השלמת בגרות - חשבת להשלים או לשפר?

עשית שטויות בתיכון? רוצה להשלים את החומר? – אל דאגה, אנחנו כאן בשבילך.

ישנם מגוון בתי ספר אקסטרניים בישראל המכינים לבגרות במגוון מקצועות, וביניהם גם מוסדות המציעים מסלולים מיוחדים ללימוד של אחד על אחד.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
השלמת בגרויות?
שירות אישי חינם!

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

קורסי הכנה לבגרות

 

בגרות – מפתח לחיים

 

תעודת בגרות מלאה מוצבת כדרישת קבלה כמעט בכל מקום עבודה, ומהווה ברבות המקרים תנאי הכרחי להשתלבות במסלול לימודים אקדמי. אמנם, יש אפשרויות קבלה אחרות למוסדות הלימוד הגבוהים כיום, כגון ציון פסיכומטרי גבוה מספיק שישתקלל עם ציוני הבגרות הנמוכים יותר ו"יכסה" עליהם, או השלמת לימודים במכינה הקשורה למוסד הלימודים שבו מתעתדים ללמוד – אולם תעודת בגרות מלאה עדיפה בכל זאת משום שאיננה מגבילה את האפשרויות הנוכחיות שלנו, ואף פותחת לנו אפשרויות עתידיות נוספות.

 

תעודת הבגרות – הדרישות

 

תעודת בגרות מלאה כוללת עשרים יחידות לימוד לפחות, כשבמסלולים הטכנולוגיים נדרשות 21 יחידות לימוד. בוגר הזכאי לתעודה הוא מי שהשלים בהצלחה את הבחינות בשבעת מקצועות החובה, ובמקצוע "מוגבר" אחד לפחות.

 

מקצועות החובה בתעודת הבגרות

 

  • שלוש יחידות לימוד באנגלית, לפחות
  • שלוש יחידות לימוד במתמטיקה, לפחות
  • שתי יחידות לימוד בתנ"ך, לפחות
  • שתי יחידות לימוד בספרות או במחשבת ישראל
  • שתי יחידות לימוד בהבעה עברית (אחת בחיבור ואחת בלשון)
  • שתי יחידות לימוד בהיסטוריה
  • יחידת לימוד אחת באזרחות

 

מקצועות מוגברים

 

מקצוע מוגבר הוא מקצוע בהיקף של 4-5 יחידות לימוד. ברוב המקרים אפשר להיבחן במקצוע בחירה בהיקף של 5 יחידות לימוד שיענה גם על הדרישה לציון במקצוע מוגבר וגם על החובה להיבחן במקצוע כללי (למשל, שתי יחידות החובה בספרות בצירוף שלוש יחידות נוספות בבחירה – נחשבות ל-5 יחידות לימוד במקצוע מוגבר). קיימת אפשרות לבחור במקצוע מוגבר שאיננו חלק ממקצועות החובה (למשל, אחת מהאמנויות או אחד ממקצועות המדעים המדויקים).

 

היצע האפשרויות למקצועות הבחירה לבחינות הבגרות התרחב מאוד בשנים האחרונות וכיום נכללים בהן יותר ויותר מקצועות ייחודיים כיידיש, סינית, עיצוב שיער, ימאות ועוד רבים אחרים. משרד החינוך הבין כי כדי לאפשר לכמה שיותר תלמידים לגשת לבחינות הבגרות ולהיות זכאים לתעודת בגרות מלאה, טוב יעשה אם ירחיב את האפשרויות שהוא מציע להם.

 

 

קורסי הכנה – כל האפשרויות פתוחות

 

מי שלא השלים את תעודת הבגרות בזמנו בתיכון מסיבות שונות; אלה שצריכים לשפר ציוני בחינות בגרות סופיים כדי להתקבל ללימודים גבוהים בשלב מאוחר יותר בחייהם; מי שפשוט חסר אז את הבגרות הנפשית המתאימה כדי להשלים את מבחני הבגרות שלו בתיכון; וגם אלה שעדיין בגיל התיכון אך מעדיפים שלא ללמוד בין כתלי בית הספר – בעבור כל אלה קיימים קורסי הכנה למבחני הבגרות. בנוסף, קיימים מסלולי לימוד לבגרויות עבור חרדים בהפרדה מלאה בין נשים לגברים.

 

מכוני הכנה לבגרות מציעים קורסים המותאמים ומכוונים להצלחה בבחינות הבגרות והלימוד בהם מומלץ ביותר. אמנם, אפשר ללמוד באופן עצמאי למבחני הבגרות ולעבור אותם בהצלחה, אולם אם דרוש לכם שיפור או השלמה בכמה מקצועות לימוד – ההתמודדות העצמאית עם הלימודים לבחינה תהיה מורכבת ועמוסה בהרבה. במכוני ההכנה לבגרות מועסקים מדריכים מנוסים, ותלמידיהם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים בבחינות הבגרות.

 

 

בקורסי הבגרות מציעים למשתתפים ללמוד מגוון מקצועות וברמות לימוד שונות, וניתן לבחור אם ללמוד מקצוע אחד בכל פעם, או כמה מקצועות במקביל. נושאי הלימוד מותאמים, כמובן, לדרישות משרד החינוך המתעדכנות מידי כמה זמן, ולשאלות הטיפוסיות למבחני הבגרות. 

