רוצה פרטים על הנדסאי סאונד וקול?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי סאונד

רוצה לדעת על הנדסאי סאונד וקול? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסאות סאונד, להיות הנדסאי סאונד

 

מאחורי כל יצירה מוזיקאלית, הקלטת שיר, קריינות לתשדירי פרסומת לטלוויזיה, ג'ינגלים לרדיו, קריינות לחנויות וקניונים, הקלטה לברכות כלה ועוד תחומים רבים, עומד הנדסאי קול. איכות היצירה תלויה במיומנותו והידע שלו בהפעלת ציוד הסאונד, איכות הציוד והמקצועיות שלו.

אם בעבר, כדי לבצע עריכה מוזיקלית היה צורך באולפן גדול ומצויד היטב, כיום די באולפן ביתי לא גדול המבוסס על מחשב וציוד עריכה והקלטה נוסף ואיכותי. הנגישות, איכויות ההקלטה הגבוהות והעלויות הזולות, הם רק חלק מהגורמים למהפך שעוברת תעשיית ההקלטות העולמית בדור זה.

 

למרות זאת, איש הסאונד המודרני, ולא משנה באיזה אולפן יעבוד, נדרש לשליטה מלאה בתחומים רבים ומגוונים מבעבר. עליו לגלות שליטה במערכות ההקלטה, העריכה, הסאונד, מולטימדיה, תוכנות שונות, מצגות ועוד.

 

למה כדאי לי ללמוד הנדסאי סאונד וקול?

 

הנדסאי הסאונד משפיעים במידה רבה על אופי היצירה המוזיקלית באמצעות שיטות ההקלטה ומכשירי האפקטים שברשותם. הם משתתפים בהפקות מוסיקלית מורכבות שכוללות עבודה עם מוסיקאים, להקות וזמרים, העמדת כלים במיקס הסופי, הפקות של קטעים אלקטרוניים ועוד. כמו כן הם משתלבים בתחומים רבים, החל מאולפני הקלטה, עריכת סאונד לטלוויזיה, קולנוע ולרדיו ועד תעשיות ההייטק. ניתן אף לשמוע את פועלם במענה הקולי האוטומטי של חברות שונות במשק.

במהלך הזמן, עם התפתחותם של תחומי בידור שונים וחדירת המדיה המשודרת לכל תחום בחיינו, נוצר צורך באנשי מקצוע בעלי רקע תיאורטי במגוון תחומים ובעלי יכולות טכניות להפעיל ציוד אודיו מתקדם. אנשי הסאונד הטובים בעולם כיום הגיעו אל התחום ממגוון רחב של תחומים. לחלקם היה רקע במוזיקה ולאחרים בתחומי האקוסטיקה, המחשבים והאלקטרוניקה.

המכנה המשותף לכולם היה האהבה ליצירה ולמוזיקה, וההתגייסות לעבודת צוות כדי להוציא לפועל הפקות איכותיות. כיום, כדי לעבוד באולפן ולשלוט ברזי המקצוע, יש ללמוד את התחום באופן מעמיק, להתפתח מקצועית ולהתעדכן כל העת בחידושים הטכנולוגיים. ואכן, בשנים האחרונות , קמו בתי ספר רבים המציעים מגוון רחב של מסלולי לימוד מובנים לצד קורסים פרטניים בתחום המוסיקה, המזכים בתעודת גמר מטעם המכללה או משרד העבודה.

 

מהם תכני הלימוד במסלול הנדסאי סאונד?

 

תוכניות הלימוד במסלול לימודי הנדסאי סאונד הינן תוכניות מקצועיות הכוללת לימודים עיוניים, התנסויות מעשיות ופרוייקטים ייחודיים. נושאי הלימוד כוללים את מקצועות היסוד כמו אנגלית ומתמטיקה, ונושאים הקשורים לתחום כגון:

 

  • מבוא למוסיקה
  • מיקס
  • כלים אקוסטיים
  • אקולייזר
  • עריכה מוזיקלית
  • אקוסטיקה
  • תחזוקת ציוד טכני
  • מיקרופונים
  • הקלטה דיגיטאלית
  • סוגי צלילים
  • סינתיסייזר וסמפלר
  • עיבוד צלילים
  • הפקות רדיו וטלוויזיה
  • הגברת שטח
  • סינכרוניזציה של צלילים
  • עריכה באמצעות מחשב     
  • ועוד


כמו כן, מושם דגש על תירגול והתנסות מעשית. הסטודנטים נדרשים להרכיב מערכות הגברה, לבצע הקלטות רב ערוציות וליצור אפקטים, פס קול באולפן ומוסיקה עצמית, תוך שימוש בכל העזרים האלקטרוניים.

 

אילו מוסדות מציעים הכשרה להנדסאי סאונד?

 

  • הנדסאים באריאל - מסלול ללימודי הנדסאי סאונד אורך שנתיים. בנוסף, מציע המרכז מלגות לחיילים משוחררים.

 

  • המכללה הטכנולוגית כנרת - בית ספר להנדסאים של מכללה זו מציע שלל תכניות הכשרה להנדסאים ולימודי תעודה. תכנית לימודי הנדסאי סאונד נפרשת על פני כשנתיים וכוללת עשייה מעשית מרובה בתחום ההקלטה, ההגברה ועריכת הפסקול.

 

  • המכללה האקדמית ספיר - לתלמידי המכללה האקדמית ספיר מוצעת תכנית הנדסאי סאונד שכוללת ארבעה סמסטרים ונפרשת על פני כשנתיים.

 

  • בית הספר הישראלי לסאונד - יואב גרא - מוסד זה ממוקם בתל אביב, ובו מוצעים מסלולי לימוד לתעודת הנדסאי, תכניות הכשרה תלת שנתיות מקיפות ומסלול לבקרת קול האורך שנתיים. הלימודים כוללים הכשרה מעשית באולפנים לביצוע הקלטות ומיקסים.

 

מהם תנאי הקבלה למסלול הנדסאי סאונד?

 

בכדי להתקבל למסלול זה על המועמדים להציג ציוני עובר בבגרויות: מתמטיקה, אנגלית וחיבור, או להגיש תעודת בוגר מכינה להנדסאים.

 

למי מיועדים לימודי הנדסאי סאונד?

 

לימודי הנדסאי סאונד מיועדים למוזיקאים שמעוניינים להרחיב את ידיעותיהם ולהתמקצע בתחום הסאונד ולאנשים המעוניינים לעסוק בתחום הקול ולהשתלב בהפקות מוסיקליות ובתפעול מערכות הגברה.

 

מהו משך זמן הלימודים?

 

כדי להיות הנדסאי קול יש ללמוד כשנתיים. בדרך כלל מדובר בשלושה ימים בשבוע, בשעות הבוקר. אולפני בית הספר יהיו פתוחים במהלך על היום בכדי לאפשר לסטודנטים לערוך חזרות.

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד הוא כ- 8,000 שקלים לשנת לימוד. חיילים משוחררים יוכלו לשלם את כל שכר הלימוד על חשבון הפיקדון הצבאי.

 

איזו תעודה מקבלים בסיום לימודי הנדסאי סאונד?

 

בסיום לימודים יהיו זכאים הבוגרים לתעודת הנדסאי סאונד המוכרת על ידי מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע).

 

מה הן האפשרויות ללימודי המשך בתחום הנדסאי סאונד?

 

הנדסאי סאונד יכולים להרחיב את הכשרתם בתחומי לימודי קרובים כמו: לימודי תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה, לימודי הפקה ועריכה קולנועית, לימודי תקליטנות, לימודי מוסיקה ועוד.

 

מה הן אפשרויות התעסוקה של הנדסאי סאונד?

 

הנדסאי קול ישתלבו בתפקידי סאונד שונים במערכות הפקה לטלוויזיה ורדיו, בחברות להפקת סרטים, באולפני הקלטות, תיאטראות, חברות הגברה, או כעובדים עצמאיים.

 

שכר אנשי סאונד קרוב לשכר הממוצע במשק. העובדים יכולים להעלות את המשכורת דרך צבירת ניסיון מקצועי וותק. כמו כן, ישנן מסגרות מגוונות מאוד שבהן ניתן להשתלב, וכך השכר תלוי גם במסגרת המעסיקה כגון באולפן, בהפקות, באירועים וכדומה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי סאונד וקול?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי סאונד וקול?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הנדסאי סאונד וקול