תואר שני במנהל עסקים MBA, איפה לומדים? איך מתקבלים? ומה אח"כ?

תואר השני במנהל עסקים מעניין אותך? באפשרותך לקרוא על התכניות השונות המוצעות בכל האוניברסיטאות והמכללות בישראל.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר שני מנהל עסקים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני במנהל עסקים MBA

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט

עד לא מזמן לא היו הרבה מוסדות אקדמיים בארץ שהעניקו תואר שני במנהל עסקים. בשנים האחרונות חלה התפתחות רבה בתחום ויותר מוסדות אקדמיים קיבלו היתר מהמועצה להשכלה גבוהה ללימודים לתואר שני במגוון תחומים רחב. כל בוגר תואר ראשון יכול לנסות להתקבל ללימודי תואר שני במנהל עסקים, אלא שמי שלא למד כלכלה או מנהל עסקים בתואר הראשון נאלץ בדרך כלל להשתתף בקורסי השלמה. לא תמיד תנאי הקבלה כוללים מעבר של מבחן GMAT.
 

תכונות נחוצות לבעלי תואר שני במנהל עסקים

 

כדי להתקבל לתואר ברוב מוסדות הלימוד יש צורך להיבחן בבחינת gmat הדורשת יכולת לוגית מתמטית ברמה טובה. חלק מן הקורסים לתואר שני מצריכים יכולת הבנה טכנולוגית והבנה של מערכות פיננסיות. מי שמתקשה בהבנה של נתונים כלכליים או בשימוש בתוכנות מחשב כגון אקסל המאפשרות עבודה עם נתונים מספריים רבים עשוי להתקשות בלימודי התואר השני.

 

התואר השני במנהל עסקים הוא תואר מעשי ולא רק מחקרי. מי שמתאים לכך הוא לרוב אדם פרקטי ומשימתי, עם ”רגליים על הקרקע”. לימודי מנהל העסקים מגוונים וכוללים מקצועות שונים כגון, מימון, התנהגות ארגונית, שיווק ועוד. לכן הם מתאימים לאדם סקרן, שמעוניין לרכוש ידע מקיף וראייה רחבה בתחום הניהול.

 

מכיוון שהתפקידים בתום התואר מגוונים, התואר מתאים לאנשים רבים, בעלי אופי שונה. מי שיזם ויצירתי בנפשו, יכול להקים עסק עצמאי או סטארט אפ. לעומת זאת, מי שאינו יזם ומחפש להשתלב במסגרת בטוחה ויציבה לטווח ארוך, יכול לפנות לעבודה בבנקים או בחברות ביטוח, או במפעלי ייצור של התעשייה המסורתית.

 

אדם בעל פוטנציאל ניהולי ויכולת לשכנע ולהניע אחרים יכול להתאים לתפקיד של ניהול פרוייקטים או ניהול צוות. בהמשך דרכו יוכל להתקדם לניהול מחלקה או אגף בארגון. אדם שהוא מוחצן, חברותי ותקשורתי באופיו, יוכל להתאים לתפקידים הכרוכים בשיווק. אנשים מופנמים יותר ומסודרים בסגנון עבודתם, יוכלו להתאים לתפקידי הבטחת איכות.

 

תנאי ההעסקה - תואר שני במנהל עסקים עבודה

 

בעלי תואר שני משתלבים בתפקידים רבים, שתנאי ההעסקה בהם מגוונים. באופן כללי, מי שעובד בהייטק מרוויח משכורת גבוהה יותר ממי שעובד בתעשייה המסורתית. בבנקים ובחברות ביטוח ניתן להגיע גם כן למשכורות טובות בתפקידי ניהול.

 
על הלימודים
 

מסלול זה מספק לסטודנטים כלים רבים להתמודדות בעולם העסקים. בוגרי תואר שני במנהל עסקים מבוקשים במקומות תעסוקה רבים בזכות השכלתם והתמחותם בנושאים רבים. תוכניות הלימוד לתואר השני הן מגוונות וכוללות: תואר שני MBA במסלול עיוני או מעשי, שאינו מחקרי, תואר שני למנהלים MBA Executive, תואר שני MA במסלול הכולל עבודת תזה, ועוד.

