רוצה פרטים על תואר שני בספרות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בספרות

רוצה לדעת על תואר שני בספרות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בספרות

 

לימודי תואר שני בספרות מעמיקים את הידע שרכשו הסטודנטים בתואר הראשון ומפתחים את יכולתם לחקירה עצמאית ולניתוח של טקסטים ספרותיים מז'אנרים שונים. הסטודנטים מתמקדים בהיבטים שונים של הספרות ולומדים להכיר את ההקשרים שבין תחומי הידע השונים ,ביניהם: ספרות כללית ,ספרות עברית, או השוואתית ותורת הספרות.

 

 

מסלולי לימוד והתמחויות

 

תוכניות הלימוד מציעות בחינה מעמיקה ביצירות מופת ספרותיות תוך ניתוח והבנה בקורתית על פי תיאוריות בחקר הספרות. באמצעות בחינת טקסטים קנונים שנכתבו בתקופות שונות על ידי תרבויות שונות ניתן ללמוד רבות על החברה בכלל ועל עולמה התרבותי בפרט.

 

במהלך לימודי תואר שני ירכשו הסטודנטים כלים וידע תיאורתי מתקדם בספרות, תוך שילוב של גישות עכשוויות בחקר הספרות לגישות וותיקות וקלאסיות בלימודי הספרות. תוכנית הלימודים ומסלולי ההתמחות משתנים ממוסד למוסד, עם זאת במרבית מוסדות הלימוד מוצעות התוכניות הבאות:

 

  • ספרות כללית
  • ספרות ערבית
  • שפה וספרות אנגלית
  • ספרות יידיש עברי
  • מדרש תפילה וספרות עברית
  • כתיבה יצירתית ופולקלור
  • שפה ספרות השוואתית
  • שפה וספרות צרפתית

 

תוכניות ייחודיות נוספות שמוצעות בלימודי תואר שני בספרות הן כתיבה יוצרת וספרות ופילוסופיה לתואר שני. התוכנית לכתיבה יוצרת מאפשרת לסטודנטים לשכלל את יכולת הכתיבה שלהם ולהתוודע לקשר שבין יצירה ומחקר. התוכנית גם מסייעת לסטודנטים לפתח חשיבה יצירתית וקריאה ביקורתית, לשפר את מיומנויות הכתיבה ולעורר רגישות כלפי השפה ולמדיום הלשוני. במסלול זה נלמדים קורסים מג'אנרים שונים כמו: שירה, פרוזה, מחזאות ועוד.

 

התוכנית הייחודית ללימודי תואר שני בספרות ופילוסופיה עוסקת בבחינת הקשרים הקיימים בין שני תחומי הידע האלו תוך התבוננות מעמיקה בטקסטים ספרותיים העוסקים בפילוסופיה, או בטקסטים פילוסופיים עם מאפיינים ספרותיים.

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בספרות בכל המוסדות מתחלקת לשני מסלולים עקריים:

 

  • מסלול מחקרי - במסלול זה הסטודנט נדרש להגשת עבודת מחקר מקיפה (תזה) בסופם של הלימודים לתואר בתחום ההתמחות שבחר. כבר בסופה של שנת הלימודים הראשונה על הסטודנט לבחור נושא למחקרו ולמצוא מנחה מתאים. במסלול לימודים זה ניתן להמשיך ללמוד לתואר שלישי (תואר דוקטור).

 

  • מסלול עיוני - במסלול זה הסטודנט אינו נדרש בהגשת עבודת מחקר, אך עליו להשלים מספר רב יותר של קורסים (נ"ז) וסמינר נוסף. בחירה במסלול לימודים זה אינה מאפשרת המשך לימודים לתואר שלישי.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני בספרות משתנים בין מוסד למוסד. באופן כללי רוב המוסדות דורשים ממוצע של לפחות 80, למסלול העיוני ו- 85 למסלול המחקרי, בתואר ראשון בספרות או תואר ראשון בתחום אחר ממדעי הרוח. בנוסף, נדרש פטור מהשפה האנגלית. סטודנטים שמעוניינים להתקבל לתוכנית לימודים זו ולמדו תואר ראשון בתחום אחר יכולים ללמוד קורסי השלמה לתואר.

 

משך לימודים ותעודות

 

משך הלימודים לתואר שני בספרות הינו שנתיים אקדמאיות (לא כולל קורסי השלמה) כשבסופם מוענקת תעודת מוסמך אוניברסיטה (M.A) בספרות.

 

 

שכר הלימוד

 

שכר הלימוד לתואר שני בספרות הינו שכר לימוד אוניברסיטאי הנע בין 9,000 ל – 14,000 ש"ח לשנת לימודים אקדמית.

 

מוסדות לימוד

 

מוסדות הלימוד המציעים המציעים תוכנית לימודים לתואר שני בספרות ביניהם:

 

  • אוניברסיטת חיפה
  • אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע
  • אוניברסיטת תל אביב
  • אוניברסיטת בר אילן
  • האוניברסיטה העברית בירושלים

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

אפשרויות התעסוקה

 

בוגרי תואר שני בספרות יוכלו להשתלב כחוקרי ספרות באקדמיה , בהוצאות ספרים או במכוני מחקר . מלבד זאת הם יוכלו לאייש משרות מתחומי העיתונות והתקשורת, התרגום והעריכה או ההוראה. בוגרי המסלול המחקרי יוכלו גם להמשיך ללימודי תואר שלישי בספרות.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בספרות?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בספרות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
הסבה לתואר שני בספרות
תואר שני בספרות למורים
לימודי תואר שני בספרות - סיכויי קבלה
קבלה ללימודי תואר שני בספרות
היכן מתקיים תואר שני בספרות עברית?
תואר שני בספרות משווה - סיכויי קבלה