לימודי תואר שלישי

מחפש/ת מידע על לימודים? הטבות בעקבות הקורונה? תואר שלישי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, מסלולים ועוד. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

רוצה פרטים על תואר שלישי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך


לימודי תואר PhD

 

השאיפה לרכוש ידע ולהתקדם היא חלק בלתי נפרד מחיינו, אולם יש כאלו שבוחרים להפוך את הלימודים והמחקר למקצוע. לימודים לקראת תואר שלישי, או דוקטורט שמכונה גם תואר PhD במסגרת הלימודים לתארים מתקדמים מהווים תוכנית עצמאית, בה הסטודנטים מתמקצעים בתחומם והופכים למומחים בתחום ידע מסוים. הלימודים לתואר דוקטורט מצריכים השקעה מרובה ומתאימים לסטודנטים שאפתניים, בעלי משמעת עצמאית ויכולת לימודית גבוהה.

 

תוכנית הלימודים המאתגרת ללמודים מתקדמים, מכשירה את הסטודנט להשתלב במקצועות המחקר וההוראה באקדמיה ובמסגרות מחקר מקבילות. ניתן ללמוד לתואר דוקטורט בתחום הלימודים הנבחר ללמודי התואר הראשון והשני, או לבצע הסבה מקצועית, לשם כך יהיה עליכם להשלים קורסים בתוכנית השלמה בהתאם לדרישות השונות של החוג שבו בחרתם ללמוד את לימודי הדוקטורט.

 

קצת על לימודי התואר דוקטורט PhD

 

בראש ובראשונה חשוב לציין, שאלו מבינכם שבחרו להמשיך את לימודיהם לקראת תואר דוקטורט יוצאים כעת למסע אינטלקטואלי מרתק. הדוקטורט, אינו מהווה "עוד" עבודה כמו עבודת סמינר או עבודת התזה הנדרשת ללימודי התואר הראשון. כתיבת הדוקטורט מהווה מפעל חיים, שתהפוך אתכם למקצועיים ומומחים בתחום הנבחר, ולרכוש שם אקדמי בארץ ובעולם כמומחים בתחומכם.

 

בעוד שלימודי תואר ראשון מעניקים ידע ברמה בסיסית ולימודי תואר מוסמך (או תואר שני) מקנים כלים מחקריים, הדוקטורט מעמיק את הידע עד לרמה הגבוהה ביותר שניתן, תוך התייחסות מחקרית נרחבת.

 

פירוש המושג PhD הוא "דוקטור לפילוסופיה", אך ניתן ללמוד דוקטורט בתחומים רבים ומגוונים בכל הפקולטות השונות באוניברסיטאות, קיימים גם תארים כגון: JSD- דוקטור למשפטים, תארי דוקטור ברפואה DMD ולרפואה וטרינרית DVM ועוד. בשלב הראשון ללימודים יש לאתר מנחה, לאחר מכן להגיש הצעת מחקר מקורית ולאחר אישורה ניתן להתחיל את המחקר כשבסופה יש לכתוב עבודת מחקר מקיפה בנושא הנבחר (הכל בהתאם לנושא ולחוג שבו בחרתם לבצע את המחקר העתידי).

 

 

היכן ניתן ללמוד?

 

מכיוון שלימודי הדוקטורט כוללים בעיקר מחקר עצמאי, תוכנית הלימודים מתאפשרת אך ורק באוניברסיטאות השונות שלהן קיים תקציב מחקרי. מומלץ לבחור את מוסד הלימודים בהתאם לתחומי ההתמחות השונים ולסגל האקדמי המצוי במוסד, כיוון שלימודי הדוקטורט מתבצעים על ידי ליווי והנחייה של איש סגל מוסמך לכך.

 

לעיתים ניתן לבחור שני מנחים מקבילי בתחומים שונים (זאת בהתאם לנושא המחקר שבו בחרתם לבצע את עבודת הדוקטורט) לשם כך, יש לבחון לעומק את תחומי ההתמחות של אנשי הסגל בפקולטות השונות.

