הכשרת מנהלי תיק טיפול בחינוך Case Manager
רוצה לדעת על קורס מנהלי מקרה Case Manager ? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
קורס הכשרת מנהלי מקרה Case Manager
כתף תומכת לבעלי הפרעות קשב
ניהול המקרה, או case management באנגלית, עוסק בסיוע למתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז ובעיות תקשורת ולמשפחותיהם. מנהלי המקרה מתווכים בין המטופלים לבין מערכת הרווחה ומוסדות הטיפול, ותפקידם כולל ניתוב לאבחונים נכונים, והתאמה של הטיפול לקשיים האישיים של מטופליהם. הם עוזרים להורים להבין מה תפקידו של כל אחד מהמומחים המטפלים בילדיהם, ולהתמצא בתהליכים הבירוקרטיים מול מערכת החינוך ומערכת הבריאות. העוסקים בגישה נדרשים לראיה מערכתית כוללת ולהבנה של צרכיהם המשתנים של לקוחותיהם.
אנשים שביקרו בעמוד זה קראו גם:
- תעודה בחינוך - כל האפשרויות במקום אחד
- קורס ABA - תוצאות מהירות בשיטות התנהגותיות
- קורס הוראה מתקנת - ללמוד להגיע לכל ילד
למי מיועדים הלימודים
הלימודים בקורס הכשרת מנהלי מקרה מתאימים למורים וליועצים בחינוך הרגיל והמיוחד, לפסיכולוגים, למטפלים באמצעות רפואה משלימה, לעובדים סוציאליים ולמדריכים במסגרות קהילתיות.
תכנית הלימודים
בתחילת הקורס, סוקרים המשתתפים את מגוון המישורים עליהם משפיעות הפרעות קשב וריכוז, כמו בהיבט הקליני, הרגשי, והחברתי. לאחר מכן, הם לומדים על דרכי אבחון שונות ועל שיטות טיפול בגישות מגוונות, ועל האופן בו מתאימים את הסיוע הניתן למטופלים, מתוך גישה כי כל אחד ואחת מהם בעלי צרכים אישיים הדורשים טיפול מותאם. בנוסף הם סוקרים את התקנות והחוקים של משרד החינוך ומשרד הרווחה הנוגעים בטיפול בבעלי הפרעות קשב, וכן דנים באתיקה בעת המפגש הטיפולי. בהמשך, הם לומדים על ההבדלים בין סיוע למבוגרים לבין עבודה עם מטופלים צעירים, ורוכשים כלים חשובים לעבודה מול משפחות של ילדים ונערים, ולליווי שלהם במערכת החינוך והטיפול הפסיכולגי.
מתכונת הלימוד
הקורסים מתפרשים על פני תקופה שבין שבעה חודשים לשנה אחת. המפגשים נערכים אחת לשבוע, בדרך כלל בשעות הבוקר ואחר הצהריים. הם משלבים האזנה להרצאות עיוניות, עם השתתפות פעילה במגוון דיונים קבוצתיים והדרכות אישיות. כמו כן, נדרשים המשתתפים לקחת חלק בפרקטיקום מעשי, בו הם מיישמים את עקרונות הגישה בניהול מקרה אחד או בסיוע למספר מטופלים.
נושאי הלימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תנאי קבלה
בחלק מן המסלולים, נדרשים המועמדים להיות בעלי תואר ראשון לפחות, בעדיפות למקצועות טיפוליים או חינוך מיוחד. תכניות אחרות דורשות ניסיון קודם בעבודה עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, הפרעות קשב וריכוז וקשיי תקשורת. מתאימים העומדים בדרישות הסף מוזמנים לריאיון קבלה אישי הנערך בפני ועדת קבלה.
תעודה
משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם, זכאים לקבל תעודת גמר המוענקת מטעם מוסד הלימוד. על מנת לקבל את הדיפלומה, נדרשים התלמידים להפגין נוכחות גבוהה במפגשים, ולהשלים את מכסת שעות הפרקטיקום המעשי.
מוסדות
- מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב): הקורס מוצע במסגרת בית הספר ללימודי המשך של המכללה, והוא כולל 30 מפגשים חד שבועיים המתקיימים בשעות הבוקר. במהלכם, לומדים המשתתפים כיצד לסייע למשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים לנווט במסגרות הטיפול והאבחון הרבות.
- המכללה האקדמית לחינוך דוד ילין (ירושלים): המסלול מתמחה בהכשרה לעבודה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוהה, המתמודדים למשל עם תסמונת אספרגר. המשתתפים לומדים כיצד מלווים את משפחות הילדים בעת האבחונים וכיצד מסייעים לקדם את התלמידים בתי הספר. הקורס מתפרש על פני שנה אחת, וכולל 168 שעות של שיעורים עיוניים, ועוד כ - 30 שעות פרקטיקום מעשי.