רוצה פרטים על תואר שני בערבית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ערבית לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני בערבית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בשפה וספרות ערבית

 

הערבית מהווה אחת משלוש השפות הרשמיות במדינת ישראל לצד העברית והאנגלית. חלק נכבד מהאוכלוסייה בארץ דובר ערבית כשפת אם, בעוד שחלק גדול אחר באוכלוסייה אינו מכיר את השפה כלל. מדינות רבות באזור, המקיפות את מדינת ישראל הינן מדינות דוברות ערבית ועל כן, הבנה וידיעת השפה הינה חיונית ושימושית במישורים שונים בחיים.

מטרת תוכנית הלימודים לקראת תואר שני בשפה הערבית להקנות לסטודנטים ידע עיוני ומעשי בלשון הערבית הספרותית, הקלאסית והמודרנית, לצד הקנייה של ידע נרחב בספרות בתקופות שונות בהיסטוריה וכן בזמננו. במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים לרקע היסטורי, דתי ולשוני של השפה העממית, בדגש על הניב המדובר בארץ ישראל ובאזור המזרח התיכון.

סטודנטים שמעוניינים להתקבל לתוכנית צריכים להגיע עם ידע קודם בשפה, כאשר הלימודים לתואר מעמיקים את הידע ומעשירים את היכולות להבעה בכתב ובעל פה, לצד הקנייה של ידע מעמיק בפן הספרותי.

 

למי מתאימים הלימודים?

 

תכנית זו מיועדת לבוגרי תואר ראשון בתחום שברצונם להרחיב ולפתח את הידע שברשותם. יש צורך בשליטה בשפה מבחינת כתיבה וקריאה. המשך לתואר שני יכול לשרת את המעוניינים לפתח את הקריירה במקצועות המדיה, הביטחון והתרבות. תואר שני מחקרי יכול להתאים למי שברצונם להמשיך לתואר שלישי ולפנות לקריירה מחקרית באקדמיה.

 

מסלולי לימוד

 

תוכנית הלימודים אורכת שנתיים אקדמיות המתפרסות על גבי ארבעה סמסטרים. בסיום החובות האקדמיות מוענקת לסטודנט תעודת תואר שני בערבית.

 

הלימודים לתואר כוללים את שני מסלולי הלימוד הבאים:

  • מסלול מחקרי הכולל תזה (עבודת גמר מחקרית) - סטודנטים הלומדים במסלול זה יכולים להמשיך ללימודי תואר שלישי (דוקטורט).
  • מסלול עיוני (נלמד) ללא תזה

 

מה לומדים?


סטודנטים בתכנית זו יכולים להעמיק את הידע שברשותם בנוגע לבלשנות וספרות ערבית. כמו כן מתמקדים בתרבות האסלאם ובתולדותיו ובכתבים מרכזיים בו. כמו כן, הם מפתחים מיומנויות מחקר, ביקורת וניתוח נתונים שיכולים לסייע להם בעריכת מחקרים בתחום. במסלול עוסקים הן בטקסטים קלאסיים מן ההיסטוריה הקדומה והן בספרות ושירה בנות זמננו, תוך היכרות עם יוצרים, זרמים ומדינות שונות.

 

כמה זמן לומדים?

 

אורך תכנית זו הוא שנתיים אקדמיות המתפרסות על גבי ארבעה סמסטרים. בחלק מהמקרים הלימודים במסלול המחקרי נמשכים שלוש שנים. הסטודנטים לוקחים חלק בקורסים חובה ובחירה וכן בסמינריונים. במסלול עם תזה עוסקים בעריכת מחקר בליווי של מנחה. כמו כן, במסגרת התכנית ברוב המוסדות נדרש לימוד שפה זרה נוספת כגון גרמנית או צרפתית.

 

נושאי לימוד

 

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה, בחירה וסמינרים בתחומים רבים ומגוונים כגון:

  • תמורות לשוניות ולקסיקוגרפיה
  • השפה הערבית שלפני האסלאם
  • עיונים בערבית בינונית ובערבית יהודית
  • סוגיות בתיאוריה הדקדוקית של ימי הביניים
  • קריאת פרקים נבחרים מתוך אלכתאב לסיבויה
  • הפולמוס הבין-דתי בעולם האסלאם בימי-הביניים
  • סוגות (ז'אנרים) במקרא וההיסטוריה הפרשנית שלהם
  • היישוב היהודי בבבל מהכיבוש המוסלמי עד נפילת בגדאד
  • ועוד

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לתואר משתנים בממוסד למוסד. רוב המוסדות יקבלו מועמדים העומדים בתנאים הבאים:

 

  • בעלי תואר ראשון בערבית מטעם מוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בציון 80 ומעלה.
  • פטור מלימודי השפה האנגלית ברמה אוניברסיטאית לתואר שני
  • פטור מלימודי השפה הערבית או מכינה בערבית
  • בעלי תואר ראשון מטעם מוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בציון 80 ומעלה יידרשו לתוכנית לימודי השלמה בערבית אשר תקבע בהתאם לרקע האקדמי של המועמד.

 

 

איזו תעודה מקבלים?


בסיום התכנית מקבלים המוסמכים תואר שני MA מטעם מוסד הלימוד. כדי לקבלו יש לעמוד בכל החובות האקדמיים לרבות נוכחות, מעבר מבחנים בקורסים השונים, הגשת עבודות וללומדים במסלול מחקרי - השלמת התזה והגשתה.

 

היכן לומדים?

 

אוניברסיטת חיפה - מציעה תוכניות לימודים לתואר שני בשפה וספרות ערבית שבה עוסקים בלשון ובתרבות האסלאם.


אוניברסיטת תל אביב - מציעה תוכנית לימודים לתואר שני במסגרתה עוסקים בספרות קלאסית ומודרנית, בספרות עממית, וכן בלשון ובדת האסלאם. מוצע מסלול מחקרי ומסלול עיוני.


אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - באוניברסיטה ניתן למצוא תכנית עם תזה שבה ניתן להתמחות בתרבות האסלאם, תולדות האסלאם, הגות מוסלמית, תקשורת, בלשנות או ספרות מודרנית וקלאסית. מתקיימת גם תכנית ללא תזה.

 

האוניברסיטה העברית (ירושלים) - באוניברסיטה העברית ניתן ללמוד במסלול מחקרי, מסלול לא מחקרי או מסלול במגמת הוראה. תחומי המומחיות של מרצי החוג כוללים פרשנות הקוראן, ספרות היסטורית קדומה, תולדות השפה, ספרות מודרנית ועוד.
 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

במה עובדים?

 

בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה כגון מחקר השפה, ההיסטוריה, התרבות והספרות הערבית, במערכות החינוך השונות להוראת השפה, במשרדי ממשלה (כגון במשרד הביטחון, משרד החוץ, משרד המשפטים ועוד), בתפקידי כתיבה ופרשנות לאמצעי התקשורת, ברשות השידור, במחקר והוראה באקדמיה ועוד. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בערבית?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בערבית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בערבית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בערבית - מה הממוצע הנדרש בתואר הראשון?
תואר שני בערבית לבעלי רקע
רישום לתואר שני בשפה הערבית