 

 

תנאי קבלה

 

ללימודי התואר PhD, מתקבלים רק סטודנטים אשר סיימו את תואר המוסמך במסלול מחקרי וכתבו בתום הלימודים תזה, עבודת מחקר מקיפה וקיבלו בה ציון של 85 ומעלה. נתון זה עשוי להשתנות בהתאם לדרישות חוג הלימוד או המוסד האקדמי. מועמדים שסיימו את התואר השני במסלול עיוני יכולים להגיש מועמדות לאחר השלמה של כתיבת התזה.

 

סטודנטים המעוניינים להתקבל ללימודי התואר צריכים למצוא מנחה שיסכים להנחות את עבודת המחקר שלהם ולעבור ראיון קבלה במסגרת החוג שזו ירצו לכתוב את עבודת הדוקטורט.

 

בנוסף, חשוב לציין שסטודנטים ללימודי דוקטורט יכולים להינות ממגוון של מלגות לימוד שונות, החל ממלגת לימודים ועד למלגת קיום המאפשרת לכתוב את הדוקטורט בתקופה קצרה, תוך תקציב שיאפשר לכם להשקיע את זמנכם בלימודים ולא לעבוד במקביל.

 

 

מה הלאה?

 

ביום המאושר, שבו תגישו את עבודת הדוקטורט ותקבלו את התואר הנכסף, מלבד לתחושת גאווה עצומה תוכלו להשתלב בקריירה באקדמיה, או בארגונים רבים הזקוקים למומחים בתחום ההתמחות המחקרית שבחרתם. בנוסף, דוקטורים רבים בוחרים לפרסם את עבודת הדוקטורט שלהם כספר (הכל כמובן תלוי באיכות המחקר שבצעתם ובתחום שאותו חקרתם). ומכאן.... השמים הם הגבול.

 

התואר הנוסף לאחר הדוקטורט הוא פרופסורה, והוא תלוי במספר הפרסומים והמחקרים שנעשו וכמובן ברמת חדשנותם ותרומתם לשדה המחקרי.

 

קראו בנוסף על:

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שלישי?

רוצה לדעת יותר על תואר שלישי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חוות דעת של סטודנטים:
תואר שלישי
(13) 4.8

שרה

30/04/2019
5/ 5

אוניברסיטת תל אביב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את החשיפה לעולמות תוכן מגוונים וקבלת ידע ממומחים בתחומם

על הקמפוס

הקמפוס ידידותי לאמהות ומאפשר להביא תינוקות ולהכניס לשיעורים

טיפים

לא לחשוש להרשם לדוקטורט הקבלה והתהליך ניתנים לפריסה ואם יש מנחה טוב אז יותר מתחשבים

עלאא

15/04/2019
5/ 5

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מקום החניה . אולם הלימודים . כיתת הלימודים מאובזרת ברמה טובה . מרצים דואגים ומעבירים את החומר בצורה קרא עוד...

על הקמפוס

מאוד מעניין וצוות המרצים תותחים ויש להם שיטות לימוד בצורה הכי טובה .

טיפים

אני ממליץ לכל סטודנט שעתיד ללמוד באוניברסיטת חיפה . לדאוג טרם פתיחת שנת הלימודים יהיה תו חניה המקנה  קרא עוד...

קרן

08/04/2019
5/ 5

אוניברסיטת בן-גוריון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת בו את הרמה האקדמית והחברה אנשים מגיעים מרחבי הארץ וממש כיף להיות שם. גם האוניברסיטה משקיעה מא קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס עם אוירה השקעה אדירה בכל סטודנט גם ברמה האישית וגם ברמה הקולקטיבית כיף להגיע ללמוד שם וכיף ל קרא עוד...

טיפים

ללמוד מה שאוהבים לחשוב מה באמת בא לך וללכת עם הלב יש כל כך הרבה אפשרויות שנפתחות עבורך תוך כדי רק  קרא עוד...

מעל 13 סטודנטים
המליצו והצביעו על תואר שלישי
חפשו חוות דעת על המסלול ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: משפטים, פסיכולוגיה ...
חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד
  • 4.1
    האוניברסיטה הפתוחה1,304 חוות דעת
  • 4.0
    האוניברסיטה העברית בירושלים975 חוות דעת
  • 4.0
    אוניברסיטת חיפה1,580 חוות דעת