רוצה פרטים על הנדסאי אדריכלות נוף?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הנדסאי אדריכלות נוף - לימודי הנדסאים

רוצה לדעת על הנדסאי אדריכלות נוף? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסאי אדריכלות נוף

 

רוצה נוף אחר?

 

חשבתם פעם מי הם האנשים המתכננים את הסביבה והנוף בהם אנו חיים? אמנם לטבע יש את הכוח שלו, אך גם בני האדם משפיעים על הנוף והם יכולים לתכנן, לעצב ולשנות אותו. בדרך כלל עוסקים בתחום המרתק הזה אדריכלי נוף, אך גם הנדסאי הנוף תפסו את מקומם בעולם זה.

 

הלימודים בתחום אדריכלות הנוף קיבלו בשנים האחרונות תנופה גדולה, בשל הבניה הרבה, הן של מבנים ציבוריים והן של בניינים ובתים פרטיים. גם למודעות ההולכת וגדלה בכל הקשור לאיכות הסביבה יש השפעה, מכיוון שאנשי המקצוע העוסקים בתחום זה משפיעים רבות על איכות הסביבה.

 

חשוב להדגיש כי תכנון הנוף הוא חשוב מאוד ויש לו השפעה גדולה על חיינו. באמצעות תכנון נוף חכם ויעיל, הקשר בין כל הגורמים (חי, צומח, מרחב ועוד) הופך לנכון וזורם יותר ומשפר את איכות חיינו.

 

איזו תעודה מקבלים?

 

בוגרי המגמה יזכו לדיפלומת הנדסאי אדריכלות נוף מטעם מה"ט, המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע.

 

דיפלומת ההנדסאים מאפשרת הרשמה בפנקס ההנדסאים בתחום המתאים, וכן קבלה בחברים בהסתדרות ההנדסאים.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות הנדסאי אדריכלות נוף?

 

הנדסאי אדריכלות נוף רוכשים במהלך לימודיהם יסודות בתכנון ובפיתוח של שטחי גן ושל אתרי נוף, תוך התייחסות לגורמים רבים ובהם החי והצומח, איכות הסביבה, תנאי המקום ועוד. הלימודים הם רב תחומיים וההנדסאים צריכים לרכוש ידע ומיומנות במגוון נושאים כמו הנדסה, טכנולוגיה, מדעי הטבע, גיאולוגיה, אקולוגיה, עיצוב ועוד.

 

תוכניות הלימוד במסלול הנדסאי נוף או אדריכלות נוף, כוללות נושאי לימוד רבים, החל ממקצועות יסוד ועד תחומי הנדסת הנוף ואדריכלות הנוף. הרשימה כוללת את המקצועות הבאים: מתמטיקה, כימיה, אנגלית, ניהול ותחזוקה, שיווק, שרטוט ומדידה, שימושי מחשב, ציור, רישום, עיצוב, תכנון גנים ונוף, השקיה וקרקע, תכנון מערכות השקיה, טופוגרפיה, גיאודזיה, פרטי אדריכלות נוף, הכרת הצמחים, שרטוט אדריכלי ממוחשב, תורת הקרקע, גינון, חוקי תכנון ובנייה, תכנון פרטי גן, בוטניקה ועוד.

 

בנוסף, לקראת סיום הלימודים הסטודנטים יידרשו להגיש פרויקט גמר, שמשקף את הצד היישומי של הלימודים, ולעמוד בהצלחה בבחינות גמר חיצוניות ופנימיות.

 

ישנם מספר מוסדות לימוד בישראל בהם ניתן ללמוד תחום זה כאשר הגוף המפקח על הכשרה והסמכה של הנדסאים בישראל הוא המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) אשר כפוף למשרד התמ"ת.

 

כל מי שרוצה להיות מוסמך כהנדסאי חייב לעמוד בכל הדרישות והקריטריונים של גוף זה. נושאי הלימוד העיקריים הם, בין היתר, עקרונות תכנון גנים ונוף, תולדות אדריכלות הנוף, גרפיקה אדריכלית, תכנון באמצעות צמחייה, טכנולוגיה בבניה, מערכות השקיה, פרטי אדריכלות נוף, שרטוט אדריכלי ממוחשב, הכרת הצמחים, תורת הקרקע, בוטניקה ועוד.

 

היכן לומדים?

 

ניתן ללמוד תחום זה במכללות רבות בישראל, בין היתר -

  

  • המכללה למינהל (חיפה): שלוחת חיפה של המכללה למינהל עורכת תכנית הנדסאי אדריכלות נוף שבה ניתן ללמוד במסלול לימודי יום או בתכנית לימודי ערב להנדסאים.

  

  • אורט ירושלים: זוהי אחת ממגמות ההנדסאי המתקיימות באורט ירושלים. מגמות נוספות כוללות חשמל, אדריכלות ועיצוב פנים, קירור, תוכנה ועוד.

 

  • הנדסאים באריאל: תכנית זו מתקיימת במסלול בוקר ובו 4 סמסטרים, שאורכו שנתיים. הסטודנטים לומדים כיצד לתכנן שלל שטחים פתוחים ציבוריים ופרטיים.

  

  • המכללה האקדמית אשקלון: בית הספר להנדסאים של המכללה מציע שלל תכניות להכשרת הנדסאים ובהן גם הנדסאי אדריכלות נוף, במסלול בוקר או בלימודי ערב.

