על לימודים בחו"ל חשבת?

חשבת לטייל בעולם תוך כדי לימודים? קל יותר להתקבל ללימודים בחו"ל? – אנחנו רואים שעלית על פטנט טוב, ורוצים לשתף איתך פעולה. ברשותך, נספר לך על אפשרויות לימוד ייחודיות בארצות שונות ברחבי הגלובוס.

 

באפשרותך לקרוא באתר שלנו על תכניות לתעודה ולתואר המוצעות לתלמידים זרים בבתי ספר ובמוסדות אקדמיים במדינות שונות. תוכל/י למצוא גם כתבות עם מידע שימושי על פרוצדורות הקשורות לנסיעה לצורך לימודים.

 

אנחנו מציעים לך גם להיעזר במוקד השירות שלנו ולשלוח פנייה דרך האתר עם כל שאלה והתלבטות. נציגינו חוזרים בהקדם בשיחת טלפון על מנת לתת לך פרטים נוספים שברצונך לדעת.


לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
לימודים בחו"ל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים בחו"ל

 

הסיבות ללמוד בחו"ל:

 

בעשורים האחרונים חלה עלייה במספר הסטודנטים הישראלים אשר פונים ללימודים בחו"ל בתחומים שונים. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות: רבים בוחרים באפשרות של לימודים בחו"ל מכיוון שהם מעוניינים להנות מחוויה תרבותית ומעשירה ולפגוש אנשים מרחבי העולם. מלבד זאת, מועמדים רבים בוחרים באפשרות זו מאחר והם נתקלים בקשיים להתקבל לפקולטות מסויימות בארץ, וזאת בשל תנאי הקבלה הגבוהים ומספר המועמדים הרב.

 

 

המקצועות השונים

 

רפואה, משפטים או מקצועות מדעיים וטכנולוגיים שונים, הם בדרך כלל החוגים שמציבים בפני המועמדים דרישות בלתי אפשריות כמעט. סטודנטים ישראלים רבים אינם מוותרים על חלומם לעסוק בתחום המועדף עליהם ופונים לכן ללימודים בחו"ל. רבים לדוגמא בוחרים ללמוד רפואה במזרח אירופה או באיטליה.

 

מעבר לכך,תחומי לימוד אחרים אינם מפותחים דים בישראל ולכן לימודים בחו"ל הם אפשרות טובה להתפתח בתחומים אלו. בין התחומים הללו נכללים לימודי וטרינריה, עיצוב, משחק וקולנוע. לימודים של מקצועות אלו יעניקו לסטודנטים רמת ידע גבוהה וכן קירבה גיאוגרפית למוקדי הפעילות העולמיים בתחום.

 

קירבה זו עשוייה להגדיל את סיכוייהם להשתלב בתעסוקה וליצור קשרים עסקיים עם גורמים מובילים בתחום. לימודי עיצוב במילאנו או לימודי משחק בארצות הברית הם דוגמאות טובות לכך.

 

הערכות מוקדמת:

 

המעוניינים ללמוד בחו"ל נדרשים להערך היטב לקראת הלימודים ולהתחשב במספר שיקולים כמו שכר לימוד, הוצאות נלוות, שכר דירה , כלכלה ונסיעות. שכר הלימוד בתחומים מסויימים עשוי להשתנות בין מספר מדינות ולכן לעיתים עדיף להירשם ללימודים במדינות בהן שכר הלימוד נמוך יותר באופן יחסי. סטודנטים שנדרשים לעבוד במקביל ללימודים יקבלו אישור עבודה למספר שעות מצומצם ולכן יש לקחת בחשבון שהכנסה זו לא יכולה לממן לימודים ארוכים.

 

באמריקה לדוגמא מנפיקים כמה סוגים של ויזות סטודנט, ביניהן כאלו שמעניקות לסטודנטים אישור לעבוד בקמפוס בו הם מתעתדים ללמוד בלבד. בבריטניה לעומת זאת הסטודנטים רשאים לעבוד באופן חופשי ובכמות בלתי מוגבלת של שעות.

 

מלבד זאת יש לבדוק ולהעריך את סיכויי הקבלה למסלול הלימוד המבוקש. ישנן אוניברסיטאות הנחשבות יוקרתיות יותר ובהן תנאי הקבלה גבוהים יותר. לימודים במדינה דוברת אנגלית יהיו ברב הפעמים קלים יותר עבור ישראלים. לימודים בארה"ב לדוגמא אינם מצריכים ממועמדים ישראליים להשתתף בקורס, ואלו יידרשו לגשת אך ורק למבחן המיון באנגלית מסוג Toffel או Ielts. לימודים בשפה זרה אחרת, כמו איטלקית, צרפתית או גרמנית ידרשו מהמועמדים לגשת לקורסים שונים לרכישת השפה.

 

מסלולי לימוד

 

לימודים בחו"ל מתאפשרים במגוון מסלולים: במסלולי לימוד אקדמאיים לתואר ראשון או שני, במסלולי לימוד לקבלת תעודה או במסגרת לימודים לרכישת שפה זרה.

 

לימודים בחו"ל מתאפשרים בתחומי לימוד רבים, החל מלימודי מדעים, עיצוב ורפואה, דרך לימודי בישול ועד ללימודי ריקוד, סאונד ומוזיקה.

 

 

לימודים אקדמיים בחו"ל לתואר שני הפכו גם הם נפוצים בשנים האחרונות ואקדמאים רבים בוחרים באפשרות זו במטרה להעמיק את השכלתם ולהעשיר את קורות החיים שלהם .

