רוצה פרטים על הסבה לעבודה סוציאלית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית

רוצה לדעת על הסבה לעבודה סוציאלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית

תחום העבודה הסוציאלית הוא תחום מרתק, ואנשי מקצוע רבים, במיוחד מתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והחינוך, עושים הסבות לענף. עבודה סוציאלית במסגרת תואר ראשון ניתן ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות רבות, אך גם בעלי תואר ראשון יכולים לעשות הסבה ולרכוש תוך שנתיים תואר ראשון בתחום זה.

 

ההתפתחויות הרבות בתחום החברתי והטכנולוגי, המאפיינות את העולם המודרני, יוצרות פעמים רבות תנאים המקשים על הפרט או על המשפחה לספק לעצמם את כל הצרכים הנדרשים בתחומי הבריאות, החינוך, הרווחה, התעסוקה והשיכון. אוכלוסייה זו זקוקה אם כן להתערבות חיצונית ולעזרה בסיפוק הצרכים בכל אותם תחומים. התערבות זו בא לידי ביטוי באמצעות שרותי הרווחה של המדינה או באמצעות ארגונים התנדבותיים הפועלים בה. העבודה הסוציאלית משתייכת למערכת זו ומסייעת רבות לאוכלוסייה הזקוקה לתמיכתה.

 

 

העבודה הסוציאלית מושתתת על ערכים חברתיים בסיסיים כמו הומניזם, כבוד האדם ושוויון הזדמנויות והעוסקים בתחום ממלאים תפקיד חשוב באספקת שרותי הרווחה. תחום זה התגבש לידי מערכת שלמה המעגנת בתוכה דרכי התערבות ומיומנויות מקצועיות להגשת עזרה ליחידים, לקבוצות ולמערכות חברתיות מורכבות.

 

 

כמה זמן לומדים?


תכניות הסבת אקדמאים להוראה נפרסות על פני שנתיים.


התכנית כוללת הכשרה מעשית בשדה, אשר משולבת החל מהשנה הראשונה.
 

תנאי קבלה

 

התכנית להסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית מיועדת לבעלי תואר ראשון מתחומים שונים המעוניינים לעסוק במקצועות הרווחה, וכן לעוסקים בתחומים נושקים, המעוניינים בהסבה לתחום זה, ובהם: סוציולוגים, פסיכולוגים, אנשי חינוך וחברה. ברוב מוסדות הלימוד יש צורך בממוצע של 87 לפחות, אך במכללות מסוימות גם ממוצע נמוך יותר יכול להספיק.

 

מסלול זה מתאים לבעלי זיקה לתחום החברתי ולסיוע לזולת. המתלבטים בין עבודה סוציאלית או פסיכולוגיה צריכים להביא בחשבון קריטריונים שונים, כגון אורך ההכשרה, שכר בקריירה ועוד.

 

 

מה לומדים?

הלימודים בתוכנית להסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית משלבים עקרונות וערכים של עבודה סוציאלית במטרה להכשיר אנשי מקצוע מיומנים להשתלבות בעשייה בתחום זה.


התוכנית להסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית עורכת לסטודנטים הכרות עם מושגי יסוד במדעי החברה וההתנהגות, ומתמקדת בפיתוח הבנתם בהתפתחות התקינה של האדם ובתופעות פתולוגיות אחרות. ההכשרה מושתתת על ערכים, על עקרונות ועל שיטות שונות של עבודה סוציאלית מקצועית. השיעורים בתוכנית מוקנים במסגרת קורסים עיוניים ובאמצעות התנסות מעשית במעבדה ובשטח.

 

 

היכן לומדים?

ניתן לעשות הסבה זו במספר מוסדות לימוד בישראל, בין היתר - 

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון קמפוס אילת: בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון מתקיימת תכנית הסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית שבה ניתן לקבל תואר ראשון BSW ולהירשם בפנקס העובדים הסוציאליים. לאורך התכנית מכירים שיטות התערבות ליחידים, משפחות, קהילות וקבוצות.

 

  • המכללה האקדמית אשקלון: התכנית מכשירה את האקדמאים לקראת קבלת תואר BSW והשתלבות במערך שירותי הרווחה. היא כוללת הכשרה מעשית כבר מהשנה הראשונה בשלל מסגרות בשירות החברתי בפרישה ארצית, להכנה להשתלבות בשוק הציבורי והפרטי. משך התכנית 6 סמסטרים כולל קיץ.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): בתכנית להסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן אפשר לבחור בין מסלול עבודה פרטנית וקבוצתית לבין מסול עבודה קהילתית וקבוצתית.

 

  • המכללה האקדמית צפת: תכנית זו מכשירה אקדמאים מענפים כגון פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות והוראה למערך שירותי הרווחה תוך שימת דג שעל הצורכים הייחודיים של אזור הגליל והצפון.

  

רצוי שכל סטודנט יבחר את מוסד הלימודים המתאים לו ביותר, הן מבחינת תכני הלימוד והן מבחינת מקום המגורים שלו.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בעלי תואר ראשון עברו כבר את התהליך של חיפוש העבודה עם סיום הלימודים. גם אקדמאים שעושים הסבה צריכים לעבור את התהליך, פעם נוספת. עם סיום הלימודים, יוכלו הבוגרים לעבוד כעובדים סוציאליים במקומות רבים ומגוונים, בין היתר במוסדות לילדים ונוער, בלשכות לשירותים חברתיים, בבתי חולים ומרפאות, במוסדות פסיכיאטריים, במגזר הציבורי, בתחנות ייעוץ למשפחה, בבתי סוהר, במתנ"סים, בעמותות וארגונים שונים ועוד. ניתן גם להמשיך עם סיום הלימודים ללימודי תואר שני ולהשתלב באקדמיה.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הסבה לעבודה סוציאלית?

רוצה לדעת יותר על הסבה לעבודה סוציאלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הסבה לעבודה סוציאלית
שאלות הגולשים בנושא
הסבה לייעוץ חינוכי מעבודה סוציאלית ללא תעודת הוראה
הסבה מקצועית בגיל מבוגר לאחר תואר בעבודה סוציאלית
בוגרת סוציולוגיה וחינוך - מעוניינת בהסבה לעבודה סוציאלית
חינוך מיוחד הסבה מעבודה סוציאלית
הסבה לאחר תואר בעבודה סוציאלית - מה האפשרויות?
תכנית הסבה לייעוץ חינוכי מעבודה סוציאלית
הסבה מעבודה סוציאלית לייעוץ חינוכי