לימודים במקצועות התקשורת - מכללות לתקשורת

אספנו עבורך מידע רב על כל המסלולים ללימודי תקשורת בכל מוסדות הלימודים בישראל. באפשרותך לקרוא על: לימודי שיווק, קורס דוברות, קורס קופירייטינג, לימודי יחסי ציבור תואר בתקשורת ועוד.

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
לימודי תקשורת?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תקשורת, מהם מקצועות הלימוד בתחום התקשורת?

תקשורת היא בראש ובראשונה האפשרות של יצור אחד להעביר מסר ליצור אחר, בכל אמצעי שהוא. תקשורת קיימת לא רק בין אנשים, אלא גם בין בעלי חיים, בין מחשבים ובין מכשירים סלולאריים. מסרים יכולים להיות מועברים בין אחד לשני, או בתפוצה רחבה לקבוצות, לעמים, לעולם כולו, ואף לעולמות אחרים. אמצעי ההעברה הם רבים, וכוללים מיומנויות עתיקות וחידושים טכנולוגיים עכשוויים.

בסיס התקשורת האנושית הוא הגוף, סימניו ומחוותיו. השפה המילולית כנראה באה בעקבותיו, ויחד עימה או לאחריה הגיע הכתב, המחקה את אותם סימנים טבעיים, המוכרים לכולנו, ומקבלים מובן כלל אנושי מוסכם וידוע. מכאן שמאחורי מילים, כתבים ומחוות גוף קיימות משמעויות מוצפנות או נשכחות, שלעיתים נחשפות באופן מרגש במיוחד, אך לרוב - נשארות מגולמות במירוץ התווים והאותיות, הקושר את כל העולם במהלכו.

לימודי תקשורת עוסקים הן בכלי ההעברה של מסרים, והן במשמעויות המוצפנות בפעולות התקשורתיות. יש אנשים המגיעים ללמוד מקצוע זה מתוך הצורך האישי שלהם לספר סיפור או לחדש לחברה כולה מניסיונם ומן הידע שלהם. לעומתם, יש המגיעים לתחום מתוך הסקרנות והרצון לגלות - מה נאמר בין השורות בטקסטים פוליטיים או תרבותיים? איך מתפקדת חברה עמוסת תקשורת? וכיצד גורמים לאנשים להבין שהם שומעים משהו חדש ומרתק, ולא את אותם הדברים ששמעו כבר קודם.

מקצועות התקשורת כוללים את תחומי הקולנוע והטלוויזיה, הבימוי וההפקה, העיתונות הכתובה והמשודרת, הצילום והעריכה, הסאונד, השיווק והמכירות, הפרסום, הקופירייטינג, יחסי הציבור, העיצוב, הפקת האירועים, הדוברות הפוליטית ועוד.

על לימודי תקשורת, פרסום ושיווק

 

תואר ראשון בתקשורת

 

תואר ראשון בתקשורת נערך במסלולי לימודים אינטגרטיביים המשלבים בין קורסים תיאורטיים ומעשיים בנושאי עיתונות, טלוויזיה, קולנוע, אינטרנט, יחסי ציבור ועוד. מסלולי הלימוד בתקשורת, מתקיימים לרב במסגרת דו חוגית המקיימת שילוב של לימודי תקשורת עם תחום לימודי נוסף.

תכניות הלימוד במסלולים השונים הן חדישות ועדכניות ומתרכזות במדיה החדשה והשפעותיה על המידע, התקשורת, הצרכנים והעיתונות. בהמשך המסלול מורחבות תכניות הלימוד למגמות ההתמחות, בהם מתעמקים הסטודנטים באחד מתחומים הבאים: תקשורת אינטראקטיבית, תקשורת שכנועית , לימודי טלוויזיה, עיתונאות ולימודי תקשורת משודרת, לימודי תקשורת דיגיטאלית.

 

התמחויות בתואר בתקשורת

להלן פירוט של תוכניות הלימוד בהתמחויות השונות:

 

  • תקשורת אינטראקטיבית - הלימודים מתמקדים במאפיינים המרכזיים של התקשורת הדיגיטלית תוך הקניית הבנה מעמיקה על המהפכה הדיגיטלית, השפעותיה, והדרכים לתפקוד מיטבי בה. בין הנושאים הנלמדים בהתמחות זו: תהליכים באינטרנט ובמדיה, ובחינת ההשפעות של תהליכים אלה על החברה והתרבות. במסגרת ההתמחות ישתלבו הסטודנטים בסדנאות מעשיות, בהן הם יעשו היכרות עם יישומים מתחום העיצוב ומתחום התקשורת האינטראקטיבית ויתנסו בהפקת תכנים לרדיו ולטלוויזיה אינטרנטיים.

