רוצה פרטים על השלמה בחשבונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

שנה רביעית בחשבונאות במוסדות האקדמיים

רוצה לדעת על השלמה בחשבונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


שנת השלמה בחשבונאות
 
מאזן הבעד והנגד
 
עם סיום לימודי החשבונאות לתואר ראשון, נדרשים בוגרי הלימודים בביצוע בחינת מועצת רואי החשבון, על מנת שיוכלו להתחיל לעבוד ולהתמחות בתחום. למעשה, בכדי להיות רואה חשבון יש לעבור בהצלחה (או לקבל פטור) מ - 15 בחינות, ולסיים תקופת סטאז'. התואר מזכה את התלמידים בעשרה פטורים, בעוד ששנת ההשלמה (שנה ד') מזכה בשלושה פטורים נוספים מבחינות המועצה. ישנם מוסדות לימוד המזכים את משתתפיהם ב - 13 פטורים במהלך התואר עצמו.
 
ביצוע שנת השלמה בחשבונאות ומעבר הבחינות הפנימיות בה, המקבילות למבחנים: חשבונאות פיננסית א' (סופיות א'), דיני מסים א' (סופיות א') ודיני מסים ב' (סופיות ב'), מותיר לבוגרים לעבור שתי בחינות בלבד לקראת קבלת הרישיון המקצועי. אלו הן הבחינות בפיננסית מתקדמת (סופיות ב') ובביקורת חשבונות ובעיות ביקורת מיוחדות (סופיות ב'). הבוחרים שלא לבצע שנת השלמה נאלצים לעבור באופן עצמאי בחינות אלו, במתכונת חיצונית.
 
יש הטוענים כי הבחינות הפנימיות קשות יותר ממבחני המועצה החיצוניים, ויש הטוענים להיפך. כמו כן, יש כאלה הבוחרים לבצע את שנת ההשלמה במוסד אחר מזה שבו למדו לתואר הראשון בחשבונאות. לבחירה כזו יכולים להיות יתרונות בדמות גיוון והעשרה אקדמיים, אך מצד שני היא עלולה להתברר כבעייתית עקב הבדלים בשיטות ומערכי לימוד, אשר יוצרים צורך בהדבקת פערים, או לחילופין, בחזרה מייגעת על נושאים שנלמדו כבר.
 
רבים נוטים להמשיך לשנת השלמה בחשבונאות באותו מוסד אקדמי בו למדו לתואר הראשון, וליהנות ממסגרת יציבה. מצד שני, לעתים תכניות ייעודיות המוצעות בשוק הלימודים כהכנה לשתי הבחינות הסופיות, או למידה עצמאית, יכולות להיות יעילות יותר - כל מקרה לגופו. ובכל זאת, מהם היתרונות והחסרונות הבולטים של כל אלטרנטיבה?
 
יתרונות
 
היתרון הבולט בהמשך הלימודים בשנה ד' הוא שהחומר מוגש בצורה מובנית ומסודרת. אין צורך בלמידה עצמאית הדורשת ארגון ומשמעת חזקה. כמו כן, במסגרת לימודים במוסד אקדמי, זוכים הסטודנטים בהעשרה אותה לא היו מקבלים בקורס ייעודי או בלמידה עצמאית המכוונת לבחינות בלבד. הם נהנים מן האפשרות להתייעץ עם מרצים, מתרגלים וחברים לספסל הלימודים.
 
בנוסף,  חשוב לציין כי שנת השלמה בחשבונאות נדרשת כתנאי קבלה לתואר שני מזורז, וכן כי לימודים אלה נתפשים כרציניים ומחייבים יותר, ויכולים לשפוך אור חיובי גם על קורות החיים. מבחינה סטטיסטית, אחוזי המעבר של בוגרי שנת השלמה בחשבונאות בבחינות המועצה הסופיות הם גבוהים יותר. אולם שוב, יש לקחת בחשבון מה אופי המועמד, והאם אכן זוהי מסגרת הלימודים ממנה יפיק את המיטב.
 
 
חסרונות
 
מהלומדים עצמאית נחסכים הזמן והעלות של שנת לימודים נוספת. כמו כן, הם "נזרקים למים העמוקים" של העצמאות מוקדם יותר - דבר היכול להתברר כהתנסות חיובית. בעוד יש הרואים יתרון בהעשרה הניתנת במסגרת שנת השלמה בחשבונאות, אחרים רואים בה בזבוז זמן והשקעת מאמץ מיותר. אלו הנכשלים בבחינות הפנימיות הכלולות בה, לא יכולים לגשת לבחינות המועצה, ועליהם לחזור עליה שנית. מצב זה יכול להיות מרגיז במיוחד, אם הכישלון הוא במקצוע שכלל אינו דרוש לבחינות המועצה.
 
