רוצה פרטים על קורס הוראה מתקנת בחשבון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הוראה מתקנת בחשבון

רוצה לדעת על קורס הוראה מתקנת בחשבון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הוראה מתקנת בחשבון

 

הזדמנות שווה, מתוך הקיים

 

כיתות הלימוד בבתי הספר, רובם ככולם, הן כבר מזמן כיתות הטרוגניות. לפיכך, הן כוללות תלמידים מכל רמות הלימוד – כאשר כל אחד מהם מביא לכיתה את יכולותיו, על החוזקות ועל החולשות שבהן. כך, חלק מן התלמידים נמצאים מתקשים בתחומים מסוימים בהתאם לרמה הממוצעת המצופה מהם על פי מחקרים והערכות המותאמים לשלב הלימודי וההתפתחותי שבו הם מצויים, ולכן הם נזקקים לסיוע מיוחד. סיוע זה נקרא "הוראה מתקנת"; משמעות המונח היא בעצם הוראה באופן המותאם ליכולותיו הנתונות של אותו תלמיד, בתחום שבו הוא מתקשה – מתוך תיקון התפישות המוטעות או החסרות אצלו – באופן שמאפשר לו להבין את החומר הנלמד ולהתמודד איתו, בהתאם ליכולותיו.

 

כך, קורס הוראה מתקנת בחשבון נועד להכשיר מורים בבתי הספר היסודי ובחינוך המיוחד בשלל דרכי ההוראה המותאמות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ושונים, תלמידים המתקשים במקצוע החשבון באופן מיוחד. הכלים הנלמדים בקורסים השונים מיועדים לתת מענה לתלמידים אלה במסגרת הבית-ספרית – הן בשעות הלימוד בכיתה, כלומר בקבוצה, והן בשיעורים פרטניים הנערכים בבתי הספר בשנים האחרונות.

 

 

על הלימודים

 

קורס זה נועד להעניק למורים למקצוע החשבון את כל הידע התיאורטי וכן את הניסיון המעשי הדרושים בהוראה המותאמת לצרכים השונים של הילדים. במסגרת הקורס ילמדו המשתתפים דרכים שונות לאתר את התלמידים המתקשים מן הסוגים השונים, הם ילמדו כיצד לשלב את התיאוריה במעשה – ובשטח – בכיתה, כיצד ליישם את הידע בשעות הלימוד הפרטניות ובשעות ההוראה הרגילות, במסגרת כיתה הטרוגנית הכוללת גם תלמידים המתקשים במקצוע החשבון. בנוסף, הסטודנטים לומדים לערוך אבחונים והערכות בתחום.

 

נושאי הלימוד

 

מבין הנושאים הנלמדים בקורסים השונים:

 

  • התיאוריה של פישביין
  • קריטריונים לאבחון
  • דרכי הוראה בקבוצות שונות
  • התיאוריה של גריי
  • אבחונים והכנת תכניות אישיות
  • אסטרטגיות למידה
  • מאפייני התלמידים המתקשים
  • היבטים התפתחותיים
  • פרופילים שונים של תלמידים מתקשים
  • גורמי לקויות בחשבון
  • אבחנה בין גורמי התפתחות ובין לקויות
  • ועוד

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • המכללה האקדמית אחוה (דרום - סמוך לגדרה) – מציעים קורס הוראה מתקנת בחשבון במתכונת פרונטלית או מקוונת.

 

  • מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב) – מציעה מסלול לימודי "הוראה מותאמת (מתקנת) בחשבון – מתיאוריה להתערבות". הקורס כולל 30 שעות אקדמיות המחולקות לשמונה מפגשים והוא מעניק תעודה מטעם מוסד הלימודים. קורס זה פתוח למורים, להורים, לפסיכולוגים ולאנשי חינוך, והמסיימים אותו בהצלחה יוכלו להמשיך ללימודים מעמיקים וממוקדים יותר בתחום ההוראה המתקנת בחשבון.

  

לסיכום

 

הקורסים להוראה מתקנת בחשבון נועדו להכשיר מורים הבקיאים והמיומנים בטכניקות, באסטרטגיות הלמידה ובתיאוריות – הקשורים בהוראה המתאימה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתחום זה, תלמידים המתקשים בו. בתום הקורסים חוזרים המורים ללמד בכיתות כשהם עשירים בכלים המאפשרים להם להעניק לכל תלמידיהם הזדמנות שווה להבין את מקצוע החשבון ולהצליח בו – לכל תלמיד, מתוך התאמה אל הקיים בעולמו שלו – ליכולותיו הנתונות ולמקום שבו הוא נמצא.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס הוראה מתקנת בחשבון?

רוצה לדעת יותר על קורס הוראה מתקנת בחשבון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס הוראה מתקנת בחשבון
שאלות הגולשים בנושא
הוראה מתקנת בחשבון - לוינסקי או ניצן?
הרחבת הסמכה או הוראה מתקנת בחשבון?
קורס הוראה מתקנת בחשבון
לימודי הוראה מתקנת בחשבון
היקף הקורס בהוראה מתקנת בחשבון
קורס הוראה מתקנת בחשבון ליסודי
הוראה מתקנת בחשבון - תכנית הלימודים