רוצה פרטים על תואר ראשון לחרדים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים לחרדים במוסדות האקדמיה במסלולים לתואר ראשון

רוצה לדעת על תואר ראשון לחרדים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון לחרדים
 
טובה ראשיתו וגם אחריתו
 
הרבה חילוניים משתאים למראיהם של תלמידי ישיבות, המסוגלים לשקוד במשך שעות רבות על לימודי הגמרא וההלכה מבלי להתעייף. הם גם נדהמים מיכולות הניתוח המרשימות של התלמידים החרדיים את הטקסטים העתיקים, המחייבים קניית שליטה והבנה מעמיקה בלשון עברית ארכאית ובלשונות נוספים כארמית. מעבר לכך, הטקסטים התלמודיים הנלמדים בישיבות התורניות מכילים טקסטים מורכבים, הדורשים יכולות ניתוח המזכירות שיטות מתמטיות. ובוא לא נשכח את פרויקט הדיגיטציה המרהיב של כל ספרות התנ"ך והתורה שבעל פה, פרויקט השו"ת, שנולד ונגמל בתוך הציבור הדתי.
 
אז למה שלא תגייס אוכלוסייה זו את תלמידיה גם לטובת מקצועות החולין, התורמים לתיקון עולם ומסייעים לפרנסת הבית והמשפחה? עד לפני שנים לא רבות הייתה בעיה אמתית בשילוב של חרדים במסלולי לימוד לתואר ראשון במוסדות אקדמיים, בשל אורח החיים המיוחד של ציבור זה. כיום קיימים כבר כמה וכמה מסלולים לתואר ראשון המתוכננים במיוחד עבור חרדים.
 
מסלולים לחרדים - מה זה אומר?
 
מסלולים לתואר אקדמי המיועדים לחרדים הם מסלולי לימוד המאפשרים לסטודנטים הבאים מן המגזר הדתי חרדי להמשיך לשמור על אורח חיים הלכתי ועל אווירת הקדושה תוך כדי לימודים גבוהים. תנאי הקבלה למסלולים אלה כוללים דרישה מיוחדת לקיום ושמירת מצוות, ולעיתים גם השכלה תורנית. בכל המסלולים האלה לומדים נשים וגברים בשעות שונות או בקמפוסים שונים, ונשמרת הפרדה מוחלטת בין המינים. בחלק מן המקרים הלימודים האקדמיים המקצועיים מתובלים בלימוד תורה.
 
 
אפשרויות הלימוד לחרדים
 
בפרק זה הבאנו לפניכם את מוסדות הלימוד המציעים מסלולים מיוחדים לתואר ראשון לחרדים. עבור כל מוסד לימוד פירטנו עבורכם את מקצועות הלימוד המוצעים בו במסלולים המיוחדים.
 
המכללה החרדית בירושלים מציעה מבחר של מסלולים לתואר ראשון לנשים ולגברים (בנפרד), המקנים תעודות מטעם אוניברסיטאות ומכללות מוכרות, כאוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה הפתוחה והמכללה האקדמית הדסה. על מקצועות הלימוד לתואר ראשון במכללה זו נמנים: פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ניהול, מדעי המחשב, הפרעות בתקשורת, מדעי המעבדה הרפואית, מדעי החברה ומינהל חינוכי. מאז 2010 מציעה מכללה זו גם מסלול ללימודי תקשורת לחרדים  – מסלול ייחודי שבו נידון, בין השאר, הנושא החשוב של התמודדות עכשווית עם האתגרים שמציבה התקשורת המודרנית לציבור הדתי חרדי.
 
הקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו מציע לציבור החרדי לימודים במסלולים לתואר ראשון במשפטים ולתואר ראשון במינהל עסקים. ההתמחויות המגוונות הפתוחות בפני הסטודנטים יוצרות מארג שלם של מקצועות, בהם הבוגרים החרדים יוכלו להשתלב במשק. בין מקצועות אלה נמצאים: ראיית חשבון, עריכת דין, מערכות מידע, בנקאות, שיווק ופרסום.
 
מבח"ר – מכללת בני ברק האקדמית מציעה מגוון מסלולים לתואר ראשון לגברים ולנשים, תוך הקפדה על הפרדה מגדרית. על המקצועות לתואר האקדמי נמנים: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, סיעוד, עבודה סוציאלית וחינוך. בית הספר הגבוה לטכנולוגיה מקיים מסלולי לימוד לבנות חרדיות במכון טל דעת, ולבנים חרדיים במכון נוה. על מקצועות הלימוד נמנים: הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת תעשייה וניהול, מדעי המחשב, פיזיקה שימושית, מינהל עסקים, חשבונאות ומערכות מידע, סיעוד והוראת המדעים והטכנולוגיה.
 
בשנת 2012 בגר המחזור הראשון של סטודנטים חרדים במסלולי ה – B.Ed במכללת חמדת הדרום. בקמפוס החרדי של מכון לנדר מוזמן ציבור זה ללמוד במסלול לתואר ראשון במינהל עסקים. וגם הבצפר פתח שלוחה בית ספרית לחרדים, הפועלת בשיתוף עם גופי תקשורת ופרסום חרדיים מובילים. בשנת 2014 אמורה להיפתח שלוחה חרדית של בצלאל, ללימודי אדריכלות ואמנות לתואר ראשון.
 
 
הקבלה ללימודים
 
תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון כוללים בדרך כלל תעודת בגרות מלאה וציון פסיכומטרי, ולעיתים תעודת בגרות מלאה בלבד. מועמדים שאין ברשותם ציון בגרות יכולים להשתתף במכינות קדם אקדמיות המוצעות בבתי הספר השונים.
 
מלגות תואר ראשון לחרדים
 
אחת מן האג'נדות של משרד החינוך בשנים האחרונות היא עידוד ההשכלה הגבוהה בקרב הציבור החרדי. על מנת לממש אג'נדה זו יזם משרד החינוך מענקי מלגות לימודים לתואר ראשון לסטודנטים חרדיים, הלומדים במוסדות אקדמיים מוכרים. התנאים לקבלת המלגות הם גיל של 23 ומעלה לבנים, רמת הכנסה נמוכה, היקף לימודים מלא בתכנית לתואר ראשון וסיום תיכון דתי חרדי.
 
סכומי המלגות של משרד החינוך מגיעים עד לשיעור של שליש משכר הלימוד או עד 6,000 ₪ לכל היותר. משרד התמ"ת בשיתוף ארגונים וקרנות נוספים יזמו אף הם תכנית מלגות לתואר ראשון לחרדים, ובתכנית זו ניתן למצוא מענקים גבוהים יותר מאלה המוצעים על ידי משרד החינוך.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון לחרדים?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון לחרדים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון לחרדים
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מדעי המחשב - מסלול לחרדים
האם יש לימודי פיזיותרפיה במסגרת חרדית?
חוג פיתוח קול בירושלים לחרדיות
לימודי הידרותרפיה לחרדים
לימודי פסיכודרמה לדתיות / חרדיות
לימודי תעודת הוראה במסגרת חרדית
קורס תפירה קצר המותאם לציבור החרדי