רוצה פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית

רוצה לדעת על תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית

  

פסיכולוגיה תעסוקתית שייכת למדעי ההתנהגות, בתוך התחום הרחב של עולם הפסיכולוגיה. זהו ענף העוסק ביחסי הגומלין שבין האדם ובין מקום התעסוקה שלו - על כל נגזרותיהם; התחום עוסק במחקר ובטיפול בבעיות ובאתגרים הקשורים הן במועסקים והן במעסיקים והוא מבקש למצוא מענה לאותן בעיות באמצעות שיטות ומתודות מתקדמות. מטרות הענף הן הגדלת האפקטיביות בארגונים ואצל הפרט בתוך הארגון, הכול מתוך יחסי הגומלין האמורים.

 

לימודי תואר שני בפסיכולוגיה מכשירים אתכם לעסוק בתחום, ובפועל – לאחר הלימודים תידרשו להמשיך לסטאז' – התמחות מעשית תחת הדרכה של מספר שנים, ובסופו תוכלו לגשת לבחינת ההתמחות המעניקה לכם את האפשרות לשמש פסיכולוגים עצמאיים.

 

על הלימודים

 

לימודי מוסמך בפסיכולוגיה תעסוקתית מכשירים את בוגריהם בידע ובניסיון המעשי הדרושים כדי להמשיך לעבודת ההתמחות המעשית בשטח התעסוקתי ולגשת לבחינות ההתמחות בסופם. תחום זה מכשיר את בוגריו לעיסוק מקצועי בשלל התחומים הקשורים בענף הפסיכולוגיה התעסוקתית כייעוץ ארגוני וייעוץ תעסוקתי על גווניהם המרובים, ועוד.

 

בלב התכנית מספר מוקדים, הכוללים אבחון ומיון תעסוקתי, ייעוץ ותכנון הקריירה, והתערבויות בארגונים. במהלך התואר, לומדים וחוקרים מגוון ענפים כגון קבלת החלטות ומנהיגות, גיוס עובדים ומתודות אבחון והשמה, תהליכי הכשרה ואומדן, עבודת צוות, פיתוח מנהלים, ברירה ושיבוץ, רווחת העובדים, תפקוד במצבי לחץ בארגון ותחת תפקיד, ניהול קונפליקטים, תקשורת בין אישית בין הגורמים השונים בארגונים תעסוקתיים, התמודדות עם נושאי תעסוקה במצבי אבטלה, במצבים של חד-הוריות, במצבי מחלה ובמצבי אובדן כושר עבודה, ועוד. כל הנושאים נלמדים, כאמור, מתוך נקודת מבט של הפסיכולוגיה של הפרט - בשילוב עם פסיכולוגיה מערכתית וארגונית.

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים שנתיים (לרבות במסלול המחקרי). במהלך הלימודים משולב פרקטיקום, המתקיים על פי רוב ביום אחד בשבוע.
 

מסלולי לימוד

  • מסלול מחקרי: מסלול עם כתיבת תזה המיועד למעוניינים להמשיך לתואר שלישי ולעסוק במחקר.
  • מסלול ללא תזה: מיועד למי שאינם מתעתדים להשתלב במחקר.

 

חשוב להדגיש כי לא בכל מוסד לימוד מוצעת בחירה זו בפני הסטודנטים. באוניברסיטת אריאל ניתן ללמוד במסלול מחקרי בלבד. עם זאת, במכללה האקדמית תל אביב יפו קיימת בחירה בין מסלול עיוני למחקרי.
 

נושאי לימוד

  • אבחון ארגוני.
  • הנעת עובדים.
  • פיתוח צוותים.
  • הריאיון התעסוקתי.
  • שינוי ופיתוח ארגוני.
  • גישות בייעוץ קריירה.
  • לחץ ומוטיבציה במקום העבודה.
  • ועוד.
     

