רוצה פרטים על קורס מיילדות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מיילדות

רוצה לדעת על קורס מיילדות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מיילדות

 

החיים מתחילים – ברגע זה...

 

הרגע שבו יוצא התינוק לאוויר העולם מרחם אמו – הוא הרגע שבו מתחילים חייו שלו בעולם הזה, וגם חייהם של ההורים משתנים לבלי היכר. נוכחות נוספת חשובה בתהליך המופלא הזה – נוכחות הזוכה להיות עדה לתחילתם של חיים חדשים שמתחילים – ברגע זה ממש – היא המיילדת. המיילדת היא הזוכה להדריך את האם בתהליך שעובר הגוף באופן טבעי, וללוות אותה במהלך ההתרחשות של הבאת חיים לעולם. עוד בימי קדם מיילדות היו חלק מכל חברה שבטית וזכו למקום של כבוד – בזכות היותן "מביאות חיים" – ואף כיום שמור למיילדות מקום של כבוד. וכמו בימים עברו, שבהם המיילדת היתה אחת מזקנות השבט שעברה לידות רבות בעצמה, ולעתים אף המרפאה של השבט, גם כיום הדרך אל המקצוע איננה קצרה – ואף כי ככל הנראה אינה מחייבת לידות רבות, היא בהחלט דורשת מספר לא מועט של שנות לימוד, ועדיין – היא דורשת ידע רפואי רב.

 

 

על הלימודים

 

הדרך לסיוע בפילוס דרכו של הרך הנולד אל מחוץ לרחם אמו, ואל העולם – מתחילה במסלול לימודי אחיות מוסמכות; מסלול זה נמשך כ-4-5 שנים והוא נלמד במגוון רחב של מוסדות לימוד כמכללות, בתי חולים, בתי ספר לסיעוד ועוד. בהמשכו יוכלו האחיות המוסמכות לבחור להתמחות במיילדות, באותם מוסדות לימוד, ואז הן יעברו קורס נוסף הנמשך שנה וחצי במרבית המקומות.

  

ההכשרה שאותה עוברות האחיות-המיילדות לעתיד כוללת ליווי האישה ובן זוגה במהלך ההיריון ולאחריו הכשרה עיונית-רפואית בתכנים הקשורים במהלך ההיריון, הבדיקות הדרושות וכמובן – במהלך הלידה עצמה, ואף התנסות מעשית ענפה ותובענית של השתתפות ב-100 לידות בפועל, בחדרי לידה בבתי החולים וכן התנסות מעשית הקשורה במחלקות קרובות וקשורות בלידה – מחלקת פגים, מחלקת היריון בסיכון ועוד, וכן התמחות במרכזים לבריאות האישה ברחבי הארץ. רק לאחר כל אלה זוכה המיילדת לגשת למבחן הרישום הממשלתי, ולקבל את רישיונה – רישיון מיילדת.

 

קורס על בסיסי

 

מסלול הכשרה זה הוא אחד מתוך מגוון קורסים על בסיסיים המיועדים לאחיות ולאחים. בתכניות אלה יכולים האחיות והאחים להתמקצע ולרכוש ידע וכישורים לקידום בריאות, פתרון בעיות מקצועיות וקבלת החלטות קלינית יעילה יותר בתחומי ההתמקצעות השונים.

 

בדומה לקורסים על בסיסיים במקצועות אחרים, גם קורס זה כולל לימוד עיוני וכן שעות המוקדשות להתנסות קלינית בבתי חולים. האחים והאחיות משתתפים בסימולציות, תרגילים והתנסויות שמטרתם לאפשר להם להכיר מקרוב את עבודת המיילדות ולפתח כישורים פרקטיים למקצוע.
 

תכני הלימוד

 

מבין הנושאים הנלמדים בקורס מיילדות:

 

  • מצבי חירום אפשריים בעובר ובאם
  • אמבריולוגיה
  • מנחי לידה
  • התמקדות באנטומיה ובפיזיולוגיה של ההיריון והלידה
  • פתולוגיות היריון ולידה
  • מעקב היריון והתמצאות בבדיקות הנערכות במהלכו
  • הנחיית קורסי הכנה ללידה
  • היבטים שונים ומגוונים בתהליכי תמיכה ביולדת ובמשפחתה
  • ועוד

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

מדי שנה קובעים במינהל הסיעוד את פרישת הקורסים בין בתי הספר השונים לסיעוד, לפי צורכי מערכת הבריאות. חשוב להדגיש - לא כל הקורסים נלמדים בכל עת בכל המוסדות! חשוב לברר מול מוסד הלימוד את זמינות הקורסים בכל מועד.

 

רשימת המוסדות המלאה מתפרסמת באתר מינהל הסיעוד.

 

בשנת 2021 נפתח קורס מיילדות במוסדות:

 

קפלן (רחובות): בית הספר משתייך לקבוצת הכללית ופועל במסגרת המרכז הרפואי קפלן.

 

ברזילי (אשקלון): האקדמיה לסיעוד ברזילי ממוקמת בבית החולים ברזילי, נוסף על קורסים על בסיסיים ניתן ללמוד לתואר אקדמי, השתלמויות לאנשי מקצוע והסבת אקדמאים.

 

רמב"ם - מרכז הכשרה לצפון (חיפה): במרכז ההכשרה שבחיפה מתקיימים קורסים על בסיסיים וכן השתלמויות לאנשי מקצוע.

 

שיינברון - איכילוב (תל אביב): בבית הספר האקדמי לאחיות של איכילוב מתקיימות הכשרות על בסיסיות וכן מסלול לתואר ראשון, הסבת אקדמאים וקורסי העשרה שונים.

 

שמיר - אסף הרופא (צריפין): בית הספר האקדמי "שמיר" מופעל על ידי בית החולים אסף הרופא ומוצעים בו קורסי הכשרה על בסיסיים, הסבת אקדמאים, קורסים להכשרת פרמדיקים ומסלול אקדמי משולב לסיעוד ופרמדיק.
 

 

לסיכום

 

לימודי מיילדות אמנם דורשים מסלול הכשרה ארוך בדרך אליהם, אך מדובר באחד המקצועות הקסומים והחיוניים ביותר הקיימים, תרתי משמע. מיילדת זוכה להיות שותפה מעשית לפלא הבריאה המתרחש מדי רגע בכל מקום בעולם, ובעולמנו כיום – עולם שבו נשים רבות בוחרות להיעזר בליווי אישי לקראת הלידה ואף לעתים, ללדת בבית – הביקוש למיילדות מקצועיות ומוסמכות גדל והולך. כך, בתום הלימודים תוכלו להשתלב במחלקות המתאימות בבתי החולים בארץ ובעולם ואף לעבוד כמיילדות פרטיות, לבחירתכן.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מיילדות?

רוצה לדעת יותר על קורס מיילדות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
האם כדאי לגשת ללימודי אחיות?
משכורת אחיות- שכר התחלתי
הבדלי סוגי האחיות
רמת קושי לימודי אחיות
ראיון ללימוד אחיות
לימודי ערב- אחיות
לימודי אחיות ללא תואר