רוצה פרטים על תואר שני בביקורת פנים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני במדעי המדינה עם התמחות בביקורת פנימית וציבורית

רוצה לדעת על תואר שני בביקורת פנים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בביקורת פנימית וציבורית

 

אדוני המבקר

 

בשנים האחרונות שמענו לא פעם על חברות ענק המגיעות לכדי התמוטטות עקב כשלים בבקרה הניהולית. מקרים אלה הביאו לעליית במודעות הציבורית לחשיבותה של חקיקה קפדנית בנושא. בעקבות ארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות, גם בישראל תפקידו של מבקר הפנים מעוגן כעת בחוק. בעל מקצוע זה אמון על הערכת סיכונים בסביבה הארגונית, על עריכת סקרי ביקורת, ועל מעקב אחר ביצוע ההמלצות מרגע שהועברו לטיפולו של הדרג הבכיר.

 

על פי החוק הישראלי, מבקר הפנים חייב להיות בעל תואר ראשון לפחות, עורך דין או רואה חשבון. בנוסף עליו להיות בעל ניסיון מעשי של שנתיים, או לחילופין לעבור הכשרה מקצועית מוכרת. מספר מוסדות לימוד בישראל מציעים הכשרה כזו במסגרת לימודים לתואר שני.


 

תכנית הלימודים

 

התמחות זו במסגרת תואר שני במדעי המדינה, נועדה להקנות לסטודנטים ידע רלוונטי לקראת אחיזה בתפקידים של מבקרי פנים במשרדי ממשלה ובגופים ציבוריים מגוונים. המשתתפים לומדים כיצד לתרום ליצירתה של אווירה ארגונית הולמת וכיצד לבנות מערכת יעילה של בלמים ואיזונים. הם רוכשים כלים לקביעת מדיניות ולחלוקה נכונה של סמכויות ומתאמנים בכתיבת הוראות, נהלים ודו"חות. במקביל, הם נחשפים לידע בתחומים משיקים שונים ובהם חשבונאות, משפט, ניהול ומערכות מידע. כחלק מהכשרתם, הם מתנסים בעבודת ביקורת מונחית בתנאי אמת.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים לתואר שני בביקורת פנימית וציבורית אורכים שנתיים ומתפרשים על פני ארבעה סמסטרים, ללא לימודי קיץ. הם מרוכזים על פני יום אחד או יומיים בשבוע, כתלות במוסד בו תבחרו ללמוד. תכנית הלימודים אינה כוללת עבודת תזה ועל הסטודנטים להגיש במסגרתה פרויקט גמר. היא מורכבת קורסי חובה בלבד, כאשר רובם נושאים אופי של שיעורים פרונטליים.

 

נושאי הלימוד

 

כמה דוגמאות לנושאים שבהם תעמיקו במסגרת לימודי התואר:

 

  • השלטון התאגידי במדינת ישראל
  • בירור תלונות
  • ביקורת במערכות חשבונאיות 
  • תהליכי תקינה
  • ביצוע בקרה בסביבה ממוחשבת
  • ביקורת המדינה
  • סוגיות בביקורת במגזר הציבורי
  • ביקורת בשלטון המקומי 
  • הסביבה הארגונית במגזר העסקי 
  • מערכות מידע מתקדמות     
  • היבטים משפטיים בעבודתו של המבקר 
  • ועוד
  • עריכת ראיונות, שימוש במדגם וכתיבת דוחות      
 

 

תנאי קבלה

 

מועמדים מתאימים ללימודים לקראת תואר מוסמך בביקורת פנימית וציבורית הינם בוגרי תואר ראשון במדעי המדינה שהציון הממוצע שלהם בתואר הראשון בכל אחד מתחומי הלימוד הוא לכל הפחות 76. מועמדים בעלי ציונים מתאימים, שלא למדו מדעי המדינה כסטודנטים לתואר ראשון, יוכלו להצטרף לתכנית לאחר מעבר של מספר קורסי השלמה. תהליך הקבלה עשוי לכלול מעבר של ריאיון אישי, וועדת קבלה והגשת קורות חיים, כאשר לעיתים תינתן עדיפות לתלמידים בעלי ניסיון מקצועי בפועל בתחומים רלוונטיים.

 

 

תעודה

 

בסיום לימודיהם ולאחר שישלימו את כל חובות התכנית יקבלו הבוגרים תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, עם התמחות בביקורת פנים.

 

מוסדות לימוד

 

  • אוניברסיטת בר אילן – האוניברסיטה מקיימת תכנית לתואר מוסמך בשיתוף עם לשכת המבקרים הפנימיים של ישראל. בנוסף לתעודת ה - MA, יהיו הבוגרים זכאים לתעודת בוגר התכנית בלימודי ביקורת ציבורית ופנימית.

 

  • אוניברסיטת חיפה – תכנית ההתמחות בביקורת פנים מוצעת במסגרת המחלקה למנהל ולמדיניות ציבורית. במחלקה מוצעות שתי התמחויות אפשריות נוספות: מנהל שלטון מקומי ומנהל ציבורי למנהלים. כאן תוכלו למצוא גם קורס בביקורת פנים המיועד לבוגרי תואר ראשון. 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בביקורת פנים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בביקורת פנים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בביקורת פנים
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בביקורת פנימית - תנאי קבלה