רוצה פרטים על מכינה לגילאי 30+?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מכינה לגילאי 30+

רוצה לדעת על מכינה לגילאי 30+? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מכינה לבני 30+


לעולם לא מאוחר ללמוד


רוב האנשים הולכים ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות בשנות העשרים שלהם, בדרך כלל מיד לאחר הטיול של אחרי הצבא, אך ישנם גם רבים המחליטים לעשות תואר ראשון גם בשלבים מאוחרים יותר בחיים. אין גיל מקסימאלי שבו ניתן ללמוד לתואר אקדמי וכל מי שמעוניינים בהשכלה אקדמית בתחומים שונים חייבים לדעת שהגיל הוא לא תירוץ. מי שרוצים ללמוד משפטים, כלכלה, פסיכולוגיה, חשבונאות ועוד, אך אין בידיהם תעודת בגרות מספיק טובה או ציון פסיכומטרי גבוה, באפשרותם לעשות מכינה לגילאי 30 פלוס אשר סוללת את הדרך למגוון רחב של לימודים אקדמיים.


המכינות הללו, הפזורות בכל רחבי הארץ, נועדו במיוחד לאנשים מבוגרים יותר אשר אין להם תעודת בגרות מלאה או שהציונים בתעודת הבגרות נמוכים מדי. קשה מאוד להשלים בגרויות או אפילו לעשות את הבחינה הפסיכומטרית כל כך הרבה שנים אחרי שנות התיכון, ולכן פעמים רבות, אנשים בני 30 ו - 40 פשוט מוותרים על החלום שלהם ולא נרשמים ללימודים. המכינות השונות לבני ה - 30 פלוס, מאפשרות לציבור זה לרענן את הזיכרון ולהיכנס בחזרה לעולם הלימודים. עם סיום המכינה יוכלו הבוגרים לנסות ולהתקבל (בעזרת תעודת הסיום של המכינה) לתחום אותו הם רוצים ללמוד.

 


תכנית הלימודים


הסטודנטים לומדים את מגוון הנושאים במקצועות שנכללים בתעודת הבגרות, כמו למשל מתמטיקה, אנגלית, והבעה עברית, ומכירים דרכים להתמודדות עם טקסטים בדרגות קושי שונות. כמו כן, הם רוכשים מיומנויות חשובות לקריאה, כתיבה ומחקר אקדמי, החיוניות להמשך דרכם בתואר הראשון. בנוסף, בחלק מן המסלולים, דנים התלמידים גם במבנה הפוליטי של המשטר בארץ ישראל, ובוחנים סוגיות בחקיקה ובהתנהלות מוסדות שונים.


מתכונת הלימוד


מכינה לבני שלושים ומעלה מתפרשת על פני פרק זמן שבין חודשיים לארבעה חודשים. המפגשים מתקיימים לרוב פעם או פעמיים בשבוע, בדרך כלל בשעות הערב, אך לעיתים גם בשעות הבוקר ואחר הצהריים. חלק ממוסדות הלימוד עורכים גם מספר ימי לימוד מלאים שמתקיימים במרוכז.

 


נושאי הוראה

 

  • מיומנויות מחשב
  • אנגלית
  • מבוא למדעי החברה
  • הבעה עברית
  • פיתוח מיומנויות למידה
  • תולדות ישראל
  • מבנה המשטר בישראל
  • טכנולוגיה ומדע    
  • מתמטיקה וסטטיסטיקה    
  • ועוד


תנאי קבלה


לתכנית מתקבלים מועמדים שגילם מעל 30 בלבד, אשר השלימו 12 שנות לימוד, אך אין בידיהם תעודת בגרות מלאה. בדרך כלל עליהם לעמוד בראיון אישי שנערך בפני וועדת קבלה.

 


תעודה


משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם ועומדים בדרישות הגמר של כל הקורסים, זכאים לקבל תעודת גמר, המוענקת מטעם מוסד הלימוד. הדיפלומה מחליפה את תעודת הבגרות בעת הקבלה למוסד האקדמי המבוקש.


כל מי שמסיימים בהצלחה את המכינה משפרים מאוד את סיכויי הקבלה ללימודים אקדמיים בתחומים שונים. עם תעודת הסיום של מכינה קדם אקדמית - השמים הם הגבול. התעודה לא מקנה קבלה אוטומטית לכל החוגים כמובן, אך היא בהחלט משפרת מאוד את סיכויי הקבלה גם לתחומים מבוקשים למדי.


