לימודי ניהול

לימודי ניהול מעניינים אותך? כל המסלולים כולל תנאי קבלה, מלגות, חוות דעת של סטודנטים נמצאים כאן. חשבת על תואר משולב כגון: ניהול וכלכלהניהול ומדעי המדינהניהול וחינוך, יש לך שאלה?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
ניהול לתואר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ניהול, תואר ראשון בניהול - כמה זה עולה? איך מתחילים?


תמיד רצית להיות מנכ"ל חברה מצליחה ולא ידעת איך? מסלול לימודי ניהול לתואר ראשון ייתנו לך כלים לדעת ולהבין כיצד להיות מנהל מוצלח. במבנה הארגוני המורכב, הן בחברות פרטיות והן בגופים מוסדיים, קיים הצורך בהתמקצעות, וחשיבות ניהול המערכות הינה מכרעת. לאחר שבחרת תחום עניין עיקרי בו תרצה/י לעסוק, תוכל/י לשלב את לימודי הניהול, כך שיותאמו למקצוע הנבחר. ניתן לשלב את התואר בניהול יחד עם לימודים במקצועות כגון: סוציולוגיה, מדעי מדינה, תקשורת, מדעי החיים, מדעי המחשב, חינוך, ובעצם - עם כל תחום.

מהו משך זמן הלימודים?

הלימודים נמשכים שלוש שנים בדרך כלל השילובים הנפוצים ביותר לתואר ראשון הם: ניהול וכלכלה, ניהול ומערכות חינוך, ניהול ומערכות יישומים, ניהול וסוציולוגיה.

כמה זה עולה?

עלות הלימודים בחלק מן המוסדות זהה לשכר לימוד אוניברסיטאי של כ - 10,000 ש"ח. עם זאת, ישנם גם מוסדות אקדמיים בהם שכר הלימוד אינו אוניברסיטאי.

 

תכנית הלימודים

 

כשם שתחומי האחריות של מנהלים הם רבים ומגוונים, גם לימודי הניהול עוסקים במגוון רחב של ענפים ומקנים לסטודנטים היכרות עם שלל סוגיות שהן חלק משגרת יומם של מנהלים. הין היתר, הלימודים חושפים להיבטים בכלכלה, בחשבונאות, בשיווק, במימון, בניהול של ההון האנושי בארגון ובהיבטים טכנולוגיים שונים. בחלק מן המקרים, הסטודנטים יכולים להתמקד באחד מן הנושאים הללו ולהעמיק בו במסגרת התמחות או חטיבת לימוד.

 

נוסף על כך, לימודי ניהול מקנים מיומנויות פרקטיות שחיוניות למי שמעוניינים לעמוד בראש ארגונים וחברות וכן למי שברצונם להקים עסק עצמאי משלהם. כך למשל, לומדים על תהליכי בניית תכנית עסקית, על קביעה של תקציבים, על אפיקי השקעה נבונים וכדאיים ועל התנהלות מול צוותי עובדים ומנהלים בדרגות ביניים. כמו כן, הם סוקרים מגמות עכשוויות בשוק העסקי ובוחנים תהליכים עתידיים שיכולים להתחולל במשק וכך דנים בפתרונות ובפיתוחים אפשריים שיכולים לייעל את פעילותם של מנהלים.


אפשרויות תעסוקה

 

לימודי ניהול מיועדים לכמה אוכלוסיות. הם מתאימים הן למי שכבר נמצאים בתפקיד בכיר בשרשרת הארגונית ומעוניינים לצבור כלים מקצועיים נוספים כדי לקדם את עצמם, והן למי שמעוניינים בעולם העסקי ומחפשים דרך להתקדם בו לראשונה. עם זאת, יש לציין כי תואר ראשון בניהול לא בהכרח מציע לבוגריו להתקדם לתפקידים ניהוליים עם סיום הלימודים, אלא בעיקר מספק להם ידע וכלים שיכולם לסייע להם להתקדם לדרגות בכירות לאחר צבירה של ניסיון בעולם הארגוני.

 

כמו כן, באמצעות התמחויות שונות שנלמדות במהלך התואר, ניתן לפתח מיומנויות שדרושות להתקדמות בענפים ספציפיים של העולם העסקי. כך ניתן לצמוח באפיקים כגון ניהול שיווק, ניהול פיננסי, ניהול טכנולוגי וניהול משאבי אנוש. ישנם גם מוסדות המציעים לסטודנטים לשלב לימודי תעודה במהלך התואר, כך שעם סיום הלימודים הם מחזיקים בדיפלומה מקצועית שמקנה להם אפשרויות תעסוקה נוספות, כגון יועצים ארגוניים, מנהלי משאבי אנוש, מנחי קבוצות או מגשרים.

