רוצה פרטים על תנאי קבלה - חשבונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תנאי קבלה - לימודי חשבונאות, ראיית חשבון

רוצה לדעת על תנאי קבלה - חשבונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תנאי קבלה לתואר בחשבונאות - רוצה להיות רואה חשבון?
 
רף הכניסה בחוגים ללימודי חשבונאות הוא גבוה למדי. באוניברסיטאות הקריטריונים לקבלה כוללים ציון פסיכומטרי המתקרב ל - 700 נקודות, וממוצע משוקלל גבוה בבחינות הבגרות, הכוללות רמת 4 יחידות לפחות במתמטיקה. למכללות הפרטיות תוכלו להתקבל בחוגים ללימודי חשבונאות עם הישגים מעט יותר נמוכים, אך גם במוסדות תידרשו לציונים בבגרות המשתקללים לציון של בערך 80. תוכלו להתקבל במכללות מסוימות גם עם ציון 600 ומעלה במבחן הפסיכומטרי, ובאחרות לא יבקשו מכם כלל מעבר של בחינה זו.
 
קבלה על סמך מכינה

אפשרות קבלה נוספת ללימודים היא על סמך מכינה בחשבונאות. מדובר על מסלול הכנה שבו ניתן לשפר את סיכויי הקבלה לתואר. מוסדות הלימוד הבאים מציעים מכינה ייעודית בחשבונאות: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב.

כמו כן, לעיתים ניתן להתקבל לתואר על סמך מכינות מסוגים נוספים, כגון מכינה קדם אקדמית, מכינה למדעי הרוח והחברה, או מכינה 30+ (מכינה ייעודית למועמדים מעל גיל 30 ללא בגרות מלאה). המכינה לרוב מחליפה את ההישגים בתעודת הבגרות. אפשרות זו מתקיימת במוסדות הבאים: המכללה האקדמית ספיר, מכללת רמת גן, המכללה האקדמית נתניה.
 
להלן תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון חשבונאות במכללות השונות. לתשומת לבך, נכונות המידע המוצג כאן עלולה להשתנות מעת לעת. לקבלת תנאי הקבלה מדוייקים בכל מוסד לימודים יש לפנות אל מוסדות הלימוד.
 
 
המכללה למינהל
 
לימודי חשבונאות במכללה למינהל מתקיימים במסלול משולב ל - BA עם חטיבה בכלכלה. הם מוצעים בשלוחת חיפה של רשת המכללות. כדי להתקבל יש לעבור מבחן קבלה וראיון אישי. הלימודים נערכים בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה.
 
המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון)
 
  • ממוצע בגרות 90 ומעלה
  • בגרות במתמטיקה 3 יחידות ומעלה
  • בגרות באנגלית 4 יחידות לימוד ומעלה
  • ציון בפסיכומטרי
  • ישנה אפשרות קבלה ללא פסיכומטרי
 
אוניברסיטת חיפה
 
בכדי ללמוד לתואר ראשון בכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת חיפה, תידרשו לנתונים הבאים:
 
  • ממוצע בגרות
  • 4 יחידות במתמטיקה בציון 80 לפחות, או 5 יחידות בציון 70 ויותר; לחילופין - עמידה בבחינת מיון חוגית בציון 90 לפחות
  • ציון פסיכומטרי של 680 ומעלה
 
אוניברסיטת תל אביב
 
באפשרותכם להתקבל ללימודי כלכלה וחשבונאות באוניברסיטת תל אביב, אם בידכם אחד מהבאים:
 
  • ציון התאמה ניהול 670 וגם פסיכומטרי 620
  • או - פסיכומטרי 680 וזכאות לבגרות
  • פסיכומטרי 640 וגם ממוצע בגרות 94 ומעלה
 
אוניברסיטת בן גוריון בנגב
 
 
  • ממוצע בגרות
  • בגרות במתמטיקה בהיקף של 4 יחידות לימוד בציון 75 ומעלה, או 5 יחידות בציון 65 ויותר
  • ציון פסיכומטרי של 620 ומעלה
  • ציון סכם כמותי (שקלול ציון הפרק הכמותי עם ממוצע הבגרות) של 620 לפחות
 
אוניברסיטת אריאל בשומרון
 
ללימודי חשבונאות באוניברסיטת אריאל מתקבלים העומדים בתנאים הבאים:
 
