רוצה פרטים על תרפיה בתנועה לתואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי טיפול בתנועה לתואר שני

רוצה לדעת על תרפיה בתנועה לתואר שני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בטיפול בתנועה
 
הטיפול בתנועה מתמקד בגוף האדם כאמצעי עיקרי להבעת רגשות ולשינוי מחשבתי. באמצעות הבעה גופנית ניתן לבחון ולהתבונן בדפוסים תנועתיים אצל מטופלים, המשקפים את אישיותם. תרפיה זו נשענת על האמונה, שהגוף והנפש קשורים זה לזה, ולכן מצב הנפש בא לידי ביטוי במנחי הגוף ובאופי התנועה, ולעומת זאת המצב הגופני בא לידי ביטוי בתנודות רגשיות ומשפיע על הנפש.
 
המטפלים בתנועה שואפים לחזק את הכוחות הנפשיים של מטופלים, תוך כדי יצירת חיבורים מחודשים עם הגוף והתנועה. זאת במטרה לסייע ולהקל על ההתמודדות עם קשיים המתגלים במהלך העבודה או הלימודים, בבית, בהזדמנויות של מפגשים חדשים או בזמני שגרה.
 
הטיפול מתרחש באמצעות תהליכי בדיקה והקשבה פנימית לכל חלקי הגוף השונים, ובמטרה לזהות את הקשרים ביניהם ולהכיר את ההשפעות הקיימות על תפקודם. כשהגוף מתחיל לנוע לפי קצבים מגוונים, מתקיים תהליך המקל על המטופלים להשתחרר מעכבות וממחסומים רגשיים, ומאפשר התמודדות טובה יותר עם בעיות ואתגרים.
 
 
קהל היעד
 
תכניות לתואר שני בטיפול בתנועה מתאימות לבוגרי תואר ראשון המעוניינים לטפל בדרך זו באוכלוסיות שונות, במסגרות חינוכיות, בריאותיות ושיקומיות. בכדי להיות מטפל בתנועה בישראל נדרש, על פי חוק, תואר שני, ולימודי תעודה אינם מספיקים.
 
תכנית הלימודים
 
משך זמן הלימודים הוא שנתיים אקדמיות, כשהמפגשים בכיתה נערכים פעמיים או שלוש פעמים בשבוע. במשך השנתיים עוברים הסטודנטים גם הכשרה מעשית. בתואר השני קיימים שני מסלולים לבחירה – מסלול מחקרי עם תזה, ומסלול עיוני ללא תזה. מדובר, לעיתים, בהתמחות מיוחדת בתוך תכנית לתואר שני בטיפול באמנויות.
 
התכנית מורכבת מלימודים תיאורטיים בנושאי טיפול, פסיכולוגיה ויצירה, מתרגול והתנסות בכלים של מטפלים בתנועה, ומעבודה מעשית במוסדות חינוכיים ושיקומיים בליווי והדרכה מקצועית. התואר מקנה כלים וידע לטיפול באמצעות הבעה ויצירה אמנותית, ומאפשר למשתתפים התנסות אישית בכל שלבי הטיפול. 
 
בין השאר, המשתתפים מתנסים בהנחיית קבוצות, לומדים על משמעות וחשיבות הקבוצה התומכת והמשקפת, מתוודעים לסוגיות שונות בטיפול באמנויות, מתמקדים בהתנהגויות אנושיות במהלך החיים, מכירים את הדרכים המיוחדות של התנועה לאבחון והערכה, מוכשרים לבנות מערך טיפולי תואם, מתנסים בשילוב התנועה והמחול בתוך התהליך הקבוצתי ועוד.
 
נושאי לימוד
 
  • פיתוח מודעות בתנועה
  • מחוות פיזיות
  • מאפייני התנועה של דמויות
  • משחקי זהויות
  • מטענים סימבוליים של הגוף
  • יחסי גומלין בקבוצה
  • הגוף תחת השפעת התרבות
  • עיצוב תדמית גופנית     
  • יצירת דימויים באמצעות התנועה     
  • ועוד
 
תנאי קבלה
 
מועמדים לתואר שני בטיפול בתנועה נדרשים להיות בעלי תואר ראשון בממוצע ציונים הנע בין 80 ל – 85, ולהציג מסמך הכולל הצהרת כוונות. בחלק ממוסדות הלימוד יעברו המועמדים ראיון אישי לבדיקת ההתאמה לתחום. סטודנטים שאינם בעלי רקע רלוונטי קודם, יידרשו לעבור קורסי השלמה במקצועות הפסיכולוגיה והסטטיסטיקה. בנוסף, נדרש ניסיון בתחום התנועה והמחול.
 
 
אפשרויות לימוד
  
  • בית הספר לחברה ואמנויות – הקריה האקדמית אונו (קמפוס סביון)  - הקריה האקדמית אונו מציעה מגוון התמחויות במסגרת תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות,  בהן גם טיפול בתנועה ומחול. שילוב תכנים אקדמיים מרתקים עם הכשרה מעשית מובנית, הופך את הלימודים לתהליך של צמיחה אישית בדרך אל קריירה של נתינה והגשמה.
     
  • אוניברסיטת חיפה - בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות – שם מציעים תכנית דו שנתית לטיפול באמצעות תנועה ומחול, ומסלול מיוחד למטפלים מנוסים הנלמד במשך שנה אחת ללא הכשרה מעשית.
 
  •  מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב) - המכללה מציעה מגוון של התמחויות במסגרת תואר שני בטיפול באמנויות MAAT, בהן גם טיפול באמנויות ובתנועה וכן תכניות תואר שני טיפולי בענפים נוספים כגון פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תרפיה בתנועה לתואר שני?

רוצה לדעת יותר על תרפיה בתנועה לתואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תרפיה בתנועה לתואר שני
שאלות הגולשים בנושא
מה ללמוד בתואר הראשון כדי להתקבל לתואר שני בטיפול בתנועה?
תואר שני בטיפול בתנועה - תנאי הקבלה