רוצה פרטים על לימודי אנגלית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי אנגלית

רוצה לדעת על לימודי אנגלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי השפה האנגלית

 

דו יו סְפּיק אינגליש?

 

במרוצת השנים זכתה השפה האנגלית להכרה כשליטה בלתי מעורערת. היא מתווכת בין בני אדם שונים ברחבי העולם ונחשבת לשפה בינלאומית. במדינות רבות מדברים אותה במבטאים ובסלנגים שונה, אך בבסיס זהה. היא שפת האם של עמים מגוונים - האנגלים, האירים, הקנדים, האוסטרלים ועוד. במקומות רבים אחרים, כמו באירופה ובהודו, מאות מיליונים של אנשים משתמשים בה כשפה שנייה על דרך קבע. 

 

בישראל של ימינו, קשה מאוד להסתדר בלי לשלוט באנגלית, לפחות באופן חלקי. בפרט, אנשים העובדים בתחום המודיעין, או בתחום שירות הלקוחות, משתמשים באנגלית בכל פעם שהם באים במגע עם תושבי חוץ. בנוסף, בכל פעם שאנחנו יוצאים לחופשה, סביר להניח כי ידיעת אנגלית תאפשר לנו להסתדר כמעט בכל מקום אליו נבחר להגיע. ובכלל - אם אתם רוצים לצפות בתכניות האהובות עליכם מבלי להצטרך לקרוא את התרגום, לקנות מוצרים שונים באמצעות האינטרנט, או סתם להיות מסוגלים לריב בלי שהילדים יבינו על מה הוויכוח - כדאי שתדעו קצת אנגלית...

 

שליטה טובה בשפה באנגלית תשבור בפניכם מחסומים קיימים ותפתח עבורכם צוהר של אינספור אפשרויות בחיי היומיום, בעסקים גדולים או קטנים, בקבלה למקומות עבודה שונים ועוד. הצורך לדעת אנגלית הוא צורך מציאותי מאוד, והוא משותף לכולנו. במאמר זה מציג בפניכם את הדרכים לרכוש או לשפר את מיומנויות השיחה, הכתיבה והקריאה באנגלית, במסלולים שונים ומתוך נקודות יציאה שונות, ולצרכים שונים.

 

 

מסלולי הלימוד באנגלית

 

השפה האנגלית בישראל היא מקצוע חובה כמעט בכל דרך שתבחרו בה. היא נלמדת לקראת הבגרות, לקראת הפסיכומטרי וללימודי תואר ראשון ושני. לומדים אותה במוסדות רבים, ברמות שונות ובמסלולים שונים המותאמים לאנשים שונים.

 

אנגלית למתחילים

 

אם הקִרבה שלכם לשפה האנגלית מסתכמת במלים כמו "היי" ו"ביי", תוכלו להתעודד בידיעה שאינכם לבדכם; אנשים רבים, מסיבות כאלו ואחרות, לא רכשו בהצלחה את מיומנויות השפה במסלול הלימודים הרגיל בבית הספר. חלקם הגדול בוחר כיום לאזור אומץ ולשבור את מחסום הבושה, ועושה את הצעד הראשון במסגרות השונות המציעות את לימודי השפה מן היסוד בקורס אנגלית למתחילים.

 

 

אנגלית למתקדמים

 

מסלול לימודים זה מותאם בעבור מי שכבר למדו את יסודות האנגלית, אך הפסיקו את מערכת היחסים שלהם עם השפה ביום שסיימו את התיכון. אנשים שהקפיאו את מאגר הידיעות שלהם באנגלית ומעוניינים לרענן ולחדש אותו, או אנשים שלמדו אנגלית באופן חלקי ומעוניינים להרחיב את השליטה בשפה – קורס אנגלית למתקדמים מיועד בעבורם.

 

אנגלית עסקית

 

אנגלית עסקית משמשת את לומדיה לתקשורת יעילה עם גורמים עסקיים בארצות אחרות, לשיפור מיומנויות המשא-ומתן ולהתמצאות בעולם המונחים העסקי – באנגלית. קורס זה מוצע בבתי ספר פרטיים רבים ברחבי הארץ. בנוסף, ניתן ללמוד במסגרת של שיעורים קבוצתיים המשותפים לעובדי חברה כלשהי, שבהם המורה מגיע אל החברה עצמה או שכל התלמידים ממקום העבודה לומדים את השפה במוסד הלימודים. בבתי הספר המובילים בישראל ללימודי אנגלית עסקית קיימת חלוקה לפי רמות והם קובעים את רמות הלימוד לפי שיקול דעתם.

