רוצה פרטים על הסבת אקדמאים לבדיקות תוכנה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הסבה לבדיקות תוכנה - קורס QA לאקדמאים

רוצה לדעת על הסבת אקדמאים לבדיקות תוכנה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הסבה ל - QA
 
בדיקת כדאיות
 
QA - Quality Assurance, הבטחת איכות, הוא תחום המוקדש לכלל הבדיקות והאמצעים הנחוצים לבקרת טיבו של מוצר או שירות מסוים. כיום, כשמדובר על הבטחת איכות, הכוונה היא בעיקר לבדיקות תוכנה. במהלך הבדיקות יוזמים ומריצים את התרחישים האפשריים, מהסביר ועד למופרך ביותר, על מנת לוודא שהתוכנה מסוגלת להתמודד איתם.
 
קצב הייצור המהיר, בשילוב עם הריבוי העצום של תרחישים לבדיקה,  יוצרים ביקוש רב לכוח אדם. אולי זו הסיבה שהתחום מושך אנשים רבים, בין אם מדובר בצעירים המחפשים לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם ההייטק, ובין אם מדובר באקדמאים או בעלי מקצוע המחפשים לעבור הסבה ל - QA.
 
  • על תכנית הלימודים ותנאי הקבלה קראו במאמר נפרד על קורס QA
 
למי זה מתאים?
 
בדיקות תוכנה הן במידה רבה "עבודה שחורה". מסיבה זו, רבים מחסרי הניסיון בענף ההייטק מתחילים בו, וביניהם גם בעלי ידע בפיתוח או ניתוח מערכות, ואף בעלי תואר ראשון. עבודה זו עלולה להתאפיין בסיזיפיות, ודורשת מידה רבה של סבלנות, הקפדה ועמידה בלחצי זמן.
 
מצד שני, מדובר בתחום חיוני שיכול גם להציע אפשרויות קידום רבות, ומהווה עולם בפני עצמו. בודקי התוכנה זוכים לעבוד בצמוד למגוון רחב של אנשי מקצוע בעלי ניסיון, ומוטלת עליהם אחריות משמעותית ביותר. לפיכך, מעסיקים מחפשים עובדים בעלי מוטיבציה, שירותיות ויכולות טכניות גבוהות. כמו כן, עולם הבדיקות מצוי בהתפתחות מתמדת וצפויה עלייה במעמדו.
 
סיכויי קבלה לעבודה
 
השלב הראשון אותו רבים עוברים על מנת להתחיל לעבוד, הוא שנת הסבה לאקדמאים. הקבלה לעבודה למסיימי שנת הסבה ל - QA אינה בהכרח קלה, אך היא אפשרית. רבים ממליצים לחפש בסוף שנת ההסבה את האפשרות להשתלב בחברה גדולה, שכן בחברות אלה ניתנת ההכשרה המסודרת והמעמיקה ביותר.
 
בוגרי קורס ההסבה אמנם חסרים את הנסיון שנמצא בידי אלה שכבר עבדו בתחום, ואת הידע של אלו בעלי תואר אקדמי במחשבים, אך לעתים דווקא הרקע הייחודי שלהם יכול להוות יתרון, בשילוב עם ניסיונם העשיר בשוק העבודה ובגרותם המנטלית.
 
קחו למשל, חברה העוסקת בפיתוח מוצרי תוכנה לחברות פיננסיות. זו תעדיף אולי מועמד חסר ניסיון אך בעל רקע בכלכלה, לעומת מועמד בעל ניסיון אך חסר אוריינטציה כלכלית. גם רקע בפיזיקה או במתמטיקה (בדגש על ידע באלגוריתמים) יכול להוות יתרון.
 
שכר
 
בעייתיות עליה חשוב להצביע היא הירידה בשכר בתחילת העבודה. אלו העוברים הסבה ל - QA מגיעים לעיתים קרובות מתחום שבו צברו ידע וניסיון. עליהם לקחת בחשבון, כי ביציאתם לדרך מקצועית חדשה הם עלולים לקבל שכר נמוך מזה שאליו הורגלו. מובן כי דבר זה משתנה בהתאם לפוטנציאל, לכישורים ולמעסיק, אך יש להיערך לכך נפשית וכלכלית. עם הניסיון והותק במקצוע ניתן להגיע לרווחה מבחינת השכר במקצוע בדיקות התוכנה.
 
סביבת עבודה
 
לעתים צפוי פער גילאים מסוים בין אלו שעברו הסבה להייטק לאלו שנמצאים בתחילת דרכם המקצועית. על המועמדים לקחת זאת בחשבון ולשמור על "ראש צעיר", אם ברצונם להותיר רושם מוצלח בראיון הקבלה, ולהשתלב חברתית במקום העבודה.
 
קורסי ההסבה במוסדות הלימוד
 
בישראל מספר תכניות הסבה להייטק, המתמקדות בהכשרת בודקי תוכנה:
 
  • חברת Experis – זוהי חברת השמה, המפעילה מערך הכשרות, בסופו בוגרים מופנים אל מקומות עבודה פוטנציאליים. Experis מציעה קורס הכשרה מלא המהווה הסבה ל - QA, לצד קורס אינטנסיבי המיועד בעיקר לבעלי רקע קודם. הקורס המלא מיועד לבוגרי מדעים מדויקים בעלי הישגים גבוהים, אך גם לבעלי תארים מתקדמים מתחומים אחרים. הלימודים נמשכים כעשרה שבועות והינם ללא עלות, אך נדרשת מחוייבות לעבודה בפרויקטים של החברה.

 

  • המרכז הישראלי לטכנולוגיות QA במרכז לטכנולוגיה ותקשורת IITC - מציע מסלול הכשרה לבדיקות תוכנה ומכשירים ניידים. הלימודים נערכים בכיתות מחשבים במטרה לדמות עד כמה שניתן עבודה מעשית בשטח. נלמדות דרכי בדיקה ידניות, בדיקות אוטומטיות ועוד. כמו כן, מושם דגש על טכנולוגיות סלולריות, וכך מקבלים התלמידים הכשרה לתחום נוסף המתאפיין בביקוש ודינמיות. הקורס מכין למבחן ההסמכה הבינלאומי בבדיקות תוכנה.

 

  • מכללת NESS – מפעילה מסלול המתאים למועמדים חסרי ניסיון, ובו אפשר לקבל ידע בסביבות טכנולוגיות רבות, כלי בדיקות מגוונים ואמצעי בדיקה למכשירי מובייל. הקורס כולל לימודים עיוניים ומעשיים.

 

  • ג'ון ברייס – מכללת הי טק – ישנם מספר קורסים בתחום: מתודולגיות בדיקה ואבטחת איכות, כלי בדיקות ואוטומציה, וקורס מתקדם בבדיקות תוכנה ואבטחת איכות תוכנה.

 

  • המכללה למינהל - מציעה לבוגריה הנחה בשכר הלימוד לקורס הכולל היכרות עם מתודולוגיות, מושגים נפוצים, תהליכי בדיקות וכלי בדיקה, כתיבת מסמכי בדיקה ועוד. הקורס מיועד לבודקי תוכנה מתחילים, לאקדמאים וכן לחסרי ניסיון המחזיקים בתעודת בגרות.

 

 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על הסבת אקדמאים לבדיקות תוכנה?

רוצה לדעת יותר על הסבת אקדמאים לבדיקות תוכנה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הסבת אקדמאים לבדיקות תוכנה
שאלות הגולשים בנושא
יש קורס QA ואוטומציה משולב?