 

מטרת הלימודים

 

מטרת הלימודים היא להקנות ידע רחב ומעמיק בתחומי הניהול השונים, שיכשיר את הסטודנטים לעסוק בתפקידים ניהוליים בארגונים ולפתח את יכולותיהם להתמודד עם מטלות ניהוליות שונות. הסטודנטים במסלול זה מתעדים להשתלב בתפקידי ניהול עסקי ובתפקידי מחקר ובשל כך מתמקדות התוכניות בהקניית ידע עיוני ומעשי בתחומים העיקריים של מנהל עסקים, זאת באמצעות פיתוח מיומנויות חשובות כמו: שיפור היכולת לנתח ולתכנן מערכות אירגוניות, פיתוח היכולת לקבל החלטות נכונות ולפתור בעיות, הקניית ידע בשיטות מחקר ועוד.

 

במהלך הלימודים, יקבלו הסטודנטים השכלה נרחבת ושיטתית בתחומי ניהול שונים וכן יוכלו להתמקצע, באחד מתחומיו העיקריים של עולם העסקים. נושאי הלימוד במסגרת התואר כוללים, בין השאר, קורסי יסוד בתחומים הבאים: ניהול מערכות מידע, חשבונאות למנהל עסקים, ניהול מערכות תפעול, אסטרטגיה למנהל עסקים. בנוסף תוכניות הלימודים לתואר מאפשרות לסטודנטים לבחור באחת מן ההתמחויות הבאות: שיווק, דיני עסקים, ניהול ופיתוח ארגוני, עסקים בינלאומיים, מערכות בריאות, איכות סביבה, מימון, או חשבונאות.

 

 

נושאי לימוד ממוקדים

 

  • תורת ההשקעות
  • דיני קניין
  • פרסום ותקשורת
  • שיווק הי טק
  • ניהול משאבי אנוש
  • משפט נזיקין
  • התנהגות ארגונית
  • דיני תאגידים
  • הערכת שווי חברות
  • ניהול מותגים
  • ניתוח דוחות כספיים
  • מדיניות הפצה
  • ניהול קריירה בארגונים
  • ממשל תאגידי
  • מנהיגות ותקשורת ארגונית
  • ניהול בינלאומי
  • חקר שווקים והתנהגות צרכנים
  • מיזוגים ורכישות     
  • ניהול חדשנות ויצירתיות ארגונית     
  • ועוד

 

מהו משך זמן הלימודים ומהם תנאי הקבלה?
 
הלימודים נמשכים בין שנה לשנתיים תלוי במוסד האקדמי ( בין אם מכללה או אוניברסיטה). תנאי הקבלה לתואר שני במנהל עסקים הם בד"כ תואר ראשון ממוסד מוכר. באוניברסיטאות הסינון יהיה גם ע"פ ממוצע ציוני התואר הראשון ומבחן GMAT. מועמדים לתואר שני במנהל עסקים בינלאומי (GMBA) נדרשים לעיתים גם לעבור בהצלחה בחינת TOEFL באנגלית.
 
כמה זה עולה?
 
עלות ההכשרה נעה בין 10,000 ל- 20,000 ש"ח  לשנה תלוי במוסד האקדמי.
 
  
היכן לומדים?
 
בין המוסדות המלמדים מנהל עסקים לתואר שני:

  

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: מציעה מבחר מסלולים שהיקפם שנתיים - מנהל עסקים לתואר שני במכללת אריאל הם רחבי היקף ורב תחומיים, הכוללים מגוון רחב של נושאי לימודים וביניהם: מיקרו כלכלה, מקרו כלכלה, סטטיסטיקה, שימושי מחשב, מתמטיקה, ניהול, מדיניות עסקית, משפט עסקי, חשבונאות פיננסית וניהולית, חקר ביצועים, שיווק, ניירות ערך, לימודי בנקאות ושוק ההון ותחומים נוספים.

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה): תכנית ה - MBA באוניברסיטת רייכמן משלבת לימוד עיוני מעמיק עם עשייה חדשנית ויצירתית. בתואר השני במנהל עסקים מתקיימות התמחויות בתחומים שיווק ודיגיטל, נדל"ן, מימון וניהול מבוסס AI & Big Data. נוסף על כך מוצעים שני מסלולים בין לאומיים אשר נלמדים בשפה האנגלית - Global MBA ו - One Year MBA. ניתן ללמוד גם במסלול ייחודי בחדשנות בתחום הבריאות - MBA in Healthcare Innovation, שמתקיים בשפה האנגלית.

 

  • המכללה האקדמית נתניה: מתקיים תואר שני במנהל עסקים שהיקפו שנה וחצי קלנדריות. ניתן לבחור בהתמחויות: שיווק, מימון, ניהול פרויקטים ומערכות מידע, ניהול משאבי טבע, סביבה, אנרגיה ומים.

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוסים בקריית אונו, ירושלים וחיפה): מקיימת מסלול לתואר שני במנהל עסקים (MBA) במגוון מסלולי התמחות. התואר מתקיים במתכונת דו יומית.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר - השרון): שם מציעים מסלולי לימוד שונים לתואר השני במנהל עסקים. שכר הלימוד במכללה הינו שכר לימוד אוניברסיטאי. הלימודים נמשכים כשנתיים והמסלול מותאם לאנשים המועסקים במשרה מלאה. משתתפי התכנית בוחרים בשתיים מבין מגוון אפשרויות התמחות כגון: פיתוח ארגוני, מימון, ניהול שיווקי ועוד.

 

  • המרכז האקדמי פרס (רחובות): במרכז האקדמי פרס מציעים מגוון תחומי ידע בהם אפשר לבחור במסגרת התואר לרבות עסקים ומימון, שיווק, דיני עסקים, ייעוץ והתנהגות ארגונית וניהול עסקים גלובליים. קיים גם אשכול קורסי ניהול כללי.

  

  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון): זוהי תכנית לתואר שני במנהל עסקים בשנה אחת בלבד (הלימודים כוללים שלושה סמסטרים רצופים, לרבות סמסטר קיץ). הלימודים מותאמים לאנשים עובדים ולבעלי משפחות. ניתן לבחור בין ההתמחויות: יזמות וחדשנות, יזמות ושיווק דיגיטלי.

 

  • האקדמית תל אביב יפו: מקיימת מסלול MBA ללא תזה, אורך התואר הינו שנתיים, מוצעות התמחויות מקצועיות בתחומים מימון, ניהול שיווק, ניהול אימפקט, אסטרטגיה יזמות וחדשנות.

  

  • המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן: במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ניתן ללמוד בתכנית לתואר שני בניהול MA. הסטודנטים יכולים לבחור בין התמחות בניהול בין לאומי לבין התמחות ניהול ארגוני שירות.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): במסלול האקדמי המכללה למינהל מתקיימת תכנית לתואר שני במנהל עסקים, שבה אפשר לבחור בין שלל התמחויות, כגון התמחות במערכות מידע, ניהול חברות טכנולוגיה, מימון, שיווק וניהול אסטרטגי, פסיכולוגיה עסקית וניהולית, יזמות וחדשנות והתמחויות נוספות.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון קמפוס אילת: בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון מתקיימת תכנית לתואר MBA, במסלול עם תזה או בתכנית ללא כתיבת תזה. התואר המוענקת לבוגרים הוא מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע.

  

האם כדאי להמשיך ללימודי תואר שני במנהל עסקים?


לא מעט בוגרי לימודי מנהל עסקים בוחרים להמשיך גם לתואר שני. גם בקרב מי שלא למדו מנהל עסקים, אלא תחומים דומים כגון כלכלה, משפטים וחשבונאות, תואר שני במנהל עסקים הוא בין האפשרויות המבוקשות ללימודים מתקדמים. מלבד הידע הניהולי המעמיק שהתואר השני מעניק לסטודנטים, יש לו גם השפעה על הקריירה ועל האפשרויות לצמוח בסביבה הארגונית.


סטודנטים ובוגרים מספרים:


אייל רם, שמסיים את התואר בהתמחות אסטרטגיה ויזמות בקריה האקדמית אונו, ונרשם כעת גם לתואר בהתמחות מימון, אומר: "אני התחלתי את התואר השני כשכבר הייתי בעבודה, אני עובד בסטארט אפ בתחום ההייטק והתואר התחבר לעיסוק שלי. התואר בהתמחות יזמות ואסטרטגיה עזר לי לחבר תיאוריה עם המציאות. הוא עזר להבין תהליכים ומושגים חשובים ולראות את התמונה הכוללת, הוא נתן יותר צבע למציאות. עדיין לא ראיתי השפעה על השכר אחרי התואר השני."