 

מתוכם אפשר למנות את:

  • ברלינגטון אינגליש - Burlington English.
  • Wall Street Institute.
  • ברליץ.
  • דיאלוג.
  • TriEnglish - טרייאינגליש.
  • המכללה העסקית תל אביב - הקורס מיועד לבעלי שליטה ברמה גבוהה באנגלית.

 

לתכנית לימודים אישית במיוחד – תוכלו לפנות למבחר רב של מורים פרטיים עצמאיים.

 

 

אנגלית להייטק

 

קורס אנגלית להייטק מותאם במיוחד להייטקיסטים המעוניינים לשפר את השליטה בשפה כדי לשדרג את התפקוד המקצועי ולהתמודד ביעילות יותר עם דרישות התפקיד. כמו כן הקורסים מתאימים גם לעומדים בפני ראיונות עבודה להייטק, וכן מי שניצבים בפני רילוקיישן לחו"ל או פרויקטים עם לקוחות גלובליים. במסלולים אלה מתמקדים במונחים טכניים הרלוונטיים לתעשייה.

 

אנגלית לבגרות

 

לימודי אנגלית המזכים את הנבחן בתעודת בגרות קיימים בשלוש רמות: 3 יחידות לימוד, 4 יחידות לימוד ו-5 יחידות לימוד. קיים הבדל משמעותי בין רמת הלימודים במסגרת 3 יח"ל לבין רמת הלימודים במסגרת 4 יח"ל, בעוד שההבדל בין 4 יח"ל לבין 5 יח"ל הוא קטן יחסית. יש לציין כי במרבית מוסדות הלימוד נדרש ציון עובר ברמה של 4 יח"ל לפחות.

 

מבחני הבגרות באנגלית מורכבים לרוב מקטעי קריאה שלאחריהם מתבקשים הנבחנים לענות על שאלות בהבנת הנקרא. קיימת גם מטלת כתיבה וכן גם חלק של אנגלית מדוברת, שבו ישוחח הנבחן עם הבוחן באנגלית. חלק זה נקרא Speaking. כמו כן, ישנו חלק של האזנה לקטע שמיעה. ולאחריו יענה הנבחן על שאלות בכתב. חלק זה נקרא Listening.

 

מכוני הכנה רבים מכשירים לבגרויות באנגלית, ומן הבולטים שביניהם: 

  • יואל גבע
  • אנקורי 
  • לחמן 
  • תיכון תל-אביב

 

כמו כן קיימות גם מכללות המציעות קורסים דומים. ביניהן:

  • מכללת תל-חי
  • המכללה האקדמית גליל מערבי
  • המכללה הקדם-אקדמית של האוניברסיטה העברית בירושלים.

 

אנגלית לפסיכומטרי

 

לימודי אנגלית בהילוך גבוה יותר מצויים בפרק האנגלית של המבחן הפסיכומטרי. הם אינם דומים ללימודי האנגלית לבגרות; ישנן שאלות שיהיו קלות לבוגרי 3 יח"ל באנגלית, וכאלו שיהיו קשות אפילו לבוגרי 5 יח"ל. אמנם ציון הפסיכומטרי המשוקלל הוא הקובע אם הנבחן עובר את רף הכניסה לחוג מבוקש במוסדות האקדמים השונים, אך לחלק האנגלית במבחן יש חשיבות נפרדת; הציון בפרקי האנגלית קובע את רמת הלימודים של הנבחן באנגלית לקראת לימודי תואר ראשון. לימודי אנגלית הם קורס חובה של שפה זרה לתואר הראשון. רמת האנגלית הנלמדת היא אנגלית אקדמאית ולאחר שתעברו בהצלחה את המבחן הפסיכומטרי, תגלו להפתעתכם כי מרבית המאמרים האקדמאים הכתובים באנגלית אינם מאיימים כפי שנראו עד כה, וכי אפשר לגשת ולקרוא אותם בקלות.

