לימודים במקצועות העיצוב - מכללות לעיצוב

אספנו עבורך את כל המידע על אפשרויות הלימוד בתחום העיצוב לרבות: מכינות לעיצוב, קורסי עיצוב, הנדסאי או תואר ראשון, מלגות, ימים פתוחים וחוות דעת של סטודנטים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
לימודי עיצוב?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי עיצוב בישראל, מכללות ולימודי חוץ - איך מתחילים?

 

תחום העיצוב הוא תחום רחב ומגוון וכולל בתוכו תתי נושאים רבים. ישנם סוגים רבים של מעצבים - מעצבי פנים, מעצבי חוץ, מעצבים גראפיים, מעצבים תעשייתיים, מעצבי גנים, מעצבי אופנה ועוד. כל תחום כזה הוא עולם ומלואו ויש ללמוד אותו במוסד איכותי המתמחה בתחום.

 

לימודי עיצוב מקנים לסטודנטים הבנה רחבה של תחום העיצוב על כל גווניו ומספקים להם כלים לעשות שימוש בטכניקות שונות, שיהוו תשתית לכל ההתמחויות המקצועיות בתחום. הדיסיפלינות השונות שמוצגות בתוכניות הלימוד מסייעות לפתח את החוש האומנותי ואת יכולות העיצוב, הדמיון והיצירתיות של הסטודנטים. בתום הלימודים יוכלו הבוגרים המוכשרים לעסוק בעיצוב אטרקטיבי, פונקציונלי וידידותי לסביבה ולאדם.

 

מוסדות הלימוד בארץ מציעים לימודי עיצוב במגוון מסלולים והתמחויות, החל מלימודי עיצוב מעמיקים במסגרת לימודים אקדמיים, דרך לימודי תעודה המכשירים למקצוע בתחום וכלה בקורסי עיצוב שמיועדים להעשרה ותחביב.

 

 

תוכנית לימודים

 

עיצוב לתואר ראשון

 

תוכניות הלימוד ללימודי עיצוב לתואר אקדמי כוללות נושאים הקשורים ליסודות העיצוב לדו ותלת מימד, רישום ופיסול תוך עבודה מעשית בסדנאות והתנסות בדגמים, שימוש בחומרי גלם שונים, תוכנות מחשב וגזרה. בהמשך נחשפים הסטודנטים ללימודי מבואות העיצוב – כלי עיצוב ואומנות, צילום סטילס וידאו ועריכה, חומרים ותהליכים. ולבסוף, הסטודנטים יכולים לבחור להתמחות בתחום העיצוב שמעניין אותם: עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, עיצוב המוצר, תלבושות, מולטימדיה, אופנה,, תקשורת חזותית ועוד.

 

במסלולי העיצוב השונים מושם דגש רב על ההתנסות המעשית והיישומית של החומר הלימודי ולצורך כך מעמידים מוסדות הלימוד לרשות הסטודנטים מגוון עזרים תומכים כמו כלים טכניים ותוכנות מחשב מתקדמות. בסיום לימודי תואר ראשון בעיצוב נדרשים הסטודנטים להגיש פרוייקט גמר בתחום התמחותם.

 

עיצוב - לימודי תעודה

 

כאמור, לימודי עיצוב מוצעים לציבור גם במסגרת לימודי תעודה. לימודים אלה פונים לאלו המעונייינים לעסוק במקצועות העיצוב ואינם חפצים או אינם יכולים לקבל הכשרה מקיפה במסגרת לימודי אקדמאייים לתואר ראשון. לשם כך תוכניות הלימוד בקורסי העיצוב הן מתומצתות ומתמקדות בהקניית ידע מעשי ויעיל שיאפשר למשתתפיו להשתלב בקלות בתעשיית העיצוב בארץ.

 

לימודי עיצוב לתעודה משלבים ידע תיאורטי שיוצר חשיפה מקסימלית של המשתתפים לענפי העיצוב השונים והתנסות מעשית שבאה לידי ביטוי ביציאה לסיורי שטח והשתלבות בפרוייקטים אמיתיים של גופים בתעשייה.

 

בכל מסלולי לימודי עיצוב יש לגבש החלטה על תחום העיצוב בו רוצים להתמחות. בכל תחום נדרשת יצירתיות, מקוריות, נועזות מחשבתית וחדשנות. בתחום העיצוב נדרשת הבנה בתחומים רבים כמו אקולוגיה, סביבה, אסתטיקה, תרבות ואפילו גיאוגרפיה.

 

מה לומדים?

 

מגוון ההתמחויות בעיצוב הוא עצום ובכל תחום נחשפים הסטודנטים לנושאים רלוונטיים למקצוע. לדוג' בתחום לימודי עיצוב תעשייתי נלמדים נושאים כמו בניית מודלים, תהליכי יצור וגימור, שרטוט טכני, שיווק, ניהול וארגון, תוכנות עיצוב מתקדמות, עיצוב אריזות, עיצוב תערוכות, מתכת וחומרים פלסטיים, הנדסת אנוש ועוד.

 

במסלול ללימודי עיצוב אופנה לומדים הסטודנטים נושאים כמו תפירה, איורי אופנה, רישומי מודל, ציור טכני, טקסטיל והכרת בדים, פיתוחי בדים, סטיילינג ועוד. ואילו סטודנטים בתחום עיצוב הפנים לומדים תחומים כמו תולדות עיצוב פנים ואדריכלות, הבעה גרפית, רישום אדריכלי וצבע, תדמיתנות, ארכיטקטורה של מבנים, עיצוב ריהוט, שיקום של מבנים, ארכיטקטורה סביבתית ועוד.

