רוצה פרטים על תסריטאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תסריטאות

רוצה לדעת על תסריטאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תסריטאות

 

כותבים את הסרטים של המחר

 

התסריט הוא השלב הראשון בהפקה הקולנועית או הטלוויזיונית, כדי להביא את הרעיון ההתחלתי אל המסך הגדול, יש לעבור תהליך ארוך של כתיבה ועריכה. התסריטאי לוקח את חומרי החיים או רעיונות בדיוניים ומעבד אותם לסרטים ולסדרות עמם יכול הקהל להזדהות, ואשר מחוללים בו רגש וחשיבה ביקורתית. כדי להפוך לכותב מוצלח, יש צורך לצבור ניסיון בסוגות מגוונות, ולימודי התסריטאות נועדו להכשיר כותבים צעירים למצוא את סגנונם האישי ולקבל כלים שיאפשרו להם להשתלב בתעשייה.

 

 

למי מיועדים הלימודים?

 

לימודי תואר ראשון בתסריטאות מתאימים למתעניינים בתחום הקולנוע, השואפים להשתלב בתחום הכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה. בדרך כלל אין צורך בניסיון קודם בתסריטאות, אם כי ישנה עדיפות למשתתפים שהתנסו בעבר בכתיבה.

 

תכנית הלימודים

 

בתחילת לימודיהם, מתוודעים הסטודנטים ליסודות הכתיבה התסריטאית, דרך מושגים כמו מערכות, קונפליקט, דמות, וסצנה. הם מכירים סוגות קולנועיות שונות, כמו קומדיה ומלודרמה, וכן את הכתיבה לסדרות ותכניות טלוויזיה. לאחר מכן, הם מתנסים, דרך מגוון תרגילים קצרים, בכתיבת דיאלוגים, ובפיתוח עלילה דרמטית. אורכם של התרגילים עולה לאורך שנות הלימוד, כהכנה לעבודה על סרט הגמר או סדרת הטלוויזיה האישית באורך מלא בשנה האחרונה.

 

מתכונת הלימוד

 

לימודי התסריטאות מתפרשים על פני תקופה של שנתיים עד ארבע שנים, בדרך כלל מדובר במסלול מיוחד בתוך לימודי הקולנוע במוסד. חלק מבתי הספר מקיימים שיעורים ביומיים בשבוע, וחלקם לימודים מלאים במשך חמישה ימים. הסטודנטים לוקחים חלק בהרצאות עיוניות בתחום הקולנוע, משתתפים בסדנאות כתיבה, צופים במגוון סרטים, ומציגים את הפרויקטים שלהם במסגרת הקראות או סדנאות פיצ'ינג.

 

נושאי הלימוד

 

  • מבנה שלוש המערכות הקלאסי
  • כתיבת דיאלוגים
  • אדפטציות מן הספרות העברית
  • תחקיר לתסריטאים
  • מבנים מורכבים ולא כרונולוגיים
  • פיתוח סדרת טלוויזיה
  • יחסי התסריטאי וחברת ההפקה
  • בייבל לסדרת טלוויזיה
  • תולדות התסריטאות הישראלית
  • פיתוח רגעים דרמטיים
  • כתיבה לאינטרנט ולמשחקי מחשב
  • כתיבת מערכונים קומיים    
  • הפיכת חומרים תיעודיים לתסריט
  • דמות הגיבור והאנטי גיבור
  • שלבים שונים בהגשת תסריט לפיתוח    
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה ללימודי תסריטאות משתנים ממוסד למוסד. מרביתם דורשים מן המועמדים תעודת בגרות מלאה בממוצע ציונים גבוה, וחלקם גם דורשים ציון בבחינה הפסיכומטרית. תהליך הקבלה כולל לרוב ריאיון בפני וועדת קבלה, בו נדרשים הסטודנטים להציג תסריט קצר או קטע ספרותי פרי עטם.