שחר גבאי, שמסיים כעת את התואר בהתמחות מימון במסלול האקדמי המכללה למינהל, משיב: "יש לי היום עסק עצמאי ובמקביל אני מנסה להשתלב בארגונים. את התואר הראשון עשיתי בלימודי מנהל עסקים בהתמחות שיווק. כדי להגיע לתפקידים בכירים, צריך ידע פיננסי. אני לא הולך לעבוד בבנק או בבית השקעות, אבל אני יודע שלטווח הרחוק זה יעזור לי. אני מבין עכשיו הרבה יותר בעולם הפיננסי וזה עוזר לי גם בחיים האישיים שלי, למשל במשכנתא שלקחתי לאחרונה.


אני מרגיש שנפתחו לי הרבה הזדמנויות, ואני רואה זאת בהצעות העבודה הרבות שאני נחשף אליהן. אני יודע שכשאסיים את הלימודים אוכל להתקדם בחברות, בגלל הרקע שאני מקבל בתחום הפיננסי. בינתיים, התואר נותן המון לעסק הפרטי שלי."


איריס לרנר, שסיימה לאחרונה התואר במסלול רב תחומי במכללה האקדמית נתניה, אומרת: "אני נמצאת בעבודה שלי ככלכלנית כבר עשרים שנה, אז התואר השני אמנם לא סייע לי להתקדם או להגיע לתחום חדש, אבל הוא כן עזר לי לראות את העבודה שלי בראייה הרבה יותר רחבה מאשר הייתה לי קודם. הוא לימד אותי על דרך הניהול הנכונה של ארגון, ועזר לי להבין איך אני יכולה לשנות בתוך הארגון שלי.


לכל אחד יש מחשבה לעבור בשלב כלשהו בחיים לתפקיד ניהולי ותואר שני יכול לקדם, אמנם לא מיד כשמסיימים ללמוד אבל הוא מסייע לטווח הרחוק. אני סיימתי ממש עכשיו ללמוד, כך שעדיין לא ראיתי את ההשפעה על השכר, אבל לדעתי בעתיד זה יעזור."


האם התואר השני היה שווה את ההשקעה (מבחינת זמן וכסף)?


אייל: "לדעתי התואר היה שווה את ההשקעה. הוא פתח לי את האופקים ואין לי ספק שמבחינה כלכלית ההשקעה תחזיק את עצמה מתישהו והתואר השני ישפיע על הפוזיציה של בעבודה וגם על השכר. גם מבחינת הרחבת הדעת התואר נתן לי משאבים חשובים, אז לדעתי הוא בהחלט משתלם."


שחר: "לדעתי התואר היה שווה את ההשקעה. במכללה יש המון דברים מעבר לתואר, קורסים וסדנאות בשעות הערב שתורמים לא פחות מהתואר עצמו ונותנים פרקטיקה וניסיון חשוב להמשך. זה עוזר גם למי שלא בא ישירות מתחום המימון, כמוני.
בתואר הראשון התמחיתי בשיווק, זה עולם מאוד דינמי שאפשר גם ללמוד לבד. התחום הפיננסי הוא מורכב יותר ולא קל להתמחות בו. זה ידע שחשוב גם לעצמאיים כמוני. בתואר השני עצמו יכולתי להתאים את הלימודים אליי, למשל דרך קורסים במימון עסקים קטנים."


איריס: "לדעתי אם יש הזדמנות ללמוד לתואר שני מטעם מקום העבודה, זה כדאי ומשתלם מאוד. אני באתי באופן פרטי, כך ששילמתי יותר מסטודנטים שמקום העבודה סייע להם. לדעתי, למי שמגיע באופן פרטי התואר משתלם פחות כלכלית, אבל אני עדיין לא מצטערת שהלכתי ללמוד. התואר היה חוויתי מאוד, כמו למשל בסיור הלימוד לסין שעזר להכיר את דפוסי העבודה במדינה."


האם היית ממליץ לחבריך ללמוד תואר שני במסלול שלמדת?


אייל: "אני ממליץ בפועל לחברים שלי ללמוד במסלול שלמדתי, גם לאנשים שלא מגיעים מהתחום. אני חושב שלא רק שכדאי ללכת ללמוד לתואר השני, זה אפילו נדרש לשקול אותו. במציאות של היום, למרות הקשיים שיש בדרך, הוא שווה את המאמץ."


