רוצה פרטים על לימודי משפטים ופסיכולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה

רוצה לדעת על לימודי משפטים ופסיכולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי משפטים ופסיכולוגיה

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר בוגר משפטים מעניקה ידע רב תחומי, בהיבטים משפטיים שונים החלים על החברה האנושית בכלל והישראלית בפרט. הלימודים לקראת תואר משולב בין פסיכולוגיה למשפטים מקנים לבוגרי התואר ערך מוסף, שכן במהלכם מכירים סוגיות התנהגותיות וחברתיות הרלוונטיות לעבודתם של משפטנים ולדילמות אליהן נדרשים בתפקיד.

 

השילוב בין השניים מעניק לסטודנטים ידע מעשיר אשר ניתן ליישום במגוון של מקצועות בשוק העבודה. חקר הפסיכולוגיה, אשר בוחן את התנהגותה של החברה האנושית, מאפשר למשפטן להעמיק את הבנתו בפועלו של המוסד המשפטי. במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים לתופעות שונות המשפיעה על עיצובם ואימוצם של חוקים, מדיניות ונורמות חברתיות. תובנות אלו, יכולות לבוא לידי ביטוי בעבודתו של המשפטן.

  

תוכנית הלימודים הינה מורכבת ומאתגרת, אך המתמידים זוכים ללמוד שילוב של שני תחומי דעת מרתקים שיאפשרו להם להשתלב במגוון של משרות מספקות ומעשירות. תוכנית הלימודים כוללת קורסים מגוונים משני החוגים, ומעניקה ידע תיאורטי מעמיק אשר תאפשר לבוגרים להמשיך ללמודים מתקדמים בתחום או לעסוק במקצועות המצריכים ידע משולב.

 

מה לומדים?

 

סטודנטים במסלול המשולב לומדים נושאים חשובים משני תחומי הידע. כמו כן, במרבית המקרים הם לומדים קורסים שבהם דנים בנקודות ההשקה שבין שני הענפים. כך למשל נחשפים לסוגיות רלוונטיות בקבלת החלטות, בהיבטים ערכיים וחברתיים אשר עולים בעבודתם של עורכי דין וכן בסוגיות קליניות ומשפחתיות בעולם המשפט.

 

כמה זמן לומדים?

 

אורכה של התכנית הוא ארבע שנים. במהלכה נלמדים קורסי חובה ובחירה של שני החוגים, סמינרים וקורסים מעשיים. הסטודנטים יכולים לקחת חלק בפרויקטים מעשיים במסגרת הקליניקות המשפטיות, המתקיימות לרוב בשיתוף ארגונים ומוסדות. כמו כן, סטודנטים מצטיינים יכולים לעיתים לקחת חלק במפגשים עם אנשי מקצוע אשר חושפים בפניהם תהליכים מן השטח.
 

נושאי הלימוד

 

במהלך התואר המשולב לומדים נושאים משני ענפי הידע, הנה מספר דוגמאות: 

  • תיאוריות אישיות
  • סדר הדין האזרחי
  • תהליכים קוגניטיביים
  • פיזיולוגיה של ההתנהגות
  • מאפייני אישיות של עבריינים
  • היבטים פסיכולוגיים בלמידה
  • זכויות וחובות הורים לילדיהם
  • היבטים טיפוליים בדיני שיקום
  • ועוד

 

מהם תנאי הקבלה?

 

כדי להתקבל לתואר יש צורך בציון סכם (בגרות ופסיכומטרי) שאינו נמוך מ - 680. המועמדים נדרשים לעיתים לעבור ראיון קבלה לבחינת התאמתם. בחלק מן המקרים ישנה אפשרות קבלה ללא פסיכומטרי למועמדים עם ממוצע בגרויות גבוה (לרוב מעל 100).

 

איזו תעודה מקבלים?

השואפים לעסוק בפועל במקצוע עריכת הדין עוברים בתום התואר תקופת התמחות של שנה בעבודה במוסד משפטי, ולאחר מכן מתכוננים למבחני לשכת עורכי הדין בישראל. מעבר של מבחנים אלה מזכה אותם ברישיון ממלכתי לעסוק בתחום.

 

בחלק מן המקרים מתקיימים הלימודים במסלול תואר כפול, שבסיומו מקבלים תואר בוגר LLB ותואר בוגר נוסף BA. במקרים אחרים, נלמדים הלימודים במסלול "חוג לאחר תואר".

 

 

היכן לומדים?

  •  אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) - תכנית המאפשרת לסיים שני תארים תוך ארבע שנים. מוצעים גם מסלולים לתואר כפול עם מנהל עסקים או ממשל.

 

  • אוניברסיטת חיפה - מציעה תוכנית לימודים מיוחדת המשלבת את לימודי התואר הראשון במשפטים עם לימודי תואר ראשון של החוג לפסיכולוגיה במסגרת חוג לאחר תואר.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - סטודנטים למשפטים יכולים ללמוד בחוג נוסף במקצועות מדעי החברה השונים, בהם גם פסיכולוגיה. שילובים נוספים כוללים מנהל עסקים, חשבונאות, עבודה סוציאלית ועוד.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי התואר אשר סיימו את ההתמחות המעשית ועברו בהצלחה את בחינות לשכת יוכלו לעסוק כעורכי דין בתחום התמחותם או לעסוק במשרות שבהן נדרש ידע בנפש האדם כגון יועצים במגזר הפרטי והציבורי, בעמותות חברתיות, במוסדות שיקומיים, בתפקידי הוראה והדרכה, במדריכים בהוסטלים לחולי נפש ועוד.

 

חשוב להדגיש כי כדי לעסוק בטיפול יש צורך להשלים גם תואר שני בפסיכולוגיה, לעבור התמחות ולעמוד בכל חובות משרד הבריאות.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי משפטים ופסיכולוגיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי משפטים ופסיכולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי משפטים ופסיכולוגיה
שאלות הגולשים בנושא
לימודי משפטים ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה
פסיכולוגיה ומשפטים - האם מומלץ מבחינה תעסוקתית?
מסלול דו-חוגי משפטים-פסיכולוגיה
תואר במשפטים לאחר תואר ראשון בפסיכולוגיה
שילוב בין לימודי משפטים ועבודה סוציאלית/פסיכולוגיה
האם אפשר ללמוד תואר שני במשפטים עם תואר בפסיכולוגיה?
לימודי משפטים, ממשל, אופנה או פסיכולוגיה?