 

כמו כן, רבים סוברים שהרבה יותר קל ללמוד שפה זרה כאשר מתגוררים במדינה הדוברת אותה. לימודי שפות בחו"ל הפכו לכן למבוקשים ביותר והלומדים במסלולים אלה מפיקים את התועלת המקסימלית מהלימודים. לא רק שהם רוכשים שפה חדשה, הם גם נהנים מהתרבות, מההווי החברתי ומהאפשרות לשלב את לימודי השפה עם לימודים מתחומים אחרים כמו בישול, אמנות, ספורט וכו'.

 

לימודים בחו"ל מוצעים כאמור במגוון מסלולים ברחבי העולם. כל מדינה מתהדרת במוסדות מובילים ובפקולטות יוקרתיות בתחומי לימוד מסויימים, ועל כן, על פי רוב, הדרישה למסלולים אלה תהיה גבוהה יותר.

 

 

  • ארצות הברית - בארה"ב נמצאות כמה מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, כגון: סטנפורד, הרווארד, ייל, ברקלי והרשימה עוד ארוכה. בשל המוניטין שיצא לאוניברסיטאות בארה"ב בעולם, ובוגריהן מבוקשים ע"י מעסיקים בכל רחבי תבל; במיוחד נכון הדבר במקצועות כמו כלכלה, רפואה והנדסה.
     
  • אנגליה - היתרון באנגליה הוא שמספר המוסדות האקדמיים כה גדול ( כ 200 מוכרות כאוניברסיטאות), יחסית לאוכלוסיה, כך שקבלה של סטודנט זר אינה כה קשה. באנגליה לומדים כ 200,000 סטודנטים זרים שהם כ 10 אחוז מכלל הסטודנטים. תעודת בגרות מלאה תספיק ברב המקרים.

 

  • גרמניה - מערכת ההשכלה הגבוהה בגרמניה ידועה ברמתה האקדמית הגבוהה. עלויות המחיה זולות יחסית לשאר מדינות אירופה, ושכר הלימוד נמוך. סטדונטים זרים בגרמניה משתלבים במגוון תכניות לימוד, החל ממדעי החברה ואמנות וכלה ברפואה. 

 

  • קנדה - יתרונות הלימודים בקנדה כבר נידונו בראשית מאמר זה, אולם נוסיף ונדגיש כי בנוסף לריבוי המוסדות יחסית לאוכלוסיה, ובשל החשיבות להשכלה גבוהה בקנדה, יהיו תנאי קבלה נוחים יחסית לסטודנט הישראלי ( שוב תלוי במוסד האקדמי). בעקרון אתם צריכים תעודת בגרות עם ממוצע גבוה ככל האפשר, וכן לעבור את מבחני ה IELTS או ה TOEFL.
     
  • איטליה - ערים כמו בולוניה ופירנצה מציעות לימודי רפואה ואדריכלות ברמה גבוהה ומשוועות לתלמידים זרים התורמים רבות לכלכלת המדינה. מקצועות העיצוב נלמדים בבירת הסטיילינג של אירופה הלא היא מילאנו. ביתם של ארמאני, דולצ’ה וגבאנה פראדה ורבים אחרים ממעצבי העל.
     
  • אוסטרליה - תמיד רצית ללמוד בקצה השני של העולם, יש לך הזדמנות. אוסטרליה הינה כר פורה ומסעיר להתפתחות. היבשת הכי פחות מיושבת על פני כדור הארץ היא גם אחת מהמדינות המתפתחות והמפותחות ביותר בעולם.

 

  • הולנד - ברחבי הולנד לומדים מאות סטודנטים ישראלים המשתלבים בקלות יחסית בחברה ההולנדית ההטרוגנית המתאפיינת בפתיחות וסובלנות לזרים. אחד היתרונות של הלימודים במקום, הוא השימוש הנרחב בשיטות שמעודדות את הסטודנטים לפתרון בעיות באופן עצמאי. מקצועות שמומלץ במיוחד ללמוד בהולנד: עיצוב פנים, אמנויות הבמה, אמנות, מנהל עסקים ופיזיותרפיה.

 

  • צ'כיה - הלימודים לתואר הראשון באוניברסיטאות ציבוריות בצ'כיה פטורים משכר לימוד. בנוסף הממשלה מספקת מלגות קיום לתקופה של שמונה חודשים, המגיעות עד לסכום של 9,000 קורונות לתלמידי התואר הראשון. לימודי פסיכולוגיה בצ'כיה מוכרים באיחוד האירופי וגם בישראל. 

 

  • הונגריה - מוסדות הלימוד במדינה מציעים מגוון תכניות לימוד איכותיות, בעיקר בתחומים כמו רפואה, ווטרינריה ורוקחות. תנאי הקבלה אינם מחמירים, אך עלות שכר הלימוד גבוהה יחסית. 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בחו"ל?

רוצה לדעת יותר על לימודים בחו"ל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד לימודים בחו"ל
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

שאלות הגולשים בנושא
המרת ציוני בגרות לGPA לקבלה ללימודים בארהב
עבודה בפיזיותרפיה בחו"ל וקבלה לתואר שני
תואר בהתכתבות
מגורים ולימודים בחו"ל - ממש מבולבל
השלמת בגרויות בחו"ל - האם ניתן?
מדעי המחשב באירופה - איטליה או ספרד
רופא שיניים ישראלי בארה"ב - התמחות בארץ או בחול?