 

תעודה

 

סטודנטים המסיימים את לימודיהם בהצלחה זכאים לקבל תואר ראשון (BA) בתסריטאות, או לחלופין תואר ראשון במדעי הרוח עם התמחות בכתיבה, המוענק מטעם מוסד הלימוד. לצורך קבלת התואר, הסטודנטים נדרשים לעמוד בדרישות הנוכחות, וכן להגשה של התרגילים ושל פרויקט הגמר בשנה האחרונה.

 

  • מכללת מנשר לאמנות (תל אביב): לימודי התסריטאות מהווים מסלול בתוך המחלקה ללימודי כתיבה, והם נמשכים ארבע שנים. בסופם, מקבלים הסטודנטים תואר BA במדעי הרוח, וניתן גם ללמוד לקבלת תעודת הוראת כתיבה. לימודי התסריטאות משולבים עם שיעורים בפרוזה, עיתונאות, חיבור מסות ואמנות חזותית, ובשנה האחרונה מתרכזים הסטודנטים בפרויקט גמר אישי, בו הם כותבים תסריט לסרט קולנוע, או לחלופין רומן, מחזה או פרויקט תקשורתי.

 

  • אוניברסיטת תל אביב: מסלול בן שנתיים, אליו מתקבלים בתום השנה הראשונה ללימודי הקולנוע באוניברסיטה, אשר בסיומו זכאים הבוגרים לתואר BA. על מנת להתקבל, נדרשים הסטודנטים להגיש תסריט קצר שכתבו בתרגילי המבוא בפני וועדת קבלה. בשיעורים, הם מתנסים בכתיבת סרט קולנוע באורך מלא, סדרת טלוויזיה ותכנים לאינטרנט, ואף מקיימים שיתופי פעולה עם התלמידים במסלול ללימודי תאטרון

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות): מסלול מיוחד בלימודי "הקול והמסך" במכללה. במסגרתו, משתפים הסטודנטים פעולה עם תלמידים במסלול הבימוי, וכך זוכים לראות את תסריטיהם "קמים לתחייה" ומופקים בפועל. הלימודים נמשכים ארבע שנים, ובסיומם מגישים תסריט גמר, עליו עובדים הסטודנטים בליווי מנחה אישי.

 

קיימים גם מוסדות לימוד המציעים לימודי תסריטאות לתעודה:

 

  • חשיפה - האוניברסיטה הפתוחה (מכון מופ"ת - תל אביב): בבית הספר "חשיפה" בלימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה מתקיימים מספר מסלולי לימוד לתעודה בתחום זה, האחד הוא מסלול שנתי מורחב (לקולנוע, לטלוויזיה, ולניו מדיה) והשני הינו קורס תסריטאות למתחילים (סדנת תסריטאות), אשר מוצע גם במתכונת מקוונת.

 

  • קמרה אובסקורה (תל אביב): בבית הספר קמרה אובסקורה מתקיימת תכנית בהיקף של שנה ללימודי תסריטאות לתעודה. קורס תסריטאות כולל כ- 54 מפגשים שבהם גם מתרגלים באופן מעשי מגוון של שיטות כתיבה ומפתחים את המיומנויות התסריטאיות.

 

  • בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה (ירושלים): לימודי התסריטאות מתפרשים על פני שנתיים, השיעורים נערכים פעמיים בשבוע בשעות הבוקר. הסטודנטים לומדים מגוון מיומנויות כתיבה, בהנחיית מרצים שהם גם יוצרים בולטים בתעשיית הקולנוע הישראלית, וכן משתתפים בכיתות אמן של יוצרים מחו"ל. בסוף הלימודים מתקיים אירוע בו מציגים הסטודנטים את תסריט הגמר שלהם בפני אנשי תעשייה.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תסריטאות?

רוצה לדעת יותר על תסריטאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ערב בתסריטאות - איפה, מתי, כמה עולה?
לימודי תסריטאות - ציוני בגרות גבוהים
איך מתקבלים לתואר ראשון בתסריטאות
לימודי קולנוע ותסריטאות - תסריט עלילתי או דוקו?
לימודי תסריטאות למתחילים - היכן מתקיים?
תואר בתסריטאות באוניברסיטת תל אביב
קורס בתחום התסריטאות והעריכה