 

כל פרק באנגלית מורכב משאלות בחירה ומתחלק לקבוצת שאלות של השלמת משפטים, שאלות של שחבור משפטים (ניסוח מחדש של משפטים) ושני קטעי הבנת הנקרא. מבחן זה מגדיר את עצמו כמנבא את סיכויי ההצלחה של הנבחן להצליח בלימודים אקדמיים וככזה, הוא משלב בתוכו גם אלמנטים של מתח ולחץ בזמן. לאחר קבלת הציון במבחן הפסיכומטרי נקבעת רמתו של התלמיד באנגלית, ובהתאם לכך הוא מחויב ברישום למספר קורסי אנגלית ברמות שונות עד להגעה ל"רמת הפטור". מי שקיבל ציון "פטור" בחלק האנגלית בפסיכומטרי אינו מחויב בקורסי אנגלית באוניברסיטה.

 

חשוב לציין את נושא שינוי מתכונת המבחן הפסיכומטרי שיחול באוקטובר 2012. יש לעקוב אחר הפרסומים ולהתעדכן בהתאם.

 

בתי הספר העיקריים המציעים קורסי פסיכומטרי הם:

  • קידום
  • יואל גבע
  •  לחמן
  •  Smart
  •  High-Q
  •  E-Z-way

 

מבחן אמי"ר

 

קיימים מקרים שבהם הציון הפסיכומטרי הכללי צולח את רף הכניסה לחוג כלשהו אך התלמיד מעוניין להגיע לרמת הפטור באנגלית עוד לפני שהוא פוקד את דלתות המוסד האקדמי שאליו התקבל. ניתן להיבחן במבחן זה טרם לימודי התואר הראשון ולחסוך כסף, ומשאב יקר נוסף: זמן. מבחן אמי"ר הוא מבחן אמריקאי המורכב משלושה פרקי אנגלית במתכונת המבחן הפסיכומטרי. כמו פרק האנגלית במבחן הפסיכומטרי, יש לו כשלושים שאלות כאשר לכל שאלה מוקצב זמן של פחות מדקה.

 

מבחן אמיר"ם

 

מבחן זה הינו "אחיו התאום" הממוחשב של מבחן אמי"ר – ההבדל בין אמי"ר לאמיר"ם הוא, כאמור, עובדת היותו של אמיר"ם מבחן ממוחשב וכן התאמתו של אמיר"ם לרמת התלמיד הנבחן בזמן אמת. במילים אחרות, מבחן אמיר"ם מזהה את רמת התלמיד ובהתאם לכך, בוחר בעבורו שאלות ברמתו.

 

 

לימודי אנגלית לתואר ראשון

 

אלו מבינכם שרוצים ללמוד את השפה עד לרמות המתקדמות ביותר, יוכל ללמוד אנגלית לתואר ראשון. מסלולי הלימוד באנגלית שונים ומגוונים והם כוללים בעיקר תחומים של ספרות אנגלית, היסטוריה אנגלית, לימודי שפה ותרבות, בלשנות אנגלית ולימודים אמריקניים. למסיימים ייפתחו שערי תעסוקה בתחומי החינוך וההוראה וכן בתחומים כמו תרגום, עריכה, תקשורת, דוברות, עיתונות, קשרי תרבות, עבודה בשירות המדינה ודיפלומטיה, עבודה בתחום התיירות ועוד.

 

כל הדרכים מובילות אליה

 

הרצון לשלוט בשפה האנגלית חדל מזמן להיות נחלתם הבלעדית של אנשי העולם הגדול וכיום הוא משותף לכולנו. קיימים מסלולים רבים ללימודי השפה, ברמות שונות ולמטרות שונות. אם אתם רוצים להיות זכאים לתעודת בגרות או להתקבל למוסד אקדמאי, לסגור עסקה, לטייל בעולם או סתם לשלוט בשפה הבינלאומית המדוברת ביותר בעולם – עליכם ללמוד אותה. הדרך הנבונה והבטוחה לעשות זאת היא באמצעות בתי הספר המציעים לכם את מיטב המורים והשיטות. אנו חיים בעולם גלובלי שבו דוברי אנגלית מצויים בכל מקום, ולכן תוכלו לבדוק בקלות כיצד התקדמתם. אז קדימה – "Break A Leg"!

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי אנגלית?

רוצה לדעת יותר על לימודי אנגלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי אנגלית
שאלות הגולשים בנושא
פטור מקורס אנגלית
קורס אנגלית עסקית וכתיבה עסקית של דיאלוג
קורס אנגלית טכנית
מכון מומלץ ללימודי אנגלית
לימודי אנגלית מסובסדים ממשרד העבודה
ציון במבחן אמירם - רמה בקורס אנגלית
לימודי אנגלית אקדמית - אפשרויות תעסוקה למעט תרגום