חינוך מיוחד לתואר שני במכללת לוינסקי לחינוך

שירות אישי - צור קשר
חינוך מיוחד לתואר שני במכללת לוינסקי לחינוך

תואר שני בחינוך מיוחד במכללת לוינסקי לחינוך
 
מנהיגים לחיים טובים
 
המסלול ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד במכללת לוינסקי נועד להכשיר מומחים, שיוכלו להוביל תהליכים ולהנהיג שינויים ברמה מערכתית. במסגרת זו לתואר שני בחינוך, הסטודנטים לומדים כיצד לבנות ולנהל מהלכי התערבות בהתמקדות בבעלי צרכים מיוחדים, וכיצד להעריך וליישם תכניות שונות מתוך התבססות על הגישה האקולוגית, החברתית תרבותית והנוירו-פסיכולוגית. מטרה אחת של התכנית היא לפתח בקרב הסטודנטים יכולת מחקרית ולחשוף אותם לתיאוריות ולטקסטים מקצועיים. מטרה נוספת היא ללבן סוגיות הנוגעות ליישום חוק השילוב של לקויי למידה בכיתות הרגילות, ולדון באפשרויות יצירתיות שנועדו לתת לילדים אלה חוויה של נורמליות. 
 
תכנית הלימודים
 
הסטודנטים במסלול לתואר שני בחינוך מיוחד מכירים מיומנויות מתקדמות למחקר לקויות למידה, מכירים את תחום לקויות השפה והמספרים, ואת הגישות הנהוגות בו כיום. כמו כן, הם מכירים את דרכי השילוב הקיימות בנוגע לאוכלוסיות בעלות לקויות מסוגים שונים – בבתי ספר מיוחדים, ובבתי ספר של החינוך הרגיל. בנוסף, הם לומדים להכיר את היצירתיות שבמוח האנושי, לומדים לעומק על אודות תפקידו של המורה בחינוך המיוחד, ומתוודעים למחקרים הנוגעים בתפקידה של המשפחה לילד בעל צרכים מיוחדים. כמו כן, הם לומדים כיצד מסייעים לתלמידים כאלה באמצעות לימוד מקוון ומתוקשב, איך מפתחים סביבה המותאמת לבעלי לקויות ראייה, כיצד מבצעים "תיווך" בעבור הילד באופן מעצים, ועוד.
 
מתכונת הלימוד
 
המסלול נפרש על פני שנתיים אקדמיות. מתכונת הלימוד היא יום אחד מרוכז בכל שבוע, החל משעות הבוקר ועד שעות הערב. במהלך המסלול נדרשים התלמידים להגיש עבודה סמינריונית בנושאים שונים, בכל אחת משנות הלימוד. הסטודנטים בתכנית זו לומדים במסלול שאינו מחקרי, ועליהם להגיש פרויקט גמר יישומי מסכם ורחב היקף בתום הלימודים. העבודה על הפרויקט מלווה בסדנה וכן בהדרכה צמודה של מנחה מטעם החוג.
 
פרטים נוספים
 
הקורסים בתכנית ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד במכללת לוינסקי נחלקים לשישה מקבצים שונים: שיתוף, מעורבות ומנהיגות; חקר מתקדם בחינוך; הערכת תיאוריות ופרקטיקות; הנגשה והתאמות לימודיות, חברתיות וסביבתיות; מדעי החיים וחקר המוח; התערבות לימודית ורגשית בחינוך המיוחד. הקורסים בכל אחד מן המקבצים פזורים על פני שתי שנות הלימוד.
 
נושאי הלימוד
 
  • מנהיגות ושינוי בתפישה מערכתית
  • מוח ותרופות
  • הגישה החברתית תרבותית ללמידה
  • דילמות בהכלה
  • תיאוריות ומודלים של מסוגלות עצמית
  • סיוע במצוקות אישיות
  • משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים
  • הספקטרום האוטיסטי
  • טכנולוגיות מתקדמות לשימוש בתחום
  • תיאוריית הפעילות של ויגוצקי
  • שיטות מחקר מתקדמות ללקויות שונות
  • אנתרופולוגיה של החינוך המיוחד     
  • קשרים בין אישיים במסגרות של חינוך מיוחד   
  • ועוד
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
לצורך הקבלה ללימודים במסלול זה נדרשים המועמדים להיות בעלי תואר ראשון בחינוך בממוצע מינימלי של 80, וכן בעלי תעודת הוראה. בנוסף, נדרש ניסיון מעשי בהוראה או בחינוך במשך שלוש שנים לפחות. כמו כן, המועמדים נדרשים לשלוט בשפה האנגלית ברמה של קריאה אקדמית. בנוסף, המועמדים המתאימים יידרשו לעבור ריאיון קבלה אישי.
 

 

למידע נוסף לחצו: מכללת לוינסקי לחינוך
עוד מסלולי לימוד - מכללת לוינסקי לחינוך