מוסדות

 

ניתן ללמוד במגוון מוסדות לימוד ברחבי הארץ, ביניהם:

  

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה): מתקיימת מכינת 30+ במסלול סתיו (בוקר או ערב), אביב (בוקר או ערב), או קיץ (ערב אינטנסיבי).

 

  • המכללה האקדמית צפת: מכינה 30+ של המכללה האקדמית צפת נפרשת על פני כארבעה חודשים ומתאימה לבעלי בגרות חלקית ולבעלי בגרות מלאה שמעוניינים לשפר את סיכויי הקבלה.

 

  • אוניברסיטת אריאל: אוניברסיטת אריאל בשומרון מציעה תכנית שמותאמת למועמדים ללימודי הנדסה ומדעי הטבע וכן ללימודי מדעי החברה והבריאות.

 

  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון): המכינה בשערי מדע ומשפט מיועדת לבני 30 ומעלה, המעוניינים להתקבל ללימודי חשבונאות, משפטים או מינהל, והיא מתפרשת על פני 3 חודשים. המפגשים נערכים פעמיים בשבוע, ובמהלכם לומדים המשתתפים את הנושאים הבאים: אוריינות אקדמית, אשנב למתמטיקה, אנגלית, ומשטר וישראל.

 

  • המכללה האקדמית כנרת (צמח - עמק הירדן): במכללה זו מתקיימת תכנית שמאפשרת המשך לחוגים בתחומי ההנדסה ולחוגים בתחומי מדעי החברה במכללה. היקפה של המכינה סמסטר אחד.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה): מיועדת לבני שלושים ומעלה בוגרי 12 שנות לימוד שאין ברשותם תעודת בגרות ומעוניינים לשפר את סיכויי קבלתם. אורכה של המכינה כ - 12 שבועות.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (סמוך לקריית שמונה, צפון): התכנית שמתקיימת במכללה האקדמית תל חי נפרשת על פני סמסטר אחד ומיועדת למועמדים מעל גיל 30 ללא תעודת בגרות. המכינה מתקיימת בשעות הערב.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות): בספיר מתפרשת המכינה על פני כ - 180 שעות, והמשתתפים יכולים לבחור בין שני מתכונות לימוד. במסלול הראשון, המתפרש על פני כ - 15 שבועות, מתקיימים מפגשים אחת לשבוע, משעות הבוקר ועד הערב. במסלול האחר, הנמשך כ - 4 וחצי חודשים, נערכים שני מפגשים בשבוע, באחד מימי החול בשעות הערב ובימי שישי בבקרים. המשתתפים לומדים קורסים באנגלית, במתמטיקה ובסטטיסטיקה.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): במכללה האקדמית בית ברל ניתן למצוא מסלול מכינה 30+ המתאים למועמדים ללימודי חינוך לתואר ראשון במכללה.

 

  • המכללה האקדמית אשקלון: בין מסלולי המכינה המתקיימים במכללה האקדמית אשקלון נכלל גם מסלול 30+ המיועד לבוגרי 12 שנות לימוד. המסלול מתקיים בשני מועדים במהלך השנה (חורף וקיץ). התכנית מתאימה הן למעוניינים להתקבל לתואר ראשון במכללה האקדמית אשקלון והן מי שברצונם להתקבל ללימודים במכללות הציבוריות.

  

  • תל חי - קמפוס חדשנות בחינוך ובהוראה (לשעבר אוהלו, קצרין): בקמפוס מתקיימת מכינה שיכולה להתאים לבני שלושים ומעלה המעוניינים לשפר את סיכוייהם להתקבל ללימודי החינוך. בקמפוס ניתן ללמוד חינוך במגוון התמחויות ומסלולים.

          

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): המכינה בבר אילן מתפרשת על פני כ - 4 חודשים, כאשר המפגשים מתקיימים אחת לשבוע בערבים ובימי שישי בשעות הבוקר. הקורסים כוללים מבואות במתמטיקה, באנגלית, במדע וטכנולוגיה וביסודות המשטר בישראל.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינה לגילאי 30+?

רוצה לדעת יותר על מכינה לגילאי 30+?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מכינה לגילאי 30+
שאלות הגולשים בנושא
מכינה 30 + באוניברסיטה העברית
מכינה 30 פלוס ללא בגרות
מכינה 30+ באוניברסיטת בר אילן
רמת האנגלית במכינה 30+
משך זמן מכינה 30+ במכללת עמק יזרעאל
מכינה 30+ מתמטיקה ופיזיקה
מכינה 30+ באיזור השפלה?