לימודי במקצועות המוסיקה

כאן תמצאו מאמרים וכתבות  עם מידע על בתי הספר למוסיקה ולמחול בארץ, ומידע נוסף על מסלולי לימוד במוסדות אקדמיים ועל כיווני התמקצעות, מלגות, תנאי קבלה ועוד. יש לך שאלה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
מוסיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מוסיקה – למי זה מתאים? ואיך מתחילים?

 

די לשירה במקלחת! בכולנו מסתתר זמר קטן שרוצה להרים את ראשו ולא מעז. השאלה לא צריכה להיות - מי רוצה לשיר? היא צריכה להיות - איפה אתם רוצים לשיר, ומה אתם מוכנים לעשות בשביל זה?

 

לפני שנים לא רבות מוסיקה הייתה תחום ששייך רק למקצוענים ביותר ולמוסיקאים שלמדו שנים רבות. אבל בשנים האחרונות רבים יותר מעזים לשיר, לנגן, לכתוב וליצור. דוגמנית היא שחקנית, היא זמרת, הכל התערבב לו. ולכן מוסיקה היום נגישה לכל אדם בין אם הוא רוצה להיות מקצוען ובין אם הוא נהנה מזה כתחביב. ויש גם כאלה שהתחביב הפך אצלם למקצוע, וכיום הם עוסקים רק במה שהם אוהבים.

 

כיום לימודי מוסיקה קיימים בכל מקום ולכל הגילאים, כל אחד יכול למצוא את עצמו באחת המסגרות, בין אם היא מקצועית ובין אם היא מיועדת להנאה בלבד.

 

מגוון לימודי המוסיקה הוא עצום והתחומים הם רבים:

 

  • לימודי פיתוח קול – היכולת לפתח ולכוון את הכלי הקולי לרמת הבעה ושירה גבוהה ומדויקת.

 

  • עיבוד והלחנה – לקיחת חומר קיים לכדי יצירה חדשה ו/או ליצור מאין. התכניות מעניקות ידע תיאורטי ומאפשרות להתנסות בהלחנה של יצירות לשלל פלטפורמות מוזיקליות ואמנותיות.

 

  • הכשרת אמנים יוצרים - מדובר במסלולים מקיפים שכוללים הן היבטים בתיאוריה של המוזיקה ובמיומנויות כתיבה והלחנה, והן התנסות מעשית בנגינה ושירה במגוון של סגנונות, כדי לפתח את הקול האישי והייחוד כיוצרים.

 

  • גיטרה – לימוד תווים ושליטה בנגינת גיטרה בכל הרמות והסגנונות.

 

  • כלי נגינה אתניים – ידע על הכלים, מהיכן באו ואיך יוצרים איתם מוסיקת עולם ומוזיקה אתנית.

 

  • קורס דיג’יי – בקורס לומדים על עקרונות המוזיקה האלקטרונית, בניית מיקס ומיומנויות בעריכה מוזיקלית. כמו כן, מכירים תוכנות שונות לעריכת מוזיקה.

 

  • קורס סאונד - מסלולים אלה מקנים לסטודנטים ידע בעקרונות ההגברה והקול, כדי להכשירם לתחומי טכנאות האולפן, ההגברה באירועים והעבודה באולפנים בתעשיית התקשורת והקולנוע.

 

  • הפקה מוזיקלית - מסלולים אלה מכשירים מפיקים להשתלבות בתעשיית המוזיקה ומעניקים להם כלים וידע בשלל סגנונות יצירה.

 

  • קורס עיצוב פסקול - מדובר בקורסים אשר מתמקדים בהלחנה ועיבוד של מוזיקה לתעשיית הסרטים ולענפי הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית.

 

  • ניצוח מוזיקלי - מסלולים להכשרת מנצחים מציעים לתלמידיהם כלים מתקדמים בתיאוריה מוזיקלית כדי שיוכלו להשתלב בתזמורות או לחלופין במקהלות במגוון של מסגרות. ניתן ללמוד ניצוח במסגרת לימודי תעודה או כהתמחות בתואר אקדמי.

 

  • אימפרוביזציה - קורסים אלה באים לפתח את מיומנויות האלתור של התלמידים במגוון של סגנונות ולסייע להם לקדם את ההבנה המוזיקלית שלהם ואת הידע בתיאוריה של המוזיקה.


במה לבחור?

 

אם אינכם יכולים לבחור במה ללמוד, חישבו קודם כל, האם אני רוצה זאת להנאתי האישית או לכדי מקצוע? ואז תתחילו לחפש היכן ללמוד. אפשר להתחיל מקורס שירה בציבור או פיתוח קול ולראות אם מתאים לכם לשיר בפני קהל. אם כן, תוכלו לפנות לפיתוח קול על מנת לפתח את הכלי שלכם, וזה נכון גם לאנשים שאינם שרים אך משתמשים בקולם במסגרת עבודתם (נאומים, מצגות, הרצאות ועוד). השתתפות בקורסים קצרים בתחום המוזיקה יכולה לסייע להיחשף לתחום ובהמשך ניתן לפנות למסלולי לימוד ארוכים ומעמיקים יותר ובהם לפתח לא רק את הידע המוזיקלי התיאורטי אלא גם את הסגנון ויכולות היצירה המעשיות.

 

תואר אקדמי או לימודי תעודה: ישנם מסלולים רבים ושנים ללימודי מוזיקה, בהם תכניות לימודי מוזיקה לתואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות, לצד מסלולים ללימודי תעודה. תכניות התואר במוזיקה מתפרשות לרוב על פני שלוש עד ארבע שנים והן מציעות הכשרה אינטנסיבית במוזיקה לצד העמיקה אקדמית בתיאוריה מוזיקלית ובתולדות המוזיקה. לעומת זאת, קורסי מוזיקה מציעים הכשרה קצרה יותר בהיקפה שמאפשרת להתמקצע בהיבטים מסוימים של עולם המוזיקה כגון הלחנה, ביצוע, שירה או נגינה על כלי. רבים מסין מוסדות הלימוד האקדמיים, וחלק מן המוסדות ללימודי תעודה, מציעים מלגות לסטודנטים כדי לסייע להם לממן את עלויות שכר הלימוד. כדי לקבל מידע נוסף אודות המלגות מומלץ לפנות למוסדות הלימוד.

 

בתי ספר ללימוד מוסיקה

 

תואר ראשון במוזיקה

  • המכללה האקדמית ספיר (סמוך לשדרות - דרום): במכללת ספיר ניתן ללמוד מוזיקה לתואר ראשון במספר מסגרות, בהן כמסלול מוזיקה וסאונד בתואר הראשון באמנויות הקול והמסך; כהתמחות בתואר בתרבות - יצירה והפקה; וכן בתכנית "כולנא" למוזיקה מן המזרח.

 

  • אוניברסיטת חיפה: לימודי מוזיקה לתואר באוניברסיטת חיפה נמשכים כשלוש שנים ונלמדים במתכונת חד חוגית או דו חוגית. הלימודים מקיפים מגוון סוגות וסגנונות מוזיקליים וחושפים לשלל סוגיות בתולדות המוזיקה. הסטודנטים יכולים לקחת חלק בפרויקטים, באנסמבלים ובעוד אפיקי יצירה במהלך לימודיהם.

 

  • הקריה האקדמית אונו: הקריה האקדמית אונו מציעה תואר ראשון במוזיקה, שמאפשרת לפתח את הכישורים המוזיקליים במטרה להשתלב בתעשייה. בתכנית מקיפים נושאים כגון ביצוע ועיבוד, כתיבת שירים, ניתוח, סאונד והגברה, חינוך מוזיקלי ונושאים רבים נוספים.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): באוניברסיטה הפתוחה ניתן ללמוד לתואר ראשון במוזיקה, ובו להעמיק בתיאוריה מוזיקלית, בתולדות המוזיקה ובסגנונות, סוגות ומלחינים רבים. האוניברסיטה מאפשרת ללמוד במתכונת גמישה המשלבת בין מפגשים פרונטליים להדרכה לבין לימודים מהבית בשילוב טכנולוגיות. ניתן לבחור בין מרכזי לימוד שפרושים ברחבי הארץ. האוניברסיטה עורכת גם שיתוף פעולה עם בית הספר למוזיקה "רימון", במסגרתו ניתן ללמוד לקבלת תעודת בוגר רימון ותואר ראשון BA באמנויות.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: התואר הראשון במוזיקה של אוניברסיטת תל-אביב מתקיים בשיתוף פעולה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, הלימודים כוללים כמה מגמות מעשיות בהם קומפוזיציה, ניצח מקהלה, ניתוח תזמורות וביצוע מוזיקלי.

 

  • האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים: במוסד זה ניתן ללמוד לתואר במוזיקה במספר מחלקות, בהן המחלקה לביצוע ג'אז, מחלקה לזמרה רב תחומית, מחלקה למוזיקה מזרחית ומחלקה ליצירה רב תחומית. באקדמיה ניתן ללמוד גם לתואר במחול ולתואר בקומפוזיציה וניצוח.


לימודי תעודה במוזיקה

 

  • בית הספר רימון (רמת השרון): בית הספר למוזיקה רימון מציע שלל תכניות תעודה בתחום המוזיקה. בין המסלולים ניתן למנות מסלול לזמרים, מסלול לגיטריסטים, מסלול לפסנתרנים, מסלול ג'אז, מגמה להלחנה לניצוח, מגמה להלחנת שירים, מגמה למוזיקה אלקטרונית ותכניות נוספות. בבית הספר מתקיים גם שיתוף פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה לקבלת תואר ראשון באמנויות נוסף על תעודת בוגר בית הספר, אורך הלימודים כארבע שנים.

