): הקורס ברמת 1 + 2, בסיסי ומתקדם, כולל הכנה לקראת המבחנים הממשלתיים להסמכה בתחום.

 

  • המכללה האזורית צפת: הקורס ברמת 1 + 2 מתקיים בפיקוח לשכת רואי החשבון. ניתן ללמוד תחומים נוספים כגון חשב משכנתאות, מלאי ורכש, דירקטורים ועוד.
     
  • מישלב (תל אביב, חיפה) - קורסים הינה מכללה המציעה מגוון תחומי התמחות . המכללה לחשבים ומנהלים מציעה מגוון לימודי תעודה. אחד המקצועות בהם מתמחה המכללה הוא חשבונאות מיסים ומנהל. המכללה נמצאת ברחוב ויצמן בתל אביב.

 

  • אורט רחובות: בשלוחת רשת אורט בעיר רחובות ניתן ללמוד בקורס ברמה 1 + 2, וכן בקורס חשבי שכר.

 

  • המכללה הטכנולוגית אורט בראודה (כרמיאל): במכללה מתקיים קורס מסוג 1 + 2 המשולב עם הכשרת חשבי שכר.
     
  • מכללת IPC (ירושלים): המכללה מציעה קורס משולב, המכשיר הן לתחום הנהלת החשבונות, והן לתחום חשבות השכר. הקורס נלמד במתכונת היברידית. היקפו כשלושה חודשים.

 

  • מכללת לימודית (ירושלים): מתקיים קורס הנהלת חשבונות 1 + 2 שהיקפו 285 שעות, הנערך במסלול בוקר או ערב. לקורס מתקבלים בוגרי 12 שנות לימוד העוברים מבחן כניסה וועדת קבלה. לבוגרים מוענקת תעודה מטעם המכללה ותעודת מקצוע מן המדינה. קיימת אפשרות להשתמש בפיקדון הצבאי, וכן להיעזר במלגות.

     

זוהי רשימה חלקית של מוסדות לימוד. קיימים בתי ספר נוספים שיוכלו להכשיר אתכם בתחום.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנהלת חשבונות ?

רוצה לדעת יותר על הנהלת חשבונות ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הנהלת חשבונות
שאלות הגולשים בנושא
חשבי שכר או הנהלת חשבונות?
לימוד הנהלת חשבונות באופן עצמאי
תחום הנהלת חשבונות מתאים לגברים ??
מבחן חוזר בהנהלת חשבונות
לימוד עצמי - הנהלת חשבונות סוג 1+2
מבחן הנהלת חשבונות סוג 3
מבחן הנהלת חשבונות 1+2