 

  • תל חי הנדסאים (אצבע הגליל): תכנית לימודי הנדסאי נוף של תל חי הנדסאים נפרשת על פני כשנתיים והיא מקנה ידע מעמיק לגבי תהליכי התכנון והביצוע של שטחי נוף עירוניים וטבעיים.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר): המכללה הטכנולוגית רופין היא מוסד ללימודי הנדסאים שבו אפשר למצוא מגוון תכניות לימוד, בהן גם הנדסאי אדריכלות נוף בתכנית שהיקפה שנתיים.
     

חשוב לוודא כי הלימודים במוסד שבחרתם מוכרים על ידי המכון להכשרה טכנולוגית (מה"ט).

 

 

מה הם תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות נוף?

 

לפחות אחד מן התנאים הבאים חייב להתקיים על מנת שתתאפשר קבלה למסלול:

 

  • סיום מכינה טכנולוגית להנדסאים ומעבר בחינות מה"ט בהצלחה במקצועות: הבעה עברית, אנגלית ומתמטיקה
  • תעודת בגרות מלאה
  • בגרות חלקית - חייבת לכלול ציון עובר בבחינת 3 יחידות במתמטיקה, ציון עובר בבגרות באנגלית בהיקף 3 יחידות, ציון חיובי בבגרות 2 יחידות בהבעה עברית (במקצועות העברית יתקבלו גם שני מקצועות ברמה של 1 יח' כל אחד במקצועות אנגלית ומתמטיקה יהיה ניתן להתקבל גם עם ציון 50 בבחינות הבגרות ברמה של 4 או 5 יח' בגרות).
  • השלמת מכינה קדם אקדמית באוניברסיטה או במכללה מוכרת למל"ג
  • החל מגיל 35 קיים פטור מכל אחד מהתנאים שצויינו כאן, ובלבד שהמועמדים סיימו 12 שנות לימוד.
  • כמו כן, המועמדים נדרשים לעבור ראיון אישי מול ראש המסלול הנבחר ולעמוד במבדק התאמה.

 

* שימו לב - תנאי הקבלה יכולים להשתנות מעט ממוסד לימודים אחד לשני.

 

 

כמה זמן לומדים?

 

הכשרת ההנדסאים לוקחת כשנתיים עד שלוש שנים, בהתאם למסלול של כל תלמיד. לימודי יום הם אינטנסיביים יותר ואורכים שנתיים ואילו לימודי ערב אורכים כשלוש שנים. רבים בוחרים ללמוד במסלול של לימודי ערב על מנת לשלב את לימודיהם עם עבודה במשרה מלאה.

 

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד הוא כ- 8,000 שקלים לשנת לימוד במכללות ובבתי ספר המתוקצבים ע"י המה"ט. כמו כן, מוענקות מלגות שונות והטבות עפ"י החלטת המיכללה. חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי, עד 5 שנים מיום השחרור זכאים להנחה בגובה 90% משכ"ל לשנתיים .

 

מהן האפשרויות ללימודי המשך בתחום?

 

בוגרי המגמה יכולים להעמיק את הכשרתם במסגרת לימודי תואר ראשון באדריכלות נוף וכן לפנות לתחומים אקדמיים דומים כמו תואר ראשון באדריכלות, הנדסת בניין, עיצוב או מדעי הסביבה. לאחר שיצברו ניסיון בעבודה בשטח, יוכלו לעבור קורס להכשרת מורשים בנגישות מבנים, תשתיות וסביבה המקנה סמכויות נרחבות בפיקוח, בבקרה ובתכנון של תכניות נגישות.  

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

אפשרויות התעסוקה בתחום הינן רבות ומגוונות. בין היתר יוכלו הבוגרים לעבוד כהנדסאי אדריכלות נוף שכירים במשרדים העוסקים בתחום, במשרדי אדריכלים או חברות פרטיות, ואף לפתח קריירה כעצמאיים.

 

לסיכום, תפקיד אדריכל הנוף הוא לתכנן, לעצב ולפתח את הסביבה, תוך התחשבות בנתוני האיזור הקיימים ובצרכי הסביבה המשתנים- עלייה בצפיפות האוכלוסייה, צמצום עתודות הקרקע וכו'. לשם ביצוע עבודתו נאמנה, צריך אדריכל הנוף להבין את המרכיבים האקולוגיים, להכיר את הצומח ולדעת לנהל את המשאבים הטבעיים בסביבה.

 

נושאים אלו ועוד נלמדים בהרחבה במגמת הנדסאי נוף ועל כן מסיימים הבוגרים את לימודיהם כשהם בעלי יכולות ומיומנות ליישם את שלמדו בשטח.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי אדריכלות נוף?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי אדריכלות נוף?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
משכורת ואפשרויות הנדסאי אדריכלות נוף
הנדסאי אדריכלות נוף - האם יש ביקוש בשוק?
לימודי המשך להנדסאי אדריכלות נוף
הנדסאי אדריכלות נוף - ביקוש למקצוע
הנדסאי אדריכלות נוף
האם כדאי ללמוד הנדסאי אדריכלות נוף?
לימודי הנדסאי אדריכלות נוף - אפשרויות התעסוקה ושכר ממוצע