 

המקצועות הנלמדים במרבית המכונים הם: תנ"ך, ספרות, לשון, היסטוריה, אזרחות, מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, אנגלית, גיאוגרפיה ומקצועות מדעי החברה. במקצועות אנגלית ומתמטיקה מתבקש בדרך כלל התלמיד לעבור מבחן מיון מקדים המסייע לאיתור רמת הלימוד המתאימה לו.

 

למרבית מכוני הלימוד הללו יש ספרי לימוד ותרגול משלהם, ואלה אף כוללים בתוכם טיפים ושיטות לימוד המיוחדות למכון המסוים, ושהוכיחו את עצמן במהלך השנים כמוצלחות ומסייעות בלמידה. ספרים אלה מעודכנים ומשופרים תדיר, בהתאם לשיטות הלימוד המתפתחות ובהתאם למשובים שהם מקבלים מהשטח – מן התלמידים. כל קורס נמשך, בממוצע, כשלושה חודשים.

 

מוסדות לימוד להכנה למבחני הבגרות

  • מכללת אורט בראודה
  • בגרות בקמפוס קריית הטכניון בחיפה
  • המכון הטכנולוגי חולון
  • קידום – לך תצטיין
  • הבית של תמר – מתמחה בהוראה לתלמידים בעלי לקויות למידה
  • אוניברסיטת אריאל בשומרון
  • מישלב בגרויות
  • מכון רום פרט בגרות ופסיכומטרי לבעלי לקויות למידה
  • מכללת טומשין לבגרויות
  • מכללת סמינר הקיבוצים
  • מתמטיX – פסיכומטרי בחיפה ובקרית-מוצקין
  • רשת אנקורי
  • High Q
  • זיו כספי
  • רשת מכללות מעוף
  • היחידה - השלמת בגרויות
  • ועוד

 

אפשרויות נוספות להשלמת הבגרות

 

קורסי הכנה במכונים המיועדים לכך הם הדרך היעילה והמומלצת ביותר להתכונן לבחינות הבגרות ולהצליח בהן, אולם יש דרכים אפשריות נוספות:

 

  • לימודים עצמאיים לבגרות – מי שאין באפשרותו לממן לימודים בקורס חיצוני, מי שדרושים לו השלמה או שיפור במספר רב של מקצועות ואף מי שדרוש לו שיפור קל בלבד בציוני הבגרות – יוכל להתכונן לבחינות בכוחות עצמו. גם במקרה כזה, מומלץ מאוד להשתמש בספרי התרגול של המכונים השונים, שאותם ניתן לרכוש בכל חנויות הספרים.

 

  • הכנה לבחינות הבגרות באמצעות מורה פרטי – פתרון מצוין למי שאינם זקוקים ללימוד יסודי של החומר, אלא רק לתזכורות ולרענון.

 

  • לימודים במכינה באוניברסיטה או במכללה – באם דרוש לכם שיפור משמעותי בציונים וכן במקצועות רבים, אולי כדאי להקדיש לכך את הזמן ואת הכסף, ולהירשם למסלול מכינה באחד ממוסדות הלימוד הגבוהים המציעים זאת ומתאימים לכם.

    תנאי הקבלה למכינות אלה משתנים ממוסד למוסד ונקבעים בהתאם לצרכי הלימוד של המועמד. לעתים יידרשו המועמדים לעבור מבחני כניסה שיסייעו לקבוע את רמתם הלימודית ואת שילובם בקבוצה המתאימה. עם זאת, יש להביא בחשבון כי הלימודים במכינה בדרך כלל יקרים יותר ויכולים אף להגיע לשכר לימוד השקול ל-1.5 שנות לימוד באוניברסיטה.

 

עלויות הלימודים

עלויות הלימודים אף הן משתנות ותלויות באופן ישיר בדרך הלימוד שבה בחרתם; מן הסתם, בלימודים עצמאיים לא תידרשו לכל הוצאה מלבד הוצאה על ספרי לימוד ותרגול ולעומת זאת, הלימודים במכינות – שהם היקרים ביותר – יכולים להגיע עד ל-13 אלף שקלים ומעלה, בעבור שנת לימודים. 
 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על השלמת בגרויות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
הכנה לבגרות
(65) 4.1

עמרי

19/05/2020
5/ 5

יואל גבע בגרויות ופסיכומטרי

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

הקורונה הפסיקה שיעורים פרונטלים

על הקמפוס

מוסד מכובד

יהונתן

03/03/2019
5/ 4

תיכון הראשונים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

להרחיב וללמוד אופקים חדשים בתחומים שאני אוהב. אבגדהוזחטיכלמנ

אוריה

26/02/2019
5/ 5

המכללה האקדמית אחוה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

המכללה נותנת לי להשלים בגרות מלאה בדרך הטובה ביותר! אם זה להביא את המרצים הכי טובים ואם זה בעזרה ל קרא עוד...

על הקמפוס

המכללה מסורדת יש שלטי הגעה לכל מקום המזכירות עטבד כמו שצריך

טיפים

ליפני שבודקים מקום צריך לבדוק לפי : המלצות מאנשים ,לדאוג שהכסף לא סתם נזרק לפך והכי חשוב עד כמה המק קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
זכאות לבגרות עם נכשל במתמטיקה
חישוב ציון סופי של בגרות באנגלית
העתק תעודת בגרות מלאה ממשרד החינוך
פער של 20 נקודות בין ציון מגן לבגרות
שקלול ציון בגרות במתמטיקה 3 יח"ל
שיחזור תעודת בגרות בהקדם האפשרי
תאריכי בגרויות קיץ 2013