היכן לומדים? 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - אוניברסיטת אריאל בשומרון מציעה תכנית תואר שני בפסיכולוגיה במגמה ארגונית - תעסוקתית, הלימודים מתקיימים במסלול עם תזה. התכנית עומדת בדרישות להתמחות בתחום הייעוץ התעסוקתי, וכן כוללת קורסים להתמחות בייעוץ ומיון ארגוני בהתאם לדרישות מועצת הפסיכולוגים, ומשרד הבריאות.

 

  • האקדמית תל-אביב – יפו - מקיימת מסלול ללימודי תואר שני M.A בפסיכולוגיה תעסוקתית במסגרת בית הספר למדעי ההתנהגות. המסלול הוא בהיקף של 60 נקודות זכות לתואר, ניתן לבחור בין מסלול עם תזה (מחקרי) למסלול ללא תזה.

  

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית הינם:

  • תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות בלבד.
  • ממוצע תואר ראשון 87 ומעלה (משתנה מעת לעת וממוסד למוסד).
  • ממוצע 87 ומעלה בקורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה אשר נלמדו בתואר הראשון.
  • ציון במבחן מתא"ם אשר נע בין 90 - 85 (משתנה בין המוסדות).
  • רמת פטור אקדמי באנגלית.
  • המלצות טיפוליות ומחקריות, כנדרש בכל מוסד לימוד.
  • קורות חיים.
  • ראיון קבלה (לעיתים נדרשים מספר ראיונות).

 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

הלימודים יקנו לכם את כרטיס הכניסה להמשך דרככם המקצועית, להתמחות המעשית ולקבלת ההיתר לעסוק בפסיכולוגיה תעסוקתית באופן עצמאי. ענף זה עוסק בתווך שבין העובד ובין המעביד, בתהליכים המתרחשים במפגש הזה ובבעיות ובאתגרים העולים בו, ובעיקר, במציאת פתרונות לאתגרים רלוונטיים. בתום הלימודים וההכשרה המעשית תוכלו להשתלב במגוון של ארגונים, של מוסדות חינוך או תעשייה, של מוסדות ציבור. בין היתר, ניתן להשתלב בחברות הייטק, במועצות מקומיות, בארגונים בתחום הפיננסי, במכונים פרטיים לייעוץ, ועוד.

 

כמו כן, תוכלו להשתלב בשוק הפרטי - כפסיכולוגים תעסוקתיים המועסקים בארגון מסוים, כעצמאיים או כנותני ייעוץ על בסיס פרויקטאלי לארגונים הנמצאים במשבר ספציפי. מדובר בתחום מבוקש ההולך ומתפתח ככל שעולה המודעות למכלול המרכיבים בעולם התעסוקה. נוסף על כך, מוסמכי המסלול המחקרי (עם תזה) יכולים להמשיך לתואר שלישי, ולהשתלב במוסדות מחקר ובאקדמיה.

 

כמה מרוויח פסיכולוג תעסוקתי?


בתחילת דרכם, עשויים הפסיכולוגים לעבוד במספר ארגונים במקביל כמאבחנים או בתחום מיון העובדים. בשלב התחלתי זה של הקריירה, רמות שכרם נעות בין 7,000 - 9,000 שקלים בממוצע. יועצים מומחים, שהינם בעלי ניסיון של מספר שנים במקצוע, מרוויחים בין 9,000 - 12,000 שקלים בממוצע. יועצים בעלי ותק רב, בין אם שכירים ובין אם עצמאיים, מרוויחים משכורות גבוהות יותר, כ - 15,000 שקלים ומעלה. יש לציין כי רמות שכרם של פסיכולוגים משתנות גם בהתאם לאופי וסוג החברה המעסיקה, וכך למשל בחברות הייטק המשכורות נוטות להיות גבוהות מן הממוצע.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית
שאלות הגולשים בנושא
ההבדל בין יעוץ ארגוני לפסיכולוגיה תעסוקתית
ללא מתאם: תואר שני פסיכולוגיה תעסוקתית
קבלה לפסיכולוגיה תעסוקתית ללא מתאם
הסבה לפסיכולוגיה תעסוקתית
תעסוקה לאחר תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית
לימודי פסיכולוגיה תעסוקתית תנאי קבלה
יש צורך בהמלצות לתואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית?