רוצה פרטים על תואר בעיצוב פנים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי עיצוב פנים לתואר ראשון

רוצה לדעת על תואר בעיצוב פנים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי עיצוב פנים לתואר ראשון
 

בתוך הקנקן

 

מעצבי פנים הם אנשי המקצוע העוסקים בכל הקשור לעיצוב חללים פנימיים בבתים, בדירות, בווילות, במבנים ציבוריים ועוד. מעצבי הפנים עובדים לצד האדריכלים המתכננים את המבנה, ומסייעים להם בכל הקשור לפן האסתטי, וכמו כן - הם מהווים את החוליה המקשרת בין צרכי הלקוח ובין תכניות המהנדסים. אם בעבר כל מי שרצה ללמוד הסתפק בלימודי תעודה בעיצוב פנים או בלימודים במסלול של הנדסאי, כיום ישנן מספר מכללות בהן ניתן ללמוד תחום זה במסגרת תואר אקדמי. במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע, ניסיון וכלים בתחום המקצועי, ומעשירים את עצמם בידע משטחים קרובים. ישנה התלבטות מוכרת לפני הרשמה למסלול זה מה יותר טוב, תואר או תעודה בעיצוב פנים?

מה לומדים בעיצוב פנים לתואר ראשון?

מעצבי פנים איכותיים צריכים להבין ולהתמחות במגוון נושאים, כמו: עיצוב ריהוט, עיצוב חלל הבית, תשתיות חשמל גז ומים, חומרי גלם בענף הבנייה, סוגי רצפות, ארכיטקטורה סביבתית, תיאום צבעים, ארגון תאורה ועוד. תכניות הלימוד לתואר הראשון עוסקות בכל הכלים הנחוצים לאנשי המקצוע בעבודתם. תחילה הסטודנטים לומדים על הכללים לייצוג של רעיון עיצובי באמצעות רישום, שרטוט, הדמייה במחשב ובניית מודל תלת מימדי מקרטון.

 

לאחר מכן, הם מעמיקים בעקרונות תחום תכנון הפנים ולומדים על החלטות מקצועיות אותן נדרשים המעצבים לקבל. בין היתר הם דנים בשיקולים כגון חלוקה יעילה של חללים פנימיים, נוחיות ופונקציונליות עבור המשתמשים באותם חללים, חלוקת חדרים ותפקידיהם ועוד. חלק מתכניות הלימוד עוסקות גם בסוגיות חברתיות, תרבותיות וסביבתיות, הסטודנטים בוחנים היבטים כתכנון קהילתי ואורבאני ברוח הקיימות ושיקולים סביבתיים ואקולוגיים בתהליך העיצוב. בתכניות אחרות שמים דגש על ערכי החדשנות ועל היכרות עם פיתוחים טכנולוגיים הבאים לידי ביטוי בבניה, כגון עיצוב דיגיטלי וחוויית משתמש או תוכנות ממוחשבות להדמיה.

 

 

נוסף על כך, הם מתוודעים לשלל חומרים העומדים לרשותם כגון צבעים, ריהוט ותאורה. הם גם מפתחים מיומנויות פיתוח פרוגרמה – מסמך בתחום עיצוב הפנים והאדריכלות שבו מאגדים את נתוני המבנה, חלוקת חדרים, שיקולי תקציב, לוחות זמנים חומרי בניה ועוד. במהלך הלימוד הם מכירים אתגרים עכשוויים שעמם מתמודדים אנשי המקצוע ויכולים לבחון מקרוב התפתחויות עדכניות בשטח.

 

במוסדות לימוד מסוימים מאפשרים לבחור התמחות במסגרת התואר. ניתן להתמקד למשל בתחום עיצוב חללים מסחריים, בהתמחות זו מתמקדים בפרויקטים כגון חנויות, בתי קפה, מרכזי קניות, משרדים וחללי עבודה.

 

משך הלימודים ותעודה

 

הלימודים נמשכים בדרך כלל שלוש עד ארבע שנים, כאשר עם סיומם מקבלים הסטודנטים תואר ראשון בעיצוב פנים.

 

תנאי קבלה

 

דרישות הקבלה ללימודי עיצוב פנים משתנות ממוסד למוסד. ברוב המקרים תידרשו לבגרות מלאה או פסיכומטרי, להצלחה בביצוע משימה ולמעבר של ראיון בוועדת קבלה. במקומות מעטים בלבד דורשים מן המועמדים להציג תיק עבודות. במוסדות מסויימים ניתן להתקבל למסלול עיצוב פנים בלי פסיכומטרי.


היכן לומדים תואר ראשון בעיצוב פנים?

ניתן ללמוד תחום זה, בין היתר, במוסדות הלימוד הבאים -

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון) - בית הספר לעיצוב וחדשנות של המסלול האקדמי המכללה למינהל מציע לסטודנטים ללמוד בתכנית תואר ראשון בעיצוב פנים שמעניקה תואר B.Design (Interior). בית הספר מציע שני מסלולים במסגרת התואר הראשון: מסלול לעיצוב פנים ומסלול תקשורת חזותית במרחב.
     
  • המכון הטכנולוגי חולון HIT - מציע תכנית ארבע שנתית, ובמהלכה הסטודנטים בוחרים לעסוק באחד מן התחומים הבאים לשם הכנת עבודת הגמר: עיצוב סביבה אינטימית, עיצוב מחדש של חלל קיים או שימור מבנים עתיקים. קיים בתכנית דגש על ענייני איכות הסביבה.
     
  • שנקר - בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב (רמת גן) - מפעיל מסלול לתואר ראשון בעיצוב, בהתמחות מבנה וסביבה. זהו מסלול האורך ארבע שנים, וכולל היבטי חברה וכלכלה, אמנות, טכנולוגיה והנדסה. הידע הנרכש בהרצאות מיושם בסדנאות יצירה ובשיעורי סטודיו.
     
  • מכללת ביטוי (רמת גן) - מקיימת תכנית לתואר ראשון מטעם האוניברסיטה הפתוחה. הסטודנטים זוכים לפגוש מעצבי פנים ואדריכלים ידועים בכל העולם, יוצאים לסיורים לימודיים ועובדים על פרויקטים אישיים בליווי אנשי הסגל. אורך התכנית - ארבע שנים.
     
  • מכון אבני לאמנות ועיצוב תל אביב - שם מציעים תכנית בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה, כאשר תשלום שכר הלימוד מתבצע לכל מוסד לימודים בנפרד. משך התכנית באבני הוא ארבע שנים, והסטודנטים צריכים לצבור 78 נקודות זכות באוניברסיטה הפתוחה. 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

בוגרי לימודי עיצוב פנים לתואר ראשון יוכלו לנסות ולהשתלב עם סיום לימודיהם כמעצבי פנים במגזר הפרטי או הציבורי. מעצבי הפנים יוכלו לעסוק בתחומים מגוונים כמו עיצוב חללים פנימיים של מבנים מסוגים שונים, עיצוב חללים ציבוריים, עיצוב חללים אמנותיים ועוד. רבים מנסים להפוך עם סיום לימודיהם למעצבי פנים עצמאיים, אך יש גם קבוצה גדולה של בוגרים שמנסים להתקבל לעבודות במשרדים העוסקים בתחום זה (משרדי עיצוב פנים, משרדי אדריכלות ועוד). אפשרות נוספות היא להמשיך לתואר שני בעיצוב פנים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר בעיצוב פנים?

רוצה לדעת יותר על תואר בעיצוב פנים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר בעיצוב פנים
שאלות הגולשים בנושא
עיצוב פנים - ציוד ללימודים
מהו המקום הנחשב ביותר ללמוד עיצוב פנים
עיצוב פנים - טכניון, שנקר או המכללה למנהל
לימודי עיצוב פנים - אפשרויות תעסוקה
תעודה בעיצוב פנים קונספט או b6 או קווים?
לימודי עיצוב פנים 2012
קורס עיצוב פנים לבני נוער