רוצה פרטים על תואר שני במדעי הקוגניציה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני במדעי הקוגניציה

רוצה לדעת על תואר שני במדעי הקוגניציה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במדעי הקוגניציה

 

תפיסה, רכישת שפה, יצירתיות, קבלת החלטות ומודעות - כל אלה מהווים את יסודותיהם של מדעי הקוגניציה. מדובר בתחום מחקרי העוסק בניסיון להסביר כשרים מנטאליים והתפתחותיים. הייחוד של מדעי הקוגניציה מתבטא בשילובם של תחומים אקדמאים כגון לוגיקה, חישוביות, בלשנות, מדעי המוח ופילוסופיה. שילוב זה מביא לחשיפה ולהבנה של תהליכים אשר עומדים בבסיסן של תופעות מנטאליות.

 

פירוש המילה קוגניציה הוא הכרה ומקורה מהמילה הלטינית "קוגיטו" שפירושה הוא לדמיין, לחשוב ולשקול. מדעי הקוגניציה עוסקים לפיכך בכלל החושים והתכונות של האדם בהם הוא תופס ומרגיש את המציאות. לבעל הכרה יש את היכולת לחוות את המציאות ולנסחה באופן עצמאי.
 

מה לומדים?

 

לימודי מדעי הקוגניציה משלבים שלושה תחומים: מדעי הטבע, מדעי הרוח ומדעי החברה וחוקרים את הכישורים המנטליים של האדם במטרה להבין את התהליכים העומדים בבסיס התופעות המנטליות. הכישורים המנטליים מהווים את יכולת ההכרה של המציאות ומופעלים על ידי מערכות תפקודיות בגוף האדם. מערכות אלה ובכללן מערכת הזיכרון, מערכת הקשב, הסקת המסקנות, וקבלת ההחלטות מניעות את ההכרה ומאפשרות לחוות את המציאות.

 

מדעי ההכרה מסבירים למעשה את הכשרים המנטליים והעוסקים בחקר הכישורים נדרשים לשלב בין תחומי ידע רבים כדי לחשוף את המרכיבים שנמצאים בבסיס התופעות המנטליות. בלשנות, לוגיקה, חישוביות, פילוסופיה, פסיכולוגיה ומדעי המוח הם רק חלק מהתחומים הבאים לידי ביטוי במדעי הקוגניציה. הבלשנות לדוגמא משתמשת באילוצים רשמיים מתוך ניתוח השפה, הנוירולוגיה מאתרת את המבנים המוחיים המיישמים את אותם תהליכים והמודלים החישוביים מציעים דרכים תיאורטיות לתיאור התהליכים.

 

לימודי תואר שני במדעי הקוגניציה מעניקה לסטודנטים את הידע בשיטות המחקר ובסוגי החשיבה המאפיינים את מדעי הקוגניציה והיא מספקת להם מיומנות בין-תחומית שיסייעו לפיתוח היכולת המחשבתית שלהם ושיכשירו אותם להשתלבות במגוון אפשרויות תעסוקה.

 

מבנה הלימודים

 

התוכנית ללימודי מדעי הקוגניציה לתואר שני כוללת קורסים מחקריים ותזה אישית. הציון הסופי בתואר מורכב באופן הבא – 35% תזה, 35% ציונים בקורסים, 15% עבודה סמינריונית ו-15% מבחן גמר.

 

בעת ההרשמה ללימודים, על המועמד להתקשר עם מנחה בפקולטה ולהציע הצעות מחקר לתזה. הסטודנט זוכה לסיוע מהמנחה בכתיבת התזה, בבחירת הקורסים הנלמדים ובהכנה לבחינות.

 

למי מיועדים הלימודים

 

התכנית לתואר שני במדעי הקוגניציה פונים בעיקר לבוגרי תואר ראשון מהתחומים הבאים: בלשנות, פסיכולוגיה, פילוסופיה, מדעי החיים, חינוך, מדעי המחשב, קלינאות תקשורת, מוסיקולוגיה ומדעי הקוגניציה. חשוב להוסיף כי מספר המקומות לתוכנית זו מוגבל יחסית ולכן הישגיו הלימודיים של המועמד בתואר הראשון ונתוניו האישיים יכריעו את הכף בקבלתו למסלול.

 

היכן ניתן ללמוד לתואר שני במדעי הקוגניציה?

 

הלימודים לתואר שני במדעי הקוגניציה מוצעים במספר מצומצם של מוסדות לימודים. היות ומדובר בתוכנית תחרותית ומבוקשת, מומלץ להציע מועמדות מקבילה למספר הצעות מחקר ובכך להגדיל את סיכויי הקבלה.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון - האוניברסיטה בנגב מציעה מסלול ייחודי ויוקרתי לתואר שני במדעים קוגניטיביים המיועד לבוגרים מצטיינים. הקבלה לתוכנית לימודים זו מותנית בראיון אישי.

 

  • האוניברסיטה העברית - במסגרת האוניברסיטה העברית פועלת תוכנית לימודים מובילה לתואר שני במדעי הקוגניציה. יו"ר התוכנית הינה פרופ' מירב אחישר, חברת התנועה לאיכות השלטון וזוכת פרס מיכאל ברונו (פרס לחוקרים מצטיינים ומבטיחים) לשנת 2006.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

בתום הלימודים

 

בוגרי התוכנית יוכלו לעסוק במחקר מדעי הקוגניציה, על כל תחומיו, וכן להשתלב בתחומים כמו בינה מלאכותית וחישובית עצבית. הבוגרים יוכלו להמשיך בתום הלימודים לתואר שלישי בתחום או להשתלב בתחומי ההוראה והמחקר באקדמיה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במדעי הקוגניציה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במדעי הקוגניציה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני במדעי הקוגניציה