 

המשך לימודים

 

בוגרי תואר ראשון בניהול יכולים לפנות לתואר שני במגוון של תחומים משיקים. באפשרותם להמשיך לתואר שני במנהל עסקים וכן לבחור במסלולי מוסמך כגון תואר שני בניהול טכנולוגי, תואר שני בייעוץ ארגוני, תואר שני בניהול תעשייתי, תואר שני בניהול לוגיסטי ומסלולים נוספים.

 

אפשרות נוספת שעומדת בפני בוגרי תואר בניהול היא לפנות ללימודי ניהול לתעודה בהמשך דרכם המקצועית, אם הם מעוניינים לפתח מיומנות מסויימת או להתוודע לתחום חדש אותו הם יכולים ליישם בעבודתם. קורסי ניהול מוצעים במגוון רחב של תחומים, במטרה להתאים לענפים הרבים השונים במשק. לרוב היקפם של קורסים אלה הוא כמספר חודשים והם מתקיימים במסלולים נוחים לשילוב עם עבודה, במטרה להתאים לאנשים קריירה שברצונם להמשיך ולהתמקצע.

היכן לומדים?

 

  • קמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון: הלימודים בקמפוס הנמצא באילת מחולקים לשלוש מחלקות. בהן אפשרות ללמוד ניהול בהיקף מלא או לשלב עם תחומים אחרים הנלמדים בנוסף לחטיבה במנהל עסקים אותה ניתן להוסיף. התואר הראשון הינו תואר של אוניברסיטת בן-גוריון.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): באוניברסיטה הפתוחה ניתן ללמוד לתואר ראשון בניהול במגוון של צירופים דו חוגיים או במסגרת חטיבות. האוניברסיטה הפתוחה מתייחדת בשיטת לימוד המשלבת בין מפגשים פרונטליים ללמידה מקוונת בשילוב טכנולוגיות. באופן זה ניתן לשלב בין לימודים ועבודה, ניתן גם לבחור את מקום הלימודים מבין מרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה בפרישה ארצית.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע): התואר הראשון בניהול של אוניברסיטת בן-גוריון מתקיים במספר מגמות התמחות כגון משאבי אנוש, שיווק, מימון או ניהול עסקי ספורט. ניתן גם לשלב את לימודי הניהול עם חוג נוסף במסגרת לימודים דו חוגיים. אורך הלימודים כשלוש שנים.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: בפקולטה לניהול של האוניברסיטה אפשר ללמוד לתואר ראשון בניהול בהתמחויות שונות, כגון חדשנות ויזמות, נתוני עתק (ביג דאטה), שוק ההון וניהול פיננסי או חדשנות בשיווק.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב): המכללה האקדמית ספיר מציעה מסלול לימודים ייחודי לתואר ראשון בניהול ובקרה תעשייתית. תואר זה משלב תורות מתחום מדעי הטבע, ממקצועות ההנדסה ומדעי החברה. המחלקה לניהול תעשייתי במכללת ספיר מציעה בחירה בין שלוש מגמות: מגמת ייצור, מגמת תהליכי מידע ומגמת ניהול ביוטכנולוגיה (מגמה ייחודית למכללת ספיר). הלימודים מתקיימים בקמפוס המכללה בשדרות.

 

  • הקריה האקדמית אונו: מוסד פרטי להשכלה גבוהה בו לומדים קרוב ל 7000 סטודנטים. מסלולי הלימוד בו מותאמים גם לאלו העובדים ומעוניינים לשלב לימודים בשעות הערב. הקמפוס ממוקם בקרית אונו ומקצועות הניהול משתלבים בלימודי העסקים לתואר ראשון.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים): במכללה האקדמית הדסה אפשר ללמוד לתואר ראשון בניהול. מסלול זה שואף לפתח את התודעה העסקית ואת תודעת השירות של הסטודנטים והוא משלב גם עקרונות במשאבי אנוש, במדעי ההתנהגות ובכלכלה. אורכם של הלימודים הוא כשלוש שנים. במכללה מציעים גם תואר ראשון דו-חוגי בניהול וכלכלה וחשבונאות.

