לימודי פסיכולוגיה לחרדים במכללה החרדית ירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על החרדית ירושלים - לימודי פסיכולוגיה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פסיכולוגיה BA לחרדים במכללה החרדים ירושלים


נפש, חברה ומחקר


כיצד פועלת נפש האדם? מהם הגורמים שמשפיעים על התפתחותנו ומעצבים את האישיות ודרכי החשיבה שלנו? מה בין תפקוד המוח להשפעות חברתיות? בשאלות אלה ורבות אחרות מתמקדים לימודי הפסיכולוגיה, שמספקים מבט מרתק על מבנה הנפש האנושית.


לימודי הפסיכולוגיה במכללה החרדית ירושלים באים להעניק כלים מדעיים ומחקריים להבנת תפקוד האדם מבחינת חשיבה, תפיסה, רגשות והתנהגות. המסלול הוא פרי שיתוף פעולה בין המכללה לביו אוניברסיטת בן גוריון והוא מקנה בסיס תיאורטי נרחב לתחום הפסיכולוגיה. התכנית מותאמת לצרכים של סטודנטים וסטודנטיות מהמגזר החרדי ותכניה מותאמים לערכי ההלכה.

 


תכנית הלימודים


הסטודנטים במסלול לימודי פסיכולוגיה לחרדים מכירים זרמים וגישות שונים בפסיכולוגיה, כמו למשל פסיכולוגיה חברתית, קוגניטיבית, התפתחותית, ניסויית ופיזיולוגית. דרך כלים אלה, הם דנים במבנה נפש האדם ומנסים להסביר היבטים שונים כמו התנהגות, רגשות, קוגניציה ואישיות. כמו כן, הם מעמיקים בהשפעות החברה על האדם ובאופן בו תפקוד המוח האנושי משפיע על דרכי ההתנהגות והחשיבה שלנו. לאחר מכן, הם מפתחים מיומנויות מחקר ואיסוף נתונים שמאפשרות לבחון תופעות של בריאות וחולי אצל בוגרים, בני נוער וילדים.


מתכונת הלימוד


לימודי הפסיכולוגיה במכללה החרדית מתפרשים על פני שלוש שנים. התכנית מתקיימת במסלולים נפרדים לנשים ולגברים, כאשר נשים לומדות ארבעה ימים במהלך השבוע וגברים במשך חמישה ימים בשבוע, בשעות הערב. לימודי הפסיכולוגיה נערכים במתכונת דו חוגית ויש לשלב אותם עם חוג משני נוסף בתחומי החינוך או הרווחה. הסטודנטים לוקחים חלק בשיעורים עיוניים, בקורסי בחירה, בסדנאות ובסמינרים.


נושאי הלימוד

 

  • פילוסופיה של המדע
  • רגשות וקוגניציה
  • התנהגות אבנורמלית
  • סוגי מחלות נפש
  • פסיכולוגיה פיזיולוגית
  • למידה או תפיסה
  • שיטות ניתוח רב משתניות
  • מבוא לפסיכולוגיה
  • גישות מדעיות לנפש האדם
  • הסקה סטטיסטית
  • השפעות חברתיות על האדם
  • פסיכולוגיה ניסויית    
  • פסיכולוגיה של הבוגר ושל הילד    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


המכללה החרדית ירושלים הוקמה בשנת 2001 ומתקיימים בה מסלולים שונים לתואר ראשון ושני למגזר החרדי. לסטודנטים ולסטודנטיות מוצעות תכניות מגוונות במקצועות כמו עבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת, ייעוץ חינוכי ותקשורת, שמתקיימים תוך שמירה על צביון החיים החרדי ובהפרדה מגדרית מלאה. התכניות נערכות בשיתוף מכללות ואוניברסיטאות מובילים ומעניקים תואר מוכר מטעמם.


תנאי קבלה


כדי להתקבל ללימודי הפסיכולוגיה במכללה החרדית ירושלים על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה בממוצע ציונים של 85 ומעלה וציון של 500 לפחות בפסיכומטרי, עם ציון של 85 בפרק האנגלית בבחינה. לחלופין יכולים להתקבל גם בוגרי מכינות קדם אקדמיות לחרדים בממוצע ציונים 85.


המכללה מציעה גם קבלה על סמך עמידה בתנאים של אפיק קבלה מטעם האוניברסיטה הפתוחה, למועמדים חסרי תעודת בגרות ופסיכומטרי. המועמדים לומדים בשנה הראשונה באוניברסיטה הפתוחה בקורסי הכנה ייעודיים ובמידה והם עומדים בהם בהצלחה הם יכולים להמשיך לשנה השנייה בלימודי פסיכולוגיה במכללה.


תעודה


סטודנטים המסיימים בהצלחה את לימודיהם בתכנית ועומדים בכל חובותיהם זכאים לקבל תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, המוענק מטעם אוניברסיטת בן גוריון בנגב. בוגרים המעוניינים בכך יכולים להמשיך את לימודיהם לתואר שני "מוסמך" בפסיכולוגיה, או בתחומים משיקים אחרים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה החרדית ירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור