רוצה פרטים על תקשורת חזותית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תקשורת חזותית - מה מחכה לך לפני, אחרי ותוך כדי ...

רוצה לדעת על תקשורת חזותית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תקשורת חזותית 
 
לדימויים חזותיים יש כיום השפעה משמעותית על חיינו והם מקיפים אותנו מכל עבר, בסמארטפון, ברשתות החברתיות, בטלוויזיה, וגם בשלטי החוצות ברחוב. תחום התקשורת החזותית מתמקד בעיצוב עבור אותן פלטפורמות מדיה, החל מספרים ואריזות, דרך אתרים ואפליקציות מובייל, ועד לקמפיינים שיווקיים. מעצבים בתחום זה עוסקים בהעברת מסרים ורעיונות באמצעות צבעים, צלילים, תנועה, טקסט, ועוד.

 

למי מתאימים הלימודים?

 

לימודי תקשורת חזותית מתאימים לאנשים יצירתיים, בעלי חוש אסתטי מפותח, אשר מתעניינים בעולמות הדיגיטל, האמנות, והשיווק וברצונם לפתח קריירה המשלבת בין עיצוב לבין טכנולוגיה.

 

הלימודים יכולים להתאים לבוגרי מגמות בתחומי האמנות בתיכון, המעוניינים להמשיך להרחיב את סל הכלים היצירתי שברשותם כדי לפתח קריירה בעולם המדיה והעיצוב. כמו כן, הלימודים מתאימים לבעלי רקע קודם בתחום (כגון מעצבים, גרפיקאים, אנשי UX, מנהלי שיווק), וכן מתאימים גם למי שאין ברשותם רקע מקצועי בענף המעוניינים להשתלב לראשונה בקריירה בעיצוב גרפי.

 

 
מסלולי לימוד - תואר או תעודה?
 
לימודי תקשורת חזותית אפשריים במסגרת לימודי תעודה או במסלול ללימודי תואר ראשון.
 
תואר ראשון: במסלולים לתואר ראשון בתחום מקבלים בדרך כלל תואר בוגר מסוג B.Des (Bachelor of design). בחלק מן המוסדות התחום נלמד כהתמחות במסגרת תואר במקצוע משיק, כגון עיצוב פנים. המטרה המרכזי של התואר היא הקניית סל ידע וכלים נרחב, והיכרות עם תיאוריות וכלים פרקטיים כאחד. בשנים הראשונות מתמקדים בלימוד התשתית העיונית והמעשית לעולם הגרפיקה והעיצוב. השנים המתקדמות יותר כוללות העמקה במקצוע ופיתוח מיומנויות יצירתיות רלוונטיות, תוך היכרות עם פלטפורמות שונות כגון פרינט, דיגיטל, איור, אינטראקטיב, חללים פיזיים ומרחבים קהילתיים ועוד. בשנה האחרונה מבצעים גם פרויקט מסכם אישי. לעיתים ניתן לבחור בהתמחות במסגרת התואר, וכך להתמקד בענפים כגון דיגיטל, אינטראקטיב, UX ועוד.


תעודה: קורס תקשורת חזותית לתעודה הוא מסלול ממוקד שבו ניתן לפתח מיומנויות גרפיקה ולבנות סגנון אישי כמעצבים. בסיום תכניות אלה מקבלים תעודת גמר מטעם המוסד המלמד. בדומה לתואר האקדמי, גם במסלולים אלה הסטודנטים נחשפים למגוון של פלטפורמות יצירתיות וערוצי מדיה ומתנסים בפרויקטים מעשיים. אחד ההבדלים הוא בהקף הלימודים התאורטיים, שבחלק מן המסלולים מצומצמים לעומת הפן הפרקטי, הסטודנטים אינם נדרשים בחלק מן המקרים להגיש עבודות מחקריות וסמינריונים (במוסדות מסוימים ישנה דרישה לעבודות תיאורטיות כחלק מן ההכשרה).

 

כמה זמן לומדים?

 

אורך הלימודים ומתכונתם משתנים בהתאם לסוג המסלול. תואר ראשון בתחום זה נמשך בדרך כלל ארבע שנים.

 

משך לימודי התעודה משתנה ממוסד למוסד. חלקם מתקיימים במסלול ארבע שנתי בדומה לתואר. במוסדות אחרים מציעים מסלולים שהיקפם קצר יותר, אשר אורכם נע בין שנה לשלוש שנים.

 

מתכונת הלימוד הינה חווייתית, בתואר הראשון משולבים קורסים עיוניים וסמינריונים יחד עם קורסים מעשיים, סדנאות ועבודה בסטודיו. הסטודנטים מתנסים בעבודה במעבדות מחשבים ובחלק מן המוסדות גם משתתפים בפרויקטים חברתיים וקהילתיים בשטח. בשנה ד' לתואר עורכים פרויקט גמר אישי, שבו מתנסים בתכנון וביצוע של מוצרי פרינט ודיגיטל שונים. בדומה לתואר האקדמי, מסלולי לימודי התעודה כוללים פרויקטים מעשיים רבים והתנסות אינטנסיבית בסטודיו כדי לסייע לסטודנטים לפתח את סל הכלים הנדרש במקצוע. בחלק מן המקרים, ניתן ללמוד במסלולי לימודי ערב, המתאימים גם לאנשים עובדים.

 

מה לומדים?
 
הלימודים משלבים מקצועות שונים ובהם עיצוב גרפי, איור, אינטראקטיב וחוויית משתמש. במסגרתם רוכשים הסטודנטים ידע מעמיק בתחומי הגרפיקה והמדיה. נוסף על כך, הלימודים חושפים לאבני הבניין של התרבות הדיגיטלית כיום, לרבות סוגיות פסיכולוגיות, חברתיות וכלכליות אשר משפיעות על המדיה החדשה, כגון בחירות צרכנים, חוויית משתמש, שיווק ופרסום, ועוד. לרוב, הסטודנטים מכירים תוכנות גרפיקה אשר משמשות את אנשי המקצוע בעבודתם, לרבות פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין, אדובי XD, ועוד. כמו כן, מושם דגש על חוויית המשתמש ועל עיצוב ממשק של אפליקציות, דפי נחיתה, ואתרים, כפי שנדרש מן המעצבים במהלך קמפיינים שיווקיים.
 
תכניות הלימוד הן לרוב רב תחומית, ומעניקות כלים ומיומנויות לחשיבה יצירתית וביקורתית, לצד ידע מעשי ויישומי. הלימודים מפגישים את הסטודנטים עם הזרמים השונים בעיצוב הגרפי ובתחום הטיפוגרפיה, כמו גם עם נושאים כגון: לימודי אמנות, עיצוב המוצר, תכנון ובנייה של עולמות וירטואליים, פרסום, תקשורת שיווקית, עיצוב לאינטרנט, תכנון וניהול פרויקטים, חשיבה יצירתית יישומית, תולדות הצילום, מדיה חדשים, ועוד.
 
 
התמחויות
 

בחלק מתכניות הלימוד, הסטודנטים יכולים לבחור מסלול התמחות. מטרת ההתמחות לפתח מיומנויות פרקטיות ולהתמקד בטכניקות מבוקשות בתעשייה. בין תחומי ההתמחות המוצעים במוסדות השונים:

  • איור.
  • מיתוג.
  • טיפוגרפיה.
  • אינטראקטיב.
  • עיצוב דיגיטלי.
  • פרסום ושיווק.
  • חוויית משתמש.
  • ועוד.

  

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי התואר הראשון בתקשורת חזותית מסיימים את לימודיהם כאשר הם בעלי ראייה עיצובית רחבה, הבנה בעולם התקשורת והפרסום, כולל בנושאים מרכזיים כמו מיתוג, רשתות חברתיות, אפיון ועיצוב מדיה דיגיטלית, עיצוב אריזות, ואף יצירת סרטונים ואנימציה. ידע וכישורים אלו מאפשרים להם להשתלב במגוון משרות בשוק העבודה, לאחר תום הלימודים. הם יכולים לעסוק בתחומי הקריאייטיב, השיווק והפרסום, להשתלב בתחומי המדיה הדיגיטלית, לרבות בהייטק, בסטארט אפים, בתעשיית הגיימינג, ועוד.