 

  • המכללה האקדמית תל חי: במכללה זו, שממוקמת באצבע הגליל, ניתן ללמוד במסלול לימודי כלכלה וניהול, שהיקפו הוא כשלוש שנים. ישנה אפשרות ללמוד במסלול חד חוגי או בתכנית דו חוגית. כמו כן, לסטודנטים מוצעת תכנית לימודי כלכלה וניהול בהתמחות מערכות מידע ניהוליות, אשר מקנה ידע בניהול של בסיסי נתונים, מערכי אבטחת מידע וטכנולוגיות סייבר.

 

 

  • האקדמית גליל מערבי: במוסד הלימוד ניתן ללמוד לתואר ראשון בניהול במגוון של התמחויות, אלה כוללות לימודי ניהול בהתמחות נדל"ן, לימודי ניהול בהתמחות ניהול עסקים קטנים ובינוניים, לימודי ניהול בהתמחות לוגיסטיקה ולימודי ניהול בהתמחות ניהול אסטרטגי של משאבי אנוש. ניתן ללמוד גם בתכנית דו חוגית.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל: המכללה מציעה לימודי כלכלה וניהול, שבהם אפשר לבחור בין מספר התמחויות כגון לוגיסטיקה, שיווק, חשבונאות או מימון. כמו כן, פועלים במכללה מסלולי לימוד בענפים נוספים כגון שירותי אנוש, ניהול מערכות בריאות ומדעי המדינה.

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ניהול לתואר?

רוצה לדעת יותר על ניהול לתואר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד ניהול לתואר
טיפים ממומחים בנושא ניהול
אמרי גלאי
"למי שטובים מאוד בניהול צוות ובעלי קשרי אנוש טובים יש אפשרויות במגוון תפקידים ניהוליים. בתפקידים כאלה חשוב להבין מה מניע עובדים ואיך לתת להם מוטיבציה ופידבק בדרך שתחזק אותם. כשאני מגייס לתפקידים כאלה אני מחפש קודם כל אנשים שיודעים לרתום אחרים איתם, חשובה מאוד גם יכולת לתת דוגמה אישית."
"להיות מנהל זה לאו דווקא לנהל אנשים. יש מגוון תפקידים חשובים ובכירים שבהם לא מנהלים ישירות עובדים אחרים, בעיקר בניתוח מספרים ונתונים, תפקידים שמתאימים לבעלי רקע בחשבונאות וכלכלה."
אמרי גלאי
מנכ"ל וולט ישראל
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
ניהול
(497) 4.0
בן

בן

12/02/2024
5/ 5

המכללה האקדמית הדסה ירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אווירה נעימה, אכפתיות מסגל המרצים והניהול. חומר מועבר בצורה מעניינת וכיפית, המרצים מתחשבים ועוזרים ב קרא עוד...

על הקמפוס

מקום נעים ונוח לבוא ללמוד שם, כיף להגיע. הרבה פינות ישיבה בכדי ללמוד או סתם להעביר את הזמן עם החברים קרא עוד...

טיפים

לדעתי דבר ראשון הוא להגיע רק מתוך רצון עצמי לתואר, להרגיש שלם עם הבחירה ולעשות דברים שמעניינים אותך  קרא עוד...

זהבה

זהבה

15/01/2024
5/ 5

המרכז האקדמי פרס

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את המעטפת שאני מקבלת מהמוסד, עזרה וסיוע במה שנדרש. מענה טוב ומהיר.

על הקמפוס

אווירה צעירה, סטודנטיאלית, מעודד ומלווה לאורך כל התואר

טיפים

אם אתם מתלבטים, תוהים אם להירשם, חוששים להתחיל בדרך החדשה, המרכז האקדמי פרס יתאים לך בול!

עדן

עדן

06/12/2023
5/ 4

אוניברסיטת בר-אילן

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני פחות אוהבת את זה שהם לא מתייחסים יותר לסטודנטים עולים חדשים

על הקמפוס

אני מאוד אוהבת את הקמפוס זה מקום נעים וכיף להיות שם

טיפים

לא לחכות לסוף הסמסטר כדי ללמוד למבחנים, ולעשות התמחות זה מאוד עוזר לעתיד

שאלות הגולשים בנושא
מה ההבדל בין תואר בניהול לתואר במנהל עסקים?
הנדסת תעשיה וניהול או מנהל עסקים?
ניהול או כלכלה וניהול?
ההבדל בין תואר בניהול משאבי אנוש לבין מנהל עסקים עם התמחות בניהול משאבי אנוש?
ניהול פרוייקטים
קורס ניהול רכש ולוגיסטיקה בלשכת המסחר
מדעי הניהול התמחות בייעוץ ארגוני