כמו כן, לעתים קרובות, בין סיום שנה ד' לבין מועד בחינות המועצה עובר זמן רב - דבר המאלץ את הבוגרים ללמוד מחדש את החומר לקראת המבחנים. לסיום, עלות ההשתתפות בשנת השלמה עומדת על כ – 20 אלף שקלים, בעוד קורס הכנה למבחן רואי חשבון יכול להגיע לכ – 6,000 שקלים בלבד. יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי קורס הכנה ייעודי מתמקד לרוב רק בבחינת הגמר האחרונה בביקורת מתקדמת, ואינו מעניק הכנה לבחינות האחרות. 
 
 
נושאי לימוד
 
  • תיאוריה חשבונאית
  • מיסוי היחיד
  • מיסוי חברות מתקדם
  • מיסים עקיפים
  • ביקורת חשבונות מתקדמת
  • מיסוי מקרקעין
  • חשבונאות פיננסית מתקדמת
  • שוק ההון ומיסוי
  • ניתוח דוחות פיננסים לחשבונאים
  • תקינה חשבונאית     
  • ביקורת מערכות מידע ממוחשבות
  • ועוד
  • ביקורת בענפים מיוחדים ודיני ניירות ערך     
 
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
לימודי שנת השלמה בחשבונאות מוצעים במוסדות הבאים:
 
  • אוניברסיטת אריאל - באוניברסיטת אריאל ניתן ללמוד בתכנית שנת ההשלמה בחשבונאות שמאפשרת לבוגרי לימודי כלכלה וחשבונאות לרכוש הכנה ממוקדת למבחני מועצת רואי החשבון.
 
  • האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית) - באוניברסיטה הפתוחה נערכת שנת השלמה (שנה ד' בחשבונאות) שמתאימה לבוגרי לימודי כלכלה עם חטיבה בחשבונאות של האוניברסיטה הפתוחה וכן לבוגרי חשבונאות במוסדות אחרים.
 
  • האוניברסיטה העברית, ירושלים – הלימודים כוללים את נושאי הביקורת, יעוץ פיננסי וארגוני, תכנון אסטרטגי, וכן מחקר מעשי בחשבונאות.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – במסגרת המסלול נלמדים מקצועות החשבונאות הפיננסית, מיסים עקיפים, מיסוי היחיד, מיסוי מקרקעין, מיסוי חברות מתקדם וביקורת חשבונות מתקדמת.

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) – התכנית מכינה לבחינות המועצה בחשבונאות פיננסית וביקורת חשבונות. הלימודים מתקיימים יום אחד באמצע שבוע, חצי יום נוסף ובימי שישי.

 

  • המכללה למינהל (ראשון לציון) – התכנית כוללת קורסים ותרגולים בנושאי חשבונאות פיננסית, ביקורת חשבונות, מערכות מידע ממוחשבות, מיסים, שוק ההון, תקינה חשבונאית וביקורת ניירות ערך.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות) - במכללה זו מפעילים תכנית שנת השלמה בחשבונאות, שנפרשת על פני שלושה סמסטרים רצופים וכללת סמסטר קיץ. המסלול כולל קורסים במיסוי יחיד, מיסוי מקרקעין, מיסוי תאגידים מיוחדים, ביקורת חשבונות וחשבונאות פיננסית מתקדמת.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – מציעה התמקדות בבעיות בביקורת חשבונות, תיאוריה חשבונאית, תכנון מיסים וסוגיות במיסוי בינלאומי. הלימודים נמשכים שנה, לרבות קורס אחד המתקיים בסמסטר קיץ.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר) – השנה כוללת קורסים בביקורת מתקדמת, בעיות נבחרות בחשבונאות, סוגיות במיסים ותיאוריה חשבונאית.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על השלמה בחשבונאות?

רוצה לדעת יותר על השלמה בחשבונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
שנת השלמה בחשבונאות
שאלה לגבי שנת השלמה בחשבונאות
לימודי השלמה בחשבונאות
האם רק סטודנטים בפתוחה נדרשים לשנת השלמה בחשבונאות?
מתי נפתחת שנת השלמה בחשבונאות?
שנת השלמה בחשבונאות או תואר שני?
שנת השלמה בחשבונאות במכללה למנהל