 

 

  • לימודי טלוויזיה - מסלול התמחות זה משלב בין לימודים עיוניים לביקורתיים בתחומי הטלוויזיה והרדיו. תכניות הלימוד שואפות לפתח בקרב הסטודנטים מיומנויות מעשיות ולהכשיר אותם לחשיבה מחקרית מעמיקה בתכני המדיה הנפוצים. במסגרת הסדנאות יצברו הסטודנטים ניסיון במקצועות ההפקה ולהתמקצע ביצירת תכנים, ובפיתוח פורמטים חדשים לטלוויזיה ולרדיו. בוגרי מגמת טלוויזיה יוסמכו להשתלב במגוון התפקידים ברשתות השידור השונות.

 

 

  • תקשורת שכנועית - ההתמחות במגמת תקשורת שכנועית משלבת הרצאות עיוניות ומקנה לסטודנטים תשתית עיונית רחבה, שמכינה אותם לבניית אסטרטגיה מצליחה ולהעברת מסרים יעילים בסביבה היצירתית. במסגרת ההתמחות לומדים הסטודנטים פרסום מסחרי ופוליטי, כמו גם פרסום ויראלי, פרסום בטלוויזיה ופרסום באינטרנט. המגמה שמה דגש על התנסות בסדנאות ביחסי ציבור ודוברות, ולקראת סיום הלימודים מתנסים הסטודנטים בניהול קמפיין פרסום אמיתי.

 

  • תקשורת דיגיטלית - התמחות זו בתואר בתקשורת מתמקדת בפלטפורמות מדיה דיגיטלית מתקדמות. הסטודנטים לומדים על היצירה של תוכן לאינטרנט וכן סוקרים שיטות לשיווק דיגיטלי ולקידום ברשתות החברתיות. נוסף על כך, נרכשות מיומנויות טכנולוגיות לבנייה ולעיצוב של אתרים, לפיתוח של אפליקציות ולניהול של קמפיינים בזירת האינטרנט.

 

לימודי תעודה בתקשורת

 

קורסים אלה מציעים למשתתפים בהם לשכלל מיומנויות מסוימות בתחום המדיה. בדרך כלל, הקורסים שמים דגש על הפן הפרקטי של העשייה התקשורתית, והם משלבים במהלכם סדנאות ולעיתים גם התנסות מעשית בתעשיית התקשורת. לימודי תקשורת לתעודה נפרשים לרוב על פני מספר חודשים עד שנה אחת והם נערכים במתכונות נוחות לאנשים עובדים.

 

בין הקורסים בתחום התקשורת אפשר למצוא:

 

  • קורס הפקת מדיה
  • קורס דוברות
  • קורס שדרי ספורט
  • קורס קריינות
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס יחסי ציבור
  • קורס קידום אתרים
  • קורס תחקירנות
  • קורס עיתונאות אופנה
  • קורס קופירייטינג
  • קורס כתיבה עיתונאית
  • קורס עריכת וידאו   
  • קורס תקשורת שיווקית   
  • ועוד

 

לימודי המשך בתקשורת

בוגרי תואר בתקשורת יוכלו להתקדם וללמוד תואר שני בתקשורת המתקיים בשני סוגי מסלולים:

 

  • מסלול לימודים לא מחקרי
  • מסלול לימודים מחקרי בו נכללת הגשת תזה, מסלול זה מאפשר המשך לימודים לתואר שלישי

 

כמו כן, לאחר תום התואר הראשון, הבוגרים יכולים להמשיך ולפתח מיומנויות חשובות בעולם המדיה דרך הכשרות מקצועיות שונות בענפים משיקים כמו שיווק ופרסום, ענפי האינטרנט וכן תחומים כגון יחסי ציבור, דוברות וקידום ברשתות החברתיות.

נושאי לימוד

במהלך לימודים במקצועות התקשורת נלמדים מגוון של נושאים, הנה כמה מהם:

 

