רוצה פרטים על לימודי חינוך במגזר הדתי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הוראה במגזר הדתי - לימודי חינוך לדתיים

רוצה לדעת על לימודי חינוך במגזר הדתי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי חינוך במגזר הדתי

 

על החינוך הדתי בישראל

 

החינוך הממלכתי דתי בישראל, מייסודה של תנועת המזרחי (בני עקיבא), נאבק בשנים האחרונות עם מספר אתגרים חדשים. ראשית, כתוצאה מגידול האוכלוסיה בקרב ציבור זה, עולה לראשונה שאלת ההפרדה המגדרית בין בנים לבנות. בעבר היה נהוג שקיימים בתי ספר נפרדים לבנים, ובתי ספר מיוחדים לבנות. במציאות העכשווית הנורמה משתנה, וקיימות כיתות בנים וכיתות בנות בבתי ספר משותפים.

 

שנית, נוצר מצב שהשירותים החינוכיים הציבוריים אינם עונים עוד על הצרכים האידיאולוגיים והשקפות העולם הדתיות של כל קבוצות הסקטור הדתי, הנבדלות אחת מן השנייה בעמדות הפוליטיות, בסגנון החיים, ברמה המעמדית, במידת הדתיות ועוד. כתוצאה מכך נוצרת תופעה רחבה של פנייה לבתי ספר פרטיים. בבתי ספר אלה היו מקרים בהם נתקלו מועמדים בתהליכי המיון במדיניות של אפלייה. בנוסף, החינוך הפרטי כרוך בשכר לימוד גבוה, דבר היוצר הפרדה מעמדית בין עניים לעשירים.

 

תפקיד אנשי החינוך הדתי

 

מורים, מחנכים, מרכזי מגמות ומנהלי בתי ספר בחינוך הדתי שואפים להביא את התלמידים להישגים גבוהים במבחני הבגרות, אך מעבר לכך, הם מציבים כנר לרגליהם הנחלת ערכים ואוירה בית ספרית של שמחה, משפחתיות, אהבה וכבוד הדדי. ערך מרכזי נוסף בחינוך הדתי הוא הערך של שיפור עצמי, מצויינות והתקדמות. לימודי קודש הם מאפיין מיוחד של בתי הספר הדתיים, ובכללם שיעורי תורה וחינוך לאמונה. ההוראה במערכת החינוך הזו כוללת גם כחלק בלתי נפרד ומחייב מקצועות ליבה כאנגלית ומתמטיקה. 

 

תכניות הלימודים

 

מסלולי הלימוד המוצעים לדתיים בתחום החינוך מחולקים למגמות: גננות, חינוך בבית ספר יסודי, חינוך על יסודי וחינוך מיוחד. התכניות לתואר ראשון בחינוך כוללות אפשרות בחירה בהתמחות במקצוע הוראה. על מקצועות ההוראה נמנים גם: אנגלית, מתמטיקה, מקרא, טבע, תושב"ע, מחשבת ישראל ועוד. במסלולים לגברים יש גם אפשרות להתמחות בהוראת התלמוד, ומוצעות תכניות ר"מים להכשרת רבנים מחנכים. 

 

כמו כן, קיימים מסלולים רבים לתואר שני במנהל מערכות חינוך ותכניות מוסמך לתואר שני בייעוץ חינוכי לדתיים. לימודי המשך בחינוך המקנים תעודה מוצעים לציבור הדתי בתחומים: אבחון דידקטי, ניהול, הוראה מתקנת, חונכות, הנחיית קבוצות, טיפול באמנות ועוד. ישנם גם מסלולי הסבה לאקדמאים דתיים, המעוניינים לרכוש תעודת הוראה, וכן מסלולי השלמה לתואר ראשון בחינוך המיועדים למורים בפועל. עובדי הוראה ואנשי חינוך יכולים להשתתף במגוון קורסי השתלמות בתחום החינוך, המוצעים במכללות הדתיות.  

 

רוב המכללות הדתיות לחינוך מקיימות תכניות לימוד נפרדות לגברים ולנשים. חלק מהן מאפשרות לתלמידים רווקים או למשפחות צעירות לגור בקמפוס, ואף מציעות מעונות מסובסדים לילדי הסטודנטים. מכללות דתיות רבות מאפשרות לסטודנטים לשלב לימודים אקדמיים עם לימודי תורה במדרשה או בישיבה, ויש גם מסלולים בחינוך לתלמידי ישיבות הסדר המשרתים בצבא. 

  

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה ללימודי החינוך הם בדרך כלל -  ציון פסיכומטרי שאינו נמוך מ - 525, וממוצע בגרות של 85 ומעלה.

 

מוסדות לימוד

 

  • המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון - כפר הנוער הדתי מציע תוכנית לימודים בת ארבע שנים שמתקיימת באורח חיים דתי להכשרת מורים במקצועות מגוונות המקנות תעודת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך.

 

  • מכללת אמונה, אקדמיה דתית לבנות - המכללה מציעה מגוון של תוכניות לימוד לבנות המעוניינות להשתלב בתחומי החינוך האומנות והיצירה. הלימודים מתקיימים בצורה של הרצאות פרונטאליות וסדנאות יצירה.

 

  • המכללה האקדמית הדתית חמדת הדרום - המכללה לחינוך, יהדות והוראת המדעים הינה המוסד היחיד באיזור דרום הארץ להכשרת מורים במגזר הדתי.

 

  • שאנן, המכללה האקדמית הדתית לחינוך, חיפה- המכללה מכשירה מורים וגם גננות לחינוך הדתי במגוון מסלולים. סטודנטים יכולים לבחור בהכשרה להוראה בבתי ספר יסודיים או על יסודיים או ללמוד בתכנית חינוך מיוחד.

 

  • תלפיות- המכללה האקדמית לחינוך - מוסד לימודים וותיק המכשיר מורים ומורות ברוח החינוך הממלכתי דתי.

 

  • מכללת אפרתה - מכשירה מחנכות ברוח הדתית ציונית, תוך שמירה על מצוות הדת ונכונות לתרום ולהתנדב למען הקהילה והמדינה.

 

  • מכללת יעקוב הרצוג להכשרת מורים - מכשירה מורים ומורות מהמגזר הדתי להשתלב במוסדות החינוך הדתיים ברחבי הארץ.

 

  • מכללת ליפשיץ - מציע מגוון של התמחויות בלימודי חינוך לגברים ולנשים, ושומרת על מצויינות אקדמית לצד הקנייה של כלים לחינוך במגזר הדתי.

 

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי ובוגרות המכללות הדתיות לחינוך יוכלו ליטול חלק בעבודת הקודש של החינוך הערכי של הדור הבא במגזר הדתי, וליהנות במהלך עבודתם מאוירה משפחתית קסומה. הם יוכלו לתפקד כמורים ומחנכים, כיועצי בית ספר, כמשלבים לתלמידי חינוך מיוחד, כמאבחנים דידקטיים וכן הלאה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי חינוך במגזר הדתי?

רוצה לדעת יותר על לימודי חינוך במגזר הדתי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור