רוצה פרטים על הנדסת משאבי מים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסת משאבי מים

רוצה לדעת על הנדסת משאבי מים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסת משאבי מים

 

הנדסת המים היא ענף חשוב מאוד בהנדסה. פיתוחים טכנולוגים בתחום זה הינם רבי ערך, הן מבחינה סביבתית והן מבחינה כלכלית. בעשורים האחרונים, הנגישות למשאב המים עבור אוכלוסיות שלמות בעולם, הופכת לקשה יותר ויותר. על כן, עולה מעמדו של משאב המים בשנים האחרונות. מהנדסי המים עוסקים בפיתוחים טכנולוגים שונים המאפשרים את ביסוסן של תשתיות מים בשלל דרכים.

 

 

ישראל כמדינה מובילה בתחום הנדסת משאבי מים

 

במדינת ישראל, מאזן המים מאז ומתמיד היה מאזן שלילי. כלומר, השימוש במים גדול יותר מכמות הגשם הממוצעת לשנה. עובדה זו, ביחד עם "הראש היהודי אשר ממציא לנו פטנטים", הובילה לכך שתחום הנדסת משאבי המים בישראל הפך לאחר מהמתקדמים ביותר בעולם.

 

כבר בשנות השישים נעשה ניסיון ראשון להפעלת מתקן להתפלת מי ים על ידי תהליך להפרדת המלחים והמינרלים מהמים. בשנות ה-70 כבר הוקם באילת מתקן להתפלת מים על ידי חברת IDI טכנולוגיות. כיום, נהנים תושבי אילת, אשקלון, מעגן מיכאל, חדרה ופלמחים ממתקנים להתפלת מים לטובת שתייה או חקלאות.

 

כמו כן, פיתחו מהנדסי משאבי מים בישראל, מערכות רבות פורצות דרך כגון מוביל המים הארצי, ומחזור קולחים מטוהרים להשקיה חקלאית. למעשה כיום, כשבעים אחוזים ממי הביוב בישראל עוברים טיהור לצורך השקיה.

 

מטרת הלימודים

 

לימודי הנדסת משאבי מים מתמקדים בהכשרה של כוח אדם  לתחומי טכנולוגיית המים. כיום, הטכנולוגיה הישראלית מוכרת ברחבי העולם, על מנת לשמור על היתרון הטכנולוגי בתחום טכנולוגיות המים יש להעביר הלאה את הידע דרך הכשרה של הדור הבא של אנשי המקצוע.

 

פרויקטים רבים המבוצעים בישראל ובמדינות אחרות בעולם עוסקים בפיתוח ובמתן פתרונות למשק המים. תכניות פיתוח רב שנתיות רבות העוסקות בבניית מתקני התפלה נוספים בישראל מתהוות בימים אלה ועשויות להשפיע במידה רבה על תכנון משאבי המים הלאומיים בישראל.

 

תוכנית לימודים

 

תוכניות הלימוד בתחום שואפות להפוך את מדינת ישראל למרכז לאספקת מים אזורי שתספק פתרונות למחסור המים במדינת ישראל עצמה ובמדינות שכנות. על רקע השינויים הצפויים הללו עולה הדרישה לאנשי מקצוע איכותיים בתחום. אנשים אלה רוכשים את השכלתם המעמיקה במסגרת לימודי הנדסת משאבי מים.

 

לימודי הנדסת משאבי מים מתבססים על מקצועות המדע מתחומי הפיזיקה, המתמטיקה, הביולוגיה, הכימיה ומדעי המחשב. זאת משום שמהנדסי המים צריכים במהלך עבודתם להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כמו מערכות חישה, מערכות אופטיות, מערכות ממושבות ומערכות לאיסוף ולעיבוד אותות.

 

מלבד זאת, הסטודנטים רוכשים ידע מעמיק בתחום תשתיות מערכות ההולכה ואספקת המים ובתחום זרימת המים על פני הקרקע. הלימודים מכסים גם נושאים ייחודיים נוספים וביניהם:

 

  • איסוף שפכים ומי גשמים
  • פיתוח מקורות מים חדשים
  • תכנון וניצול של משאבי מים
  • פיזור ושרידות מזהמים בגופי מים
  • מערכות אגירה עונתיות ורב עונתיות
  • גלי ים והנדסה ימית
  • עקרונות תנועה
  • מובילים מתוכננים
  • טיפול בשפכים, טיפול במים
  • ועוד...

 

מרבית מוסדות הלימוד מעמידים לרשות הסטודנטים הלומדים במסלול להנדסת משאבי מים מעבדות הוראה מתקדמות בהן הם נדרשים לתרגל נושאים של אפיון מים ולבצע הדמיות של תהליכים שונים. תרגולים אלה מסייעים לסטודנטים ליישם את עקרונותיהם של התהליכים המקובלים לטיפול במים ובשפכים.

 

לימודי הנדסת המים משתייכים לפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ולכן מאפשרים לסטודנטים חשיפה גם לתחומים אחרים של ההנדסה האזרחית ובהם תחבורה, מבנים, גיאומכניקה, חומרי בנייה וניהול פרויקטים. 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

ישנם מספר מוסדות אקדמיים בהם ניתן ללמוד כיום הנדסת משאבי המים:

 

  • המכללה האקדמית כנרת (עמק הירדן - צפון) - המכללה האקדמית כנרת מפעילה תוכנית לימודים לתואר B.Sc. תנאי הקבלה ללימודי הנדסת מים במכללה, כוללים הצגת תעודת בגרות, ציון פסיכומטרי, וכן עמידה בדרישות נוספות. בתואר קיימת התמחות בהנדסת אגרו-טק (הנדסת חקלאות).

 

  • הטכניון (חיפה) - במסגרת הפקולטה ללימודי הנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון פועל החוג להנדסת משאבי מים וסביבה, המאפשר ללמוד הנדסת מים בצפון הארץ. משך הלימודים הינו ארבע שנים ובסופם זוכה הבוגר בתואר ראשון בתחום, מטעם הטכניון.

 

 

מוסדות לימוד נוספים מציעים לימודים לתעודת הנדסאי בתחום תעשיות המים כגון המכללה האקדמית להנדסה ירושלים.

 

מהן אפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים?

 

הדרישה הקיימת כיום למהנדסי משאבי מים הינה רבה. על כן, סיכוייהם של בוגרי מסלולי הלימוד השונים בהנדסת מים להשתלב בשוק התעסוקה הינם סיכויים גבוהים. בתחום הציבורי ישנו מגוון של משרדים המעסיקים מהנדסי משאבי מים כגון משרד החקלאות, משרד הבריאות, המשרד לתשתיות לאומיות, מפעלים עירוניים ואזוריים. כמו כן, גם בשוק הפרטי קיימת דרישה גבוהה למהנדסי מים בחברות ייעוץ ותכנון תשתיות מים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסת משאבי מים?

רוצה לדעת יותר על הנדסת משאבי מים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הנדסת משאבי מים
שאלות הגולשים בנושא
מה ההבדל בין הנדסת משאבי מים לתעשיות מים?
תנאי קבלה להנדסת משאבי מים
לימודי הנדסת משאבי מים באזור תל אביב
מתעניין בלימודי הנדסת משאבי מים