 

התוכנות הנלמדות במהלך הלימודים נמצאות בשימוש נרחב בתעשייה והן מהוות משאב חשוב בסל הכלים של כל מעצב בתחומי הדיגיטל, UX, פרינט וכדומה, יישומים אלו כוללים את התוכנות פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין, ואפטר אפקטס. היכרות עם אותן תוכנות מהווה יתרון עבור הבוגרים שמעוניינים להשתלב בתפקידים שונים, כולל ניהול תוכן, קופרייטינג, ניהול רשתות חברתיות וניו מדיה, וכן הלאה.

 

להלן חלק מאפשרויות התעסוקה המרכזיות לבוגרים:

  • עיצוב גרפי: בין התפקידים שפתוחים בפני בוגרי תקשורת חזותית, ניתן למנות עיצוב גרפי. שכר מעצבים גרפיים בממוצע נע בין 8,000 ל – 10,000 שקלים בחודש, השכר יכול לעלות עם צבירת הותק והניסיון. כמו כן, קיים הבדל בשכר בין מקומות העבודה; השכר בהייטק גבוה במיוחד, כך שמי שעובדים בחברות הייטק יכולים להרוויח סכומים גבוהים יותר, 15,000 - 10,000 שקלים בחודש ואף למעלה מכך. מעצבים גרפיים לא חייבים לעסוק בתחום כשכירים. מלבד האפשרות להשתלב במשרדי פרסום, בהוצאות לאור בבתי דפוס, או בחברות הייטק, באפשרותם להשתלב בתעשייה כעצמאיים (פרילנסרים). מצד אחד, הדבר מצריך מהם יכולות לקידום ושיווק עצמי והרחבת קהל הלקוחות, ומצד שני, הבחירה בעיסוק כפרילנסרים מאפשרת להם חופש אמנותי גדול יותר, וגמישות מבחינת שעות ותנאי העבודה. שכרם של פרילנסרים נקבע על ידם, ומצריך מהם יכולות לתמחר נכון את עבודתם מול הלקוחות, ולנהל את הוצאותיהם בצורה אחראית ומסודרת.

 

  • פרסום ושיווק: ניתן לעסוק במגוון משרות בתחומי הפרסום והשיווק, מלבד עיצוב גרפי. הכלים שמקבלים בוגרי תקשורת חזותית בתחומי המיתוג והפרסום, מאפשרים להם לעבוד במשרדי שיווק פרסום בתפקידי קריאייטיב שונים, וכן בסושיאל: ניהול מדיה ותוכן, קידום עסקי ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, ועוד. השכר בפרסום גבוה יחסית לממוצע במשק. כך למשל, השכר בניהול מדיה ובתחומים נוספים כמו קופירייטינג, בממוצע, עומד על 9,000-10,000 שקלים בחודש. התקדמות לתפקידים ניהוליים, כגון ניהול דיגיטל, יכולה להעלות את השכר ל - 12,000 שקלים בחודש.

 

  • חוויית משתמש, אפיון ופיתוח: המעוניינים להשתלב בהייטק, יכולים לעשות זאת בזכות היכולות הטכנולוגיות הנרכשות במהלך תואר זה. התפקידים בהם לרוב משתלבים בוגרי תואר זה בחברות הייטק ובסטארט אפים, כוללים בעיקר אפיון ועיצוב חוויית משתמש, פיתוח אפליקציות ואתרים, וכן עיצוב משחקים. השכר ב - UX/UI בממוצע עומד על כ – 13,000 שקלים בחודש לעובדים מתחילים. התפקידים בתחום מאפשרים גם להתקדם למשרות ניהוליות ובכירות, וכך להעלות את רמות השכר. בתפקידי עיצוב אתרי אינטרנט, השכר הממוצע מעט נמוך יותר, ועומד על 10,000 - 15,000 שקלים בחודש. עם זאת, גם בתפקידים אלו יש הזדמנויות לקידום ולצבירת תחומי אחריות, שבאים לידי ביטוי גם בהעלאה ברמות השכר.

 

  • אפשרויות תעסוקה נוספות: המיומנויות בידיהם של בוגרי תקשורת חזותית, המשלבות בין הטכנולוגי לבין האסתטי, מאפשרות להם להפיק אינפוגרפיקה וסרטונים עבור אתרים, ליצור סרטונים ומדיה אינטראקטיבית, ואף פרומואים וקליפים לסושיאל ולטלוויזיה. כך, הם יכולים להשתלב גם בעולם התקשורת. הם יכולים להשתתף בהפקת קליפים לצרכים שונים, כגון עבור מוזיקאים. גם לקליפים וסרטונים באינטרנט יש ביקוש רב, כולל על ידי חברות תקשורת ועיתונות.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה ללימודי תקשורת חזותית כוללים מספר דרישות. ברבים ממוסדות הלימוד, ישנם מספר שלבים בתהליך הקבלה.

 

בין היתר, המועמדים מתבקשים לעמוד במבחן קבלה, ראיון אישי, להציג תעודת בגרות וכן תיק עבודות. מועמדים למסלולים לתואר ראשון מתקבלים גם על סמך הציונים בתעודת הבגרות ובפסיכומטרי, לעיתים ניתן להתקבל גם ללא פסיכומטרי. כדי להתקבל ללימודי התעודה, לרוב יש צורך בבגרות מלאה או סיום 12 שנות לימוד, כמו כן, קיימים קורסים המיועדים לבעלי רקע קודם בעולם העיצוב או הדיגיטל.

 

מכינה

 

למועמדים שאין ברשותם רקע מתאים בתחום האמנות ניתן ללמוד במכינה ייעודית המאפשרת להשלים פערים, ולבנות את תיק העבודות שאותו מציגים בפני הוועדה בתהליך הקבלה. היקפה של המכינה לתקשורת חזותית הוא לרוב מספר חודשים עד סמסטר.
 

כמה זה עולה לנו?

 

עלות הלימודים תלויה בין היתר בסוג המסלול (תואר או תעודה), משך התכנית, היקף הפרויקטים המעשיים, חומרים וציוד ועוד. בתואר אקדמי באוניברסיטאות ובמכללות ציבורית, שכר הלימוד הוא לרוב אוניברסיטאי ואחיד, נכון לשנת תשפ"ג, גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי הוא 10,932 שקלים. במכללות פרטיות ומוסדות הכשרה שאינם מסובסדים עלות שכר הלימוד גבוהה יותר ועשויה להגיע לטווח שבין 30,000 - 40,000 שקלים לשנה ולעיתים גם מעבר לכך.

 

ברבים מן המוסדות האקדמיים הסטודנטים יכולים להיעזר במלגות לימודים, בהן גם מלגות ייעודיות לסטודנטים לעיצוב. חלקן מוענקות מטעם המוסדות עצמם ואחרות על ידי קרנות וגופים פרטיים.

 

יש לציין כי הסטודנטים בתואר הראשון נדרשים לעלויות נוספות לרכישת ציוד וחומרי עבודה לצורך ביצוע פרויקטים מעשיים במהלך לימודיהם, תשלומים אלה נפרדים משכר הלימוד והם הכרחיים לצורך השלמת התואר.

 

מחיר לימודי תעודה נע בדרך כלל בין 10,000 - 20,000 שקלים, אולם ישנם קורסים שעלותם גבוהה יותר, בעיקר מסלולים רב שנתיים. שכר הלימוד בקורסים קצרים יכול להיות נמוך מ - 10,000 שקלים בחלק מן המקרים. בדומה למסלולים לתואר אקדמי, גם בלימודי תעודה בחלק מן המוסדות ההכשרות כרוכות בעלויות נוספות לרכישת ציוד וחומרי עבודה, מעבר לשכר הלימוד.
 

היכן לומדים?

 

  • SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון (באר שבע ואשדוד) - בקמפוסים באשדוד ובבאר שבע מתקיימים לימודי תקשורת חזותית שאורכם 4 שנים, שבהם מכשירים מעצבים שבידיהם ידע טכנולוגי ואמנותי כאחד.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - במכללה מתקיים תואר ראשון בתקשורת צילומית שבו שמים דגש על כלים טכנולוגיים, עיצוביים ורעיוניים לעיצוב תרבות חזותית. הסטודנטים יכולים ללמוד במסלול תיעודי בתחום העיתונות והארכיון או במסלול פרסומי בו לומדים תדמית ופרסום.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה) - בבית הספר "גורן" של מכללת עמק יזרעאל מתקיימים לימודים רב תחומיים במסלול תקשורת חזותית. הלימודים כוללים התמחויות כגון מיתוג, טיפוגרפיה, אינטראקטיב, צילום, ואיור.