 

  • בית הספר לסאונד יואב גרא (תל אביב): בית הספר מציע מגמת הנדסאי סאונד וכן קורסים שונים בתחום המוזיקה וההגברה, כגון קורס קיובייס וקורס מקיף למקצועות הסאונד.

 

  • ביט מאסטר - בית הספר למוזיקה אלקטרונית (תל אביב): בית הספר מתמקד במקצועות המוזיקה האלקטרונית וניתן ללמוד בו בקורסים מגוונים, כגון קורס דיג'יי, קורס תוכנת קיובייס, קורס תוכנת אבלטון, קורס מיקס ומאסטרינג, קורס סינתזה, וקורס מבנה והפקה.

 

  • בית הספר מיוזיק (תל אביב): תלמידי בית הספר יכולים ללמוד במגוון תכניות לימודי תעודה, בהם קורס סאונד והפקה, קורס דיג'יי, מסלול לזמרים יוצרים ומסלול להיכרות עם תוכנות מוזיקה עכשוויות.

 

  • קריית החינוך גבעת וושינגטון: זהו מוסד ללימודים לציבור הדתי, אשר מפעיל בין היתר את בית הספר "מזמור" למוזיקה. בבית הספר ניתן ללמוד במסלולי תעודה שונים כגון מסלול אמן יוצר, מסלול הלחנה ומסלול ביצוע בכלי נגינה שונים.

 

אפשרויות תעסוקה

 

לימוד המקצוע לא מבטיח לנו תעסוקה במקצוע זה, אולם הוא נותן לנו בסיס טוב להתחלה ולבניית הביטחון שלנו בו. מידת ההצלחה תלויה בכם ובעיקר בשאפתנות שלכם ובמאמץ שתעשו לשם כך. לימודי מוסיקה עוזרים לאנשים בכל גיל לפתח יצירתיות, כושר ריכוז, זיכרון ומצב רוח טוב, ולכן הם מומלצים לכולם.

 

מי שמעוניינים בקריירה כיוצרים, בין אם במוזיקה קלאסית, בג'אז, במוזיקה אלקטרונית או באפיקים נוספים, נדרשים להשקיע מאמצים רבים לפיתוח יצירתם ולרוב לעשות זאת באופן עצמאי, או לחלופין במסגרת קונסרבטוריון או תזמורת. לצד זאת, עולם המוזיקה מציע אפשרויות תעסוקה מגוונות. ניתן להשתלב כטכנאי סאונד והגברה באולפנים, באולמות אירועים ובתעשיית המדיה. מי שבידיהם תעודת הוראה יכולים גם לפנות לקריירה כמורים למוזיקה בבתי ספר, או לחלופין להשתלב כמדריכים למקצועות המוזיקה במסגרות חינוך בלתי פורמליות, כגון חוגים או מוסדות קהילתיים.

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מוסיקה?

רוצה לדעת יותר על מוסיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד מוסיקה
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
מוסיקה וריקודים
(149) 4.3
אור

אור

05/11/2023
5/ 5

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת שיש יחס אכפתי ואוהב בקרב הסטודנטים, ושאין לחץ מטעם המרצים, יש הרבה חופש בפן העיוני והמעשי  קרא עוד...

על הקמפוס

בקמפוס יש שילוב של מוסיקה ומחול מה שעוזר לגיוון החברתי. יש הרבה פרויקטים מעניינים ותוכניות למוסיקאים קרא עוד...

טיפים

לקחת בחשבון שבגלל שיש הרבה חופש ואין לחץ מטעם המרצים והמוסד עצמו לתואר, אז לא להיות שאנן

טובה

טובה

22/02/2020
5/ 5

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את המקצועיות של צוות ההוראה והיחס האישי שניתן לכל אחד בדגש על קידום מקצועי אישי

על הקמפוס

האווירה מאד מקצועית ורצינית אך גם חמה וביתית

איתי

איתי

03/11/2019
5/ 3

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהב את שיעורי נגינה פרקטיים בהם לומדים על הכלי ומוסיקה (לדוגמא אילתור). אני לא אוהב את זה שהם  קרא עוד...

על הקמפוס

המזכירות מבולגנת ולוקח לה זמן להתאפס על עצמה בנושאים כמו אישור שהתקבלת ללימודים ושיבוץ המערכת. התלמי קרא עוד...

טיפים

לבוא עם כמה שיותר ידע קודם על הכלי ולא לחכות שילמדו אותך אותו במסגרת הקורסים

שאלות הגולשים בנושא
איפה לומדים ריתמוסיקה לגיל הרך?
לימודי ריתמיקה/ריתמוסיקה..
לימודי ריתמוסיקה לגיל הרך - איפה לומדים?
קורס ריתמוסיקה לגיל הרך
תרפיה במוזיקה
לימודי מוסיקה לזמרת
לימודי מוזיקה ללא רקע בתחום