  • שיטות באיסוף מידע וכתובת - הקניית ידע בסיסי בעבודת הכתב, שיטות לאיסוף מידע ויציאה למשימות עיתונאיות וניתוחן.
  • שימוש בלשון כאמצעי תקשורת - פיתוחן ושיפורן של יכולות הביטוי באמצעות הכתיבה.
  • דסק החדשות - הכרות ולמידה של תחום עריכת החדשות.
  • סדנת טלוויזיה - צילום, עריכה בווידיאו, תסריטים, התנהלות מול מצלמה וראיון באולפן ובשטח.
  • סדנת רדיו - הכרת המדיום הרדיופוני, תוך עבודה מעשית.
  • עיתונות חוקרת - הקניית דפוסי עבודה וחשיבה נכונים של עיתונאי חוקר, התמודדות עם לחצים בתוך ומחוץ למערכת העיתון, בנייתמקורות מידע, מוסר ואתיקה בעיתונות החוקרת ודילמות אפשריות בעת עריכת התחקירים.
  • דוברות - הכרת מקצוע הדובר/יועץ התקשורת.
  • כתב שטח - הכרת העבודה העיתונאית והשיקולים המרכזיים בהם, דגש מיוחד ניתן על התנסות בשטח תוך סיקור אירועי אמת הכוללים איסוף מידע, בדיקתו וכתיבת הידיעות.
  • כתב האינטרנט - עבודת הכתב בעידן המקוון, ההבדלים בין עבודת הכתב המסורתית בעיתונות הכתובה לבין עבודת הכתב בעיתונות האינטרנט, תוך דגש על הגשת ידיעות וכתבות בצורה יעילה.
  • תקשורת דיגיטאלית - ידע מעודכן עם הבנה של טכנולוגיות תקשורת החדשות, מאפשר שילוב יעיל במחקר, פיתוח, ייצור ויישום של תכנים בתחומים אלו. לימודי תקשורת דיגיטאלית מקנים ידע במולטימדיה, פיתוח ועיצוב אתרי אינטרנט ועיתונות אלקטרונית.


אפשרויות תעסוקה

בוגרי לימודי תקשורת יוכלו להשתלב בתחומי התקשורת בעיתונות, רדיו, טלוויזיה, מערכות אינטרנטיות, משרדי פרסום, שיווק ועוד. עולם המדיה הדיגיטלית מציב מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, בתפקידי קידום במדיה חברתית, שיווק דיגיטלי, ניהול תוכן, קידום אתרים ועוד שלל משרות.


ההבדל בין לימודי תקשורת במכללות ובאוניברסיטאות

האוניברסיטאות משלבות הכשרה תאורטית והקניית כלים חשיבתיים וניתוחיים לצד עשייה מעשית במדיה, כאשר לרוב נלמד גם הפן העיוני של תולדות אמצעי המדיה ותיאוריות תקשורתיות ושיווקיות. תכניות לימודי התקשורת שמתקיימים במכללות, פועלות לשלב בין תאוריה למעשה ומפעילות סדנאות מעשיות לצד לימודים תיאורטיים. הלימודים משלבים גם סדנאות רבות שמתקיימות באולפנים של מוסדות הלימוד בהם מתנסים בכישורי מדיה שונים ובונים תיק עבודות.

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי תקשורת?

רוצה לדעת יותר על לימודי תקשורת?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
טיפים ממומחים בנושא לימודי תקשורת
רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייח קרא עוד...
רענן שקד
עיתונאי
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
לימודי תקשורת
(125) 4.1
מיכל

מיכל

19/01/2019
5/ 4

המכללה האקדמית ספיר

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את רוב השיעורים ולומדת המון, פחות אוהבת את הבירוקרטיה ואת איך שמערכת החינוך להשכלה גבוהה ע קרא עוד...

על הקמפוס

המכללה די מטופחת. יש שם אנשים מכל המגזרים המינים והצבעים. היחס של רוב המרצים הוא מאוד אישי גם אחרי ש קרא עוד...

טיפים

הקושי הכי גדול שלי הוא באמת הכלכלה. ההמצלה שלי זה לאנשים שרוצים ללמוד ואין להם עורף כלכלי ראשית לחסו קרא עוד...

עידו

עידו

03/12/2018
5/ 5

המכללה האקדמית ספיר

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את ההבנה והקבלה של המרצים, את השיעורים שמועברים ברוח טובה ובצורה מעניינת

על הקמפוס

מכללת ספיר היא מכללה מאוד מקבלת ומבינה את הסטודנטים שיש להם בעיות כמו עבודה, ומילואים

טיפים

לא לפחד להעיז ולשאול שאלות, לחקור, וללמוד, זו תקופה נהדרת ותלמדו, כי הנושאים ממש מעניינים

דניאל

דניאל

20/11/2017
5/ 5

המכללה האקדמית ספיר

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אווירה נעימה, פתוחה וירוקה. מרצים תומכים ונחמדים. המתקנים במכללה מאוד עוזרים.

שאלות הגולשים בנושא
תואר בתקשורת - איפה כדאי?
לימודי מרקום לא אקדמאיים
איפה הכי מומלץ ללמוד תקשורת?
מה עושים עם תואר בתקשורת?
איפה כדאי ללמוד תקשורת?
האם כדאי ללמוד תקשורת היום?
האם כל תואר ראשון דורש סטטיסטיקה?