רוצה פרטים על הוראת של"ח?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הוראה בשל"ח

רוצה לדעת על הוראת של"ח? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תעודת הוראה בשל"ח

 

של"ח הוא למעשה אגף השייך למשרד החינוך אשר הוקם במטרה להפעיל תכנית לימודים חינוכית ערכית לחטיבות העליונות במשרד החינוך. האגף אמון גם על תחום הטיולים מערכת החינוך ועל חידון התנ"ך. ראשי התיבות של"ח הם שדה, לאום וחברה, והשם המלא הוא של"ח וידיעת הארץ.

 

 

תכנית הלימודים סוקרת את חבלי ארץ ישראל ובוחנת את ההיבט הערכי בכל חבל ארץ. במישור החוף לדוגמא, התוכנית מתמקדת במהפך ההתיישבותי, בחבל ההר מושם דגש על התגבשות התרבות היהודית עם המעבר מנוודות לחקלאות ועוד. תוכנית של"ח מקיפה את התבוננות על הארץ כיחידה כוללת המזמנת מפגש תרבויות וטבע, וכן נושאים הקשורים לירושלים. לימודי של"ח משלבים שיעורים עיוניים בכיתה עם סיורים בשטח.

 

מטרת הלימודים

 

תכנית הלימודים להוראת של"ח שואפת להגשים מספר מטרות והן:

  • להכשיר מורים לשל"ח ,מורי דרך ומדריכי טיולים.
  • להעמיק את הידע הבין תחומי של הסטודנטים במבט כוללני של ארץ ישראל.
  • לפתח בקרב הסטודנטים מיומנויות של הוראה כיתתית והדרכה חוץ כיתתית
  • לפתח יכולות מחקר בנושאים הקשורים לתולדות אדם, טבע ונוף בארץ ישראל.

 

מסלולים ותכני לימוד

 

הלימודים להוראת של"ח מכשירים מורים, אנשי חינוך ומדריכים הבקיאים בנושאי סביבה, ציונות, אריכאולוגיה וטבע ארצישראלי. תכנית הלימודים מקיפה שלושה נושאים עיקריים המשתלבים לכדי מכלול אחד של נוף אדם בארץ ישראל והם:

  • מדעי כדור הארץ - הכוללים נושאים כמו גיאומורפולוגיה, גיאולוגיה, ואקלים.
  • מדעי הטבע והסביבה - הכוללים נושאים כמו צמחים ובעלי חיים בארץ ישראל, איכות הסביבה בארץ.
  • מדעי החברה והרוח - הכוללים נושאים כמו דת, חברה, היסטוריה, ארכיאולוגיה ופרקים בציונות.

 

הסטודנטים במסלול רוכשים ידע עיוני וכלים להוראת התחום, לומדים להכיר את חבלי הארץ השונים, ומפתחים מיומנויות הדרכה במסגרת פעילויות שדה.

 

התוכנית מעגנת בתוכה תחומים שונים דוגמת גיאוגרפיה, היסטוריה, זואולוגיה ארכיאולוגיה, ציונות, בוטניקה ועוד. בין הקורסים העיוניים הנלמדים בתוכנית : ארץ ישראל לתקופותיה, גבולות ארץ ישראל ובוטניקה של ארץ ישראל ,מבוא לגיאולוגיה, הפסיפס האנושי של ארץ ישראל.

 

חלק בלתי נפרד ועיקרי בלימודי הוראת של"ח כולל פעילויות חוץ כיתתיות, לרבות, סיורים, וניווטים בחבלים שונים ברחבי הארץ. ליציאה לסיורים קודמים שיעורי הכנה, ולאחריהם מתקיימים שיעורי סיכום.

 

תעודות והסמכות

 

הלימודים בתוכנית להוראת של"ח מעניקים לבוגרים תואר ראשון בחינוך והוראה (B.Ed), תעודות הוראה למוסדות החינוך העל יסודי במקצועות ידיעת הארץ ושל"ח, ותעודת מדריך טיולים במערכת החינוך לשלושה אזורים.

 

משך התוכנית

 

המעוניינים לרכוש תעודת הוראה יוכלו להשתלב במספר מסלולים: ממסלול לתואר ראשון בחינוך בשילוב תעודת הוראה, דרך מסלול לתואר בתחום מקצועי אחר, בשילוב תעודת הוראה, ועד מסלול להסבה אקדמאית לתחום החינוך. על פי רוב, לימודי תואר ראשון בחינוך בשילוב תעודת הוראה מתפרסים על פני 3 עד 4 שנים וכוללים את תקופת ההתמחות המעשית האורכת כשנה. הלימודים להסבת אקדמאים להוראה אורכים כשנה עד שנתיים ומזכים את הבוגרים בתעודת הוראה בתחום הנלמד.

 

מוסדות הלימוד

 

מסלולי הלימוד להוראת של"ח מוצעים באוניברסיטאות השונות וכן במכללות הבאות: מכללת בית ברל, מכללת אורנים ועוד.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הוראת של"ח?

רוצה לדעת יותר על הוראת של"ח?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הוראת של"ח