רוצה פרטים על קורס תחקירנות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכשרת תחקירנים

רוצה לדעת על קורס תחקירנות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תחקירנות – הכשרת תחקירנים

 

מלאכת מחשבת של איסוף ושל אינטגרציה

 

באופן כללי, ניתן לומר כי מאחורי כל יצירה – עומד תחקיר, והדבר נכון בין אם מדובר בספר, בסרט, בתכנית טלוויזיה, בכתבה עיתונאית, ולעתים אפילו ביצירות בתחום האמנות הפלסטית; בכל אלה, התחקיר הוא אבן היסוד שעליו נשען היוצר. זהו השלב שבו נערך איסוף המידע הכולל הדרוש להכנת היצירה, להכרת התחום, להבנת הנתונים ולהישענות עליהם לצורך הכתיבה או התכנית.

 

לימודי תחקירנות – הכשרת תחקירנים מכשירים את הלומדים בהם להבנת השדות שמהם נשאב הידע והאופן שבו הם משתלבים יחדיו כדי לשמש את היוצר. הלימודים המוצעים בארץ בתחום זה הם בעלי אוריינטציה ללימודי קולנוע וטלוויזיה.

 

על הקורסים השונים בתחום

 

הקורסים השונים בתחום זה כוללים ידע תיאורטי מקיף ומעמיק בלימודים במקצועות התקשורת, שיטות להכנת תחקיר, שיטות וטכניקות להשגת מידע, ובנוסף – התנסות מעשית של התלמידים בחומר הנלמד, הלכה למעשה. חלק מן הקורסים הממוקדים יותר משלבים בתוכם הרצאות אורח – כאשר כל אורח מומחה בתחום אחר בענף התחקירנות. מסלולים אחרים משלבים ידע מתחומים נוספים ומשיקים לתחקיר, הנדרש לעבודת התחקירן.

 

בנוסף, בחלק מן המסלולים קיימת הגשת מטלות, וכן קיימים בחינות או הגשת פרויקט גמר אישי המסכם את הלימודים בתכנית. מסלולים מסוימים אף משלבים בתוכם צפייה בקטעי מדיה רלוונטיים בתחום, סדנאות, ידע מתחומי הפסיכולוגיה, ועוד.

 

 

נושאי הלימוד

 

המסלולים בתחום שונים במעט אלה מאלה, ועל כן גם תכניות הלימודים בהן שונות. אלה הם חלק מן הנושאים הנלמדים:

 

  • תחקיר טלפוני
  • אובייקטיביות בתחקיר
  • תחקיר עיתונאי
  • עקרונות לביצוע תחקיר
  • ראייה תיעודית
  • מודלים שונים לכתיבת תחקיר
  • אתיקה מקצועית
  • תחקירים לסוגי תכניות טלוויזיה שונות
  • התמודדות עם מרואיין
  • מנועי חיפוש, ארכיונים, מידענות, מקורות מידע אנושיים


מוסדות לימוד אפשריים בתחום 

  • Re-Search – המרכז להכשרת תחקירנים: הקורס נלמד אחת לשבוע, בהיקף של 64 שעות לימוד אקדמיות, הנפרשות על פני 16 מפגשים בשעות הערב.


  • חשיפה – בית הספר ללימודי חוץ של האוניברסיטה הפתוחה: מציע קורס "תחקיר ובימוי דוקומנטרי" המתמקד בתחום היצירה הדוקומנטרית והעיתונאות הטלוויזיונית, ונלמד בהיקף של 17 מפגשים בני 5 שעות.

 

תנאי הקבלה למסלולים השונים

 

לצורך הקבלה למרבית מסלולים אלה לא נדרש ניסיון קודם ולא הכשרה קודמת. עם זאת, חלק מהם דורשים ידע ביישומי מחשב, וחלקם מגדירים עצמם כמיועדים לאנשים מתחומי התקשורת השונים, אך גם הם לרוב פתוחים לקהל הרחב המבקש להתמקצע בתחום.

 

לסיכום

 

קורסים להכשרת תחקירנים אמנם אינם נלמדים כיום במוסדות לימוד רבים בארץ, אך הם בהחלט מוצעים ברמה גבוהה ובמסלולים מקיפים. מסלולי הלימוד שונים במקצת אלה מאלה, כאשר חלקם מתמקדים בתחקירנות בלבד, על כל סוגיה, ואילו אחרים מלמדים את התחום כחלק ממסלולי לימודים ייעודיים ומקיפים יותר בתחומי תקשורת שונים. בחרו את המסלול המתאים לכם, ודעו כי בכל מקרה – תזכו במקצוע שיוכל לשמש אתכם רבות בכל ענפי התקשורת השונים, אך בהחלט גם במקצועות אחרים ונוספים ככתיבה עיתונאית, כתיבה בכלל, מידענות, ועוד.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס תחקירנות?

רוצה לדעת יותר על קורס תחקירנות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
Re-Search – מרכז להכשרת תחקירנים
קורס תחקירנות או שדרי רדיו?
קורס תחקירנות לבעלי תואר במדעי הרוח
קבלה לקורס תחקירנות
היכן מתקיים קורס תחקירנות?
איפה לומדים קורס להכשרת תחקירנים?
עלות קורס להכשרת תחקירנים – Re-Search