פרסום ציוני בגרות - ציוני בגרות חורף, בגרות קיץ

רוצה לדעת על פרסום ציוני בגרויות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


פרסום ציוני בגרויות - צפייה בתוצאות בחינת הבגרות


מתי והיכן מתפרסמים ציוני הבגרות?


בתהליך הקבלה ללימודים, לציוני הבגרות יש חשיבות רבה. כחלק מתנאי הקבלה לתואר ראשון, מחשבים ממוצע של הבגרויות ושל הציון בפסיכומטרי, שנקרא גם ציון התאמה. כמובן שממוצע בגרויות גבוה יכול להעלות מאוד את סיכויי הקבלה למסלולי הלימוד, בעיקר לאלו המבוקשים ביותר. לציוני הבגרות יש גם השפעה על הקבלה ללימודי ההנדסאי וגם למסלולי הכשרה מקצועית.


לאחר כל מועד בחינה, ממתינים הנבחנים בקוצר רוח כדי לקבל את הציונים המיוחלים. מדובר בפרק זמן לא ארוך במיוחד, שלאחריו ניתן לגשת בקלות רבה יחסית ולצפות בתוצאות. על פרסום תוצאות הבגרויות אחראי אגף הבחינות במנהל הפדגוגי של משרד החינוך. בכל אחד ממועדי הבגרות, מפרסם האגף את הציונים עבור התלמידים האינטרניים בבתי הספר וגם לנבחנים אקסטרניים ולנבחני משנה בוגרים.

 

רוצה לקבל יעוץ לימודים בחינם? לחץ/י כאן ונציג שלנו יחזור אליך תוך זמן קצר

 

היכן ניתן לראות את הציונים?


ציוני הבגרות מופיעים במערכת אינטרנטית שמפעיל משרד החינוך, שנקראת גם פורטל בחינות הבגרות. על מנת לצפות בציונים שמתפרסמים במערכת האינטרנטית, יש צורך בקוד משתמש ובסיסמה וכן בהזנת מספר תעודת זהות. תלמידים אינטרניים מקבלים את הסיסמה מבית הספר שלהם, או לחלופין יכולים לפנות למרכזי הבגרויות במוסד הלימוד ולבקש לקבל אותה.


נבחנים אקסטרניים צריכים לפנות לאגף הבחינות של משרד החינוך כדי לבקש לצפות בציונים שלהם, או לחלופין לפנות לשלוחת הבגרות בה נבחנו ולבקש לראות את הציונים במחשב בצורה מרוכזת לאחר קבלת כל הציונים. בדרך כלל שירות זה לנבחנים אקסטרניים כרוך בתשלום.

 


מתי מתפרסמים הציונים?


ציוני הבגרות מתפרסמים מספר חודשים לאחר מועדי הבגרויות, שכידוע מתקיימות פעמיים בשנה, בחורף ובקיץ. ציוני בגרות הקיץ מתפרסמים בדרך כלל בתחילת חודש ספטמבר. ציוני בגרויות החורף מתפרסמים ביו החודשים מרץ ואפריל. משרד החינוך משתדל לפרסם את הציונים במהרה על מנת להותיר לתלמידים שברצונם לשפר ציון ולגשת למועדי ב' זמן מספק ללמידה החוזרת.


לאחר שבוע ממועד פרסום הציונים בפורטל משרד החינוך, שולח המשרד את גיליונות הציונים לבתי הספר דרך הדואר. נבחנים אקסטרניים מקבלים במקרה זה את גיליון הציונים שלהם בשלוחת הלימוד. יש לשים לב כי הציון שמתפרסם באינטרנט אינו תקף כמסמך רשמי לצרכי קבלה ללימודים אקדמיים. לשם כך, יש להמתין עד לקבלת גיליון הציונים הרשמי בדואר, שכן רק מסמך זה תקף לצורך הצגה לגורמים רשמיים כמו אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות ללימודי מקצוע או לימודים להנדסאים.


לאחר שיפור בגרויות, איזה ציון נחשב לתעודת הבגרות?


עבור תלמידי בתי ספר תיכוניים, הציון הגבוה מבין הבחינות הוא שנחשב לתעודת הבגרות. לתלמידים אקסטרניים, נחשב הציון האחרון מבין השניים, גם אם הוא נמוך יותר. עם זאת, במידה ונבחנים באותו השאלון ובאותה שנת לימוד בשני המועדים (א ו - ב') של הבגרות במתמטיקה או הבגרות באנגלית, נחשב במקרה זה הציון הגבוה גם לאקסטרניים.


מה משמעות המילה "חשד" שמופיעה במקום הציון?


אם מופיעה בגיליון הציונים המילה "חשד" במקום ציון, משמעות הדבר היא כי קיים חשד לאי קיום של טוהר הבחינות, כלומר חשד להעתקה או להפרה של נוהלי הבחינות. יש לשים לב כי החשד להעתקה ממשיך ללוות את הנבחנים גם למועד ב' של אותו המקצוע. יש אפשרות להגיש ערעור על החשד, במקרה זה וועדת טוהר הבחינות של משרד החינוך מתכנסת לדון במקרה ויכולה לזכות את הנבחנים. יש לציין שמשרד החינוך מקפיד מאוד בנושא טוהר הבחינות, במקרים של מספר חשדות בכמה מבחנים שונים להשעות נבחנים אלה מהזכות להיבחן בבגרות למשך עד שלוש שנים.


האם אפשר לערער על הציון?


אם לדעתכם נפלה טעות בבדיקת הבחינה והציון שקיבלתם אינו משקף את ההישגים שלכם בבחינה, יש אפשרות להגיש ערעור על ציון הבגרות. מדובר בתהליך לא פשוט וממושך, אולם במקרים רבים מצליחים התלמידים המערערים לשפר את הציון שלהם בעקבותיו. תלמידים אינטרניים מגישים את הערעור דרך הרכזים בבית הספר ונבחנים אקסטרניים דרך השלוחה.

עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
זכאות לבגרות עם נכשל במתמטיקה
חישוב ציון סופי של בגרות באנגלית
לעשות קורס פסיכומטרי או ללמוד לבד?
איך אפשר לאבחן לקות למידה?
מכינות בצפון - מעל גיל 30
פסיכומטרי לדתיים - כיתות נפרדות לחרדים
העתק תעודת בגרות מלאה ממשרד החינוך