  • בגרות 100 ומעלה, בגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות בציון 70 או 4 יחידות בציון 85
  • או - זכאות לבגרות,ציון פסיכומטרי וציון כמותי בפסיכומטרי 120
  • או - ציון התאמה 610 ועמידה בחובות הריאליים בתעודת הבגרות
 
המכללה האקדמית הדסה
 
כדי להתקבל ללימודי כלכלה וחשבונאות במכללה האקדמית הדסה יש לעמוד בדרישות הבאות:
 
  • בגרות מלאה בממוצע 97 ומעלה וגם בגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות בציון 80 או 5 יחידות בציון 70
  • או - ציון מתאם 550
  • בעלי תוג'יהי - רק בוגרי מסלול מדעי ועמידה בתנאים המפורטים
  • ראיון על פי החלטת המוסד
 
המכללה האקדמית ספיר
 
מועמדים ללימודי כלכלה וחשבונאות במכללה האקדמית ספיר נדרשים לעמוד בתנאים הבאים:
 
תנאי סף המוכרחים להתקיים:
  • בגרות בממוצע 100 ומעלה
  • 4 יחידות אנגלית בציון 56 ומעלה
  • בגרות במתמטיקה 5 יחידות בציון 65 או 4 יחידות בציון 75 (ללא בונוס)

 

מועמדים שנתוני הקבלה שלהם לא עומדים בדרישות לעיל או שברשותם תעודות המעידות על לימודים קודמים יכולים להגיש בקשה בכתב לקבלה חריגה, מתאימים מוזמנים לראיון קבלה. מספר החריגים המתקבלים לא יעלה על 10% מכלל הסטודנטים המתקבלים בכל שנה.


קבלה מן המניין - 


אפשרות א' - פסיכומטרי:

 

  • עמידה בתנאי הסף
  • וגם: פסיכומטרי בציון 580 ומעלה

 

אפשרות ב' - בגרות:

 

  • בגרות מלאה בממוצע 100 ומעלה
  • 4 יחידות בגרות באנגלית בציון 56 ומעלה
  • 4 יחידות מתמטיקה בציון 75 ומעלה או 5 יחידות בציון 65 ומעלה
  • ועדת קבלה מחלקתית לפי החלטת יו"ר הועדה.

 

מכינות -


מתקבלים ללימודים אך ורק בוגרי מכינה רוח וחברה במסלול מוגבר במתמטיקה, או בוגרי מכינה 30 פלוס על פי הפירוט הבא:

  • הלומדים במסלול המוגבר במתמטיקה במכינה רוח חברה מתקבלים כסטודנטים במעמד מן המניין בציון 75 בקורס במתמטיקה בתעודת המכינה וממוצע כולל 100 לפחות.
  • בוגרי מכינה 30 פלוס נחשבים בעלי תעודת בגרות ונדרשים לממוצע 100 לפחות ולקורס "מבוא למתמטיקה לכלכלנים" במפורט לעיל
  • מקרים חריגים נידונים בוועדת קבלה של התכנית, הועדה מזמנת לראיון ודנה אך ורק במועמדים הנרשמים ללימודים באופן מלא, בצירוף מכתב המסביר את הבקשה החריגה. מספר המתקבלים החריגים לא יעלה על 10% מתוך כלל המתקבלים בשנה לפי הנחיות מל"ג.


קבלה מותנית בקורס הכנה - 


מועמדים העומדים בתנאי הסף אך לא עומדים בדרישות המתמטיקה - קבלה מותנית בקורס "מתמטיקה לכלכלנים", יש לעבור את הקורס בציון 70 ומעלה. מי שעוברים את הקורס בציון זה מתקבלים במעמד מן המניין. הקורס מתקיים בחודשי הקיץ בתקופה מרוכזת של 4 שבועות, הקורס הוא פנימי למחלקה לכלכלה יישומית ומותאם לצרכי המחלקה, היקף הקורס 40 שעות.


קבלה לסטודנטים שכבר לומדים לתואר - 


סטודנטים מצטיינים המשלימים שנה א' או ב' ללימודי מנהל עסקים או כלכלה בספיר או מוסד אקדמי אחר המוכר על ידי המל"ג וברשותם ממוצע 80 ומעלה ו - 30 נק"ז בקורסי חובה רשאים להגיש בקשת מועמדות ללימודי כלכלה וחשבונאות, מקרים אלה נידונים בוועדת קבלה מחלקתית. קבלת המועמדים מותנית גם בראיון אישי אצל ראש התכנית.


