רוצה פרטים על תואר שני בטיפול באומנות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות

רוצה לדעת על תואר שני בטיפול באומנות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה - מה לומדים בתואר שני בטיפול באמנויות M.A.A.T?

 

אדם יוצר את עצמו

 

תרפיה בהבעה ויצירה מציעה שפה אחרת, בלתי מילולית וסמלית לביטוי עצמי, לביטוי רגשי ותחושתי. הטיפול באמנות מתאים בעיקר למטופלים המתקשים בביטוי מילולי וכן לאלו שמתקשים להתחבר לרבדים עמוקים יותר של עצמם. התרפיה משתמשת במגוון אמנויות שמסייעות לחשוף תהליכים נפשיים ומספקת סביבה המאפשרת לתהליכים שאינם מודעים לעלות על פני השטח.

 

בתרפיה בהבעה ויצירה מתמקדים בכוחות האדם ובעשייה במטרה להביא את המטופל לחיבור אל עצמו ולכוחותיו במטרה לממש את פוטנציאל הצמיחה שבו. העיסוק בתחום הטיפול באמנות אינו דורש כשרון אומנותי יוצא דופן. 

 

מה תפקידם של המטפלים בהבעה ויצירה?

 

המטפלים בהבעה ויצירה פועלים בסביבה מכילה, מקבלת ומוגנת המספקת למטופל את התנאים האופטימאליים להתחבר לעולמו הפנימי. הם מעודדים ומכוונים את המטופל לעלות ולהיחשף לתכנים נפשיים ומשתפים אותו בתהליכים יצירתיים המסייעים להצפת חומרים לא מודעים לעלות על פני השטח. המטפלים אינם מתיימרים לספק תשובות למטופל, אך הם לרוב מצוידים באמפתיה ובקבלה שמלווים את המטופל בדרכו לשינוי.

 

העוסקים בתחום התרפיה באמנות מנוסים ומיומנים בתחום האמנות בו הם מתמחים והם מחזיקים בידע וכלים מתחומי הפסיכולוגיה והפסיכופתולוגיה. המטפלים בהבעה ויצירה עובדים לעיתים כמטפלים ראשיים ויחידים ולעיתים כחלק מצוות טיפולי או טיפולי-חינוכי.

 

התוכנית ללימודי תואר שני בתחום זה התגבשה לענות על הצורך ההולך וגובר באנשי טיפול מקצועיים בעלי ידע נרחב בטיפול בהבעה ויצירה.

 

מטרת הלימודים

 

מטרתו של תחום זה היא לחשוף את המרכיבים הנפשיים הגורמים למצבי לחץ, משבר, הפרעות או מצוקות ולשחררן באמצעות הבעה ויצירה. טיפול באומנות נחשב כיום לטיפול אפקטיבי המתאים לאנשים שאינם מתאימים לטיפול הפסיכולוגי הקונבנציונאלי.

 

טיפול בהבעה ויצירה הינו רב תחומי וכולל לימודים מתחום הפסיכולוגיה, הפסיכותרפיה והאומנות. הטיפול ניתן כיום למגוון אוכלוסיות בגילאים שונים ובמסגרות שונות, כטיפול פרטני וכטיפול קבוצתי. תוכנית הלימודים לתואר שני בטיפול בהבעה ויצירה מכשירה מטפלים בעלי ידע תיאורתי ומעשי בתחום הטיפול באמצעות האומנות.

 

תוכנית הלימודים

 

מטפלים בהבעה ויצירה עוסקים בטיפול נפשי, ולכן תוכנית הכשרה זו מתאימה לבאים מתחום רלוונטי דוגמת, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית או קרימנולוגיה . בזמן התוכנית הסטודנטים מתבקשים לקחת חלק בהתמחות קלינית במרכזים לבריאות הנפש, בבתי חולים, או בבתי ספר ולהשתתף בהדרכות ממדריכים מוסמכים בתחום. רבים מהמטפלים ממשיכים להרחיב את השכלתם באמצעות השתלמויות, ימי עיון או סדנאות בתחום הפסיכותרפיה.

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בטיפול הבעה ויצירה מתחלקים לשני מרכיבים עיקריים:

 

  • קורסים בעלי אופי טיפולי ופסיכולוגי - קורסים לדוגמא: סוגיות בפסיכותרפיה של המבוגר, תרפיה כאמנות ואמנות כתרפיה, פסיכופתולוגיה של הילד, התפתחות הקבוצה: תאוריות ומיומנויות הנחייה, היחסים בין שפה, חוויה וטיפול.

 

  • קורסים בעלי דגש אומנותי - לדוגמא הקורסים: גישות פילוסופיות לאמנות, גישות פסיכואנליטיות לאמנויות, לקרוא את השקט: מבע א-מילולי בתקשורת חברתית, היבטים ריטואליים במפגש הבינאישי, הקבוצתי והטיפולי חקר האמנויות: היבטים חברתיים וטיפוליים.

 

במסגרת תוכנית הלימודים לתואר שני בטיפול בהבעה ויצירה ניתן להתמחות באחד מהתחומים הבאים (בהתאם למוסד הנלמד):

 

  • התמקדות בטיפול באמצעות אמנות חזותית - המסלול לתואר שני בטיפול באמנות חזותית מעניק לסטודנטים ידע וכלים לעסוק בטיפול באמנות דרך מדיומים כציור, רישום או פיסול. לצד הקורסים התיאורטיים נלמדים גם קורסים יישומיים לשילוב האמנויות בתהליך הטיפולי.

 

  • התמקדות בטיפול בפסיכודרמה - משמעות המילה פסיכודרמה הינה "הנפש בפעולה". שיטה זו הינה שיטה טיפולית בה המשתתפים נוטלים חלק במשחק באמצעות מבט פנימה אל הנפש והעלאת מצבים מתוך העולם הפנימי והמורכב שלהם, באמצעות טכניקות של משחקי תפקידים ודרמטיזציה. קראו על תואר שני בפסיכודרמה.

 

  • התמקדות בטיפול באמצעות תנועה ומחול - הטיפול בתנועה הינו תהליך גופני, המלווה בהתבוננות והקשבה עצמית לחלקי הגוף השונים. הבסיס המנחה של שיטה טיפולית זו הוא בניסיון לפענח את החיבור שבין הגוף לנפש. במהלך תואר שני בטיפול בתנועה לומדים הסטודנטים לעבד תחושות ורגשות באמצעות שפת גופם.

 

  • התמקדות בביבליותרפיה - ביבליותרפיה היא שיטה טיפולית העושה שימוש בתהליכי קריאה וכתיבה של טקסטים שונים כחלק מהתהליך הטיפולי. התפיסה עליה מושתתים הלימודים לתואר שני בביבליותרפיה הינה שהיצירה הספרותית עשויה לשמש כמעין "קול שלישי" המתווך בין התרפיסט לבין המטופל. 
     

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה ללימודי תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה משתנים ממוסד למוסד. ישנם מוסדות הדורשים תואר ראשון בצירוף של קורסים בפסיכולוגיה עם ניסיון באומנות. ישנם מוסדות אשר דורשים בוגרי תואר ראשון או בעלי תעודת בטיפול ביצירה ובהבעה בממוצע של 85 לפחות, או במקביל בוגרי תואר ראשון מתחומים כגון: פסיכולוגיה, פסיכותרפיה או עבודה סוציאלית. חשוב לבדוק תנאי קבלה במוסד שבו תרצו ללמוד כיוון שקיימים הבדלים מהותיים בין המסודות השונים המציעים תוכנית לימודים זו.

 

 

מוסדות לימוד

 

קיימים מספר מוסדות בישראל המציעים תוכנית לימודים לתואר שני ביצירה והבעה, ביניהם:

 

  • בית הספר לחברה ואמנויות - הקריה האקדמית אונו (קמפוס סביון).
  • המכללה האקדמית ספיר (תואר שני .M.A.A.T לטיפול באומנויות - אמנות חזותית).
  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל).
  • המכללה האקדמית בית ברל (השרון).
  • אוניברסיטת תל אביב.
  • אוניברסיטת חיפה.
  • המכללה לחינוך על שם דוד ילין בירושלים.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התוכנית לתואר שני בהבעה ויצירה טיפול באמנות מוכשרים לעסוק בתרפיה באומנות במגוון מסגרות, ביניהן: פנימיות, מרכזי שיקום, מרכזים ומועדונים לבריאות הנפש, משרד החינוך , הן בבתי הספר לחינוך הרגיל והן בבתי ספר לחינוך המיוחד, בתי החולים, בתי סוהר, מכונים להתפתחות הילד, מכונים וקליניקות פרטיות ועוד. מוסמכי תואר שני טיפולי זה יכולים לעבוד הן כעצמאיים והן כשכירים במסגרת מרכזים טיפוליים ומסגרות חינוך.
 

שכר מטפל באמנות דומה לממוצע במשק או מעט מתחתיו. שכר העובדים משתנה בהתאם לקריטריונים כגון עבודה בסקטור הציבורי מול הפרטי, היקף המשרה, וכן עבודה כשכירים או כעצמאיים בעלי קליניקה. כמו כן, גם עבודה במשרד החינוך, במסגרת רפורמת אופק חדש, יכולה להשפיע על שכר העובדים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בטיפול באומנות?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בטיפול באומנות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה באוניברסיטה
תואר שני בטיפול באומנויות במסגרת דתית
רישום לתואר שני בטיפול בהבעה ויצירה
בדיקת התאמה לתואר שני בטיפול בהבעה ויצירה
דוקטורט לבוגרי תואר שני בטיפול באמנות ללא תזה
מסלול מטפלים - תואר שני בטיפול באמנות
קבלה להשלמה לתואר שני בטיפול באמנות