 

כל מעצב ותחום התמחותו, כאשר המשותף לכולם הוא התשוקה והאהבה לתחום העיצוב. אם עולם זה מדבר אליכם, תוכלו לבנות לעצמכם קריירה מרשימה, מרתקת ומכניסה.

 

היכן לומדים את מקצועות העיצוב?

 

לימודי עיצוב או מכינה לעיצוב ניתן למצוא במספר רב של מוסדות לימוד בישראל, בין היתר - HIT המכון הטכנולוגי חולון, המסלול האקדמי של המכללה למנהל, מכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב, המכינה הבינתחומית לעיצוב ואדריכלות, סטודיו 6B, ביטוי - מכללת בוטיק לאמנות ועיצוב, מכללת אמונה, קווים - מכינה לעיצוב ומכינה לאדריכלות, ארטי שנקר, המכינה לאמנות, עיצוב ואדריכלות, פושפין המכינה לאמנות, Studio De ’La SLAMA, מכון אבני, האקדמיה לעיצוב אופנה, סטודיו A, המדרשה לאופנה ומקצועות העיצוב, הגילדה ועוד.

 

כמה זמן לומדים?

 

בדרך כלל הכשרה בעיצוב במסלול ללימודי עיצוב לתעודה נמשכת כשנה עד שנתיים. ישנן גם לא מעט מכינות בתחום זה הנמשכות מספר חודשים עד שנה. הלימודים לתואר ראשון נמשכים 4 שנים.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

חשוב להדגיש כי פוטנציאל ההשתכרות של מעצבים טובים בשוק הפרטי הוא גבוה מאוד ובכמה תחומים המשכורות שלהם אף משתוות למשכורות של עורכי דין רופאים או אנשי הייטק.

 

בתום לימודי עיצוב ניתן להשתלב כמעצבי פנים, מעצבי חוץ, מעצבים גראפיים, מעצבים תעשייתיים, מעצבי גנים, מעצבי אופנה ועוד בחברות פרטיות העוסקות בתחומים אלו. רבים בתחום העיצוב, מנסים לפתח לעצמם קריירה כעצמאיים מייד עם תום הלימודים

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי עיצוב?

רוצה לדעת יותר על לימודי עיצוב?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
טיפים ממומחים בנושא לימודי עיצוב
נעמה בצלאל
"כדי להצליח באופנה צריך הרבה Passion for fashion וגם המון עבודה קשה והתמדה. חשוב לזכור שאופנה היא אומנות שימושית ובסופו של דבר צריך גם למכור אותה ובמחיר סביר, פקטור מרכזי היום.
הדבר החשוב ביותר הוא חשיבה יצירתית ומקוריות. בעידן של היום אני ממליצה לכל אחד להיות נאמן לעצמו ולעבוד מהאמת הפנימית שלו. לא לחפש להיות כמו אחרים אלא למצוא במה אתה יכול להיות ייחודי ולתת משהו שונה, ולפתח לעצמך כתב יד אישי."
נעמה בצלאל
מעצבת אופנה
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
לימודי עיצוב
(819) 4.2
אפק

אפק

15/11/2023
5/ 5

שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את הקשרים שניתן ליצור עם אנשים מהתעשייה גם בעזרת מרצים לפעמים שעובדים בתעשייה

על הקמפוס

אחלה קמפוס, מאורגן ומסודר יש מקומות ישיבה בחוץ ובפנים. מאובזר במכונות שתיה וחטיפים ומדפסות לנוחיות ה קרא עוד...

טיפים

כל פרוייקט הוא חוויה, אז להשקיע בכל שלב ולזרום עם התהליך כדי להנות ממנו

דניאל

דניאל

28/02/2021
5/ 5

המרכז האקדמי ויצו חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

המקצוענות והמשפחתיות

על הקמפוס

לימודי עיצוב ברמה הגבוהה ביותר עם האנשים הנחמדים ביותר בתחום

טיפים

תתכוננו ל4 שנים עמוסים אך מעניינים מאוד.

רוקסן

רוקסן

26/08/2019
5/ 5

שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מוסד מעולה אבל אפשר לשפר משהו משהו בכל מוסד בעיניי, המוסד מקצועי ומלמד אותי את כל מה שרציתי ללמוד אב קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס קטן ומיושן, הייתי חושבת שמכללה לעיצוב תקפיד יותר על הנראות שלה. אבל זאת מכללה קטנה לכן נוחה מא קרא עוד...

טיפים

לחסוך הרבה לפני הלימודים אם אין תמיכה כלכלית מההורים כי לימודי עיצוב אינטסיבים מאוד ומאוד קשה לשלב ל קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
לימודי עיצוב באישור משרד התמ״ת
לימודי תעודה עיצוב גרפי
המכללה המומלצת ביותר ללימודי עיצוב
לימודי תעודה בעיצוב גרפי - באיזה מכללה כדאי ללמוד?
לימודי עיצוב אופנה - קונספט או מכון אבני?
לימודי עיצוב אופנה לדתיות
לימודי עיצוב-פנים במכללת קווים בחיפה