שחר: "הייתי ממליץ. ההסתכלות שלי היא רחוקת טווח, אם עובדים קשה עכשיו אפשר לקצור את הפירות בעתיד. אני ממליץ לכל מי שרוצה להשתלב בעתיד בעבודה טובה להשקיע היום בתואר השני. הוא נותן הרבה פרקטיקה גם לחיים האישיים, היום כשמדברים איתי עם מושגי פיננסיים אני מבין על מה מדובר וזה עוזר לי לקבל החלטות מושכלות יותר.


המבנה של התואר מתאים לכל אחד. כולנו אנשים עובדים, שבאים ללמוד אחרי העבודה. אני הצלחתי לשלב את התואר השני עם עבודה, בית וילדה קטנה, אז אני יודע שלמרות שאין הרבה זמן פנוי זה בהחלט אפשרי."

 

איריס: "בהחלט הייתי ממליצה לאחרים ללמוד. לדעתי התואר השני נותן איכות למי שרוצה לעבור לדרגת ניהול, ומקנה ראייה מרחבית יותר בפן החברתי והניהולי, כלומר איך להתנהל מול לקוחות ומנהלים אחרים. כמי שמגיעה מתחום הכלכלה, לא עשיתי תואר שני עם ניואנס כלכלי כי לא חשתי צורך לחזק את הפן הזה. עבורי, התואר השני שלמדתי עזר לי להשלים את הכלים שהיו חסרים לי." 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני מנהל עסקים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני מנהל עסקים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד תואר שני מנהל עסקים
טיפים ממומחים בנושא תואר שני במנהל עסקים
אמרי גלאי
"למי שטובים מאוד בניהול צוות ובעלי קשרי אנוש טובים יש אפשרויות במגוון תפקידים ניהוליים. בתפקידים כאלה חשוב להבין מה מניע עובדים ואיך לתת להם מוטיבציה ופידבק בדרך שתחזק אותם. כשאני מגייס לתפקידים כאלה אני מחפש קודם כל אנשים שיודעים לרתום אחרים איתם, חשובה מאוד גם יכולת לתת דוגמה אישית."
"להיות מנהל זה לאו דווקא לנהל אנשים. יש מגוון תפקידים חשובים ובכירים שבהם לא מנהלים ישירות עובדים אחרים, בעיקר בניתוח מספרים ונתונים, תפקידים שמתאימים לבעלי רקע בחשבונאות וכלכלה."
אמרי גלאי
מנכ"ל וולט ישראל
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
תואר שני במנהל עסקים
(119) 4.1
שי

שי

25/01/2020
5/ 5

אוניברסיטת תל אביב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

רמת האנשים שלומדים איתי. לימודים מעניינים.

על הקמפוס

אחלה קמפוס, אחלה חבר'ה

טיפים

תשקיעו בGMAT כדי להתקבל

עאדל

עאדל

31/05/2019
5/ 5

הקריה האקדמית אונו

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אהבתי את האווירה הלימודית החברים היחס מהמכללה , לא אהבתי את המרחק שלה מאיזור מיגורי מבאר שבע

על הקמפוס

מאוד טוב הקמפוס מעוצב בצורה חדשנית ועונה על דרישות הסטודנטים

טיפים

מאוד מקווה למלגה , כי המצב הכלכלי שלי גרוע ועלול לגרום להפסקת לימודים

אמיר

אמיר

05/04/2019
5/ 5

האקדמית תל אביב יפו

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהב את החדשנות והיזמות במוסד הלימודים,הסתכלות אל עבר העתיד והעולם המשתנה.

על הקמפוס

הקמפוס מסודר בצורה מאוד נוחה וברורה,יש הרגשת חופשיות,אולי היה יותר נחמד אם היו יותר מקומות חנייה.

טיפים

להמשיך ללמוד ולא להפסיק ליזום,לחקור ולהשקיע .לא להתייאש אם לפעמים קצת קשה.

שאלות הגולשים בנושא
תואר שני מנהל עסקים - קבלה עם ממוצע נמוך
תואר שני במנהל עסקים - היכן כדאי ללמוד?
השלמת תזה אחרי תואר שני במנהל עסקים
האם יש ביקוש בשוק לבעלי תואר שני במנהל עסקים?
בוגרי ביולוגיה לתואר שני במנהל עסקים
תואר שני במנהל עסקים ללא GMAT במרכז או בצפון
מה ההבדל בין תואר שני במדעי הניהול לבין מנהל עסקים?