קבלה לבעלי תואר ראשון - 


בעלי תואר ראשון המוכר על ידי מל"ג בציון ממוצע 85 ומעלה רשאים להגיש מועמדותם לתכנית. מקרים אלה יידונו בוועדת קבלה מחלקתית.
 

הקריה האקדמית אונו
 
מי שברצונם להתקבל ללימודי מנהל עסקים בהתמחות חשבונאות בקריה האקדמית אונו צריכים לעמוד בתנאי הסף:
 
  • בגרות מלאה ופסיכומטרי 600
  • או - ממוצע בגרות 95
 
מכללת רמת גן
 
על פי אתר האינטרנט של מכללת רמת גן, ללימודים בתחום זה יכולים להתקבל בעלי תעודת בגרות מלאה או מועמדים שמועצת רואי החשבון פטרה אותם מהגשת תעודת בגרות (עלים להביא אישור בכתב ממשרד החינוך שיש להם השכלה שוות ערך להשכלה תיכונית).
 
גם מועמדים שסיימו מכינה בחשבונאות יוכלו להירשם ללימודים. חשוב להדגיש כי במכללה בה לומדים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה, תנאי הקבלה הם קלים יותר וזהו יתרון גדול. בנוסף, ועדת החריגים של המכללה יכולה, על פי שיקול דעתה, לקבל מועמדים בהתאם לגילם, ניסיונם, כישוריהם הקודמים. קראו בהרחבה על חשבונאות במכללת רמת גן
 
מכללת ראשון לציון
 
הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הם בדרך כלל פתוחים לכולם וכמעט ואין כל תנאי קבלה. יש מכללות בהן יש צורך בהצגת תעודת בגרות ויש גם מכללות בהן גם בכך אין כל צורך. המכללה בראשון לציון למשל, פתוחה לכולם, ללא כל תנאי מינימאלי וכל מי שרוצה יכול להירשם לקורסים הרלוונטיים ולהתחיל לצבור נקודות לקראת תואר ראשון. קראו בהרחבה על חשבונאות במכללת ראשון לציון
 
המכללה האקדמית נתניה
 
על פי אתר המכללה, יכולים להתקבל לתכנית זו, סטודנטים בוגרים של מסלול מנהל עסקים אשר ציונם בקורס יסודות החשבונאות הוא למעלה מ- 80. כל מועמד יעמוד מול ועדת קבלה אשר תבחן את הנתונים שלו כאשר נדרש ממוצע ציונים מינימאלי. לפרטים נוספים ניתן לפניות למשרדי המכללה.
 
ללימודים במכללה זו יכולים להתקבל מועמדים בעלי זכאות לתעודת בגרות עם ממוצע משוקלל של 75 לפחות. יש לציין כי מועמדים מעל לגיל 30 אשר אין להם תעודת בגרות מלאה, צריכים לעבור מכינה קדם אקדמית. קראו בהרחבה על חשבונאות במכללת נתניה
 
המרכז האקדמי רופין
 
על פי אתר המכללה, ללימודים במסלול ללימודי כלכלה וחשבונאות יכולים להירשם מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה שלהם ציון קבלה 110 לפחות. יש צורך בציון של לפחות 600 בפסיכומטרי וממוצע בגרות משוקלל עם בונוסים של לפחות 102. כמו כן, נדרש ציון של לפחות 70 בבגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות לימוד, מי שהם בעלי ציון נמוך יותר צריכים לעבור מבחן במתמטיקה. בעלי 3 יחידות לימוד במתמטיקה צריכים ללמוד בקורס קדם במתמטיקה ולעבור מבחן. יש להדגיש כי המכללה עצמה עורכת ממוצע של הנתונים הללו ועל פיהם מתקבלת ההחלטה לגבי קבלה של כל מועמד או מועמדת. קראו בהרחבה על חשבונאות במכללת רופין
 
מכללת רעננה
 
האוניברסיטה הפתוחה, כשמה כן היא - פתוחה לכולם. ברוב מוסדות הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה אין כל תנאי קבלה מוקדמים, וכל אחד יכול להירשם לקורסים ולצבור נקודות לקראת תואר ראשון. במכללת רעננה ההרשמה פתוחה לכולם, ואינה מותנית בציון הפסיכומטרי או בציוני תעודת הבגרות. קראו בהרחבה על חשבונאות במכללת רעננה
 
מכללת פתח תקווה
 
ההרשמה למכללת פתח תקווה היא ללא כל תנאים מוקדמים כלשהם. אין צורך בהצגת ציוני תעודת הבגרות או הציון של הבחינה הפסיכומטרית. כל אחד יכול להירשם לקורסים ולהתחיל לצבור נקודות לקראת תואר. אין זה אומר שהלימודים הם קלים יותר מאשר במוסדות לימוד אחרים. על מנת לקבל את התואר יש לעמוד בהצלחה בכל המשימות וכן לעבור את המבחנים. קראו בהרחבה על חשבונאות במכללת פתח תקווה
 
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
 
על פי אתר האינטרנט של המכללה, ללימודים אלו יכולים להתקבל מועמדים שברשותם בגרות מלאה בממוצע 70 ומעלה ובגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות לימוד לפחות. ישנם מסלולי קבלה נוספים המפורטים באתר המכללה. קראו בהרחבה על חשבונאות במרכז האקדמי
 
המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
 
ללימודי חשבונאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט יכולים להתקבל בעלי בגורת מלאה בממוצע ציונים 90 ומעלה, אשר ברשותם בגרות במתמטיקה ובגרות באנגלית ברמת 4 יחידות לימוד בציון 70 ומעלה. כמו כן, נדרש גם ציון מינימלי של 85 בבחינת אמי"ר או אמיר"ם. קראו על חשבונאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
 
מכללת רחובות
 
תנאי הקבלה הנוחים הם מהיתרונות הגדולים של לימודים מכללת רחובות בכלל ובאוניברסיטה הפתוחה בפרט. סיכויי הקבלה לכל חוג (גם לתחומים מבוקשים כמו חשבונאות) הם גבוהים יותר ובחלק ממרכזי הלימוד אין כל תנאי קבלה. על מנת להתקבל ללימודים במכללת רחובות, יש צורך בהצגת תעודת בגרות מלאה (או תעודה שוות ערך). חשוב לציין כי גם בעלי תעודת סיום של מכינות קדם אקדמיות יכולים להתקבל ללימודים במכללה זו. קראו בהרחבה על חשבונאות במכללת רחובות
 
כלכלה וחשבונאות

כדי להתקבל למסלולים דו חוגיים בכלכלה וחשבונאות, המועמדים נדרשים לעמוד בדרישות הסף של שני החוגים. בדרך כלל, הדרישות לקבלה כוללות ציון פסיכומטרי בין 550 - 600 וממוצע בגרויות 97 - 102, אולם התנאים משתנים מעת לעת ועשויים להיות גבוהים מטווח זה. כמו כן, יש צורך בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות בציון גבוה.

מנהל עסקים וחשבונאות

מועמדים המעוניינים להתקבל ללימודי מנהל עסקים וחשבונאות במסלול דו חוגי נדרשים לעמוד בתנאים הגבוהים מבין אלה שמציבים שני החוגים. במקרים אחרים, הלימודים מתקיימים כהתמחות במסגרת לימודי מנהל עסקים. הסטודנטים נדרשים במרבית המקרים לציון התאמה שבין 550 - 580 וממוצע בגרויות 95 ומעלה. קיימות גם דרישות לציון גבוה בבגרות במתמטיקה ואנגלית.
 

לבירור סיכויי הקבלה יש לפנות אל מדור הרישום והקבלה במוסד הלימודים הספציפי. חשוב לציין כי לעיתים ניתנות הקלות והטבות על רקע נתונים אישיים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תנאי קבלה - חשבונאות?

רוצה לדעת יותר על תנאי קבלה - חשבונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תנאי קבלה - חשבונאות
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ראיית חשבון ללא תואר באזור הדרום
לימודי חשבונאות לתואר בגיל 34
כמה קשים לימודי חשבונאות?
לימודי חשבונאות 2013 - איפה כדאי ללמוד?
לימודי חשבונאות וכלכלה באוניברסיטה העברית
לימודי כלכלה וחשבונאות בירושלים, איפה?
לימודי חשבונאות - בעלי תואר אקדמאי