רוצה פרטים על אפיק מעבר - עבודה סוציאלית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

אפיק מעבר לעבודה סוציאלית

רוצה לדעת על אפיק מעבר - עבודה סוציאלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


אפיק מעבר ללימודי עבודה סוציאלית

 

רוצים להתקבל לעבודה סוציאלית?


אפיק מעבר הוא מסלול לימוד בו מציעים לסטודנטים להתחיל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה שבה לא מציבים תנאי קבלה, לרוב האוניברסיטה הפתוחה, ולאחר סיום מוצלח של הקורסים להמשיך בשנה השנייה של הלימודים באוניברסיטה הנבחרת. האפיק מתקיים לפי הסכם בין שני המוסדות ומציע ללמוד קורסי יסוד משנה א'.


לימודי עבודה סוציאלית הם מסלול לימוד מבוקש. תנאי הקבלה לעבודה סוציאלית באוניברסיטאות הם לרוב גבוהים למדיי, וכוללים ציונים גבוהים בפסיכומטרי ובבגרויות. דרך אפיק המעבר, יכולים גם מי שלא עומדים ברף הנדרש להתחיל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה ובסיום השנה, כאשר הם משיגים את הממוצע הדרוש על ידי כל מוסד, להמשיך לשנה ב' במוסד הלימוד בו הם מעוניינים.


היתרון הגדול של אפיק המעבר, מלבד תנאי הקבלה הנוחים יותר, הוא האפשרות להתחיל לצבור נקודות זכות ללימודי העבודה הסוציאלית. כמו כן, בשל מתכונת הלימוד הגמישה של האוניברסיטה הפתוחה הסטודנטים לא מחויבים לשנות את היקף התעסוקה שלהם. הם יכולים לבחור מתוך שלל שלוחות האוניברסיטה בארץ ולא נדרשים להעתיק את מקום המגורים שלהם.

 

כמה זמן לומדים?

 

אפיק המעבר מתפרש על פני כשנת לימוד אחת. מתכונת הלימוד היא גמישה וכך הסטודנטים יכולים לקבוע את קצב ושעות הלימוד לפי צורכיהם ולשלב לימודים עם עבודה. יש לציין כי הלימודים משלבים בין למידה מרחוק מהבית לבין למידה פרונטלית בכיתה.


למי מיועדים הלימודים


מסלול אפיק המעבר מיועד למי שמעוניינים להתקבל ללימודי העבודה הסוציאלית, אך אינם עומדים ברף הקבלה הנדרש ואינם מעוניינים לשפר את הציונים בבגרויות או בפסיכומטרי. התכנית גם מתאימה למי שמעוניינים לחסוך זמן ולחסוך את ההשקעה בהשלמת בגרויות או בשיפור הציונים שברשותם.

 

היכן לומדים?

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית): אפיק המעבר לעבודה סוציאלית של האוניברסיטה הפתוחה מאפשר המשך לימודי במספר מוסדות ובהם אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה העברית בירושלים.


תכנית הלימודים


המועצה להשכלה גבוהה מפעילה מסלולי אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לבית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת חיפה, וכן אפיק מהאוניברסיטה הפתוחה לבית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית של האוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת אפיק המעבר הסטודנטים לומדים את הקורסים של שנה א', קורסי מבוא ובסיס בתחומים כפסיכולוגיה ומדעי החברה וכן במיומנויות מחקר אקדמיות, שחיוניים להמשך דרכם בלימודי העבודה הסוציאלית.

 


תנאי קבלה


אין צורך בציון בפסיכומטרי או בתעודת בגרות מלאה כדי להתקבל לאפיק המעבר. כך מגוון רחב של סטודנטים יכולים להתקבל למסלול ללא צורך בשיפור הציונים שבידיהם.


מבנה הלימודים


אלו הדרישות של מוסדות הלימוד מהסטודנטים באפיק המעבר לעבודה סוציאלית:

 

דרישות מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטת חיפה מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטה העברית בירושלים
קורסי חובה ותשתית
  • מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א' ו - ב'
  • מבוא לחשיבה חברתית
  • מבוא לפסיכולוגיה
  • מבוא לסטטיסטיקה תלמידי מדעי החברה א'
  • מבוא לפסיכולוגיה
  • אישיות - תיאוריה ומחקר
  • מבוא לחשיבה חברתית
  • פסיכולוגיה חברתית
רמת פטור באנגלית כל הסטודנטים מחויבים להשלים את רמת האנגלית שלהם ולהגיע לרמת "אנגלית מתקדמים 2" לפני הקבלה לאוניברסיטת חיפה. הסטודנטים חייבים להשלים את הדרישות בשפה האנגלית לפני המעבר לאוניברסיטה העברית. עליהם להגיע לרמת "מתקדמים 2" באנגלית, ניתן לסיים את הקורס אנגלית מתקדמים ב' שמוכר על ידי האוניברסיטה.
עמידה בציונים כדי להמשיך בהצלחה לאוניברסיטת חיפה הסטודנטים צריכים להיות בעלי ציון של 70 ומעלה בכל אחד מהקורסים וממוצע כולל של 90 לפחות. כמו כן, הם צריכים לעבור ראיון קבוצתי ולעמוד בדרישות העברית. מי שממוצע הציונים שלהם בין 80 - 90 יכולים להתקבל במקרים חריגים לפי החלטת ועדת קבלה של האוניברסיטה, שמביאה בחשבון רקע קודם. כדי להתקבל ללימודים באוניברסיטה העברית, הסטודנטים צריכים לסיים כל אחד מהקורסים באפיק בציון של לפחות 70 וכן להשיג ממוצע ציונים של למעלה מ - 90.
חובות השלמה בשנה ב' מלבד קורסים הבסיס שנלמדים באוניברסיטה הפתוחה, הסטודנטים חייבים להשלים את כל הקורסים שאין להם מקבילה במוסד זה. בעת המעבר מהאפיק לאוניברסיטה העברית הסטודנטים מוגדרים "תלמידים במעמד מיוחד" והם נדרשים להשלים את כל הקורסים שנלמדים בשנה א' שלא קיימת להם מקבילה באוניברסיטה הפתוחה. מדובר בין היתר בקורסים הבאים: מבוא למדיניות הרווחה (א ו - ב), מבוא לעבודה סוציאלית (א ו - ב וקבוצות דיון), מעורבות חברתית, האדם במשפחה (א ו - ב), שימושי מחשב בעבודה סוציאלית, כתיבה עיונית ומדעית, יסודות משפט וזכויות אדם, מינהל וארגון בשירותי רווחה, מושגי יסוד בכלכלת רווחה, היכרות עם הקהילה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על אפיק מעבר - עבודה סוציאלית?

רוצה לדעת יותר על אפיק מעבר - עבודה סוציאלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד אפיק מעבר - עבודה סוציאלית
שאלות הגולשים בנושא
אפיק מעבר מפסיכולוגיה לעבודה סוציאלית
אפיק מעבר מהפתוחה לבן גוריון לתואר ראשון בעבודה סוציאלית
אפיק מעבר- עבודה סוציאלית ללא בגרות
אפיק מעבר מהפתוחה למכללה - עבודה סוציאלית
אפשר לעשות הפסקה של שנה לפני אפיק מעבר לעבודה סוציאלית?
אפיק מעבר מסוציולוגיה לעבודה סוציאלית