 

  • בית הספר חשיפה - האוניברסיטה הפתוחה (הכפר הירוק) - בבית הספר "חשיפה" מתקיימים לימודי עיצוב גרפי ותקשורת חזותית לתעודה. זוהי תכנית דו שנתית, הכוללת לימוד תוכנות גרפיקה רלוונטיות, תרגול עריכת וידאו, ובניית סל כלים נרחב לביטוי של רעיונות מקוריים.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון) - סטודנטים במסלול האקדמי המכללה למינהל יכולים ללמוד בתכנית תואר ראשון בעיצוב פנים בהתמחות תקשורת חזותית. המסלול מאפשר לשלב בין עולם עיצוב הפנים והתקשורת החזותית, כאשר לאורך לימודיהם הסוטדנטים רוכשים ידע רב ומתנסים בפרויקטים מעשיים בשני תחומי העיצוב.

 

  • מכללת מנטור (רמת גן) - במכללה זו נלמד קורס מבוא לתקשורת חזותית, שמאפשר לרכוש מיומנויות בסיס בתחום העיצוב ומקנה שליטה על תוכנות אילוסטרייטור ופוטושופ. היקף התכנית כ - 177 שעות אקדמיות.

 

  • מכון טכנולוגי חולון HIT, בית הספר ללימודי תעודה - בבית הספר ללימודי תעודה מתקיים קורס עיצוב תקשורת חזותית שמציע הכשרה משולבת הן בעיצוב ל - WEB והן בעיצוב ל - PRINT. היקף הקורס כ - 390 שעות אקדמיות. כמו כן, היחידה עורכת קורס עיצוב אינטראקטיב בו רוכשים כלים לעיצוב של אתרים ויישומי אינטרנט. קורס זה כולל 348 שעות.

 

  • בצלאל (ירושלים) - לימודי תואר ראשון הנמשכים 4 שנים. כדי להתקבל יש צורך לעבור בחינת קבלה וראיון אישי ולהציג תיק עבודות. יש צורך בבגרות מלאה.

 

  • מכללת שנקר (רמת גן) - סטודנטים בשנקר יכולים ללמוד באחד משני מסלולים ארבע שנתיים - התמחות מוצרים דיגיטליים או מסלול רב תחומי.

 

  • המרכז האקדמי ויצו חיפה - במרכז מוצעים לימודי תקשורת חזותית שמשכם 4 שנים, וכוללת קורסי חובה וכן קורסי בחירה במגוון של תחומים. בסיום הלימודים, הסטודנטים מציגים את עבודותיהם בתערוכת גמר.

 

  • בית הספר מנשר (תל אביב) - בבית הספר לאמנות מנשר ניתן לבחור במסלול לימודי תעודה בתחום זה, שבו לומדים על עיצוב לפרינט, דיגיטל ואינטראקטיב. אורך התכנית 4 שנים.

 

  • בית הספר מוסררה (ירושלים) - זוהי אחת מן המגמות במסגרת לימודי התעודה בבית הספר לאמנויות מוסררה. אורך התכנית שלוש שנים. הסטודנטים לומדים על מדיה כגון דפוס, איור, צילום, אפליקציות ועוד.
     
  • מכללת אמונה (ירושלים) - במכללת אמונה מתקיימים לימודים לנשים דתיות. הלימודים כוללים הכשרה לקבלת תעודת הוראה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תקשורת חזותית?

רוצה לדעת יותר על תקשורת חזותית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תקשורת חזותית
שאלות הגולשים בנושא
לימודי עיצוב גרפי (תקשורת חזותית) - בצלאל או שנקר?
מה ההבדל בין עיצוב תעשייתי לתקשורת חזותית?
מה ההבדל בין הנדסאי תקשורת חזותית לתעודה בעיצוב גרפי?
ההבדל בין תקשורת חזותית לתקשורת אינטרקטיבית?
לימודי תעודה בחיפה לתקשורת חזותית
עיצוב תקשורת חזותית בתלתן - לא מוכר במל"ג
לימודי תקשורת חזותית גרפית